Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2011, 15:22   #161
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom zou er een regel moeten komen dat een lange onderbroek verboden is?

Ik weet het, als die lange onderbroek mag, dan mag een Boerka ook.

Maar mag de Kirpan ook dan? Kwestie, ik wil met kilt, lange cowboy jas , bijpassende hoed, met mijn gekregen Kara aan de arm en mijn persoonlijke Kirpan over straat mogen wandelen.

Wel grappig, mijn kirpan is perfect in stijl...
Je kirpan?
Een Sgian Dubh bedoel je, hoop ik?

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 februari 2011 om 15:24.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 15:25   #162
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
En dat vind jij normaal gedrag? Veel telplezier dan nog. Ik woon in de buurt en zie hier amper hoofddoeken. En al helemaal geen boerka's of niqabs.
waar zeg ik dat ik boerka's of niqabs zag? Wel zo eentje met een slabbetje (onder de kin) in de post. Het is net omdat het er ineens zoveel waren dat ik ze begon te tellen. Misschien was er een of andere hoofddoekvergadering in de buurt, ik weet het niet. Allemaal jonge meisjes.

En op de Groenplaats zag ik ook zo'n oude bekeerde trees, ook helemaal ingepakt. Het type dat op haar vijftigste een jonge viriele knul uit Egypte is gaan halen. Ze was waarschijnlijk nog niet zover geraakt in haar gebruiksaanwijzing waar staat dat oude vrouwen die niet meer huwbaar zijn (gemenopauzeerd) zich helemaal niet moeten bedekken: blijkbaar wil geen kat hen toch nog. Beetje zielig als je je dan inpakt alsof al die mannen je ter plekke zouden gaan bespringen.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 16:40   #163
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je kirpan?
Een Sgian Dubh bedoel je, hoop ik?
Nope, voor mij geen zwarte dolk in mijn sokken. Maar het is wel een optie om de huidige wapenwetten mee te omzeilen.

Neen, ik ga voor een maatje groter. Een Claidheamh crom , dank U wel.
Oud 27 februari 2011, 21:52   #164
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik 'eis' 't recht op om mijn 'kirpan' te alle tijden te dragen!
Citaat:
The kirpan is both a defensive weapon and a symbol. Physically it is an instrument of "ahimsa" or non-violence. The principle of ahimsa is to actively prevent violence, not to simply stand by idly whilst violence is being done. To that end, the kirpan is a tool to be used to prevent violence from being done to a defenseless person when all other means to do so have failed. Symbolically, the kirpan represents the power of truth to cut through untruth

Citaat:
According to a mandatory religious commandment given by Guru Gobind Singh (the tenth Guru of Sikhism) at the Baisakhi Amrit Sanchar (a holy religious ceremony that formally baptizes a Sikh) in CE 1699, all baptised Sikhs (Khalsa) must wear a kirpan at all times
Godsdienstvrijheid!

Laatst gewijzigd door SDX : 27 februari 2011 om 21:53.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 22:04   #165
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik 'eis' 't recht op om mijn 'kirpan' te alle tijden te dragen!

Godsdienstvrijheid!
Is sikisme een erkende godsdienst in België?
Oud 27 februari 2011, 22:07   #166
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
waar zeg ik dat ik boerka's of niqabs zag? Wel zo eentje met een slabbetje (onder de kin) in de post. Het is net omdat het er ineens zoveel waren dat ik ze begon te tellen. Misschien was er een of andere hoofddoekvergadering in de buurt, ik weet het niet. Allemaal jonge meisjes.

En op de Groenplaats zag ik ook zo'n oude bekeerde trees, ook helemaal ingepakt. Het type dat op haar vijftigste een jonge viriele knul uit Egypte is gaan halen. Ze was waarschijnlijk nog niet zover geraakt in haar gebruiksaanwijzing waar staat dat oude vrouwen die niet meer huwbaar zijn (gemenopauzeerd) zich helemaal niet moeten bedekken: blijkbaar wil geen kat hen toch nog. Beetje zielig als je je dan inpakt alsof al die mannen je ter plekke zouden gaan bespringen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
waar zeg ik dat ik boerka's of niqabs zag?
Waar maak jij hier dan zulke drukte over? Omdat je ze misschien eens zou kunnen zien?
Oud 27 februari 2011, 22:07   #167
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ijveren we voor.

...en 't is 'Sikhisme'!

Citaat:
Het sikhisme werd geïnspireerd op het onderwijs van tien goeroes: belangrijke religieuze onderwijzers en predikers. Een separate en progressieve religie met als basisgedachten één God, gelijkheid, rechtvaardigheid en vrijheid voor iedereen. Deze religie doet een beroep op zijn volgelingen om een leven van discipline, hard werken, liefdadigheid en meditatie te leiden. Zij accepteert het bestaan van alle geloven en tolereert geen bevooroordeling of onderdrukking op basis van godsdienst, kaste, kleur, geloofsbelijdenis, ras en/of sekse.
En:
Citaat:
Op een goede manier je brood verdienen: een sikh moet hard werken en eerlijk zijn geld verdienen; hij of zij mag nooit ten koste van anderen leven, maar geeft juist aan anderen.

Humaniteit: Alle mensen zijn gelijk; allemaal zijn het de zonen en dochters van de Almachtige.

Morele waarden: Verdedig, bescherm en vecht voor de rechten van alle levende wezens, en in het bijzonder de medemens.

Persoonlijk offer: Tref voorbereidingen om het leven te geven voor alle opperste principes.

Positieve Houding tegenover het Leven: houd altijd een positieve, optimistische en vastberaden houding ten opzichte van het leven.

Geen speciale dagen: Sikhs geloven niet dat een enkele dag heiliger is dan andere dagen, zoals christenen en moslims dat doen.

Verover de 5 kwaden: Het is de plicht van elke sikh om deze 5 kwaden te verslaan: egoïsme, woede, hebzucht, gehechtheid en verlangen.

Aanval met 5 wapens: Tevredenheid, liefdadigheid, vriendelijkheid, positieve houding, nederigheid.
Ik ken er slechtere...

Laatst gewijzigd door SDX : 27 februari 2011 om 22:14.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 22:50   #168
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Berta Bekijk bericht
Een aardappelmesje ?
Ocharme, weer een Katana.
Neen, een Claidheamh crom word ook wel eens claymore genoemd, maar het is de zware Schotse rapier, niet de beestachtig zware 2 hander.
Oud 27 februari 2011, 23:54   #169
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ocharme, weer een Katana.
Neen, een Claidheamh crom word ook wel eens claymore genoemd, maar het is de zware Schotse rapier, niet de beestachtig zware 2 hander.
En hoe lang moet je in Edinburg rondwandelen om iemand tegen te komen die zulk ding meezeult?
Oud 28 februari 2011, 01:05   #170
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe lang moet je in Edinburg rondwandelen om iemand tegen te komen die zulk ding meezeult?
Hangt van de dag af nietwaar; het is toegelaten, zelfs in het wapen-vrije Schotland, om in Nationaal costuum rond te wandelen, met alle bijpassende wapens, indien de gelegenheid daartoe leent.

Maar, het is gewoon om aan te tonen dat indien religie kledingsvoorschriften heeft, er toch goed over nagedacht moet worden vooraleer er een verbod of gebod op komt.

Er zijn enkele punten die het verschil maken tussen bijvoorbeeld de Tulband bij de Sikhs (of hun onderbroek) en de Hijaab/Niqaab/Boerka bij de moslims de volgende.

Als morgen er een tulband verbod zou komen. Dan is de kans zeer klein dat de Sikh gemeenschap in België daar verschrikkelijke stennis over gaat maken. Die gaan gewoon overstappen op bandana's en dergelijke. Uiteindelijk is het geen onbreekbare verplichting. Maar een leidraad, en het is vrij aan de volgelingen hun eigen antwoorden te vinden om zo min mogelijk gezever in de omgeving waarin ze zijn te veroorzaken.

Probeer dat maar eens met een iets of wat gedrevenere moslim te bespreken.
Oud 28 februari 2011, 01:06   #171
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Het is toch wel raar dat al diegenen die tegen een hoofddoekverbod zijn, nooit hun stem laten horen hebben toen scholen een dress code invoerden met een petjesverbod.
Men noemt dat ook wel eens hypocrisie.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 01:11   #172
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Men noemt dat ook wel eens hypocrisie.
Eigenlijk, wanneer hebt U geweten dat een leerling met petje op zijn hoofd in de klas kon blijven zitten?

Zo'n 25-30 jaar geleden, was het gegarandeerd een aantekening als een klasgenoot zijn pet/muts/whatever niet snel genoeg aan de haak hing...
Oud 28 februari 2011, 06:15   #173
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt van de dag af nietwaar; het is toegelaten, zelfs in het wapen-vrije Schotland, om in Nationaal costuum rond te wandelen, met alle bijpassende wapens, indien de gelegenheid daartoe leent.

Maar, het is gewoon om aan te tonen dat indien religie kledingsvoorschriften heeft, er toch goed over nagedacht moet worden vooraleer er een verbod of gebod op komt.

Er zijn enkele punten die het verschil maken tussen bijvoorbeeld de Tulband bij de Sikhs (of hun onderbroek) en de Hijaab/Niqaab/Boerka bij de moslims de volgende.

Als morgen er een tulband verbod zou komen. Dan is de kans zeer klein dat de Sikh gemeenschap in België daar verschrikkelijke stennis over gaat maken. Die gaan gewoon overstappen op bandana's en dergelijke. Uiteindelijk is het geen onbreekbare verplichting. Maar een leidraad, en het is vrij aan de volgelingen hun eigen antwoorden te vinden om zo min mogelijk gezever in de omgeving waarin ze zijn te veroorzaken.

Probeer dat maar eens met een iets of wat gedrevenere moslim te bespreken.
Dat vind ik nu eens een goed idee, er goed over nadenken.

Waarom zouden we een tulband verbod willen invoeren? Is daar goed over nagedacht?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 06:21   #174
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
lees de URVM nog eens door slimmeke...erkenning heeft alleen met subsidies te maken..

En alhoewel het hele ultraorthodoxe jodendom bol staat van gebrek aan wil tot integreren,idioterie en racisme is de hoed maar een hoed en geen cultuurvreemd tafelkleed met kijkgat..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 28 februari 2011 om 06:24.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 07:41   #175
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
En alhoewel het hele ultraorthodoxe jodendom bol staat van gebrek aan wil tot integreren,idioterie en racisme is de hoed maar een hoed en geen cultuurvreemd tafelkleed met kijkgat..
Dus een hoofddoek moet wel kunnen voor u?
Oud 28 februari 2011, 07:45   #176
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat vind ik nu eens een goed idee, er goed over nadenken.
Ondertussen zijn er al honderden pagina's geschreven , op dit forum alleen al over de achtergrond, ideeën, en potentiële gevolgen van het verbieden van hoofddoeken en soortgelijken.
Deze draad ging over de specifieke zwarte hoed gedragen door een kleine groep orthodoxe joden.
Citaat:
Waarom zouden we een tulband verbod willen invoeren? Is daar goed over nagedacht?
Het hangt er van af. Als aangetoond wordt dat het dragen van een tulband gebeurd als een soort van talisman tegen gewelddaden, dan moet men eens uitzoeken wie/waarom die gewelddaden plegen/gebeuren.

En dat mijn beste, is het hele eieren eten.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 februari 2011 om 07:46.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 07:47   #177
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dus een hoofddoek moet wel kunnen voor u?
Ik heb reeds meermaals duidelijk gemaakt dat ik dit symbool van religieuze idioterie niet echt wil verbieden behalve in openbare functies.
Oud 28 februari 2011, 07:52   #178
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ondertussen zijn er al honderden pagina's geschreven , op dit forum alleen al over de achtergrond, ideeën, en potentiële gevolgen van het verbieden van hoofddoeken en soortgelijken.
Deze draad ging over de specifieke zwarte hoed gedragen door een kleine groep orthodoxe joden.
Ja, maar een doordachte reden om iets dergelijks te verbieden heb ik nog niet gelezen.

Citaat:
Het hangt er van af. Als aangetoond wordt dat het dragen van een tulband gebeurd als een soort van talisman tegen gewelddaden, dan moet men eens uitzoeken wie/waarom die gewelddaden plegen/gebeuren.

En dat mijn beste, is het hele eieren eten.
Vind je dit een doordachte reden.
Dit vraagt om meer uitleg over oorzaak, gevolg, doel...
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 08:00   #179
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar een doordachte reden om iets dergelijks te verbieden heb ik nog niet gelezen.
Dat hoeft helemaal niet, ongepast in onze cultuur is een perfecte reden..net zoals paardenvlees hier gesmaakt wordt en elders taboe is en vice versa met honden-en kattenvlees..
Oud 28 februari 2011, 08:55   #180
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
brute pech

Citaat:
ik vind dat zeker een doordachte reden;
Waarom heb je daar meer uitleg over nodig? wordt het doordachter als jij het ook begrijpt en ontdekt wat het gevolg en doel is?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be