![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk een leuke denkoefening Patrick VE.
Stel dat die 4 Japanse reactoren die als "problematisch" zijn omschreven tegelijk een Tjernobylleke doen. Wat zijn de directe en indirecte gevolgen voor West Europa?
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kan / is er / zal er / radioactief spul vrijkomen. Maar ge ziet toch van mijlen ver dat de situatie niet dezelfde is, niewaar ? Bovendien is het gros van de Chernobyl slachtoffers gekontamineerd geraakt in de eerste dagen, toen de open en blote, werkende reactor zijn inhoud in de atmosfeer aan het spuien was, en niemand geevacueerd was. Hier gaat alles veel en veel trager, zijn de mensen al geevacueerd, en zijn trouwens de gevaarlijkste produkten die de hoogste dosissen leveren al vervallen. Dat wil niet zeggen dat er ginder geen serieuze contaminatie kan vrijkomen. Dat kan dus WEL. Maar er is "serieus" en "serieus". Zowel de hoeveelheden als de verspreiding zal veel een veel beperkter zijn, dank zij de (zelfs eventueel lekkende) barrieres, en het afwezig zijn van een werkende reactor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kijk, de vraag is zo hypothetisch. Je wil zeggen, wat gebeurt er als zeg maar de helft van de inhoud van de reactoren hoog in de atmosfeer vrijgegeven zou worden ? Ik zou denken dat het hier stukken minder erg zou zijn dan de echte Chernobyl, gewoon vanwege de afstand. En HIER was de echte Chernobyl niet echt problematisch. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 maart 2011 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een melt-down is an sich weinig opzienbarend (sure, het is economisch gezien een dure grap maar bon, dat is die aarbeving en de daarop volgende tsunami ook). Wat vind jij concreet zo onaanvaardbaar aan een meltdown? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kans bestaat zelfs dat nieuwe Japanse wagens niet ingevoerd meer mogen worden , stel dat ze van mooi ijlblauw ligt afgeven in't donker...
En het hangt er van af wie U gelooft kwa Tjernobilliaanse gevolgen. De Sovjet propaganda van toen, of de hedendaagse groenen.
![]() |
#167 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
25 Doden/TWh, da's zo'n 170000/jaar wereldwijd. Ik zou me meer zorgen maken als ik in de buurt van Ruien (steenkoolcentrale) dan in de buurt van Doel zou wonen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat de media in termen van kernrampen spreekt of niet in staat is op een genuanceerde manier aan berichtgeving te doen, dat er ook effectief kernrampen aan het gebeuren zijn. Jij kan je mateloos storen aan het feit dat anderen je niet volgen in je paniek, maar dat wil nog niet zeggen dat jouw paniek gegrond is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kijk: 1. fox impliceert dat dezelfde risico's bestaan bij andere electriciteitscentrales of petrochemie 2. ik zeg dat ongevallen met kerncentrales MOGELIJK grotere gevolgen hebben Daarmee zeg ik niet dat er geen niet-nucleaire industriële sites bestaan waar een ongeval ook mogelijk ernstige gevolgen kan hebben. Dringt dat een beetje door in uw blijkbaar holle schedel?
![]() |
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() Sorry, ik dacht dat je zelf wel zou doorhebben dat het een onzinnige vergelijking is. Moet ik dat aantonen of gaat dat wel lukken denk je?
![]() |
#173 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Ik vind het echt verschrikkelijk storend dat ik in deze discussie in dat hoekje ben geduwd. Echt ik begrijp niet hoe deze discussie is geevolueerd...
Citaat:
"beloofd": de kans is toch echt wel heel heel heel erg klein "nooit": tenzij je er natuurlijk een atoombom op gooit, ja ok, maar een aardbeving die +/- eens in de 100y voorkomt?, dat zou toch moeten lukken
![]() |
![]() |
#176 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
een (nieuwe) kernsmelting ("huidige centrales zijn helemaal niet te vergelijken met TMI en Tsjernobyl, maakt u zich geen zorgen hoor") komop zeg
![]() |
![]() |
#178 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niemand beweert dat, hoor. Dat zit in je hoofd. Waarom delen overheden wereldwijd anders jodiumtabletten uit aan de bevolking in de buurt van kerncentrales? Voor de grap of zo? Bovendien is die centrale in Japan langs geen kanten te vergelijken met die in Tsjernobyl, de kans op een ramp van die omvang is dan ook minimaal/onbestaand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En opnieuw, wat vind jij nu zo erg aan een meltdown? Wat jaagt je nu concreet zoveel angst aan? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
nee, kijk maar, dit is mijn eerste post: http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=65 tja... Citaat:
Citaat:
Sorry kernenergie, u bent even uw geloofwaardigheid kwijt. Als er na de beving een berichtje was geweest dat de centrales zonder problemen stilgelegd zouden zijn; ik zou nog meer pro kernenergie worden Als er na 2 maanden onderzoek blijkt dat alles steeds onder controle was en dat er nooit gevaar was; hoera voor kernenergie! Ik zal terug fan zijn. Zoals het er nu uitziet ben ik gewoon bezorgd en verbaasd dat het is gebeurd
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 14 maart 2011 om 20:22. |
|||
![]() |
![]() |