![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() ik denk dat je de gevolgen van jun2010 voor Vlaanderen nog niet correct inschat ...
|
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Elke partij zou parallel daaraan hun eigen formele onderhandelingen kunnen proberen opzetten, maar dat lijkt me niet behulpzaam of respectvol. Wat betreft informele contacten, ik ben overtuigd dat die ook bestaan. |
|
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de partijstandpunten en kiesbeloften liggen nu eenmaal zover uit elkaar dat of N-VA of PS zijn kiezers zwaar moet verraden om tot een B regering te komen ... ter illustratie het woord staatshervorming dekt ongeveer de meest tegenstrijdige inhoud als je vglkt ps/nva ... volgens mij siert het zowel DiRupo als Bart dat ze hun kiezers niet wensen te bedriegen de conclusie ligt voor de hand. |
|
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook voor de koning was er geen haast bij. Wouter Beke en Bart De Wever heb ik nog niet gehoord. Die werken in alle discretie verder. Di Rupo is inderdaad al wat show komen verkopen, maar die voert dan ook liever onderhandelingen voor de camera's om de onderhandelingen een kans te geven. Zoals je al zei, kennen we ze anders? Hij is al ruiten aan het ingooien, nog voor ze geplaatst zijn (ook meerjarenbegroting reken ik daartoe). Wie wil er niet, vraag ik mij dan af? Van die boer een pak minder eieren. Laatst gewijzigd door Jakko : 15 maart 2011 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je meer en meer subversiviteit kan verwachten van de regering in lopende zaken. Niet alleen van MR/PS, ik kijk ook vooral naar Open VLD. Deze hebben al eens hun stoute schoenen aangetrokken en het er af gestapt. Ik denk dat ze op den duur niet langer een politieke kamikaze gaan vrezen. Het zijn liberalen. Als ze politieke zelfmoord plegen door een lopend regering te boycotten dan gaan ze dat overwegen. Open VLD heeft geen zuilen en hoeft aan geen enkel machtssysteem verantwoording af te leggen. |
|
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we met zo'n mentaliteit naar de oorlog moeten gaan kunnen we ons beter op voorhand overgeven. Waarmee ik niet wil zeggen dat we oorlog moeten voeren.
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als Bart daar met de broek tot op de knieen staat vrees ik ervoor. Maar.... Waarom moeten wij ons steeds verdedigen, val GVD de PS eens aan. Waar gaan zij mee akkoord? Waar is hun nota?
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan ging en gaat ervanuit dat een regering in lopende zaken geen meerjarenplan of begroting kan / mag opmaken, in die context zou er minstens een akkoord moeten zijn over de volgende regeringspartijen.
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De koning is onderdanig aan de PS, hij zal waarschijnlijk weten hoe het ooit met een zekere COOLS afgelopen is.
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooie democratie. Met mensen die er zo'n mentaliteit op nahouden is het kwaad kersen eten, laat staan tot een akkoord komen, ze vallen on potverdorie in de rug aan.
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals, dat is niet van belang. In een parlement telt enkel het aantal zitjes. Dit is het Belgisch parlement, niet het Vlaams. Dus als N-VA in het Belgisch systeem wil meedraaien en dat parlement als legitiem blijft erkennen dan moet ze zelf maar op de blaren zitten.
|
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist ja.
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat de franstaligen beslissen en de vlamingen de kraan dicht draaien.
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens over de PS; die communiceert heel duidelijk. Hij doet het natuurlijk vooral voor eigen publiek. Hij vertelt heel duidelijk waar ze tegenover staan. Ook Milquet probeert haar publiek te overtuigen de moed erin te houden. Het kiesvee van de Franstaligen vraagt niet waar hun nota's zijn. Het zijn enkel de Vlaamstalige partijen deze vraag komt vooral van de N-VA kant. Bon, dit is hier reeds veel ter sprake geweest op dit forum. |
|
![]() |
![]() |
#179 |
Minister-President
|
![]() Alhoewel hij geen vriend van de N-VA is, ziet hij niet meteen het einde van België. Ik dacht dat er ergens een gerucht van een plan B in Wallonië de ronde deed, maar dat bleek achteraf science fiction te zijn. Science fiction wordt veelal uitgezonden op de RTBF om de bange Waalse kiezer wakker te schudden. Ook daar kunnen ze zeer laag vallen. Ook ik zie nog een toekomst voor België.
Laatst gewijzigd door Jakko : 15 maart 2011 om 11:56. |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |