![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verwacht nu toch echt niet dat de mensen in m'n omgeving gehaaid, assertief en dominant zijn en volledig gezond. Assertiviteit kan wel nog grappige toestanden opleveren, da's mooi meegenomen.
![]() |
![]() |
#162 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De negatieve spiraal die je omschrijft (omgeving vs suïcidaal persoon) heb ik eens ergens haarfijn omschreven zien staan. Als ik even mag, zou ik wel willen opmerken dat dit enerzijds het positieve effect van groepstherapie is met mensen in verschillende fases. Maar het probleem is soms dat de uitweg van persoon B kan aanzien worden door A, als niet volstaand voor persoon A, zonder dat A er een oordeel over wil vellen. Iedereen bepaalt zelf waarin hij of zij geluk en genoegdoening vindt. Dat ligt op een manier dicht bij mekaar, maar op sommige vlakken kan het ook weer verschillen. Dat de perceptie van A op dat moment niet meer volledig objectief is, draagt er ook toe bij. Citaat:
![]() Al zijn er gevallen waarin de omgeving gewoon volledig achterwege blijft, zoals bv. wat Pieke (een omgeving die niet reageert en het zelfs niet opmerkt) ik en flanelcondoom (een omgeving die het wel wil en opmerkt, maar die niet, in wisselwerking met de ideeën van de ander, adequaat genoeg reageert omdat ze haar eigen belangen ook stelt) omschreven. Soms is er echter ook gewoon niet veel aan omgeving. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 februari 2011 om 01:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik schreef dat je met deze eigenschappen waarschijnlijk het verst komt. Dit hangt natuurlijk wel af van waar je zelf wil komen. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 februari 2011 om 01:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Je raad is futiel. Mensen willen iets omdat ze in een kader zitten waarbij dit nodig en wenselijk is. Iemand aanraden om uit de moeras te kruipen helpt niet. Werp hen een touw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis zag blijkbaar de ernst van de zaak niet in-volkomen onbegrijpelijk. Hij had een poging ondernomen op maandag, werd opgenomen in het ziekenhuis. Dinsdag laten ze hem gaan(blijkbaar geen probleem) en woensdag is het hem dan toch gelukt....
http://www.youtube.com/watch?v=_lI9iPo2gO4 Laatst gewijzigd door longhorn : 1 februari 2011 om 01:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() Die opmerking is ook futiel. Bereik die mensen maar. Vind ze maar. Da's moeilijk, hoor. Vooral als de dingen waarmee je zit vrij complex zijn. En iemand die "het komt wel goed" zegt de vrieskou in je ziel geen greintje behelpt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is hier geen therapiecentrum, en ook geen vriendschappelijk gesprek. Ik vraag me gewoon oprecht af waarom mensen in een kader willen zitten waar ze niet gelukkig in worden. "Omdat het niet anders kan", maar eigenlijk kan het wél anders.
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() Het kan anders als ze hun denkkader verlaten. Dat kunnen ze vaak niet omdat hun denkkader zelfbekrachtigend is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan helpen helpen als je je niet te ver verheven voelt boven al het gepeupel.
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God ja, wees wat slaaf van je eigen denkkader.
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het staat je niet, die hypocrisie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() En dat is dan psychologe.
![]() "Ja, het gaat, kom mensen, doe het dan gewoon." Heb jij al iets kunnen doen aan je eigen situatie, of zit je nog altijd met depressies van hier tot in Antananarivo? Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 1 februari 2011 om 01:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou niet van iedereen. Zie ook niet in waarom dat nodig zou zijn. Geen nood aan kloothommels in m'n leven.
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mij heeft het in ieder geval geholpen dat ook andere mensen vroegen wat ik daar bleef doen. Uiteindelijk kom je er wel achter dat de redenen waarom je dat doet minder belangrijk zijn dan blijven leven. En dan komt er een actieplan ![]()
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hou jij dan de kloothommels in je leven? Als iemand die je nauwelijks kent je een beetje verrot staat schelden, denk je dan: "goh, met die persoon wil ik nu de rest van m'n leven iedere dag een paar uur praten" of hou je het voor bekeken?
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Da's niet zo simpel, allemaal. Jij spreekt hier alsof jij het helemaal doorhebt en dat anderen het ook maar moeten doen want anders zijn ze zwak en dom. Hoe inlevend van je, psycholoogje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |