Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2011, 17:47   #161
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zeer veel electriciteit in de 7de eeuw nietwaar. De reden voor het "onverdoofd" slachten moet men niet zoeken in het "gruwelijk afmaken" van het te slachten dier, maar in het gebrek aan verdovingstechnieken die geen nare bij-effecten of verlies van goed voedsel gaven.
De drang naar gruwelijk afmaken was meer dan bevredigd in alle rooftochten van de Profeet.
Zolang de andere, moderne vleeswerkende hygiënemaatregelen maar gerespecteerd worden kan me dat allemaal aan mijn reet roesten.
Hetgeen ik wel wil is dat het dier niet onnodig lijdt voor het op mijn bord terecht komt.

'k zal eens kijken dat ik de juiste Soerah's kan opdiepen over voedselveiligheid in de 7de eeuw, de boodschap van Allah, gedicteerd door de aartsengel Gabriël aan de profeet Mohammed.
(nadat ie een serieuze aanval van schijterij had gehad, wegens dat de geit toch een dag te lang in de zon had gehangen vooraleer ze de stoofpot in ging)
Het gaat hem er effectief om dat het dier niet lijdt (maar het kan moeilijk tegenspreken met opengesneden keel), dat het inderdaad niet dood is als het geslacht wordt (me dunkt, met een beetje logisch nadenken slaat dit op het verbod op het eten van kadavers, iets wat niet zo gezond blijkt te zijn, maar niet op het onmiddellijk slachten moest het dier door een dodelijke pin reeds zijn overleden. Op die twee minuten gaat het kadaver niet rotten. En inderdaad heeft Allah vergeten te vermelden hoe lang de houdbaarheidsdatum van het vers geslachte vlees dan is, nadat het een dagje rustig in de blakende zon heeft mogen hangen.).

De reden om niet te verdoven zijn dus op NIKS gebaseerd. Stomweg dat Allah de elektriciteit nog niet had uitgevonden anders had die er vast al bijgestaan. En de koelwagens natuurlijk, die moest Allah ook nog ontwerpen. Je weetwel, intelligent design.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 april 2011 om 17:49.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 17:51   #162
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Moet ik dan religieus voedsel eten ? En dan nog van een godsdienst die me niets zegt ...
Maar allee , maakte het nu verschil of niet ??? Is het dan even hallal of niet ???

Voor mij bestaat er geen hallal, het is een term die gelovigen gebruiken, ik eet geen onverdoofd vlees en ben tegen dierenmishandeling. Ik ga hier niet de hypocriet uithangen zoals het rechtse clubje hier in I&I en gebruik maken van dierenleed om een andere cultuur zwart te maken.... wetende dat er in de westerse cultuur net zo veel dierenleed is.... dit negeert men steevast. Een stel hypocrieten zijn het.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 17:53   #163
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Voor mij bestaat er geen hallal, het is een term die gelovigen gebruiken, ik eet geen onverdoofd vlees en ben tegen dierenmishandeling. Ik ga hier niet de hypocriet uithangen zoals het rechtse clubje hier in I&I en gebruik maken van dierenleed om een andere cultuur zwart te maken.... wetende dat er in de westerse cultuur net zo veel dierenleed is.... dit negeert men steevast. Een stel hypocrieten zijn het.
Dus bent u ook tegen het verdelen van die handel?
U wenst ook liever geen hallalmaaltijden op de scholen?

Natuurlijk blijft de vraag of het met elektriciteit verdoofde dier nog steeds hallal is als Moos of Jefke het keelt...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 17:57   #164
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Natuurlijk blijft de vraag of het met elektriciteit verdoofde dier nog steeds hallal is als Moos of Jefke het keelt...

Al eens bij stilgestaan dat er ook verdoofd reli-hallal vlees is?? Negeer het maar zoals de struisvogeltjes hier want dat past weer niet in uw kraam.
Oud 18 april 2011, 17:59   #165
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al eens bij stilgestaan dat er ook verdoofd reli-hallal vlees is?? Negeer het maar zoals de struisvogeltjes hier want dat past weer niet in uw kraam.
Geen idee van aan welke kraam ge staat hoor...
Citaat:
Staat toch iets over verdoving...
Oud 18 april 2011, 18:00   #166
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Als die 'halal' maaltijden bereid werden met vlees van dieren die verdoofd werden voor de slacht is er toch geen enkel verschil met andere maaltijden? (Behalve het ontbreken van varkensvlees. ) Waarom dan zo'n drama maken over het aanbieden van 'halal' maaltijden? Het probleem is toch dat die dieren in ons land veelal onverdoofd geslacht worden en niet dat ze 'halal' zijn (lees: dat ook moslims ze mogen eten) of wel soms? Zou de plotse aandacht van rechts-populisten voor dierenwelzijn dan toch enkel een schaamlapje zijn?

Laatst gewijzigd door Geert C : 18 april 2011 om 18:01.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 18:02   #167
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als die 'halal' maaltijden bereid werden met vlees van dieren die verdoofd werden voor de slacht is er toch geen enkel verschil met andere maaltijden? (Behalve het ontbreken van varkensvlees. ) Waarom dan zo'n drama maken over het aanbieden van 'halal' maaltijden? Het probleem is toch in ons land dat die dieren veelal onverdoofd geslacht worden en niet dat ze 'halal' zijn of wel soms? Zou de plotse aandacht van rechts-populisten voor dierenwelzijn dan toch enkel een schaamlapje zijn?

Halal, moslim, Islam, hoofddoeken ...... schuimbekken!!!!!!
Oud 18 april 2011, 18:02   #168
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mij zou er ook geen halal bestaan indien ik, zoals bepaalde lieden hier plegen te doen, mijn kop tot aan de schouders in de onwelriekende aars van de islam zou steken zodat ik dan niets meer zou kunnen zien of waarnemen. Dan is het inderdaad heel gemakkelijk om te zeggen dat er geen halal voor je bestaat.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 18:04   #169
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die 'halal' maaltijden bereid werden met vlees van dieren die verdoofd werden voor de slacht is er toch geen enkel verschil met andere maaltijden? (Behalve het ontbreken van varkensvlees. ) Waarom dan zo'n drama maken over het aanbieden van 'halal' maaltijden? Het probleem is toch dat die dieren in ons land veelal onverdoofd geslacht worden en niet dat ze 'halal' zijn (lees: dat ook moslims ze mogen eten) of wel soms? Zou de plotse aandacht van rechts-populisten voor dierenwelzijn dan toch enkel een schaamlapje zijn?
Het ging over degene die het dier keelt hoor ... Is dat vlees dan hallal als men het (jaja met verdoving) laat kelen door Moos of Jefke??? Dat was de vraag Geert...
Oud 18 april 2011, 18:05   #170
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Halal, moslim, Islam, hoofddoeken ...... schuimbekken!!!!!!
Of ge zijt tegen religie of ge zijt voor alle religies...
Maar nu weet ik nog steeds niets na da'k al tien keer 't zelfde vroeg hé ...
Oud 18 april 2011, 18:05   #171
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Voor mij zou er ook geen halal bestaan indien ik, zoals bepaalde lieden hier plegen te doen, mijn kop tot aan de schouders in de onwelriekende aars van de islam zou steken zodat ik dan niets meer zou kunnen zien of waarnemen. Dan is het inderdaad heel gemakkelijk om te zeggen dat er geen halal voor je bestaat.
Is een biefstukje (van een verdoofd beest) soms minder lekker omdat er 'halal' op de verpakking staat?

Laatst gewijzigd door Geert C : 18 april 2011 om 18:06.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 18:07   #172
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

Heb ik ergens geschreven dat halal niet bestaat?? Ik dacht het niet.... ik heb geschreven dat halal op mij geen vat heeft, DWZ geen betekenis. Voor mij is er A: onverdoofd vlees
B: verdoofd vlees

Bij u en uw aars belangers en co is het A: halalvlees (SCHUIMBEKKEN!!!!!)
B : Vlaams vlees.
Oud 18 april 2011, 18:10   #173
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Of ge zijt tegen religie of ge zijt voor alle religies...
Maar nu weet ik nog steeds niets na da'k al tien keer 't zelfde vroeg hé ...

Ik ben tegen elke religie daarom ben ik nog niet tegen aanhangers van deze religie's.... . Te moeilijk om te begrijpen voor de scheldende platvloerse Sussen en co.
Oud 18 april 2011, 18:17   #174
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ging over degene die het dier keelt hoor ... Is dat vlees dan hallal als men het (jaja met verdoving) laat kelen door Moos of Jefke??? Dat was de vraag Geert...
die vraag is hier al tien keer beantwoord.

Om halal te zijn moet de slager moslim zijn en een bezweringsformule uitspreken.

Discriminatie op basis van religie dus. (Moos of Jefke kunne ook alamdalloelaalalal zeggen).
Oud 18 april 2011, 18:18   #175
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Is een biefstukje (van een verdoofd beest) soms minder lekker omdat er 'halal' op de verpakking staat?

Is een garagepoort die door niet moslims wordt geinstalleerd soms minder praktisch omdat er "made by catholics" op staat?
Oud 18 april 2011, 18:22   #176
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
1. De Belgische wet voorziet dat de dieren VERDOOFD worden geslacht.

2. Als mijn kinderen geen lamsvlees lusten, wil dat dan zeggen dat heel de school geen lamsvlees meer mag eten? Alle begrip dat muzelmensen geen varkensvlees eten, maar dan kunnen ze ofwel een veggie dag inlassen (zoals mijn kinderen doen als ze het lamsvlees niet lusten), ofwel die dag hun eigen Marokkaanse boterhammetjes met marokkaans geitenvlees meebrengen.

3. HET PROBLEEM IS DAT MOSLIMS EISEN DAT DE DIEREN NIET VERDOOFD WORDEN en bovendien EISEN DAT MOSLIMS ONLY de dieren slachten én de volledige voedselketen controleren door MOSLIMS ONLY.

Als Ferryn wordt veroordeeld omdat hij bij de installatie van de poort geen Marokkanen meer wenst in te zetten (wèl in de werkplaats) omdat er een reeks inbraken volgde nadat zijn mensen de poort hadden geinstalleerd, en daarvoor beboet wordt, dan vraag ik me af waarom mijn kinderen door moslims-only gecontroleerde maaltijden moeten opeten???????

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 april 2011 om 18:23.
Oud 18 april 2011, 18:22   #177
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

Om halal te zijn moet de slager moslim zijn en een bezweringsformule uitspreken.

Discriminatie op basis van religie dus. (Moos of Jefke kunne ook alamdalloelaalalal zeggen).
't Was dat eigenlijk da'k wou weten want blijkbaar vinden er een paar dat da hallalgedoe enkel over onverdoofd slachten gaat ...
Me dunkt dat het lang duurt voor de *schuimbekkende* linkse jongens en meisjes dit inzien ...
Oud 18 april 2011, 18:23   #178
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Om een hostie in iemand zijn bek te rammen moet je toch ook Katholiek zijn. Boehoehoe... discriminatie...
Oud 18 april 2011, 18:23   #179
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jefke mag het slachten... Maar een moslim moet het zegenen. Een ongelovige kan/mag dat niet.
Oud 18 april 2011, 18:24   #180
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is een garagepoort die door niet moslims wordt geinstalleerd soms minder praktisch omdat er "made by catholics" op staat?
In mijn, buurt zou het niet echt praktisch zijn om da op een garagepoort te hebben staan vanwege de "andersgelovige jongeren"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be