Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Welk staatsmodel verkiest u?
Huidige federale België 11 42,31%
Het unitaire België van de 2de helft van de jaren 1960 15 57,69%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 11 december 2010, 22:50   #161
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee, het zijn niet zij die Vlaanderenhaters zijn. Dus is dat tegen hen niet te gebruiken. Vlamingen die pro Vlaanderen zijn moeten niet opkrassen uit Vlaanderen hé. Zij die anti zijn moeten hier maar opkrassen.
Ja, als je iederéén die geen onafh. Vlaanderen wenst, het land wil uitgooien, dan ben je nog wel een tijdje bezig...
BWarrior is offline  
Oud 11 december 2010, 22:55   #162
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Dus zij die anti zijn hebben geen recht hier te wonen? Hoeveel mensen gaan er uiteindelijk nog overschieten? Wie zijn de volgende? Want eerst zij die geen NL spreken, dan zij die VL niet apprecieren, daarna zal je wel pleiten voor je eigen provincie af te scheuren, en misschien uiteindelijk nog eens voor een dorpsstaat zodat dat boerengehucht in wat je woont zelfstandig kan worden.

Het is voor iedereen veel gemakkelijker negatieve mensen als jou over de kling te jagen, met de klassieke pek en veren. En dan het kippen-jacht-seizoen openen. Run, Garry, Run!
Zo simpel als pompwater. Als ik niet van Italië zou houden, bleef ik er weg. Ik hou er nu wel van en vertoef bij gevolg zeer veel daar, maar ik ga daar niet eisen dat men mij in mijn taal gaat bedienen, zelfs niet in het Frans en nog minder in het Engels of in het Duits. Nee, ik heb het respect van daar mij aan te passen en spreek HUN taal.
Als gij zo een grondige hekel hebt aan Vlaanderen, loop dan naar de pomp, laat zien dat ge ballen aan uw lijf hebt en pakt uw biezen.
Garry is offline  
Oud 11 december 2010, 22:56   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het zoeken naar een twee-, drie- of vierdeling heeft helemaal niets te maken met het bevolkingsaantal. Feit is dat er een meerderheid van de Belgen voorstander was van een terugkeer van Leopold III, al waren er in bepaalde streken van België arrondissementen tegen.
Jawel, dat heeft er alles mee te maken. Als men stelt dat er een driedeling is, dan is het maar normaal dat men ook aangeeft welk demografisch gewicht deze drie delen hebben. Ik zou dan ook niet weten wat er problematisch is aan het vermelden van dit feit, tenzij men natuurlijk maar al te goed beseft dat de provincie Luxemburg naar bevolkingsaantal slechts een druppeltje is in de grote Waalse oceaan.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 11 december 2010, 22:56   #164
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, als je iederéén die geen onafh. Vlaanderen wenst, het land wil uitgooien, dan ben je nog wel een tijdje bezig...
Ging het hier over al dan niet onafhankelijk Vlaanderen te willen? Ik denk dat ge beter eens eerst deftig leert lezen waar het over gaat voor ge u mengt in de discussie. Allee, dat doen normale verstandige mensen in ieder geval.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 december 2010 om 22:58.
Garry is offline  
Oud 12 december 2010, 13:00   #165
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo simpel als pompwater. Als ik niet van Italië zou houden, bleef ik er weg. Ik hou er nu wel van en vertoef bij gevolg zeer veel daar, maar ik ga daar niet eisen dat men mij in mijn taal gaat bedienen, zelfs niet in het Frans en nog minder in het Engels of in het Duits. Nee, ik heb het respect van daar mij aan te passen en spreek HUN taal.
Als gij zo een grondige hekel hebt aan Vlaanderen, loop dan naar de pomp, laat zien dat ge ballen aan uw lijf hebt en pakt uw biezen.
Het is niet omdat CyperpunX niet zoals u denkt dat hij een hekel aan Vlaanderen heeft. De groei van het Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen moet de Franstaligen zowiezo dwingen om nog meer naar Vlaanderen te gaan. Hebt u problemen met de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen, is dat enkel en alleen UW probleem en helemaal niet het probleem van de Franstaligen.

Laatst gewijzigd door Everytime : 12 december 2010 om 13:02.
Everytime is offline  
Oud 12 december 2010, 13:33   #166
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alles is beter dan dit ?

Henri1 is offline  
Oud 12 december 2010, 14:27   #167
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is niet omdat CyperpunX niet zoals u denkt dat hij een hekel aan Vlaanderen heeft. De groei van het Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen moet de Franstaligen zowiezo dwingen om nog meer naar Vlaanderen te gaan. Hebt u problemen met de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen, is dat enkel en alleen UW probleem en helemaal niet het probleem van de Franstaligen.
(Zie #134, heeft niets te maken met al dan niet denken zoals ik. Dat heeft te maken met misprijzen voor Vlaanderen.) Lees eerst waar het over gaat eer u u mengt in een discutie.

Nee, dat is het probleem van de Franstalige, want meer en meer Vlamingen geraken er zich van bewust dat het tijd wordt dat die Franstaligen die hier wensen te vertoeven dan ook maar eens eindelijk moeite moeten doen om Vlaams te spreken. Meer en meer worden ze geconfronteerd met het probleem dat Vlamingen in het Vlaams beginnen te praten tegen hen.

Onlangs nog opgemerkt in een winkel. De Winkeljuf bleef netjes Vlaams spreken en wanneer het bedrag gezegd werd was het ook in het Vlaams, en meneerke kon zich in alle bochten wringen om op het computer scherm te kijken hoeveel het nu eigenlijk was wat hij diende op de toog te tellen. Een goed begin. Eindelijk een einde stellen aan die Vlaamse knechtjesmetaliteit.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 december 2010 om 14:44.
Garry is offline  
Oud 12 december 2010, 14:39   #168
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, dat is het probleem van de Franstalige, want meer en meer Vlamingen geraken er zich van bewust dat het tijd wordt dat die Franstaligen die hier wensen te vertoeven dan ook maar eens eindelijk moeite moeten doen om Vlaams te spreken. Meer en meer worden ze geconfronteerd met het probleem dat Vlamingen in het Vlaams beginnen te praten tegen hen.

Onlangs nog opgemerkt in een winkel. De Winkeljuf bleef netjes Vlaams spreken en wanneer het bedrag gezegd werd was het ook in het Vlaams, en meneerke kon zich in alle bochten wringen om op het computer scherm te kijken hoeveel het nu eigenlijk was wat hij diende op de toog te tellen. Een goed begin. Eindelijk een einde stellen aan die Vlaamse knechtjesmetaliteit.
Daar bestaat een woord voor: ZELFRESPECT!
den ambetantsten is offline  
Oud 12 december 2010, 19:12   #169
BWarrior

Standaard

Citaat:
Moeten we nu de taal kennen van elk land waar we op vakantie gaan?
BWarrior is offline  
Oud 12 december 2010, 19:16   #170
BWarrior

Standaard

Citaat:

1) Het Vlaams is geen taal
2) De klant is koning; ze moet maar niet zo onbeleefd zijn. Of gaat ge ook nog verwachten dat alle Duitsers, Polen en Roemenen die hier langskomen het Nederlands beheersen?
BWarrior is offline  
Oud 12 december 2010, 19:22   #171
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel ja. Anders moet je je niet onder de bevolking mengen en in de "resorts" blijven, waar men de toerist in enkele wereldtalen ter wille kan zijn. Respect voor een andere cultuur...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 12 december 2010 om 19:23.
EddyBal is offline  
Oud 12 december 2010, 19:23   #172
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Eigenlijk wel ja. Anders moet je je niet onder de bevolking mengen en in de "resorts" blijven, waar men de toerist in enkele wereldtalen ter wille kan zijn. Respect voor een andere cultuur...
Inderdaad
Oud 12 december 2010, 19:42   #173
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
allez, goed voor het toerisme ...
BWarrior is offline  
Oud 12 december 2010, 21:16   #174
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2) De klant is koning; ze moet maar niet zo onbeleefd zijn. Of gaat ge ook nog verwachten dat alle Duitsers, Polen en Roemenen die hier langskomen het Nederlands beheersen?
Geldt dat ook voor Wallonië of is dat principe enkel in la Flandre van toepassing?
Pelgrim is offline  
Oud 12 december 2010, 21:18   #175
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het zal je dus ongetwijfeld helemaal niet storen dat ik in Occitanië, Bretagne en en Wallonië mensen aanzet om hun taal te gebruiken tegen de Franse dominantie in? Zoals in Vilanòva de Magalona (waar je wellicht zelfs nog nooit van gehoord zal hebben)?
Pelgrim is offline  
Oud 13 december 2010, 07:00   #176
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan snap ik de Walen niet.
Die worden immers constant platgelopen door Nederlanders die van Frans geen kaas gegeten hebben, om me zacht uit te drukken.
En dan zeggen dat de Walen hun taal willen opdringen.....
Henri1 is offline  
Oud 13 december 2010, 07:53   #177
born2bewild
Banneling

Standaard

Ze doen maar, wie kan het iets schelen. Maar alleen, zonder vlaanderen.
Bende schooiers.
born2bewild is offline  
Oud 13 december 2010, 08:26   #178
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dan snap ik de Walen niet.
Die worden immers constant platgelopen door Nederlanders die van Frans geen kaas gegeten hebben, om me zacht uit te drukken.
En dan zeggen dat de Walen hun taal willen opdringen.....
Wat een kul. Nederlanders zullen altijd en overal proberen zich uit te drukken in alle talen die ze kennen, de lokale taal aangevuld met handen en voeten op de eerste plaats. Jij bent echt een meester in het verdraaien der feiten.

Overigens kon ik me in Brussel ook in alle bochten wringen in een hotel, maar Nederlands weigerde men te spreken, nochtans een officiële taal daar. Vind je dat ook normaal, voor een dienstverlener?
Hollander is offline  
Oud 13 december 2010, 08:54   #179
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Op zo'n (onbewaakte ?) momenten wordt vaak heel wat duidelijk.
den ambetantsten is offline  
Oud 13 december 2010, 09:35   #180
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allez, goed voor het toerisme ...
Heel goed voor het toerisme. De plaatselijke bevolking krijgt deviezen binnen, zonder dat ze overrompeld worden. Zonder dat ze al slaafjes allemaal vreemde talen moeten leren om met de toeristen om te gaan. Wel heel toevallig dat dit soort commentaar komt van een Belgicist...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be