Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 april 2011, 11:08   #161
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En daarnet zei u nog dat u niet geloofde in de goodwill van de franstaligen. Het wordt een beetje lachwekkend moet ik zeggen.
Ah is dat al Goodwill? Dus als ik niet geloof dat ze het slecht voorhebben met ons geloof ik in goodwill...? Jij als econoom moet toch weten dat goodwill BOVENOP de fair value komt; of niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 6 april 2011, 11:09   #162
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die substantiële wijzigingen die er volgens de Franstalige partijen moesten gedaan worden aan de nota VDL ging vooral over die 90%. Ze willen de 100% overhevelen, maw, geen cent minder krijgen.

ik zie echt geen enkel andere interpretatie mogelijk dan dat ze helemaal niet willen besparen hoor.
Ja ik weet het jij ziet erg vaak dingen erg somber in...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 6 april 2011, 11:13   #163
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Jij mag me eens uitleggen waarom er "sowieso moet bespaard worden" niettegenstaande er blijkbaar geld genoeg is om landen te bombarderen en megatransfers naar corrupte banken in te voeren.

Enig idee wat één enkele op Libië gedropte Tomahawk missile kost? Het aandeel zilver alleen al is goed voor 13000 euro, waarmee je alvast de uitkering van een werkzoekende een jaar lang kan financieren.
Weet jij dan echt niet dat de verliezer van de oorlog, of de nieuwe regering van Libië, al die kosten moet betalen? Of dacht je dat we die "duizend bommen en granaten" gratis sturen?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 april 2011, 11:14   #164
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
En al 10 maanden kijken wij vanuit de zijlijn naar deze mensen die blijven beweren dat de N-VA een goed compromis wil. en al 10 maanden antwoorden wij dat wij daar geen bal van geloven... We hebben natuurlijk ongelijk maar waar blijft dat compromis?
Ik heb dit al vaker gezegd, maar elk compromis is door zo goed als iedereen verworpen. Dit op het NVA steken is je reinste onzin.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 6 april 2011, 11:15   #165
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah is dat al Goodwill? Dus als ik niet geloof dat ze het slecht voorhebben met ons geloof ik in goodwill...? Jij als econoom moet toch weten dat goodwill BOVENOP de fair value komt; of niet?

Goodwill in economische termen doet hier helemaal niets terzake en dat weet je zelf natuurlijk ook wel (dat mag ik toch hopen hé?)

Goodwill op politiek en sociaal vlak is natuurlijk gewoon welwillendheid. De economische term hier gebruiken zou compleet onzinnig zijn. En ja als je niet gelooft dat ze het slecht voorhebben met ons dan geloof je in hun goodwill, zo simpel is het. Natuurlijk hebben ze het slecht met ons voor, want zodra ze geen geld meer krijgen willen ze van ons af. Op momenten dat Vlaanderen de steun nodig had van het rijke zuiden, zelfs dan waren er transfers van noord naar zuid. Niet echt het toonbeeld van solidariteit of welwillendheid. Een Belgie dat niet bestuurd woord door de franstaligen is een belgie dat niet zal bestaan. Dat noem ik het toonbeeld van badwill.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 april 2011, 11:16   #166
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ik weet het jij ziet erg vaak dingen erg somber in...
dat is niet somber inzien, dat is gewoon realistisch.

de Franstaligen denken al een tijdje niet meer in termen van België maar zijn gewoon bezig met een splitsingscenario. Zo zijn er al jaren professoren van verschillende Franstalige universiteiten aan het werk voor alle Franstalige partijen in die context.

Ze zeggen het zelf openlijk als het over BHV gaat.

het probleem is dat er nog steeds een pak Vlamingen zijn die dit niet willen inzien en nog altijd in een Belgische oplossing geloven. en zo kom je natuurlijk onvoorbereid aan de onderhandelingstafel.
Oud 6 april 2011, 11:16   #167
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Franstaligen aanvaardden sinds dien al een andere nota... die kan je ook online raadplegen. Deze keer één zonder "rekenfoutjes" ...
Franstaligen, hebben nog NIKS aanvaard. De nota VDL was alleen maar een BASIS om verder te debatteren. Ze zeiden ja, MAAR... en maakten brabndhout van het volledige voorstel. Jij bent echt wel ziende blind en horende doof. Of, de terrechte vraag: ben je eigenlijk gewoon te dom?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 april 2011, 11:17   #168
Amon_Re

Standaard

Citaat:
De Franstaligen aanvaardden sinds dien al een andere nota... die kan je ook online raadplegen. Deze keer één zonder "rekenfoutjes" ...
Welke nota aanvaardden de Fransen?! Géén enkele.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 6 april 2011, 11:18   #169
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die "megatransfers" zijn ondertussen wel in tegengestelde richting aan het gaan... (hint: de staat leende geld aan 8% en haalt ze op aan 3%)
Nonsens, ALLE geld wordt geleend bij de banken want zij vinden het uit.
Waar denk je dat die briefjes in je portemonnee vandaan komen, geplukt van de bomen of zo?
Pelgrim is offline  
Oud 6 april 2011, 11:19   #170
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Weet jij dan echt niet dat de verliezer van de oorlog, of de nieuwe regering van Libië, al die kosten moet betalen? Of dacht je dat we die "duizend bommen en granaten" gratis sturen?
Ja, Khadaffi gaat dat allemaal netjes terugbetalen. Hoe ongelofelijk naïef kan je zijn.
Pelgrim is offline  
Oud 6 april 2011, 11:22   #171
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Gek ik heb ze één zien afbreken (wat achteraf ook logisch bleek) en één aanvaarden. Je ziet jij en ik... andere media.
Neen, Tenzij is net hetzelfde als Ja, maar
Amon_Re is offline  
Oud 6 april 2011, 11:28   #172
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Probleem met zijn nota "tot hier en niet verder" is dat het niet ver genoeg gaat voor de Franstaligen... van daar het verwerpen. wist hij trouwens ook wel zaten een pak Vlaamse eisen in die ze nooit gingen aanvaarden... voor ons Vlamingen was dat natuurlijk een goeie basis. Dus weeral die nota... erg tof maar waardeloos. Waardevoller lijken me de gesprekken die nu bezig zijn... beter nog ware het dat ze die al afgerond hadden maar ze zijn op zoek naar symbolen om mee uit te pakken dat weet ondertussen iedereen.
Ik wil geen symbolen, ik wil vooruitgang, en die vooruitgang mag voor mij zelfs het totale failliet zijn van België, zolang België, de staat maar komt te creperen.

Er MOET een grondige staatshervorming komen en zelfs de nota van BDW gaat niet ver genoeg, maar zou als eerste hervorming van velen wel aanvaardbaar zijn voor mij.

Dit onland moet kapot. Ofwel hervormt het zich, ofwel splitsen, mij om' even.
Amon_Re is offline  
Oud 6 april 2011, 11:30   #173
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik wil geen symbolen, ik wil vooruitgang, en die vooruitgang mag voor mij zelfs het totale failliet zijn van België, zolang België, de staat maar komt te creperen.

Er MOET een grondige staatshervorming komen en zelfs de nota van BDW gaat niet ver genoeg, maar zou als eerste hervorming van velen wel aanvaardbaar zijn voor mij.

amen
Oud 6 april 2011, 11:56   #174
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht

halleluja
Hollander is offline  
Oud 6 april 2011, 16:45   #175
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... had de N-VA en de CD&V toen ja gezegd dan waren ze aan tafel geschoven en waren ze beginnen onderhandelen (en waren ze er vandaag waarschijnlijk al uit)...
Of toch minstens niet méér dan één stap van een akkoord verwijderd.

Nog enkele dagen onderhandelen en ...

en ook wel een beetje

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be