![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard mogen die ontsnappen en zich onttrekken aan die ilegale vrijheidsberoving.
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze wachten gewoon op een gratis terugvlucht. Ondankbare wichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Leer eens wat nadenken. Ten eerste moet je niet door een rechter veroordeeld zijn om opgesloten te worden. Ten tweede gaat het hier om mensen die wederrechtelijk op het grondgebied zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeg mij nu eens hoe je in zulke omstandigheden uw brood kunt verdienen ? En leg mij eens uit hoe die illegalen die hier met duizenden rondlopen dat flikken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() Hopelijk vluchtten ze dan het land uit...Europa uit, nog beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"hoe die mannen aan hun werk komen": "Zowiezo komt een heel gedifferentieerd beeld van mens zonder papieren naar voren. - Een eerste vaststelling is alvast dat het hardnekkig cliché van de laaggeschoolde, nauwelijks geletterde – uitgeprocedeerde – asielzoeker niet met de werkelijkheid strookt. We vinden evengoed mensen met scholing en ervaring in handel en nijverheid als mensen met universitaire diploma’s terug onder mensen zonder papieren. - Een tweede vaststelling is dat de meeste mensen zonder papieren hard en veel werken wanneer ze kunnen: werkdagen van 10 uur zijn geen uitzondering; nachtwerk komt vaak voor; mensen hebben vaak meer dan één job - Een derde vaststelling is dat nogal wat mensen hier opleidingen volgden en –gevraagde - beroepskwalifikaties verwierven. Daaronder ook een aantal kwalificaties die aansluiten bij het ‘gamma’ van de knelpuntberoepen - Een vierde vaststelling is dat verschillende mensen werken met een officieel contract terwijl ze al geruime tijd illegaal zijn verklaard - Een vijfde vaststelling betreft het uurloon waarvoor mensen werken. Bij het merendeel van de door ons bevraagde mensen ligt dat ver onder het – sectoriele – minimumloon. - Een zesde vaststelling is dat nogal wat mensen officieel werkten vooraleer ze illegaal werden verklaard : sommigen onder hen zouden direct terug aan de slag kunnen bij hun voormalige werkgever indien zij over de nodige papieren zouden beschikken. - Een zevende en laatste voorlopige vaststelling is dat nogal wat mensen hier beroepsgerichte opleidingen volgden zowel bij VDAB als andere erkende opleidingsinstellingen als bv. LBC. die mannen" komen aan de kost door zwart werk, interimwerk, ... wat dan ook om hun gezin te onderhouden. wat zou jij doen? Brel voor president ivm uw opmerking dat we al "last en zever genoeg" hebben (geen idee of u verwees naar communitaire last, of last met immigratie, enfin): http://www.youtube.com/watch?v=AE2CblIN ![]() "de halve wereldbevolking komt hier wonen" zegt u? hysterie!!! maar straf dat Belgie met zijn 33.000 km² een paar miljard mensen opvangt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Minister-President
|
![]() ik ondersteun trouwens niet de situatie van onderbetaald werk in de bouw e.d., maar dat is de bittere realiteit. die mensen komen hier en worden uitgebuit in vele gevallen. daarom dat men vluchtelingenrechten altijd moet verbinden aan een strijd tegen liberalisme, en niet nationalistisch moet denken.
wil je dat mensen uit iran, egypte, het zuiden van turkije, noord-afrika , etc stoppen met vluchten? doe dan niet alsof internationale gelegenheden uw zaken niet zijn en probeer tenminste u te informeren over het waarom van de economische of politieke redenen waarom mensen hun land ontvluchten ipv wat platjes te gaan roepen "dat ze terug op moeten hoepelen". want dat is niet politiek doen.. dat is uw mouw netjes afschudden, doen alsof er geen oorzaak tot vluchten zijn en wat schelden tegen mensen die je niet eens kent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is de menselijke natuur om te ontsnappen. En als we dan naar de ilegalen kijken, hun misdaad is dan dat ze geen geldig papier hebben voor Belgie kan ik hen dat ontsnappen of pogingen daartoe niet kwalijk nemen. Ik zou hetzelfde doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Ze mogen ontsnappen, maar degenen die hen helpen zijn wèl strafbaar. (in deze dus de linkiewinkie actievoerders) én bovendien moeten ze opdraaien voor de gemaakte kosten.
Ik zag beelden dat ze al het sanitair van de muren hadden getrokken, ik zou ze gvd vanaf morgen in een put buiten in de kou laten sch*****n. Als ik d�*�*rvoor belastingen moet betalen? dat ze dan maar bij mij een nieuw toilet installeren. Ik laat het tenminste hangen. Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 22 februari 2011 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staat er in de gazet wie er waarom in welke gevangenis wordt opgesloten?
Ik zeg u dat het in de meeste gevallen de cipiers zijn die sommige gevangenen tippen omtrent wie er pedofiel is. Dat is alleen maar om ze bijeen te laten slagen door de gevangenen.
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en bovendien ben je tegenwoordig geen pedofiel meer als je ook met volwassen personen sex hebt! Zeg dat de Oostenrijkse rechterin het gezegd heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |