Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2011, 22:11   #161
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Gelieve bij het onderwerp te blijven, het gaat hier over geweldadige asielzoekers die de boel afbreken en mensen bedreigen. Aandelen kopen van wapenfabricanten kan je daar in de verste verte nog niet mee vergelijken.
Het gaat hier tochover mensen die hun vrijheid afgenomen wordt zonder dat ze door een rechter veroordeeld zijn?

Uiteraard mogen die ontsnappen en zich onttrekken aan die ilegale vrijheidsberoving.
Oud 21 februari 2011, 22:15   #162
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het gaat hier tochover mensen die hun vrijheid afgenomen wordt zonder dat ze door een rechter veroordeeld zijn?

Uiteraard mogen die ontsnappen en zich onttrekken aan die ilegale vrijheidsberoving.
Bijlange niet.
Ze wachten gewoon op een gratis terugvlucht.
Ondankbare wichten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 22:28   #163
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Leer eens wat nadenken.

Ten eerste moet je niet door een rechter veroordeeld zijn om opgesloten te worden.

Ten tweede gaat het hier om mensen die wederrechtelijk op het grondgebied zijn.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 22:33   #164
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier om mensen die in overtreding zijn met de wet (ze zijn hier nl. illegaal). Dat op zich is al voldoende reden om ze achter slot en grendel te steken.

Citaat:
Een cursus burgerlijk/straf-recht zou u goed doen, Xeno.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 22:36   #165
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
als ik artikels post van MO of indymedia dan wordt er wat er gebeurd is als feit weergegeven.

trouwens, HLN is een flutgazet.

waarom geloven mensen trouwens niet dat mishandeling zich afspeelt daar gegeven eerdere gelijkaardige incidenten? het is meer iets van "niet willen geloven".
Het enige dat ik als " feit " wil aannemen is dat indien die mensen niet naar hier gekomen waren, wij nu deze discussie niet zouden hebben. Het is hun schuld dat wij hier nu bijna ruzie zitten te maken. We zijn beter af zonder hen. Dat ze ophoepelen, we hebben al last en zever genoeg hier, en te weinig geld om heel die troep te onderhouden.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 22:42   #166
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
ken jij iemand die geen papieren heeft/illegaal is? om zo te gaan veralgemenen moet er toch iets serieus verkeerd aan uw wereldbeeld schelen.
Ik weet maar al te goed wat het betekent om zonder papieren in het buitenland te zitten : je kan nergens aangegeven gaan werken, je kan nergens iets huren, en bij elke controle pakken ze je mee naar de buro. Dan ben je weer een halve dag kwijt...
Zeg mij nu eens hoe je in zulke omstandigheden uw brood kunt verdienen ? En leg mij eens uit hoe die illegalen die hier met duizenden rondlopen dat flikken ?
Oud 21 februari 2011, 22:44   #167
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
zolang het maar uw familie of vrienden maar niet zijn, zeker? dat soort van egoïstisch/"eigen-wereldje-telt-enkel" denken steekt me m'n keel uit.
Wat mij de keel uithangt is dat de halve wereldbevolking bij ons wilt komen wonen.
Oud 21 februari 2011, 22:46   #168
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Elk verhaal van iemand die in een gesloten centrum zit is anders.

Als je gelooft dat het allemaal misdadigers, dealers,.. zijn leef je in een droomwereld .
Van waar komen hun inkomsten ? Waar komt hun geld vandaan ?
Oud 21 februari 2011, 22:48   #169
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
allesinds niet omdat het allemaal criminelen zijn. de richtlijnen voor deportatie zijn redelijk simpel.

jongen, wat moet ik doen.. uw hand vasthouden en u wat links geven? tik eens in "mensen zonder papieren" en je vindt genoeg informatie, artikels,.. als u wilt suggereren dat het allemaal criminelen zijn hebt u het bij het kortste eind. informeer u wat.
Ik vraag het aan jou, die voor deze mensen wat leugenachtige publiciteit komt maken, propaganda komt spuien ...Hoe komen die mannen hier aan de kost ?
Oud 21 februari 2011, 22:50   #170
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, je had het over de daders?

Die waren met een man of vijftien. Die lopen verspreid tot er iemand het teken geeft en dan vliegen die daarop. Vijf seconden later heeft iedereen daar dan wat trappen op gegeven en ligt die pedofiel stil in een grote plas bloed en tanden.
En hop, die wandeling gaat rustig verder alsof er niets gebeurd is en het duurt dan gewoonlijk nog een tijdje alvorens de cipier die gast ziet liggen bloeden.

De daders, er zijn geen getuigen, er is ook in de gevangenis niemand die daar van wakker ligt. Wie denk je trouwens dat de gevangenen tipt als er een pedofiel binnenkomt? De gevangenen hebben geen toegang tot de dossiers van de gevangenen.
De gevangenen lezen toch wel gazetten zeker ?
Oud 21 februari 2011, 22:54   #171
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Duidelijk genoeg nu Bobke? Wat een vraag was me dat man..
Je moet niet precies doen ofdat jij geantwoord hebt op die vraag. Want dat is niet het geval, een ander heeft het in je plaats gedaan. Jijzelf was daartoe niet in staat.
Oud 21 februari 2011, 23:03   #172
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Hopelijk vluchtten ze dan het land uit...Europa uit, nog beter.
Oud 22 februari 2011, 12:21   #173
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het enige dat ik als " feit " wil aannemen is dat indien die mensen niet naar hier gekomen waren, wij nu deze discussie niet zouden hebben. Het is hun schuld dat wij hier nu bijna ruzie zitten te maken. We zijn beter af zonder hen. Dat ze ophoepelen, we hebben al last en zever genoeg hier, en te weinig geld om heel die troep te onderhouden.
Dendinges, geen tijd en zin om op uw berichten te antwoorden.

"hoe die mannen aan hun werk komen":

"Zowiezo komt een heel gedifferentieerd beeld van mens zonder papieren naar voren.

- Een eerste vaststelling is alvast dat het hardnekkig cliché van de laaggeschoolde, nauwelijks geletterde – uitgeprocedeerde – asielzoeker niet met de werkelijkheid strookt. We vinden evengoed mensen met scholing en ervaring in handel en nijverheid als mensen met universitaire diploma’s terug onder mensen zonder papieren.

- Een tweede vaststelling is dat de meeste mensen zonder papieren hard en veel werken wanneer ze kunnen: werkdagen van 10 uur zijn geen uitzondering; nachtwerk komt vaak voor; mensen hebben vaak meer dan één job

- Een derde vaststelling is dat nogal wat mensen hier opleidingen volgden en –gevraagde - beroepskwalifikaties verwierven. Daaronder ook een aantal kwalificaties die aansluiten bij het ‘gamma’ van de knelpuntberoepen

- Een vierde vaststelling is dat verschillende mensen werken met een officieel contract terwijl ze al geruime tijd illegaal zijn verklaard

- Een vijfde vaststelling betreft het uurloon waarvoor mensen werken. Bij het merendeel van de door ons bevraagde mensen ligt dat ver onder het – sectoriele – minimumloon.

- Een zesde vaststelling is dat nogal wat mensen officieel werkten vooraleer ze illegaal werden verklaard : sommigen onder hen zouden direct terug aan de slag kunnen bij hun voormalige werkgever indien zij over de nodige papieren zouden beschikken.

- Een zevende en laatste voorlopige vaststelling is dat nogal wat mensen hier beroepsgerichte opleidingen volgden zowel bij VDAB als andere erkende opleidingsinstellingen als bv. LBC.

die mannen" komen aan de kost door zwart werk, interimwerk, ... wat dan ook om hun gezin te onderhouden. wat zou jij doen?

Brel voor president ivm uw opmerking dat we al "last en zever genoeg" hebben (geen idee of u verwees naar communitaire last, of last met immigratie, enfin):
http://www.youtube.com/watch?v=AE2CblINk

"de halve wereldbevolking komt hier wonen" zegt u? hysterie!!! maar straf dat Belgie met zijn 33.000 km² een paar miljard mensen opvangt!
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 12:26   #174
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

ik ondersteun trouwens niet de situatie van onderbetaald werk in de bouw e.d., maar dat is de bittere realiteit. die mensen komen hier en worden uitgebuit in vele gevallen. daarom dat men vluchtelingenrechten altijd moet verbinden aan een strijd tegen liberalisme, en niet nationalistisch moet denken.
wil je dat mensen uit iran, egypte, het zuiden van turkije, noord-afrika , etc stoppen met vluchten? doe dan niet alsof internationale gelegenheden uw zaken niet zijn en probeer tenminste u te informeren over het waarom van de economische of politieke redenen waarom mensen hun land ontvluchten ipv wat platjes te gaan roepen "dat ze terug op moeten hoepelen".

want dat is niet politiek doen.. dat is uw mouw netjes afschudden, doen alsof er geen oorzaak tot vluchten zijn en wat schelden tegen mensen die je niet eens kent.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 12:51   #175
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Bijlange niet.
Ze wachten gewoon op een gratis terugvlucht.
Ondankbare wichten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het gaat hier om mensen die in overtreding zijn met de wet (ze zijn hier nl. illegaal). Dat op zich is al voldoende reden om ze achter slot en grendel te steken.

Een cursus burgerlijk/straf-recht zou u goed doen, Xeno.
Iemand die opgesloten wordt mag ontsnappen in Belgie, dat is gelijk niet eens strafbaar.

Het is de menselijke natuur om te ontsnappen.

En als we dan naar de ilegalen kijken, hun misdaad is dan dat ze geen geldig papier hebben voor Belgie kan ik hen dat ontsnappen of pogingen daartoe niet kwalijk nemen.

Ik zou hetzelfde doen.
Oud 22 februari 2011, 12:53   #176
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Ze mogen ontsnappen, maar degenen die hen helpen zijn wèl strafbaar. (in deze dus de linkiewinkie actievoerders) én bovendien moeten ze opdraaien voor de gemaakte kosten.

Ik zag beelden dat ze al het sanitair van de muren hadden getrokken, ik zou ze gvd vanaf morgen in een put buiten in de kou laten sch*****n.
Als ik d�*�*rvoor belastingen moet betalen? dat ze dan maar bij mij een nieuw toilet installeren. Ik laat het tenminste hangen.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 22 februari 2011 om 12:53.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 12:54   #177
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De gevangenen lezen toch wel gazetten zeker ?
Staat er in de gazet wie er waarom in welke gevangenis wordt opgesloten?

Ik zeg u dat het in de meeste gevallen de cipiers zijn die sommige gevangenen tippen omtrent wie er pedofiel is.

Dat is alleen maar om ze bijeen te laten slagen door de gevangenen.
Oud 22 februari 2011, 12:56   #178
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Staat er in de gazet wie er waarom in welke gevangenis wordt opgesloten?

Ik zeg u dat het in de meeste gevallen de cipiers zijn die sommige gevangenen tippen omtrent wie er pedofiel is.

die mensen mogen ook eens hun pleziertje hebben zeker?

en bovendien ben je tegenwoordig geen pedofiel meer als je ook met volwassen personen sex hebt! Zeg dat de Oostenrijkse rechterin het gezegd heeft.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 12:57   #179
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Ze mogen ontsnappen, maar degenen die hen helpen zijn wèl strafbaar. (in deze dus de linkiewinkie actievoerders) én bovendien moeten ze opdraaien voor de gemaakte kosten.

Ik zag beelden dat ze al het sanitair van de muren hadden getrokken, ik zou ze gvd vanaf morgen in een put buiten in de kou laten sch*****n.Als ik d�*�*rvoor belastingen moet betalen? dat ze dan maar bij mij een nieuw toilet installeren. Ik laat het tenminste hangen.
Jij wel, maar de cipiers niet. Want dan moeten ze de gevangenen iedere keer buitenlaten en daar zijn ze nu net iets te lui voor. Waarom denk je dat ze cipier worden om te beginnen?
Oud 22 februari 2011, 12:59   #180
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze hebben gelijk.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be