Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wie wordt premier van de nieuwe federale regering?
Di Rupo 11 21,57%
De Weever 2 3,92%
Reynders 9 17,65%
Leterme 14 27,45%
een ander,nl. 15 29,41%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 25 februari 2011, 22:00   #161
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

fonne

Citaat:
Dat is dan hun keuze niet? Ze mogen wat mij betreft ook een eigen land vormen.
Juist, net zoals het de keuze is van Brusselaars om zich niet bij Vlaanderen te voegen. Van mij mag je daar gerust een referendum in Brussel over organiseren, ik ben er gerust in...

Citaat:
Brussel is ontstaan als dorp in Vlaanderen en zal altijd Vlaams blijven. Het is niet omdat het in de 20ste eeuw onder zware dwang verfranst is geworden dat dat eeuwig zo moet blijven. Wij moeten als Vlamingen de moed hebben om ook de Brusselaars te bevrijden van het Francofone juk.
Dus de franstaligen te bevrijden van zichzelf bedoel je? Hoe doe je dat, zoals in Auschwitz of Ruanda? Jullie zijn nog gekker en extremer dan ik dacht... Brussel is niet meer Vlaams, is nooit Vlaams geweest (tot midden 19de eeuw bedoelde men met Vlaanderen oost en West Vlaanderen) en zal nooit Vlaams worden...

Citaat:
Ach wat ben jij toch een onverbeterlijke miltarist De centjes zullen hen snel tot de juiste keuze dwingen hoor. Of gaat Frankrijk een luchtbrug inleggen naar de luchthaven van Haren om de Brusselaars te voeden?
dus je verwacht dat Vlaanderen een blokkade zal inleggen tegen Brussel? Zelfs de Oost-Duitsers en Sovjets durfden dat niet in Berlijn...

Citaat:
Brussel zal wel vernederlandsen eenmaal het bij de Vlaamse republiek hoort.
Ten eerste zal Brussel nooit tot de Vlaamse republiek behoren, en ten tweede zal het niet vernederlandsen. In tegendeel, het aantal Brusselaars dat voor Vlaamse partijen stemt neemt elke verkiezing af. De verfransing rond Brussel neemt daarentegen sterk toe, Vlaanderen of geen Vlaanderen.

Citaat:
Verfransing is toch geen onomkeerbaar proces? Waarom wil jij de Brusselaars het recht onthouden om terug aanknoping te vinden met hun Vlaamse wortels?
De grote meerderheid der Brusselaars spreken ondertussen geen Nederlandstalig dialect meer als moedertaal en een groot deel is van niet-Belgische origine. De overgrote meerderheid voelt geen enkele behoefte om Nederlands te gaan spreken als moedertaal.

Citaat:
Als ze niet gaan stemmen hebben ze pech he, dan wordt er met hen ook geen rekening gehouden.
Dan wordt er met dit referendum geen rekening gehouden, want dat heeft zowiezo al geen rechtsgeldigheid in Brussel. Slotsom: Als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept, zal dat zonder Brussel zijn.

Citaat:
En dan doen wij hetzelfde met de Brusselaars die in Vlaanderen werken natuurlijk
dat zijn er wel veel minder dan omgekeerd

Citaat:
en dan komt er een zware tol op de Brusselse ring.
Dat zou voor Vlaanderen ook negatief uitvallen want bijna al het Vlaamse auto- en vrachtvervoer moet daar passeren.

Citaat:
En dan betalen uiteindelijk de Walen (pas op dat verzin ik niet, dat heeft men concreet uitgerekend: het zijn de Walen die het grootste verlies zouden lijden als de belastingen op de werkplaats zouden worden geïnd).
Dat klopt, maar Brussel zou de grote winnaar zijn, ook Vlaanderen zou tot de verliezers behoren. Met het vele geld dat Brussel dan binnenrijft kunnen er subsidiestromen richting Wallonië opgezet worden.

Citaat:
Erg veel genot gaan ze van die belastingen niet hebben: binnen de kortste keren is 90% van de economie in Brussel verhuisd of afgestorven. Denk gewoon al aan hele administraties die verhuizen, en de daarvan afgeleide werkgelegenheid.
wishful thinking. Er zijn talloze bedrijven die in Brussel hun Europese zetel hebben, de EU natuurlijk, de NAVO, etc.

Citaat:
Jaja, alle landen die vandaag bestaan zijn dat geworden dank zij een vooraf vastgelegd grondwettelijk proces. Lees eens wat over geschiedenis man[/
niet allemaal, wel de landen die flaminganten graag als voorbeeld nemen, bvb. Tsjechoslovakije. Het alternatief is een revolutie of gewapende opstand, maar dat zie ik hier nog niet zo vlug gebeuren. en als de NVA daar openlijk voor pleit, zijn de de helft van hun kiezers kwijt. En als de grondwet of huidige grenzen van geen tel meer zijn, dan houdt niets de randgemeenten tegen om zich eenzijdig bij Brussel en WalloniË aan te sluiten.
tomm is offline  
Oud 25 februari 2011, 22:07   #162
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
fonne
Hij werd niet gedwongen, heeft er zelf voor gekozen, accumulatie van posten vermijden, versta je dat? Nee natuurlijk, bij de NVA zijn ze niet vies van postjespakkerij.
Hij werd gedwongen door Guy Spitaels. Elio probeerde altijd alle
macht te userperen, en cumuleerde wat hij maar kon.
Citaat:
Alle beschuldigingen tegen hem werden al jaren geleden naar de prullenmand verwezen, maar ja, 't is een homo dus 't zal wel een vies manneke zijn zeker...
Er is geen enkele beschuldiging naar de prullenmand verwezen. Hij heeft zelf toegegeven dat hij kindhoertjes oppikte op het Fontenasplein, maar werd niet vervolgd omdat ze allemaal een paspoort hadden dat aantoonde dat ze net 18 jaar geworden waren, of toch diegenen die nog konden getraceerd worden. Zoals duizenden andere Oosteuropese kindhoertjes die hier worden binnengesmokkeld een paspoort hebben waar op staat dat ze 18 ziijn. De invoer is sinds de digitalisering van de paspoorten trouwens sterk gedaald! Maar dat zal wel toeval zijn zeker?
Citaat:
Dat moet je Dewever wel nageven, 't is een leidersfiguur... of, zoals ze in het Duits zeggen, een echte Fuhrer...
Zolang ze hem maar niet met "vadertje" beginnen aan te spreken
Citaat:
(wat me er weer aan doet denken dat hij zot is van Beieren...)
Zo zot als König Ludwig-II zal hij daarentegen wel niet worden. Maar die man heeft wel prachtige kastelen gebouwd, ook hoog in de bergen, ere wie ere toekomt.
Citaat:
of dat dat altijd de beste bestuurders zijn is weer een andere vraag...
Ronald Reagan is onlangs tot belangrijjkste president van de USA uitgeroepen, net voor Lincoln. Leidersfiguren die visie met onverzettelijkheid combineren kunnen grootse dingen realizeren, zelfs het Oostblok ontbinden.
Citaat:
Goed, dus afschaffen de Vlaamse autonomie dan maar?
Of beter gezegd; invoeren van de Vlaamse autonomie over het volledige Belgische grondgebied.
Citaat:
De overgrote meerderheid der hoeren zijn meerderjarig en sluiten een transactie af met hun klant, het is kapitalisme, daar bent U toch voor?
Nee, ik ben solidarist, en van oordeel dat het kapitalisme behoorlijke constructie-fouten bevat, die het overigens gemeen heeft met het communisme. Het negeren van de morele grondslag die de mens als sociaal dier sucessvol laat samenleven bijvoorbeeld.
Citaat:
Overigens prostitutie bestaat overal en zal nooit uitgeroeid worden, hoezeer vreselijke regimes als in Saudi ArabiË ook proberen.
Overigens: moord en verkrachting bestaat overal en zal nooit uitgeroeid worden, hoezeer vreselijke regimes als in Rusland dat ook proberen.
Citaat:
En het succes van de cabaretten en parenclubs wijst er op dat Vlamingen ook niet zo heilig zijn als ze willen laten uitschijnen. Zo lang de goegemeente het niet weet, zo zijn ze dan wel weer...
Ik neem aan dat jij daar mee bekend bent en het wel zult weten zeker? Ik ga daar geen uitspraken over doen.

Laatst gewijzigd door fonne : 25 februari 2011 om 22:09.
fonne is offline  
Oud 25 februari 2011, 22:09   #163
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

fonne

Citaat:
De bevrijding van de pers uit de handen van de belgicistische linkse agit-prop is inderdaad een van de actiepunten waar nog zwaar aan gewerkt zal moeten worden.
Je wil zeggen dat in plaats van 30 keer het woord Vlaanderen of Vlaams te vernoemen per minuut zoals nu, het 100 keer moet worden?

Citaat:
En vooral omdat hij zoveel zinnige dingen zegt in tegenstelling tot het soort politieke kwallen die niets anders weten te verzinnen dan: "er moet een oplossing komen voor de problemen van de mensen, en het is aan Bart om het te doen, want zelf weten we niet te verzinnen welke oplossingen voor welke problemen er moeten komen en hoe we dat dan zouden kunnen doen". De hele politieke wereld in Vlaanderen heeft kritiekloos de sleutel van het land in de handen van Bart de Wever gelegd. En die maakt daar schitterend gebruik van.
Het klopt dat hij mensen goed kan manipuleren, een groot bakkes heeft en het goed kan uitleggen. Maar meer dan dat heeft hij nog niet bewezen.

Citaat:
De angst en het geschuimbek van de reactionair-belgicisten volstaan als beloning voor mijn stem al ruimschoots
Ik verwacht een even steile neergang als opgang, zo gaat dat meestal met populisten. Maar ik lig er niet wakker van: in Vlaanderen doen ze maar wat ze willen. En als ze ons niet meer willen, moeten ze maar gaan, niemand houdt ze tegen.

Citaat:
. Maar wees eens eerlijk: gaat de enorme verschuiving in het politieke denken sinds 2007 nog ooit teruggedraaid worden, zelfs als ze zonder N-VA een regering zouden rondkrijgen?
Als de NVA plots weer een klein partijtje wordt wel, je ziet dat ook met J M Dedecker of VB: veel heisa zolang ze stemmen halen, zoniet verdwijnen ze in de grote vergeetput.
tomm is offline  
Oud 25 februari 2011, 22:20   #164
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

fonne

Citaat:
Hij werd gedwongen door Guy Spitaels. Elio probeerde altijd alle
macht te userperen, en cumuleerde wat hij maar kon.
Guy Spitaels heeft al jaren geen enkele invloed meer.

Citaat:
Er is geen enkele beschuldiging naar de prullenmand verwezen. Hij heeft zelf toegegeven dat hij kindhoertjes oppikte op het Fontenasplein, maar werd niet vervolgd omdat ze allemaal een paspoort hadden dat aantoonde dat ze net 18 jaar geworden waren, of toch diegenen die nog konden getraceerd worden.
mis, er was ene Olivier, een prostitué, een volbloed Belg,die net geen 18 was en hem beschuldigde dat hij met hem seks gehad had. Later bleek dat allemaal verzonnen. Dat is ongeveer wat ik er nog van weet.

:

Citaat:
Zo zot als König Ludwig-II zal hij daarentegen wel niet worden. Maar die man heeft wel prachtige kastelen gebouwd, ook hoog in de bergen, ere wie ere toekomt.
Ik ben zeker dat Dewever zich, in het diepst van z'n gedachten, al op een troon ziet als groot leider van Vlaanderen...

Citaat:
Ronald Reagan is onlangs tot belangrijjkste president van de USA uitgeroepen, net voor Lincoln. Leidersfiguren die visie met onverzettelijkheid combineren kunnen grootse dingen realizeren, zelfs het Oostblok ontbinden.
Het oostblok heeft zichzelf ontbonden. Reagan was trouwens de man die Osama Bin Laden financierde met Amerikaan belastingsgeld.

Citaat:
Of beter gezegd; invoeren van de Vlaamse autonomie over het volledige Belgische grondgebied.
Goed, ik ben ervoor, op voorwaarde dat Vlamingen ook op franstalige partijen kunnen stemmen en omgekeerd.

Citaat:
Nee, ik ben solidarist,
De enige mensen die ik ken die zich solidarist noemen zijn nazi's en VB'ers... nough said...

Citaat:
en van oordeel dat het kapitalisme behoorlijke constructie-fouten bevat, die het overigens gemeen heeft met het communisme. Het negeren van de morele grondslag die de mens als sociaal dier sucessvol laat samenleven bijvoorbeeld.
Het nazisme en solidarisme kende nochtans ook behoorlijke constructiefouten me dunkt, en over die morele grondslag van het nazisme ga ik maar zwijgen... dat is teveel een open deur intrappen...

Citaat:
Overigens: moord en verkrachting bestaat overal en zal nooit uitgeroeid worden, hoezeer vreselijke regimes als in Rusland dat ook proberen.
prostitutie is geen misdaad, beide partijen hebben er belang bij en doen het vrijwillig.

Citaat:
Ik neem aan dat jij daar mee bekend bent en het wel zult weten zeker? Ik ga daar geen uitspraken over doen.[/
ja, een beetje wel, en ik kom daar ook voor uit. Niets om zich over te schamen. En je komt in dat milieu talloze brave huisvaders en huismoeders tegen die het leven wat minder saai willen maken. Niets mis mee, zolang het geen vlucht is voor echte relatieproblemen.
tomm is offline  
Oud 25 februari 2011, 22:34   #165
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fonne
Juist, net zoals het de keuze is van Brusselaars om zich niet bij Vlaanderen te voegen. Van mij mag je daar gerust een referendum in Brussel over organiseren, ik ben er gerust in...
Er komt een referendum waar alle 7 miljoen Vlamingen aan mogen deelnemen, dus ook die in onze hoofdstad.
Citaat:
Dus de franstaligen te bevrijden van zichzelf bedoel je? Hoe doe je dat, zoals in Auschwitz of Ruanda? Jullie zijn nog gekker en extremer dan ik dacht... Brussel is niet meer Vlaams, is nooit Vlaams geweest (tot midden 19de eeuw bedoelde men met Vlaanderen oost en West Vlaanderen) en zal nooit Vlaams worden...
Brussel was tot begin van de 20ste eeuw nog in meerderheid Nederlandstalig.
Het hoort evengoed bij Vlaanderen als Leuven, Mechelen of Tongeren. Al de rest is semantisch gezever van belgicisten die hopen verwarring te stichten.
Citaat:
dus je verwacht dat Vlaanderen een blokkade zal inleggen tegen Brussel? Zelfs de Oost-Duitsers en Sovjets durfden dat niet in Berlijn...
Nee, maar er is ook geen enkele reden om de A201 open te houden, of de afritten naar Brussel op de ring. Dat de Brusselaars maar zelf een internationale luchthaven aanleggen als ze willen reizen, of voedsel invoeren.
Citaat:
Ten eerste zal Brussel nooit tot de Vlaamse republiek behoren,
Dat kan jij hopen. Maar als het er echt op aankomt zal blijken dat het de enige leefbare optie is voor Brussel.
Citaat:
en ten tweede zal het niet vernederlandsen. In tegendeel, het aantal Brusselaars dat voor Vlaamse partijen stemt neemt elke verkiezing af.
Klopt niet. Het aantal Vlaamse stemmen stijgt zelfs terug lichtjes. En voor de rest zijn er nu 250.000 Franstaligen en 750.000 anderstaligen, naast 100.000 Vlamingen. Terwijl de originele Franstaligen zelfs nog steeds verder de stad ontvluchten. In 2020 verwacht men >80% allochtonen in Brussel.
Citaat:
De verfransing rond Brussel neemt daarentegen sterk toe, Vlaanderen of geen Vlaanderen. De grote meerderheid der Brusselaars spreken ondertussen geen Nederlandstalig dialect meer als moedertaal en een groot deel is van niet-Belgische origine. De overgrote meerderheid voelt geen enkele behoefte om Nederlands te gaan spreken als moedertaal.
De racisten die uit Brussel gaan lopen omdat er teveel vreemdelingen wonen, komen als gastarbeider in Vlaanderen terecht en weigeren zich dan op hun beurt te integreren. Rare jongens, die racisten.
Maar wat overblijft in Brussel zal er geen enkel probleem van maken om Nederlands te leren als ze daarvoor in ruil werk kunnen krijgen. Die hebben geen voeling meer met het superioriteitsgevoel van de verfranste arrivées die hun eigen moedertaal en afkomst verloochenden. U weet wel, dat soort kapitalisten waar jij zo hoog mee oploopt.
Citaat:
Dan wordt er met dit referendum geen rekening gehouden, want dat heeft zowiezo al geen rechtsgeldigheid in Brussel. Slotsom: Als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept, zal dat zonder Brussel zijn.
Aangezien Brussel van Vlaanderen is, zal het vanzelfsprekend aan het referendum over de nieuwe Vlaamse grondwet kunnen deelnemen.
Citaat:
dat zijn er wel veel minder dan omgekeerd
Dat zou voor Vlaanderen ook negatief uitvallen want bijna al het Vlaamse auto- en vrachtvervoer moet daar passeren.
Die betalen dan geen andere belastingen meer he.
Citaat:
Dat klopt, maar Brussel zou de grote winnaar zijn, ook Vlaanderen zou tot de verliezers behoren. Met het vele geld dat Brussel dan binnenrijft kunnen er subsidiestromen richting Wallonië opgezet worden.
Je bedoelt dat Brussel geld te veel heeft? Vergeet niet dat de 1 miljard Euro subsidies die Brussel vandaag al ontvangt in ruil voor zijn functie van zogezegd tweetalige zogezegde hoofdstad van het zogezegde land België volledig wegvallen! Brussel zou als ze de lonen volledig belast in de werkplaats 1 miljard van Wallonië krijgen, en 400 miljoen van Vlaanderen. Als ze dat geld van de Walen terug laten vloeien, dan missen ze nog altijd 600 miljoen ten opzichte van de huidige situatie!
Citaat:
wishful thinking. Er zijn talloze bedrijven die in Brussel hun Europese zetel hebben, de EU natuurlijk, de NAVO, etc.
Hoe langer hoe minder. Het aantal hoofdzetels van bedrijven in Brussel vertoont een dalende lijn. En dat zal nog verergeren van zodra de notionele belastingsaftrek wordt in vraag gesteld.
Voor wat betreft EU of NATO: dat kost meer dan het opbrengt. De gebouwen worden door België ter beschikking gesteld, de ambtenaren betalen hier geen belasting, er is gigantisch veel veiligheidspersoneel nodig. Netto een grote verliespost dus.
Citaat:
niet allemaal, wel de landen die flaminganten graag als voorbeeld nemen, bvb. Tsjechoslovakije. Het alternatief is een revolutie of gewapende opstand, maar dat zie ik hier nog niet zo vlug gebeuren. en als de NVA daar openlijk voor pleit, zijn de de helft van hun kiezers kwijt. En als de grondwet of huidige grenzen van geen tel meer zijn, dan houdt niets de randgemeenten tegen om zich eenzijdig bij Brussel en WalloniË aan te sluiten.
De enige grens die relevant is, is de taalgrens zoals ze bestond in 1830, aangetoond door de talentellingen. De annexaties als gevolg van de francofone agressie worden niet erkend. Net zomin als de Israelische nederzettingen in Palestina kunnen erkend worden.

Laatst gewijzigd door fonne : 25 februari 2011 om 22:39.
fonne is offline  
Oud 25 februari 2011, 22:48   #166
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fonne
Je wil zeggen dat in plaats van 30 keer het woord Vlaanderen of Vlaams te vernoemen per minuut zoals nu, het 100 keer moet worden?
Het zou al leuk zijn dat ze het woord Vlaanderen zouden kunnen uitspreken zonder in dezelfde zin te verwijzen naar een of andere Führer, vakanties in Lederhosen in Beieren, fotos met Le Pen, Kosovaarse toestanden, keuterigheid, bekrompenheid, en andere agit-prop technieken.
Citaat:
Het klopt dat hij mensen goed kan manipuleren, een groot bakkes heeft en het goed kan uitleggen. Maar meer dan dat heeft hij nog niet bewezen.
Ben je hem niet met Louis Tobback aan het verwarren?
Citaat:
Ik verwacht een even steile neergang als opgang, zo gaat dat meestal met populisten. Maar ik lig er niet wakker van: in Vlaanderen doen ze maar wat ze willen. En als ze ons niet meer willen, moeten ze maar gaan, niemand houdt ze tegen.
Zolang je maar beseft dat de ondergang van de N-VA zal samenvallen met de steile opgang van een veel radicaler Vlaams-nationalisme. Of dacht je dat Jef Turf ooit nog eens een absolute meerderheid zou gaan halen in Vlaanderen?
Citaat:
Als de NVA plots weer een klein partijtje wordt wel, je ziet dat ook met J M Dedecker of VB: veel heisa zolang ze stemmen halen, zoniet verdwijnen ze in de grote vergeetput.
VB is nog lang niet verdwenen hoor. En N-VA ook niet, dat is nu eenmaal geen eenmanspartij, wat men er ook van moge beweren. Er staat genoeg volk klaar om de macht over te nemen, dat zal je bij de gemeenteraads-verkiezingen in 2012 wel merken.
Ondertussen is N-VA + VB + LDD gestegen tot 48% in de peilingen, genoeg voor een meerderheid van de kamerzetels! En de som zal nog stijgen, let maar op.

Laatst gewijzigd door fonne : 25 februari 2011 om 22:58.
fonne is offline  
Oud 25 februari 2011, 23:14   #167
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fonne
Guy Spitaels heeft al jaren geen enkele invloed meer.
Kan jij gratuiterwijze beweren, maar het was degelijk Spitaels die in 2007 werd uitgestuurd om Di Rupo de wacht aan te zeggen, als vertegenwoordiger van een breed front tweedelijnsfiguren dat de almacht van Di Rupo aan banden wilde leggen.
guy spitaels roept di rupo op te kiezen tussen mandaten
Citaat:
mis, er was ene Olivier, een prostitué, een volbloed Belg,die net geen 18 was en hem beschuldigde dat hij met hem seks gehad had. Later bleek dat allemaal verzonnen. Dat is ongeveer wat ik er nog van weet.
Dat is slechts dat ene aspectje dat breed werd uitgesmeerd in de pers. Niveau notaris-X en Regina Louf. Over de rest is de omerta van de loge nedergedaald.
Citaat:
Ik ben zeker dat Dewever zich, in het diepst van z'n gedachten, al op een troon ziet als groot leider van Vlaanderen...
Daarom dat hij ook alle boeken verslindt over Romeinse keizers
Citaat:
Het oostblok heeft zichzelf ontbonden.
Die neo-stalinisten toch. En hebben ze dat ook democratisch gestemd in het Parlement, in overeenstemming met de grondwettelijke bepalingen?
Citaat:
Goed, ik ben ervoor, op voorwaarde dat Vlamingen ook op franstalige partijen kunnen stemmen en omgekeerd.
Er zijn alleen nog tweetalige lijsten toegelaten De N-VA is dan de enige partij die zich niet belachelijk maakt bij de lijst-samenstelling.
Citaat:
De enige mensen die ik ken die zich solidarist noemen zijn nazi's en VB'ers... nough said...
Het nazisme en solidarisme kende nochtans ook behoorlijke constructiefouten me dunkt, en over die morele grondslag van het nazisme ga ik maar zwijgen... dat is teveel een open deur intrappen...
'k weet het jongen, en ik vind dat wreed spijtig dat de solidaristische ideeën zijn gekaapt door autoritaire partijen die in wezen even socialistisch zijn als de nazis en het VB.
Nazisme was niets anders dan socialisme met een populistische scheut nationalisme overgoten, het VB is in feite hetzelfde.
Citaat:
prostitutie is geen misdaad, beide partijen hebben er belang bij en doen het vrijwillig.
Ja, waar hebben we dat sprookje nog gehoord?
Citaat:
ja, een beetje wel, en ik kom daar ook voor uit. Niets om zich over te schamen. En je komt in dat milieu talloze brave huisvaders en huismoeders tegen die het leven wat minder saai willen maken. Niets mis mee, zolang het geen vlucht is voor echte relatieproblemen.
Ja, socialisten moeten ergens blijven met het vele geld dat ze uit de zakken van de arbeiders kloppen, niet?
fonne is offline  
Oud 26 februari 2011, 01:26   #168
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In bijna alle democratische landen is een twee derde meerderheid vereist om de grondwet te kunnen veranderen.
Waarom de grondwet veranderen als je hem evengoed kan negeren?
daiwa is offline  
Oud 26 februari 2011, 15:01   #169
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Waarom de grondwet veranderen als je hem evengoed kan negeren?
Da meendje nie !
Boduo is offline  
Oud 26 februari 2011, 15:55   #170
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Oh ja?
Zwitserland: referendum met 50%+1 der stemmen en de helft van de kantons.
Het vetgedrukte betekent inderdaad dat ook in Zwitserland één derde een grondwetswijziging kan blokkeren.

Reken maar na als je me niet gelooft.
Geert C is offline  
Oud 26 februari 2011, 16:08   #171
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het vetgedrukte betekent inderdaad dat ook in Zwitserland één derde een grondwetswijziging kan blokkeren.

Reken maar na als je me niet gelooft.
Ja, maar niet eender welke 1/3. De Franstalige kantons slagen er in elk geval niet im om als minderheid alles te blokkeren. De vele kleine Duitstalige kantons zijn het echter wel meestal met elkaar eens.

Laatst gewijzigd door fonne : 26 februari 2011 om 16:08.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be