![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#163 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Kerken lopen leeg, de mensen geloven niet meer. Het is dan ook een utopie te denken dat dit in het katholieke onderwijs niet voelbaar is. Liever niet-gelovige leraars dan geen leraars. Want als het erop aankomt telt d�*t toch voor de scholen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Minister-President
|
![]() West-Vlaanderen is geen uitzondering Zenoke, zeker niet
![]() ![]() ![]() , kerken lopen hier ook volledig leeg; zag vorige week trouwens nog een nonnetje waartegen ik me geout heb en dat nonnetje wenste me alle geluk toe, zo zei ze, jou geluk is het belangrijkste Bart, ik wens je het allerbeste toe dat je samen gelukkig oud mag worden met je vriend; Is da toch nie mooi? Ook met het huwelijk gaat ze geen problemen? En zeggen dat dit een nonnetje is van al een redelijke respectabele leeftijd.
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() Nee dat nu ook niet, het is alleszins een fantastisch nonnetje; die nog voelt wat er leeft bij de mensen. En voor de zeldzame keren dat ik een kerk binnenkom en zij houdt er een toespraak ofzo, daar luister je nog naar, om dat alles zo gebaseerd is op hedendaagse zaken, ze durft dit aan te kaarten!
![]() |
#167 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Europees Commissaris
|
![]() De katholieke homo's kunnen zich laten trouwen door Priester Borremans he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Minister-President
|
![]() Op de website van CD&V staat het volgende te lezen bij monde van voorzitter Yves Leterme:
"Ik neem kennis van de uitspraken van Mevr. Mieke Van Hecke in het Canvas-programma Nachtwacht over de positie van holebi's werkzaam als leerkracht in het katholiek onderwijs. Ik wens te benadrukken dat Mevrouw Mieke Van Hecke in geen enkel opzicht spreekt namens CD&V. Holebi's hebben het volste recht te kiezen voor een vaste relatie en de wet -die ook door CD&V werd goedgekeurd- kent hen het recht toe te huwen. Een discriminatie of sanctie op die gronden druist in tegen de wet en is voor CD&V onaanvaardbaar." Mooi dat ze daar afstand van nemen!
![]() |
#171 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
idd deftig van leterme (onder tmotto kga es direct op een discussie ingaan en nie eindeloos rond de pot draaien?) kheb wel es op cd&v website gezocht en voor de rest vind ik daar niet direct standpunten over holebi's en hun rechten in vlaanderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Blij dat u het zo goed weet, misschien meegemaakt uit eerste hand? neen? Wel, dan kan ik het u misschien wel uit eerste hand vertellen: Al sinds ik me kan herinneren heb ik op jongens gevallen en niet op meisjes, dit heeft niets met psychologische misgroeiingen te maken, indien dit wel zo zou zijn dan zou ik eerst op meisjes moeten gevallen zijn. niet? En spaar me uw gezever, homosexualiteit heeft niets met psychologie te maken. (Of hoe verklaart u dan de "uiterlijke" kenmerken, zoals, dunnere fijnere handjen, etc) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Seksualiteit (hetero of homo, dat doet er even niet toe) is altijd een heikel punt geweest binnen de katholieke kerk. Het is een thema waarover katholieken zelf liefst niet al te diep doorbomen, want uiteindelijk blijkt dan gauw dat ze "tegen de lamp lopen" wanneer de diepe conflicten tussen de "zuivere leer" enerzijds en hun persoonlijke levensstijl anderzijds aan de oppervlakte komen. Als katholiek (ja Jan, ik noem me nog altijd "katholiek"...) heb ik het daar zelf ook heel moeilijk mee en tracht die "ondraaglijke zuiverheid" toch op een zinvolle manier in te bouwen in mijn benadering van dit thema. Het zou me hier veel te ver leiden om daar uitgebreid op in te gaan. Het is enkel om te situeren hoe ik zelf over dit topic denk.
Primo, seksuele geaardheid is geen uithangbord waarmee je dag-in-dag-uit loopt te flaneren langs de straten. Het is niet iets wat je anderen willens nillens mee confronteert. Dat geldt voor heteroseksuelen én dat geldt voor homoseksuelen. Ik ga homoseksuelen ook helemaal niet veroordelen voor hun geaardheid. (hoop dat ik dat eerder al eens duidelijk heb gemaakt) In het onderwijs is het m.i. belangrijk dat een leerkracht zijn privé-leven niet te grabbel gooit, dat is niet meer dan gezond wil men een zekere autoriteit blijven behouden als leerkracht. De thuissituatie van de leerkracht (inclusief diens geaardheid) heeft dus geen plaats in de klas. Net zo min als een gehuwde heteroleerkracht zich geroepen moet voelen om zijn gezinssituatie uit de doeken te doen, is dat voor homoseksuele leerkrachten opportuun. Er vallen hier geen statements te maken. Hetzelfde geldt voor echtscheidingen, adopties, etc... Ik verzet me ertegen dat een homoseksuele leerkracht louter op basis van het simpele feit gehuwd te zijn, zich onmogelijk zou maken in het katholieke onderwijs. D�*t is een ongeoorloofde discriminatie, net zoals het een ongeoorloofde discriminatie zou zijn om een gescheiden leerkracht te weren louter op basis van z'n burgerlijke stand. Het wordt echter anders wanneer de leerkracht in kwestie dit al te veel zou propageren, daar al te zeer een punt van zou maken, al te zeer de behoefte zou voelen om een statement neer te zetten. D�*t kan zijn functioneren als leerkracht in het algemeen en in het bijzonder binnen het pedagogisch project van het katholiek onderwijs op een duurzame manier ontwrichten. De lat gelijk leggen, heet dat. Niks meer en niks minder...
![]() |
#176 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Homoseksualiteit heeft alles met psychologisch misgroei te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dan moeten we deze conclusie doortrekken. Planeten of manen die we niet zien, maar die we berekent hebben, of waarvan we kunnen afleiden dat ze bestaan, bestaan dan ook niet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
vooroordelen en veralgemen zijn toch leuke zaken. Alle vlaams blokkers zijn racistische domme vrachtwagenchauffeurs |
||
![]() |
![]() |