Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2011, 09:16   #161
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Het gaat niet over de verschillen eerder over de raakpunten, rebelse jongeren in groep peppen elkaar op. Je haalde zelf al een voorbeeldje aan Maddox,
Ik geef alleen maar aan dat we het niet moeten goedkeuren. Of moeten we Hooligans dan toch bij "belangrijke" matchen vrij spel geven in de straten rond het de "voetbaltempel"?
Oud 9 september 2011, 09:22   #162
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In mijn ogen was dat een correctie, wie wil dat dan? Enkel massochisten denk ik.
Afgezien van het feit of iemand het wil, kan het niet, integreren in een groep die gesloten is, die anderen uitsluit.
Dat is gewoon onmogelijk.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 09:38   #163
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat waar jij blind voor bent is dat alle andere groepen immigranten 't wèl klaargespeeld hebben, zònder alle faciliteiten geboden aan dèze groep, en toch willen ze maar niet geïntegreerd raken.

Dit is geen kwestie meer van 'kunnen'!
Ik denk dat je het niet goed begrepen hebt. De oorzaak is het probleem, het gevolg is niet de oorzaak.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 09:39   #164
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Afgezien van het feit of iemand het wil, kan het niet, integreren in een groep die gesloten is, die anderen uitsluit.
Ook weer juist, maar wie wil er?
Oud 9 september 2011, 09:39   #165
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik geef alleen maar aan dat we het niet moeten goedkeuren. Of moeten we Hooligans dan toch bij "belangrijke" matchen vrij spel geven in de straten rond het de "voetbaltempel"?
Ik gaf dat ook aan.
Oud 9 september 2011, 09:46   #166
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
volledig correct.

Daarom dat de originele bevolking uit de arbeiderswijken werd en wordt weggepest zodat er een homogene "ons kent ons uit ons eigen dorp" mentaliteit kan heersen zeker?
Of ook daarvan heeft U nog nooit gehoord?

Zelfs in de nieuwe wijken (nieuwbouw, mix met sociale woonbouw) is het onmogelijk om die integratie te verkrijgen: de autochtone (jonge) kopers en huurders worden systematisch weggepest en hun plaats wordt ingenomen door drugsdealers, burka's en anders gespuis. Neen dit is geen fantasie. Ik ken mensen die daar zeer enthousiast hun appartementje hadden gekocht, vierkant in de val gelopen van "leuke verrijkende mix". Ze beginnen nu aan kinderen en proberen van hun appartement af te geraken want vinden het niet opportuun om in drugsbuurten op te groeien. Natuurlijk zijn er wel mensen die daar geen probleem mee zullen hebben.

Och ja, standaard beschadigde en gevandaliseerde auto is natuurlijk ook al normaal, wie maalt daar nu nog over?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 september 2011 om 09:47.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 09:52   #167
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je het niet goed begrepen hebt. De oorzaak is het probleem, het gevolg is niet de oorzaak.
Ik denk dat jij 't gewoonweg niet w�*l begrijpen.

Alle andere groepen immigranten hebben wèl gekund wat deze ène groep n�*et kan, dit is geen kwestie meer van kùnnen en ook geen kwestie van commie marxistisch geleuter...al die andere groepen immigranten werden niet eens in de watten gelegd toen ze hier aankwamen, maar in barakken op elkaar gestapeld, �*lle nationaliteiten door & bij elkaar, en tòch hebben zij zich daarvan los kunnen weken, daaruit 'gewèrkt', met heel veel moed, wilskracht en goede wil, d�*t is waar`t aan ontbreekt bij de 'beschermde' soort, die zich nèrgens ter wereld aanpast, en èlke maatschappij zich moet aanpassen aan hèn...waarbij JIJ hen helpt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 10:30   #168
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik denk dat jij 't gewoonweg niet w�*l begrijpen.

Alle andere groepen immigranten hebben wèl gekund wat deze ène groep n�*et kan, dit is geen kwestie meer van kùnnen en ook geen kwestie van commie marxistisch geleuter...al die andere groepen immigranten werden niet eens in de watten gelegd toen ze hier aankwamen, maar in barakken op elkaar gestapeld, �*lle nationaliteiten door & bij elkaar, en tòch hebben zij zich daarvan los kunnen weken, daaruit 'gewèrkt', met heel veel moed, wilskracht en goede wil, d�*t is waar`t aan ontbreekt bij de 'beschermde' soort, die zich nèrgens ter wereld aanpast, en èlke maatschappij zich moet aanpassen aan hèn...waarbij JIJ hen helpt.

Waarom denk jij in groepen, de problemen doen zich voor binnen bepaalde wijken. Net zoals je in andere werelddelen dit fenomeen zich ook voordoet hebben wij dit ook, zoals ik eerder dus zei. Het gevolg van dit probleem is niet de oorzaak van het probleem. Je weet toch wel dat deze problemen in andere landen/werelddelen niet noodzakelijk gebonden zijn aan ras/cultuur?
Oud 9 september 2011, 10:55   #169
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
volledig correct.

Daarom dat de originele bevolking uit de arbeiderswijken werd en wordt weggepest zodat er een homogene "ons kent ons uit ons eigen dorp" mentaliteit kan heersen zeker?
Of ook daarvan heeft U nog nooit gehoord?
Degene die niet open staan voelen zich soms wel rap weggepest.
Het is niet omdat je buur een vreemdeling is, dat je je gepest moet voelen.
Je bent het dus met me eens dat integratie van twee kan moeten komen.
Citaat:
Zelfs in de nieuwe wijken (nieuwbouw, mix met sociale woonbouw) is het onmogelijk om die integratie te verkrijgen: de autochtone (jonge) kopers en huurders worden systematisch weggepest en hun plaats wordt ingenomen door drugsdealers, burka's en anders gespuis. Neen dit is geen fantasie. Ik ken mensen die daar zeer enthousiast hun appartementje hadden gekocht, vierkant in de val gelopen van "leuke verrijkende mix". Ze beginnen nu aan kinderen en proberen van hun appartement af te geraken want vinden het niet opportuun om in drugsbuurten op te groeien. Natuurlijk zijn er wel mensen die daar geen probleem mee zullen hebben.
Anderzijds zijn er ook buurten met een "leuke verrijkende mix" waar integratie wel lukt.
Citaat:
Och ja, standaard beschadigde en gevandaliseerde auto is natuurlijk ook al normaal, wie maalt daar nu nog over?
Bedoel je nu, dit gebeurt al jaar en dag; dan mogen de vreemdelingen dat ook?
Daar kan ik niet mee akkoord gaan.

Maar we zijn hier nu serieus off-topic aan het gaan.
Dit topic gaat over
"Rechtse extreme psychopaat-islamofoben" en hoe zij de integratie belemmeren.

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 september 2011 om 10:58.
Oud 9 september 2011, 11:00   #170
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen een groep opgefokte hooligans, en een groepje Marrokaanse jongeren in 't Bloso domein van Hofstade?

(de Marrokaanse jongeren hebben minder kans op klappen vangen, want hun "tegenstanders" zijn mensen die niet in aggresieve groepjes rondhangen, noch mensen die kunnen terugslaan. Je gaat dan ook weinig Marrokaanse jongeren rond de voetbalstadiums zien rondhangen met belangrijke matchen, hooligans hebben een kwalijke reputatie op dat vlak)
hooligans gaan enkel gelijkgezinde te lijf... geen vrouwen,kinderen,oude mensen of gewone fans het omgekeerde van die allahtoonse jongeren...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 11:24   #171
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
hooligans gaan enkel gelijkgezinde te lijf... geen vrouwen,kinderen,oude mensen of gewone fans het omgekeerde van die allahtoonse jongeren...
En dat geloof jij? Mijn neefje is destijds in elkaar geklopt geweest door zo een stel gekken. Hij had toen de leeftijd van 15 jaar, de reden was dat hij een sjaal van club brugge droeg.
Oud 9 september 2011, 12:28   #172
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die "ook" doet er niets van af dat allochtonen zouden moeten integreren.
Vertel me anders wat die "ook" er van af doet.
Ik heb je dat nu al twee keer uitgelegd, en toch blijf jij maar doordrammen. Voor de derde keer: als jij stelt "Uiteraard moeten allochtonen zelf ook integreren impliceert die "ook" dat er naast allochtonen nog anderen zouden moeten integreren, en dat is niet zo aangezien die mensen hier vrijwillig zijn komen wonen.

Citaat:
Het zou de discussie vooruit helpen moest je schrijven wat je bedoelt, i.p.v. iets anders.
Be-grij-pend le-zen, ar-tis-jok. Ie-der-een lukt dat, al-leen jij hebt daar moei-te mee tel-kens als je geen zin-nig ant-woord meer hebt, en dan ga je op-eens doen als-of je het niet be-grijpt en maak je er wil-lens nil-lens iets an-ders van om daar ein-de-loos o-ver te blij-ven door-za-gen.

Citaat:
Ik schreef en bedoel dat autochtonen moeten open staan.
Niemand kan integreren in een groep die gesloten is, die mensen uitsluit.
Je mag me anders eens uitleggen hoe dat zou kunnen.
Autochtonen moeten helemaal niets. Hou toch eens op met mensen die nergens om gevraagd hebben, te dwingen om in hun eigen land, in hun eigen cultuur zich aan te passen aan nieuwkomers die zich niet wensen aan te passen, omdat de autochtonen jouw ziekelijke utopische wereldbeeld op te dringen. Als migranten zich vrijwillig ergens anders gaan vestigen, en dat is hier nog altijd het geval, dan is het aan de migranten, en de migranten alleen, om zich aan de daar reeds wonende mensen volledig aan te passen.

Citaat:
Jij staart je blind op uiterlijkheden.
Zo leer je hen niet kennen.
Ik staar me niet blind op uiterlijkheden, maar ik gebruik bepaalde uiterlijkheden als indicator voor het geïntegreerd zijn. Strooien rokjes, peniskokers, hoofddoekjes e.d. zijn indicatoren dat de persoon die zulke dingen draagt niet geïntegreerd is.
De ware blindstaarder ben jij. Jij die je op de cultuurmarxistische multiculturele dogma's blindstaart en daarbij compleet aan de realiteit van alledag voorbij gaat.

Als ik vrijwillig in een kraakpand ga wonen, dan zal ik me ook moeten aanpassen, vooropgesteld natuurlijk dat die oh zo tolerante linkse krakers me überhaupt al toe zouden laten. Dan zal ik, om mijn goede wil te tonen, mijn driedelig kostuum uit moeten doen en een vuile gescheurde jeans aantrekken, gecomplementeerd met kleren uit de kringloopwinkel. Ik zal me dan niet meer dagelijks moeten wassen, om ervoor te zorgen dat ik net zo hard stink als mijn huisgenoten in dat kraakpand, en ik zal, om als kraakpandbewoner onder kraakpandbewoners te zijn, me ook een luizige hond aanschaffen, didgeridoo gaan spelen, rastavlechten laten groeien, slechte wiet gaan roken en in die wietroes gaan orakelen over een betere wereld zonder kapitalisme waar alle culturen vreedzaam naast, met en door elkaar leven.
Kortom; ik zal alles in het werk stellen om mij volledig aan te passen en te integreren in het kraakpandmilieu door kraker onder de krakers te worden.

Immigranten dienen eenzelfde instelling te hebben. Zij moeten er alles aan doen om zo snel mogelijk autochtoon onder de autochtonen te worden.

Citaat:
Beweer je nu dat het in beperkte mate gebruikelijk is om je niet aan de wet te houden?
We zijn het dus eens dat dit een voorwaarde is : zich aan de wet houden.
Ik beweer dat het onder bepaalde immigrantengroepen, te weten voornamelijk die met een islamitische achtergrond, gebruikelijker is dat ze zich niet aan de wet houden. Dat die, zoals in dat postje van me is aangetoond, tot vier maal crimineler zijn dan op grond van hun aantallen verwacht mag worden.
Ik beweer overigens ook dat er een correlatie bestaat tussen dat bovengemiddelde criminele gedrag en de totalitaire religieuze ideologie die ze aanhangen. Dezelfde religie die hen hindert en ronduit verbiedt zich aan te passen en te integreren in niet-islamitische landen, gebieden en culturen.

Citaat:
Ik heb evenveel rechten als ieder ander. Ik hoef me dus niet aan te passen.
Niemand hoeft dit te doen.
Zoals gezegd, dat jij je niet aan wenst te passen, is de observante lezer allang duidelijk. Dat jij jouw asociale visie tot algemeen geldende norm wilt verheffen ook.
Je zegt hier gewoon zwart op wit dat mensen zich niet hoeven aan te passen, maar elders beweer je dat allochtonen zich wel aan moeten passen.
Wat is het nu?

Citaat:
Wat is het nu. Is er geen enkele moslim geïntegreerd of wel?
Zolang een moslim moslim is, en dus de leer van de koran onderschrijft, is hij niet geïntegreerd. Kán en mág hij volgens diezelfde koran ook niet integreren.

Citaat:
Ik zie hen niet als groep. Ik zie hen als personen. Moet je ook eens proberen.
En precies dit is de cardinale fout die jij maakt. Een fout die jou nog wel eens lelijk zal kunnen gaan opbreken. Daar zul je te zijner tijd nog wel achterkomen.

Moslims zien zichzelf namelijk bovenal wél als groep, als onvervreemdbaar deel van de oemma. Die religieuze groepsidentiteit staat boven alles, en als puntje bij paaltje komt, wordt er altijd voor de oemma, voor de islam gekozen. Daarbij komt ook nog eens dat het concept van wederkerigheid onbestaande is in het islamitische denken, in de islamitische doctrines.

Met andere woorden; zolang een moslim moslim is, beschouwt hij zichzelf als deel van een groep, zijn het de groepsidenteit, -aanhorigheid en de groepsdoctrines die zijn doen en laten uiteindelijk bepalen. De hele islam is doordesemd van dat wij/zij-denken, wij moslims versus zij ongelovigen.
Daarom heeft het geen enkele zin om mensen bij wie dat wij/zij-groepsdenken er van kindsbeen af ingestampt is, als aparte individuen te bekijken. Omgekeerd gebeurt dat immers ook niet.

En nogmaals, er zijn individuele uitzonderingen, en dat zijn doorgaans degenen die van hun islamitisch geloof, en dus ook van dat islamitisch wij/zij-denken zijn afgestapt. Zulke mensen integreren wel, en heel erg snel nadat ze dat islamitisch juk van zich hebben afgeschud. Net zo snel als dat zowat al die andere niet-islamitische immigranten, subsaharaanse Afrikanen deels daargelaten, het voor elkaar kregen en krijgen om te integreren.

Spanjaarden, Italianen, Grieken, Joegoslaven, Viëtnamezen, Sri Lankanen, Chinezen, Indiërs, Chilenen enz., is het allemaal gelukt om zonder decennia-lang pamperbeleid vrijwel naadloos en probleemloos te integreren. Alleen met islamieten waren en zijn er problemen, niet alleen hier in België maar overal ter wereld waar islamieten zich in niet-islamitische landen en culturen vestigen.
Hoe zou dat toch komen, artisjok? Zijn al die autochtonen overal ter wereld dan doorgewinterde racisten die niet openstaan voor die arme islamieten, of zouden het misschien wel eens de islamieten zélf kunnen zijn die zich niet, nergens, wensen te integreren?
Oud 9 september 2011, 12:59   #173
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik heb je dat nu al twee keer uitgelegd, en toch blijf jij maar doordrammen. Voor de derde keer: als jij stelt "Uiteraard moeten allochtonen zelf ook integreren impliceert die "ook" dat er naast allochtonen nog anderen zouden moeten integreren, en dat is niet zo aangezien die mensen hier vrijwillig zijn komen wonen.
Je hebt niet uitgelegd wat/hoe die "ook" van "uiteraard moeten allochtonen integreren" af doet.

Citaat:
Be-grij-pend le-zen, ar-tis-jok. Ie-der-een lukt dat, al-leen jij hebt daar moei-te mee tel-kens als je geen zin-nig ant-woord meer hebt, en dan ga je op-eens doen als-of je het niet be-grijpt en maak je er wil-lens nil-lens iets an-ders van om daar ein-de-loos o-ver te blij-ven door-za-gen.
Je schrijft eerst
Wat jij maar niet schijnt te willen begrijpen, is dat het integreren door de allochtonen zelf dient te gebeuren.
Wanneer ik stel
Wellicht bedoel je dat ik niet begrijp "Uiteraard moeten enkel allochtonen integreren" Dat is iets heel anders.
Antwoord je
Dát bedoel ik inderdaad
Schrijf dan direct wat je bedoelt, en dan hoef je niet te lullen over "begrijpend lezen".

Citaat:
Autochtonen moeten helemaal niets. Hou toch eens op met mensen die nergens om gevraagd hebben, te dwingen om in hun eigen land, in hun eigen cultuur zich aan te passen aan nieuwkomers die zich niet wensen aan te passen, omdat de autochtonen jouw ziekelijke utopische wereldbeeld op te dringen. Als migranten zich vrijwillig ergens anders gaan vestigen, en dat is hier nog altijd het geval, dan is het aan de migranten, en de migranten alleen, om zich aan de daar reeds wonende mensen volledig aan te passen.
Die autochtonen zijn er. Leer er mee leven.
Indien je wenst dat ze integreren moet jij daar ook voor openstaan.
Sta je er niet voor open, kom dan niet bleiten dat ze zich niet integreren.
Citaat:
Ik staar me niet blind op uiterlijkheden, maar ik gebruik bepaalde uiterlijkheden als indicator voor het geïntegreerd zijn.
Toch wel. Je herhaalt het nog eens.
Je wil hen niet leren kennen, en beoordeelt hen op uiterlijkheden.
Citaat:
Strooien rokjes, peniskokers, hoofddoekjes e.d. zijn indicatoren dat de persoon die zulke dingen draagt niet geïntegreerd is.
Wat versta je eigenlijk onder integratie?
Citaat:
De ware blindstaarder ben jij. Jij die je op de cultuurmarxistische multiculturele dogma's blindstaart en daarbij compleet aan de realiteit van alledag voorbij gaat.
Wat is cultuurmarxisme? Wat zijn hun dogma's?
Citaat:
Als ik vrijwillig in een kraakpand ga wonen, dan zal ik me ook moeten aanpassen, vooropgesteld natuurlijk dat die oh zo tolerante linkse krakers me überhaupt al toe zouden laten. Dan zal ik, om mijn goede wil te tonen, mijn driedelig kostuum uit moeten doen en een vuile gescheurde jeans aantrekken, gecomplementeerd met kleren uit de kringloopwinkel. Ik zal me dan niet meer dagelijks moeten wassen, om ervoor te zorgen dat ik net zo hard stink als mijn huisgenoten in dat kraakpand, en ik zal, om als kraakpandbewoner onder kraakpandbewoners te zijn, me ook een luizige hond aanschaffen, didgeridoo gaan spelen, rastavlechten laten groeien, slechte wiet gaan roken en in die wietroes gaan orakelen over een betere wereld zonder kapitalisme waar alle culturen vreedzaam naast, met en door elkaar leven.
Kortom; ik zal alles in het werk stellen om mij volledig aan te passen en te integreren in het kraakpandmilieu door kraker onder de krakers te worden.
Test eerst eens uit of je in je driedelig pak binnen mag. Ik denk dat je nog veel zal leren.

Citaat:
Immigranten dienen eenzelfde instelling te hebben. Zij moeten er alles aan doen om zo snel mogelijk autochtoon onder de autochtonen te worden.
Moeten ze dan een driedelig pak dragen? Of moeten ze een vuile gescheurde jeans aantrekken, gecomplementeerd met kleren uit de kringloopwinkel en rastavlechten?

Citaat:
Ik beweer dat het onder bepaalde immigrantengroepen, te weten voornamelijk die met een islamitische achtergrond, gebruikelijker is dat ze zich niet aan de wet houden. Dat die, zoals in dat postje van me is aangetoond, tot vier maal crimineler zijn dan op grond van hun aantallen verwacht mag worden.
Ik beweer overigens ook dat er een correlatie bestaat tussen dat bovengemiddelde criminele gedrag en de totalitaire religieuze ideologie die ze aanhangen. Dezelfde religie die hen hindert en ronduit verbiedt zich aan te passen en te integreren in niet-islamitische landen, gebieden en culturen.

Zoals gezegd, dat jij je niet aan wenst te passen, is de observante lezer allang duidelijk. Dat jij jouw asociale visie tot algemeen geldende norm wilt verheffen ook.
Je zegt hier gewoon zwart op wit dat mensen zich niet hoeven aan te passen, maar elders beweer je dat allochtonen zich wel aan moeten passen.
Wat is het nu?

Zolang een moslim moslim is, en dus de leer van de koran onderschrijft, is hij niet geïntegreerd. Kán en mág hij volgens diezelfde koran ook niet integreren.

En precies dit is de cardinale fout die jij maakt. Een fout die jou nog wel eens lelijk zal kunnen gaan opbreken. Daar zul je te zijner tijd nog wel achterkomen.

Moslims zien zichzelf namelijk bovenal wél als groep, .....

En nogmaals, er zijn individuele uitzonderingen, en dat zijn doorgaans degenen die van hun islamitisch geloof, en dus ook van dat islamitisch wij/zij-denken zijn afgestapt. Zulke mensen integreren wel, en heel erg snel nadat ze dat islamitisch juk van zich hebben afgeschud. Net zo snel als dat zowat al die andere niet-islamitische immigranten, subsaharaanse Afrikanen deels daargelaten, het voor elkaar kregen en krijgen om te integreren.

Spanjaarden, Italianen, Grieken, Joegoslaven, Viëtnamezen, Sri Lankanen, Chinezen, Indiërs, Chilenen enz., is het allemaal gelukt om zonder decennia-lang pamperbeleid vrijwel naadloos en probleemloos te integreren. Alleen met islamieten waren en zijn er problemen, niet alleen hier in België maar overal ter wereld waar islamieten zich in niet-islamitische landen en culturen vestigen.
Hoe zou dat toch komen, artisjok? Zijn al die autochtonen overal ter wereld dan doorgewinterde racisten die niet openstaan voor die arme islamieten, of zouden het misschien wel eens de islamieten zélf kunnen zijn die zich niet, nergens, wensen te integreren?
Hoe komt dat toch dat jij een mens niet als mens kan beschouwen? Maar hen in groepen onderverdeeld.

p.s. Ik heb je off-topic-blabla weggelaten.
Dit topic gaat over "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben" en hoe zij de integratie belemmeren.
Oud 9 september 2011, 13:40   #174
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt niet uitgelegd wat/hoe die "ook" van "uiteraard moeten allochtonen integreren" af doet.
Hou toch eens op met je trollerig gedrag. Ik heb je dat nu al drie keer uitgelegd. Heb het cursief gezet, onderstreept en in het vet, en nog durf jij te beweren dat niets is uitgelegd.
Bovendien ben je hier zaken traditiegetrouw weer eens aan het verdraaien, en probeer je de focus te verleggen.

Citaat:
Je schrijft eerst
Wat jij maar niet schijnt te willen begrijpen, is dat het integreren door de allochtonen zelf dient te gebeuren.
Wanneer ik stel
Wellicht bedoel je dat ik niet begrijp "Uiteraard moeten enkel allochtonen integreren" Dat is iets heel anders.
Antwoord je
Dát bedoel ik inderdaad
Schrijf dan direct wat je bedoelt, en dan hoef je niet te lullen over "begrijpend lezen".
Ik schreef dat direct, en het was iedereen duidelijk, behalve jou natuurlijk, want jij blijft vanzelfsprekend liever bladzijdes lang trollen over dingen die je heel goed begrijpt, maar doet alsof je ze niet wilt begrijpen. En mocht jij nu dingen, tegen alle verwachting in, écht niet begrijpen, dan heb jij ook niets in een discussie te zoeken, maar dien je eerst je vaardigheden in begrijpend lezen bij te spijkeren.

Citaat:
Die autochtonen zijn er. Leer er mee leven.
De autochtonen zijn er inderdaad, en ik heb er van kindsbeen af mee leren leven omdat ik zelf autochtoon onder de autochtonen ben. Zij hoeven dan ook niet te integreren, de nieuwkomers wel, en die inspanning komt geheel voor rekening van de nieuwkomers.

Citaat:
Toch wel. Je herhaalt het nog eens.
Je wil hen niet leren kennen, en beoordeelt hen op uiterlijkheden.
Als je aan hun uiterlijk (strooien rokje, peniskoker, verenhoofdtooi, hoofddoeken etc) al kan zien dat ze aan hun eigen achterlijke derde wereld culturen, zeden en gewoontes vast blijven houden, is verdere kennismaking overbodig. Dan demonstreren ze zelf al niet-geïntegreerd te willen zijn. Waarom zou ik me dan nog de moeite getroosten om die lui te leren kennen?

Citaat:
Wat versta je eigenlijk onder integratie?
Dat heb ik je al zo vaak gezegd. Ik blijf dat niet herhalen.

Citaat:
Wat is cultuurmarxisme? Wat zijn hun dogma's?
http://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_marxism

Citaat:
Test eerst eens uit of je in je driedelig pak binnen mag. Ik denk dat je nog veel zal leren.
Ik heb dat al eens uitgetest, en ik werd aan de deur van het krakerscafé geweigerd omwille van mijn driedelig kostuum. Ik kreeg letterlijk te horen dat vuile kapitalisten als ik daar niets te zoeken hadden. Tot zover de verdraagzaamheid van hen die verdraagzaamheid zogenaamd hoog in het vaandel hebben staan. Verdraagzaam ten opzichte van het eigen krakersvolk en hun allochtone protegées ja, maar verder dus absoluut niet.

Citaat:
Moeten ze dan een driedelig pak dragen? Of moeten ze een vuile gescheurde jeans aantrekken, gecomplementeerd met kleren uit de kringloopwinkel en rastavlechten?
Moet jij altijd trollen door zaken uit de context te lichten en er vervolgens onzinnige vragen over te stellen?

Citaat:
Hoe komt dat toch dat jij een mens niet als mens kan beschouwen? Maar hen in groepen onderverdeeld.
Hoe komt dat toch dat jij niet begrijpend kan en wil lezen, door blijft gaan met trollen, en bovendien de d/t-regels niet onder de knie hebt?

Citaat:
p.s. Ik heb je off-topic-blabla weggelaten.
Dit topic gaat over "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben" en hoe zij de integratie belemmeren.
Natuurlijk laat jij de essentie uit mijn betoog weg, want die strookt niet met jouw opvattingen. Dan is het natuurlijk veel gemakkelijker om dat weg te laten en af te doen als "off-topic-blabla".

Ga gerust door met je oogkleppen op te houden, artisjok, met je kop in het zand te steken en met het herhalen van je getrol.
Hoe meer je dat allemaal blijft doen, hoe liever ik het eigenlijk heb, en hoe meer je jezelf en het gedachtegoed wat jij representeert daarmee te kakken zet, en je daarmee en daardoor je serieuze geestesgenoten van je vervreemdt, en de walging die sowieso al bij een groot deel van de bevolking voor dat gedachtegoed leeft, nog meer doet toenemen. Een betere anti-reclame voor extreemlinks is nauwelijks denkbaar en ik ben je daar dan ook zeer erkentelijk voor.
Oud 9 september 2011, 13:59   #175
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Hou toch eens op met je trollerig gedrag. Ik heb je dat nu al drie keer uitgelegd. Heb het cursief gezet, onderstreept en in het vet, en nog durf jij te beweren dat niets is uitgelegd.
Bovendien ben je hier zaken traditiegetrouw weer eens aan het verdraaien, en probeer je de focus te verleggen.

Ik schreef dat direct, en het was iedereen duidelijk, behalve jou natuurlijk, want jij blijft vanzelfsprekend liever bladzijdes lang trollen over dingen die je heel goed begrijpt, maar doet alsof je ze niet wilt begrijpen. En mocht jij nu dingen, tegen alle verwachting in, écht niet begrijpen, dan heb jij ook niets in een discussie te zoeken, maar dien je eerst je vaardigheden in begrijpend lezen bij te spijkeren.

De autochtonen zijn er inderdaad, en ik heb er van kindsbeen af mee leren leven omdat ik zelf autochtoon onder de autochtonen ben. Zij hoeven dan ook niet te integreren, de nieuwkomers wel, en die inspanning komt geheel voor rekening van de nieuwkomers.

Als je aan hun uiterlijk (strooien rokje, peniskoker, verenhoofdtooi, hoofddoeken etc) al kan zien dat ze aan hun eigen achterlijke derde wereld culturen, zeden en gewoontes vast blijven houden, is verdere kennismaking overbodig. Dan demonstreren ze zelf al niet-geïntegreerd te willen zijn. Waarom zou ik me dan nog de moeite getroosten om die lui te leren kennen?

Dat heb ik je al zo vaak gezegd. Ik blijf dat niet herhalen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_marxism

Ik heb dat al eens uitgetest, en ik werd aan de deur van het krakerscafé geweigerd omwille van mijn driedelig kostuum. Ik kreeg letterlijk te horen dat vuile kapitalisten als ik daar niets te zoeken hadden. Tot zover de verdraagzaamheid van hen die verdraagzaamheid zogenaamd hoog in het vaandel hebben staan. Verdraagzaam ten opzichte van het eigen krakersvolk en hun allochtone protegées ja, maar verder dus absoluut niet.

Moet jij altijd trollen door zaken uit de context te lichten en er vervolgens onzinnige vragen over te stellen?

Hoe komt dat toch dat jij niet begrijpend kan en wil lezen, door blijft gaan met trollen, en bovendien de d/t-regels niet onder de knie hebt?

Natuurlijk laat jij de essentie uit mijn betoog weg, want die strookt niet met jouw opvattingen. Dan is het natuurlijk veel gemakkelijker om dat weg te laten en af te doen als "off-topic-blabla".

Ga gerust door met je oogkleppen op te houden, artisjok, met je kop in het zand te steken en met het herhalen van je getrol.
Hoe meer je dat allemaal blijft doen, hoe liever ik het eigenlijk heb, en hoe meer je jezelf en het gedachtegoed wat jij representeert daarmee te kakken zet, en je daarmee en daardoor je serieuze geestesgenoten van je vervreemdt, en de walging die sowieso al bij een groot deel van de bevolking voor dat gedachtegoed leeft, nog meer doet toenemen. Een betere anti-reclame voor extreemlinks is nauwelijks denkbaar en ik ben je daar dan ook zeer erkentelijk voor.
Artisjok speelt de forumvariant van 'waagstuk'...

Citaat:
Rekening in het Rood 2.0 volgt het wel en wee – met logischerwijze een duidelijk overwicht voor dat tweede – van enkele arme mensen die proberen de touwtjes aan elkaar te knopen met een paar honderd euro per maand. De verhalen uit de eerste aflevering waren op zijn zachtst gezegd schrijnend. Een familie die in Zuid-Afrika een goed draaiende cocktailbar had opengehouden, maar gevlucht was voor het geweld daar, moest nu noodgedwongen kamperen in een oude Rijkswachtkazerne
..waar ook een groep krakers zich geinstalleerd had met als 'slogan/motivatie' 'betaalbare woningen voor iedereen', geschilderd op een spandoek op de gevel...

In werkelijkheid werd de zuid-afrikaanse famillie gechanteerd door deze bende langharig werkschuw tuig...zij vroegen schaamteloos een paar honderd euro 'huur' aan de dakloze famillie met een baby...

Jammer dat ik niet in de buurt woonde , ik had anders een groepje samengesteld om die 'blowers' eens een lesje in 'barmhartigheid' te leren..mbv een paar baseballknuppels...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 14:59   #176
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat geloof jij? Mijn neefje is destijds in elkaar geklopt geweest door zo een stel gekken. Hij had toen de leeftijd van 15 jaar, de reden was dat hij een sjaal van club brugge droeg.
ik weet dat ... in dat geval betreft het wannabees maar geen echte hooligans...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 15:02   #177
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ben destijds als 12-jarige staande gehouden door een groepje turkjes met een mes...de reden was dat zij het grappig vonden van 'witte' jongetjes wat angst aan te jagen...

Ik denk dat ik een nieuwe draad ga opstarten en deze keer zal die niet handelen over fictieve figuren maar over actieve bestaande forumleden

Linkse extreme provocerende anarchisten....

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 9 september 2011 om 15:04.
Oud 9 september 2011, 15:03   #178
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Zeer snugger, een sjaal van een voetbalclub te dragen in een "gevarenzone".

Da's ongeveer even slim als dragqueen door Molenbeek te drentelen.

En, aangezien het het "normale gedrag" is van Hooligans om minder sterken in elkaar te kloppen, moeten we het maar tolereren?

Laatst gewijzigd door maddox : 9 september 2011 om 15:13.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 15:35   #179
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Graag citaat met link waar jij dat schreef.

Citaat:
Wat schreef je direct?
Je schrijft eerst
Wanneer ik stel
Antwoord je
Dát bedoel ik inderdaad

Citaat:
Ik bedoelde de allochtonen
Die allochtonen zijn er. Leer er mee leven.

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 september 2011 om 15:39.
Oud 9 september 2011, 16:12   #180
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Graag citaat met link waar jij dat schreef.
.

Citaat:
Wat schreef je direct?
Je schrijft eerst
Wanneer ik stel
Antwoord je
Dát bedoel ik inderdaad
.

Citaat:
Ik bedoelde de allochtonen
Die allochtonen zijn er. Leer er mee leven.Indien je wenst dat ze integreren moet jij daar ook voor openstaan.
De racisten zijn er.Leer je er mee leven sjok?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be