![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder is het jammer dat er nog politiek geïnteresseerde mensen zijn die nu de man al zo lang in de spotlights staat, nog niet doorhebben dat hij al eens graag aan licht provocerende zelfspot doet. Waarom denk je dat hij het nogal vaak over zijn conditie, eetgewoonten, ... e.d. heeft? Zijn politieke vijanden hebben steeds gelachen met die dingen en Bart lacht gewoon terug. Derhalve, BDW voorstellen als extremist is gewoon in zijn val trappen. Hij lacht zich waarschijnlijk tranen om de commotie die het veroorzaakt. |
|
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onzin, natuurlijk. Belgicisten staan tenminste nog ergens voor. Bij mensen als jij en Another Jack draait het enkel om voortdurend, verzuurd gezeik over Vlaanderen zonder enig positief alternatief.
|
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
Het begint er toch op te lijken dat sommigen er met volle teugen van genieten het Vlaamse volk met allerlei kleinerende adjectieven te overladen. 'In principe ben ik Vlaamsgezind, maar die kutvlamingen verdienen het niet.' Zeer nobel en al, en ik ben er zeker van dat dat een heerlijk voldoeninggevend masturbatoir superioriteitsgevoel oplevert, maar de politieke productiviteit is natuurlijk 0, zoniet negatief. |
|
![]() |
![]() |
#166 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() tja. Wat ga je in je broek zitten krabben als je de belangrijkste auteurs van je eigen taalgebied niet kent? What the fuck dient die hele nationalistische gedachte als het niet om de cultuur van een volk gaat, de emancipatie?
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 maart 2011 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() Ik weet dat het tof is om de Adorno uit te hangen, maar 'een cultuur' is wel een tikkeltje meer dan alleen gesanctioneerde literatuur, laat staan een specifieke auteur die deel zou uitmaken van die cultuur.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 5 maart 2011 om 16:33. |
![]() |
![]() |
#169 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het ging niet om charmezanger Louis van Damme, keukenschilder Frans van Lauwerijsen, de schrijver van de stationsroman 'Dokter Peeters en de Patiënt met Lage Rugpijn' of de tamboer-majoor van de fanfare Peter Benoit. Het gaat om wat we aan cultuurdragers en -makers voortbrengen. Geen daarvan wenst met het Vlaams-nationalisme geïdentificeerd te worden, ze verzetten zich tegen de politiek die daarop geënt is en ik zie aan de andere kant geen kunstenaars of cultuurwerkers die het tegenovergestelde standpunt uitdragen.
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 5 maart 2011 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tom Naegels zei het perfect in de Standaard: 'Veel kunstenaars zien N-VA als een soort uitloper van Vlaams Belang. Dat cliché-beeld ergert me, omdat er zo 'n tragisch gebrek aan inzicht uit spreekt. Hoe kun je als kunstenaar nu een stem claimen in het politieke debat - bijvoorbeeld met een avond in de KVS - als je niet eerst je huiswerk maakt? Als je niet eerst probeert te begrijpen waarom de partij wartegen je fulmineert zoveel stemmen haalt? De argumentatie is ook erg hol. 'Wij kunstenaars, wij weten het allemaal beter, want wij zijn kosmopolitisch, multicultureel en open naar de wereld' Hoe zelfingenomen kun je wel zijn? Erger nog: hoe hard kun je jezelf bedriegen? Als er één monocultureel blank bastion is, dan is het wel de Vlaamse artistieke wereld. Die mensen moeten hun ideeengoed dringend eens aan de werkelijkheid toetsen.' Meer moet er over die losers niet gezegd worden.
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Dat de Vlaamse Beweging ergens in de afgelopen decennia de (een) boot heeft gemist: akkoord. Ik heb daar een uitgebreide post over geschreven in de draad over Bart De Wever en de cultuurdragers, maar daar kwam toen geen reactie op. Het is de reden waarom mensen als Pelgrim en Scarabaeida veelvuldig schijten op zowel het Vlaamse volk als de Vlaamse Beweging. De Vlaamse Beweging is er niet in geslaagd Vlaanderen tot een universeel gedragen, dynamisch, positief project om te vormen, en een groot deel van de Vlaamse bevolking blijft hangen in onnozele platitudes - of dat nu over 'ons Belgenlandje' en 'soldiariteit' enerzijds gaat of 'de Walen pakken ons geld af' anderzijds. |
|
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#175 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het betekent dat het nationalisme, de afscheidingstendens niet gedragen wordt door de culturele sector, het nationalisme is hier in Vlaanderen geen uitdrukking van de nood aan culturele emancipatie, van ontvoogding. Als het dat niet is - en dat is het duidelijk niet aangezien het belangrijkste en wellicht ook grootste deel van de culturele wereld zich ertegen verzet - rest de vraag wat het dan wel is. Welk streven drijft het nationalisme in Vlaanderen? Ik kan er maar één vinden: de wil om macht, zowel economisch als politiek. En dat lijkt me een bijzonder slechte drijfveer waarin ik mezelf niet kan terugvinden en waarvan ik niet begrijp waarom iemand anders dat wel zou doen, tenzij hijzelf die macht ambieert. Maar aan zo'n mensen zou ik mijn zaak niet verpanden. Dat is misschien de échte breuk met de Vlaamse ontvoogdingsstrijd uit het verleden die lange tijd terecht en noodzakelijk was omdat het toen om de cultuur ging, om de taal en de emancipatie, om ontvoogding. Dat is uit het nationalisme verdwenen en daarom is het Vlaams nationalisme rechts.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 5 maart 2011 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
#176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.google.com/search?q=flamingant+scheldwoord |
||
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans is er een link met de franstaligen. Beiden hebben zich in de vernieling gereden.
|
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 Ik enkel het ego van die broertjes niet aan. En verder luister ik er niet meer naar.
|
![]() |
![]() |
#179 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'Veel kunstenaars zien N-VA als een soort uitloper van Vlaams Belang. Dat cliché-beeld ergert me, omdat er zo 'n tragisch gebrek aan inzicht uit spreekt. Hoe kun je als kunstenaar nu een stem claimen in het politieke debat - bijvoorbeeld met een avond in de KVS - als je niet eerst je huiswerk maakt? Als je niet eerst probeert te begrijpen waarom de partij wartegen je fulmineert zoveel stemmen haalt? De argumentatie is ook erg hol. 'Wij kunstenaars, wij weten het allemaal beter, want wij zijn kosmopolitisch, multicultureel en open naar de wereld' Hoe zelfingenomen kun je wel zijn? Erger nog: hoe hard kun je jezelf bedriegen? Als er één monocultureel blank bastion is, dan is het wel de Vlaamse artistieke wereld. Die mensen moeten hun ideeengoed dringend eens aan de werkelijkheid toetsen.'
-Tom Naegels in de Standaard Meer moet er over die losers niet gezegd worden. Trouwens waarom nog verkiezingen hebben, we laten gewoon onze artiesten alles beslissen, want ja, wie een verfborstel kan gebruiken die zal zeker de beste politieke inzichten bezitten ![]()
#180 |
|
![]() En jij maakt de fout te generaliseren. Ik wil gerust aannemen dat de meerderheid van de mensen die die (arbitrair bepaalde) 'cultuurwereld' opmaken geen Vlaams-nationalisten zijn, maar om daaruit de conclusie te trekken dat ze allemaal sterk negatief tegenover het idee van Vlaamse autonomie staan lijkt me ongeoorloofd. Het zou me zéér sterk verbazen moest er door 'cultuurdragers' bijvoorbeeld niet veelvuldig gefacepalmd zijn geweest tijdens dat optreden in de KVS, waarin het platste, vulgairste en minst genuanceerde belgicisme tentoongespreid werd.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 5 maart 2011 om 17:31. |
![]() |