Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2011, 13:08   #161
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Wie is 'men'? Hoor ik bij die 'men'?

Wat duidelijk is, is dat er hier precies niemand in staat is om diepgaander te discussiëren over wat er precies gedaan kan worden aan de homohaat binnen de islamitische / allochtone gemeenschap.
't is allemaal zwartwit.
In Nederland krijgen 'inburgeraars' inmiddels wél les over homoseksualiteit, althans in Zwolle:
Citaat:
Homoseksualiteit wordt in Zwolle onderdeel van de inburgeringscursus. De gemeente hoopt het thema op die manier in allochtone kringen bespreekbaar te maken.

Het gaat om een van de maatregelen die Zwolle in 2011 neemt om de kennis over homoseksualiteit onder allochtonen te vergroten. Om het taboe te doorbreken denkt Zwolle ook aan het verlenen van betere hulp en ondersteuning aan allochtonen met vragen of problemen. Er komt mogelijk ook een theatervoorstelling voor religieuze organisaties en allochtone leerlingen over homoseksualiteit.

http://www.powned.tv/nieuws/politiek...t_homoles.html
In hoeverre dit enig soelaas gaat bieden, blijft uiteraard de vraag, want hiermee worden niet de reeds in Nederland woonachtige allochtonen van de tweede en derde generatie bereikt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 16:01   #162
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Ik zie nog weinig toekomst voor holebi's in Europa. Binnen een aantal decennia zal Oost-Azië en Zuid-Amerika (ik denk specifiek aan landen zoals Argentinië en Zuid-Korea) de troon van meest holebi-vriendelijke regio hebben overgenomen van het door godsdienstmigratie vernietigde voorbeeldmodel dat Europa ooit was.

Men moet geen glazen bol hebben om te zien hoe het hier verder zal evolueren. Geweldplegingen tegen holebi's zijn de laatste jaren in stijgende lijn, holebikoppels worden al weggepest uit bepaalde wijken,... Mijn vertrouwen in links om voor ons op te komen is totaal weg.
Meent ge dat nu?
Ik heb het gevoel da et eigenlijk beter wordt. Toen amper een paar jaar geleden het homo-huwelijk er door kwam stond het hele land op z'n kop, en nu is het de normaalste zaak van de wereld. Je moet tegenwoordig al compleet marginaal zijn om er nog tegen te zijn.

We moeten de Islam gewoon uit de hoofden van de mensen wissen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 16:02   #163
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Ik heb nooit geweten dat er geheime opvangtehuizen voor christelijke of joodse homojongeren uit de grond gestampt werden omdat de nood zo hoog is.
Omdat er toen geen mensen waren die beter maatschappelijk ontwikkeld waren.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 16:13   #164
comandante
Banneling

Standaard

Ze bestaan nog en zitten in de politiek?

Citaat:
"Zoals het geloof ons leert: haat de zonde, maar heb de zondaar lief. Tegen het hebben van dergelijke geaardheid is niets in te brengen, da's een feitelijke vaststelling van een gegevenheid (zonder over de oorzaken een uitspraak te doen). Maar waar wel de menselijke vrijheid speelt is in het handelen. Men kan uit vrije wil ingaan op deze geaardheid, of er niet op ingaan. Het natuurrecht is eenvoudig en duidelijk. De menselijke geslachtelijkheid is geconcipieerd met als primair doel de menselijke voortplanting en hiertoe is de seksuele samenwerking van een man en een vrouw noodzakelijk. Daartoe zijn van elkaar onderscheiden geslachtsorganen gemaakt en verdeeld tussen de geslachten. Geslachtelijke omgang tussen personen van hetzelfde geslacht is dan ook in tegenspraak met het natuurrecht. De geslachtsorganen worden niet gebruikt voor het primaire, natuurrechterlijke doel waartoe ze aanwezig zijn. Integendeel, ze worden gebruikt op een dergelijke wijze dat ze potentieel schade kunnen toebrengen aan het lichaam. Het is dan ook oorverdovend stil als het gaat over de medische verzorging van praktizerende homo's en lesbiennes als gevolg van deze levenskeuze. Maar eenmaal deze verborgen wereld in het mediabeeld zou komen, zou er snel een totaal ander beeld ontstaan van deze praktijken. Uiteindelijk kan een samenleving die tegengesteld is aan het natuurrecht nooit overleven. Een samenleving, dat zijn mensen van vlees en bloed die een continuiteit van verleden, heden en toekomst vormen. Juist deze creatieve, toekomstgerichte kracht van de menselijke natuur, en haar seksualiteit, wordt radicaal uitgeschakeld. Men plaats actuele individuele genotsbeleving zonder enige toevoeging boven elke andere afweging. Dat is gedoemd tot catastrofaal falen."
Op de facebookpagina van Alexandra Colen op 28 mei 2010 (intussen verwijderd)
bron http://mikpunt175.be/content/blogcategory/54/94/

Laatst gewijzigd door comandante : 28 februari 2011 om 16:13.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 16:14   #165
comandante
Banneling

Standaard

Ziekelijk dat mens

Citaat:
De regenboogvlag staat niet voor homoseksualiteit, maar voor onfatsoen. Het gaat bovendien om een totalitaire politieke ideologie. Ik zal daarover niet zwijgen, zelfs al ben ik de enige politicus in Vlaanderen die erover spreekt.
Alexandra Colen op Facebook, 9 juni 2010
http://mikpunt175.be/content/blogcategory/54/94/
Oud 28 februari 2011, 16:20   #166
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Moet dat begrijpen, mensen die nog nooit seks aangeboden kregen terwijl de rest van de wereld vrolijk van bil gaat zijn gefrustreerd en hebben hulp nodig.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 28 februari 2011 om 16:20.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 16:27   #167
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
We moeten de Islam gewoon uit de hoofden van de mensen wissen.
Denkt gij dat dat zo evident is? Ik zie geen enkele evolutie richting geloofsuitval binnen de (groeiende) groep mensen die die religie aanhangen. Wel integendeel, er zijn zelfs autochtone zwakzinnigen die zich ertoe bekeren. De enkele moedigen die eruit stappen moeten ondergedoken leven of zwaar beschermd worden (in Europa!).

De beste tijd is voorbij. Dat waren de zorgeloze (eind) jaren negentig toen het even leek dat religie voorgoed zijn kwaadaardige rol in onze maatschappij was kwijt gespeeld.
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 16:51   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Moet dat begrijpen, mensen die nog nooit seks aangeboden kregen terwijl de rest van de wereld vrolijk van bil gaat zijn gefrustreerd en hebben hulp nodig.
Ze kloeg - lang voordat dit de mode werd, de pastoors aan die vrolijk van bil gingen met kinderen.

Daar had ze inderdaad beter hulp bij gekregen...
Oud 28 februari 2011, 17:28   #169
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het lijkt me fout om te denken dat je alles in één keer moet proberen oplossen. Uiteindelijk is men er ook wel achtergekomen dat de 'standaard' preventie van homohaat en dergelijke niet werkt voor iedereen, en dus echt niet als je werkt met groepen allochtone jongeren. Natuurlijk is eenzelfde handeling even erg of die nu van een allochtoon of autochtoon komt, maar verschillen zien tussen groepen en die ook als dusdanig erkennen zal écht nodig zijn.
En daar is niks racistisch aan.
Dat beweer ik ook niet. Uiteraard moet men de oorzaken van homofobie aanpakken naargelang de "graad", en als er een structurele homofobie bestaat binnen een bepaalde groep, dan kan men kijken hoe dit zo best mogelijk aangepakt kan worden. Men gaat dezelfde methodes niet gebruiken voor pakweg de homofobe Moslimjongeren (die trouwens voor veel meer problemen zorgen dan enkel hoomfobie, ook niet vergeten) dan voor de homofobe VB'ers gezien zij op een totaal andere manier handelen (meestal toch...).

Dit gezegd zijnde, ik denk dat daarnaast ook maatregelen getroffen moeten worden die op iedereen van toepassing zijn, juist omdat homofobie verre van een "kenmerk" is van de Moslimjongeren, maar een beetje overal in België blijft bestaan. Daarom dat ik bij voorbeeld pleit voor een cursus burgerzin op school, waar een aantal kenmerken van onze maatschappij aangeleerd worden, waaronder het feit dat men hier in België mensen gelijkaardig behandelt wat hun geslacht, godsdienst, kleur of seksuele geaardheid ook moge zijn.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 28 februari 2011 om 17:33.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 19:14   #170
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze topic dient niet enkel over homohaat bij autochtonen te gaan, homohaat is een spijtige zaak die zowel onder de allochtone als de autochtone bevolking voorkomt. Het is ook onder de autochtone bevolking nog een taboe, weet je hoeveel homo's er zijn die op hun werk hun sexuele voorkeur nog steeds geheim houden omwille van pesterijen ect? Ik ken er zelfs die verandert zijn van werk omwille van pesterijen.

Waarom ik dit hier blijf aanhalen is omwille van de hypocrisie bij enkele mensen, dat er door het Islam geloof net zoals elk ander geloof een grotere fobie ten opzichte van homo's is hoor je mij niet ontkennen. Maar stel dat ik een draad zou starten over homohaat bij de RKK en nog iemand over homohaat bij de joden ect. Hoeveel draden hebben we nodig om homohaat te omschrijven, ik dacht dat 1 draad genoeg zou zijn?
Het is waar dat homohaat ook voorkomt bij autochtonen. In het algemeen komt afkeer vooral bij mannen voor; maar je kunt echt niet ontkennen dat het probleem veel groter is onder moslimjongeren. Dat is ook logisch, wanneer je homo bent is dit niet eens bespreekbaar met je vrienden of iemand uit de familie. En je omgeving staat afkerig tegen homoseksualiteit,het wordt als een schande voor de familie ervaren en moet ontkent worden.

NIet vreemd dus dat vooral moslimjongeren agressie en afkeer vertonen tegenover homo's. Dat probleem moet niet verzanden in een " algemene aanpak" of enkel met gesprekken op school waar allochtonen tegenover autochtonen komen te staan.

Aan het probleem wat doen is echter niet eenvoudig. Een infoavond is zinloos, niemand komt daarop af van allochtonen.Folders werken ook niet, affiches evenmin, door het onderwerp en taalproblemen.

Allochtonen hebben hun eigen verenigingleven, dat is ook zo bij moslims. Begin met de vaders, werk aan duurzame netwerkvorming met die verenigingen en maak eerst individueel het probleem bespreekbaar. Ga daarbij niet in op religieuze discussies, maar wel op het deel uitmaken van deze samenleving.

Probeer de imam te pakken te krijgen en vraag naar ZIJN visie, want die horen gelovigen, zo handelen vaders en die beeldvorming krijgen jongeren dus mee.
Organiseer een debat rond " welzijn" van jongeren en probeer zo in gesloten kring het debat op gang te trekken. Haal een leuke homo uit de kast! Spreek scholen aan en probeer zicht te krijgen op de wijze waarop zij wel/ niet dit bespreekbaar maken en probeer daarop betrokken te raken, ga zelf die klas in!
Leg uit dat je seksuele geaardheid geen keuze is.Durf het debat aan te gaan met tegenstanders.

Doe niet aan " enkel van iemand van dezelfde origine wordt iets aangenomen". We huren ook geen Vlaming om Vlamingen te bereiken. Hou controle op de boodschap die bij een " gelijkgezinde" al te vaak verdwijnt.
Stel jezelf aanspreekbaar op en probeer pas nadat mannen je vertrouwen, hun vrouwen te bereiken.
Zo zou IK dit aanpakken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 19:19   #171
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het is waar dat homohaat ook voorkomt bij autochtonen. In het algemeen komt afkeer vooral bij mannen voor; maar je kunt echt niet ontkennen dat het probleem veel groter is onder moslimjongeren. Dat is ook logisch, wanneer je homo bent is dit niet eens bespreekbaar met je vrienden of iemand uit de familie. En je omgeving staat afkerig tegen homoseksualiteit,het wordt als een schande voor de familie ervaren en moet ontkent worden.

NIet vreemd dus dat vooral moslimjongeren agressie en afkeer vertonen tegenover homo's. Dat probleem moet niet verzanden in een " algemene aanpak" of enkel met gesprekken op school waar allochtonen tegenover autochtonen komen te staan.

Aan het probleem wat doen is echter niet eenvoudig. Een infoavond is zinloos, niemand komt daarop af van allochtonen.Folders werken ook niet, affiches evenmin, door het onderwerp en taalproblemen.

Allochtonen hebben hun eigen verenigingleven, dat is ook zo bij moslims. Begin met de vaders, werk aan duurzame netwerkvorming met die verenigingen en maak eerst individueel het probleem bespreekbaar. Ga daarbij niet in op religieuze discussies, maar wel op het deel uitmaken van deze samenleving.

Probeer de imam te pakken te krijgen en vraag naar ZIJN visie, want die horen gelovigen, zo handelen vaders en die beeldvorming krijgen jongeren dus mee.
Organiseer een debat rond " welzijn" van jongeren en probeer zo in gesloten kring het debat op gang te trekken. Haal een leuke homo uit de kast! Spreek scholen aan en probeer zicht te krijgen op de wijze waarop zij wel/ niet dit bespreekbaar maken en probeer daarop betrokken te raken, ga zelf die klas in!
Leg uit dat je seksuele geaardheid geen keuze is.Durf het debat aan te gaan met tegenstanders.

Doe niet aan " enkel van iemand van dezelfde origine wordt iets aangenomen". We huren ook geen Vlaming om Vlamingen te bereiken. Hou controle op de boodschap die bij een " gelijkgezinde" al te vaak verdwijnt.
Stel jezelf aanspreekbaar op en probeer pas nadat mannen je vertrouwen, hun vrouwen te bereiken.
Zo zou IK dit aanpakken.
Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar hoed af.
Oud 28 februari 2011, 19:23   #172
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar hoed af.
Dat is fijn dat je dat zegt!
Bedankt.
Oud 28 februari 2011, 19:39   #173
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Zo zou IK dit aanpakken.

Hier ben ik het ook met eens, een mooie post.
Oud 28 februari 2011, 19:47   #174
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

[Everytime]http://www.youtube.com/watch?v=ppgsMEMq6uw [/Everytime]

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 28 februari 2011 om 19:47.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 21:35   #175
Pilleke
Banneling

Standaard

Ondertussen nog altijd geen antwoord op mijn vraag van gisteren :

homofobe moslims, zijn dat fundamentalisten of 'gematigde' moslims?
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 22:22   #176
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vraag zou eerst op iets moeten trekken...
Oud 28 februari 2011, 22:30   #177
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De vraag zou eerst op iets moeten trekken...
Waarom trekt die vraag op niks?
Ik kan aannemen dat ze bepaalde mensen stoort, maar het blijft een terechte vraag. Zie je, de mensen die deze vraag storend vinden, hebben het altijd over de 'overgrote meerderheid' van 'gematigde' moslims. Nu blijkt dat die overgrote meerderheid van gematigde moslims homofoob is.
Tuybens heeft het in het artikel over fundamentalisten.
Vergist hij zich niet? Had hij het dan niet moeten hebben over de overgrote meerderheid van gematigde moslims'. Of lag dat als socialist een beetje ambetant?
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 23:02   #178
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier ben ik het ook met eens, een mooie post.
U bent ook bedankt.
Oud 28 februari 2011, 23:21   #179
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Denkt gij dat dat zo evident is? Ik zie geen enkele evolutie richting geloofsuitval binnen de (groeiende) groep mensen die die religie aanhangen. Wel integendeel, er zijn zelfs autochtone zwakzinnigen die zich ertoe bekeren. De enkele moedigen die eruit stappen moeten ondergedoken leven of zwaar beschermd worden (in Europa!).

De beste tijd is voorbij. Dat waren de zorgeloze (eind) jaren negentig toen het even leek dat religie voorgoed zijn kwaadaardige rol in onze maatschappij was kwijt gespeeld.
Het spijt mij. Ik voel met je mee. Zo jammer dat links is gekaapt door de geloofszotten. Het zou anders niet waar zijn geweest.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 23:23   #180
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Ondertussen nog altijd geen antwoord op mijn vraag van gisteren :

homofobe moslims, zijn dat fundamentalisten of 'gematigde' moslims?
Dat weet ik niet. Ik dacht dat geloof niet kan omgaan met holebi's. Ik kan er geen antwoord opgeven.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be