Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2011, 22:52   #161
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kortom ge zijt jurist. Niet echt een nutteloos diploma...
Ik jurist? Rechtenstudies dat is te zwaar voor mij. Ik werk al enkele jaren voor de overheid dus anciënniteit ..
Oud 12 mei 2011, 22:56   #162
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Hé kerel, ik ben de quotes gaan zoeken. Als ik ze kan vinden, kan jij dat ook.
Ik heb toch gereageerd op je knipsels? Wat klaag je dan?

Citaat:
"AB-Inbev groeit al jaren niet meer in West-Europa". Welnu, als je als bedrijf dan je groei enkel maar kan realiseren door M&A, dan is dat een teken aan de wand. Uitstel van executie.
Veronderstel je nu dat ze enkel kunnen groeien door M&A? Anders moet je er hun jaarrapporten maar eens op naslaan. Daar zal je zien dat ook zonder die M&A ze groeiden. De fusie is dan ook om lichtelijk andere redenen doorgevoerd dan het zuivere nastreven van groei.

Maar goed, als ik je goed begrijp moesten ze als een sitting duck op de executie wachten, afwachten en daarmee alle jobs in Belgie en West-Europa in het gedrang brengen? Pleit je daarvoor?

Citaat:
Colruyt: levensmiddelen die perfect hier geproduceerd kunnen worden de halve wereld rondsturen om de marge voor de tussenpersonen groter te maken is meer dan obsceen.
Lol, als er iets is dat Colruyt niet wil doen, dan is het wel de marge voor hun tussenpersonen groter maken. Da's net waarom ze alle tussenpersonen zoveel mogelijk elimineren. (of dacht je dat ze voor hun plezier hun volledige logistiek zelf in de hand houden?).
En ook daar: verspilling en inefficiëntie terwille van lokale jobs komt de maatschappij ten goede? Geweldig toonbeeld van de lokaal gefixeerde enkeling
.

Citaat:
De Nul: Als je de lijst van de landen bekijkt waarin De Nul opereert, en je bent een beetje op de hoogte van hoe zakendoen 'in den vreemde' gaat, en er bewijs is dat de hoge regionen van De Nul niet vies is van gesjoemel, tja dan trek je toch je conclusies.
Assumpties en allusies. Waar we hier naar op zoek zijn, zijn harde feiten.
Al kan je je wel terecht de vraag stellen waarom een firma als De Nul nog uberhaupt de moeite doet om in een land als dit zijn homebase te hebben en te houden, en daarbij ook een hele berg mensen hier tewerk te stellen. 't Is niet dat België zoveel structuurwerken nodig heeft of kan huisvesten
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 22:57   #163
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Baas, projectleider, whatever, ... same deal.
Pat pat pat, kan je het niet hebben?
Oud 12 mei 2011, 23:03   #164
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Pat pat pat, kan je het niet hebben?
Het interesseert me zelfs geen reet. Waar ik wel een probleem mee heb is je mateloze arrogantie, die je, zoals door Stingray terecht beschreven, aan anderen toedicht die je van haar noch pluim kent. Kwestie van zijn minder goeie kanten te spiegelen.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 23:09   #165
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Het interesseert me zelfs geen reet. Waar ik wel een probleem mee heb is je mateloze arrogantie, die je, zoals door Stingray terecht beschreven, aan anderen toedicht die je van haar noch pluim kent. Kwestie van zijn minder goeie kanten te spiegelen.
Jij mag daar gerust een probleem mee hebben. Ik ben hier niet om goeie vriendjes te maken of om me overal overgenuanceerd over uit te laten. Ik heb mijn mening, en die mag ik hier zonder probleem ventileren, tot spijt van zij die het niet met me eens zijn. Arrogantie toegedicht krijgen, puur omdat je iets zegt dat niet in anderen hun kraam past, daar lach ik eens mee . Arrogantie toegedicht krijgen van mensen die zelf de arrogante kwal uithangen op een forum, en die als een klein kind beginnen janken wanneer anderen hen daar niet in volgen, daar lach ik nog net iets harder mee (... of was jouw "ik denk dat je enkel hard kan roepen en verder niks"-uitspraak nu echt zo constructief bedoeld?)

Laatst gewijzigd door Sfax : 12 mei 2011 om 23:11.
Oud 12 mei 2011, 23:15   #166
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij mag daar gerust een probleem mee hebben. Ik ben hier niet om goeie vriendjes te maken of om me overal overgenuanceerd over uit te laten. Ik heb mijn mening, en die mag ik hier zonder probleem ventileren, tot spijt van zij die het niet met me eens zijn. Arrogantie toegedicht krijgen, puur omdat je iets zegt dat niet in anderen hun kraam past, daar lach ik eens mee . Arrogantie toegedicht krijgen van mensen die zelf de arrogante kwal uithangen op een forum, en die als een klein kind beginnen janken wanneer anderen hen daar niet in volgen, daar lach ik nog net iets harder mee (... of was jouw "ik denk dat je enkel hard kan roepen en verder niks"-uitspraak nu echt zo constructief bedoeld?)
Dit bevestigt het alleen des te meer, mijn beste kerel.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 23:18   #167
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit bevestigt het alleen des te meer, mijn beste kerel.
You're very welcome
Oud 12 mei 2011, 23:19   #168
discuz
Minister

Standaard

Sfax, kom nu. Ik weet dat we fundamenteel van mening verschillen, maar probeer in de discussie toch logisch te blijven.

In de ene zin zeg je dat Inbev in Europa al jaren niet meer groeit, in de andere dat wel groeien.

Ik pleit hiervoor: jaar op jaar groeien is op enkel op korte termijn houdbaar. Op lange termijn is maakt dat streven het bedrijf en zijn omgeving kapot.

Colruyt: ook weer, net zoals de hele warenhuizensector gestoeld op een onhoudbaar principe. De enige manier voor colruyt om te blijven groeien is elk jaar weer x aantal nieuwe winkels uit de grond stampen.

De Nul: operen die schepen niet al twintig jaar vanuit Luxemburg?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 23:21   #169
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Gewoon grappig. Ik vertel eerlijk over mijn job, de productiviteit ligt bij ons niet bijster hoog ik ontken dat niet. Maar goed dat is toch bij veel bedrijven zo en niet enkel bij de overheid.
Oud 12 mei 2011, 23:25   #170
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Mensen die vertellen dat ze belangrijk zijn en bergen werk verzetten neem dat toch maar met een korreltje zout .
Oud 12 mei 2011, 23:30   #171
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Gewoon grappig. Ik vertel eerlijk over mijn job, de productiviteit ligt bij ons niet bijster hoog ik ontken dat niet. Maar goed dat is toch bij veel bedrijven zo en niet enkel bij de overheid.
Ge moogt gerust zijn. Ga eens kijken bij grote privébedrijven, met legers juristen, hr volk, marketeers en middle managers. De absurde dingen dat die allemaal moeten doen om voor zichzelf werk uit te vinden. Hun klanten worden daar niet beter van. En het maken van het uiteindelijke product wordt dan nog vaak uitbesteed.

Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat ze veel mensen werk bieden, moeten die dan allemaal gaan stempelen? Klopt, maar Jezus Christus, laat die mensen dan tenminste van thuis werken, dan kunnen ze hun kinderen zien opgroeien, wat groenten kweken of wat meer tijd in een andere hobby steken.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 23:48   #172
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Heb je een universitair diploma en je werkt bij de overheid dan ben je niets. Heb je een universitair diploma en je werkt in de privé dan ben je dé man of vrouw . Afijn ik klaag niet dat de productiviteit bij ons niet zo hoog ligt. Elke dag maken de Vlamingen en Walen wel genoeg plezier op de werkvloer . Elke avond nog tijd om goed te gaan sporten en nog tijd om met mijn vrouw samen door te brengen meer moet dat niet zijn.

Laatst gewijzigd door Frost : 12 mei 2011 om 23:49.
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 06:49   #173
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik jurist? Rechtenstudies dat is te zwaar voor mij. Ik werk al enkele jaren voor de overheid dus anciënniteit ..
Oh ok
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 08:07   #174
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Sfax, kom nu. Ik weet dat we fundamenteel van mening verschillen, maar probeer in de discussie toch logisch te blijven.
Euh, ik blijf logisch.

Citaat:
In de ene zin zeg je dat Inbev in Europa al jaren niet meer groeit, in de andere dat wel groeien.
Inbev, nog voor de fusie met AB, groeide idd al enkele jaren niet meer in West-Europa (net zoals quasi elke brouwer hier), domweg omwille van het feit dat mensen minder en minder bier drinken. In de andere regio's waarbinnen ze actief waren, groeiden ze wel (Azië, Zuid-Amerika). Ook dat was en is nog steeds Inbev, dus ik zie niet dadelijk in waar ik onlogisch ben.

Citaat:
Ik pleit hiervoor: jaar op jaar groeien is op enkel op korte termijn houdbaar. Op lange termijn is maakt dat streven het bedrijf en zijn omgeving kapot.
Tuurlijk, en er zijn maar weinig bedrijven die ik ken die er een filosofie van permanente jaarlijkse groei op nahouden.
Maar dat voegt an sich weinig toe aan de discussie hier. Feit blijft: Inbev West-Europa ziet zijn inkomsten in zakken. Ze hebben dus de keuze hun kostenbase hetzelfde te houden en op termijn de hele operatie in het gedrang te brengen, of om ook hun kostenbase aan te pakken. Een bedrijf leiden houdt ook in dat je minder fijne beslissingen moet nemen weet je.

Citaat:
Colruyt: ook weer, net zoals de hele warenhuizensector gestoeld op een onhoudbaar principe. De enige manier voor colruyt om te blijven groeien is elk jaar weer x aantal nieuwe winkels uit de grond stampen.
Het aantal nieuwe Colruyts die de voorbije jaren uit de grond zijn gestampt, kan je denk ik op één hand tellen. Die mannen kijken gewoon wel coverage ze in welke regio hebben en gaan daar waar er potentieel is nieuwe filialen oprichten, but that's it. Colruyt heeft een low-cost, good quality filosofie en dat is ook waarom mensen er gaan, dus gaan die ook aan lage prijzen inkopen of produceren.

Citaat:
De Nul: operen die schepen niet al twintig jaar vanuit Luxemburg?
Ik hoop voor hun van wel; stellen ze hier in België dan geen goeie 1000 mensen tewerk?
Oud 13 mei 2011, 08:14   #175
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel fijn voor jou dat je een easy jobke hebt dat veel betaald wordt, maar ga dan niet zeveren over anderen die zogenaamd teveel verdienen voor wat ze ervoor doen.

Over de privé: ga er eens werken, dan weet je het dadelijk
Oud 13 mei 2011, 08:20   #176
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Eventjes off topic nu. Ik vraag me wel af waarom Colruyt zo'n succesverhaal is?

- Hun vlees dat ze aanbieden laat vaak de wensen over
- Wat is er aangenaam aan winkelen in een Colruyt? Aan hun kassa gaat het erg traag vooruit, en zijn ze zoveel goedkoper dan bv. Delhaize? No way.

Geef mij toch maar Delhaize. Geen lange wachttijden aan de kassa dankzij hun scansysteem en het is een aangename ruimte om te winkelen. Colruyt is niet zoveel goedkoper zoals ze beweren. Zou wel mogen in feite hun winkels zien er toch maar triestig uit.
Oud 13 mei 2011, 08:27   #177
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel fijn voor jou dat je een easy jobke hebt dat veel betaald wordt, maar ga dan niet zeveren over anderen die zogenaamd teveel verdienen voor wat ze ervoor doen.

Over de privé: ga er eens werken, dan weet je het dadelijk
Ik werken in de privé neen dank u. In veel gevallen zou ik minder verdienen en zou ik wat meer moeten werken. Het is goed zoals het nu is. Mijn vrouw brengt als zelfstandige de riante inkomsten binnen het moet niet altijd de man zijn die de grootverdiener is . Later thuiskomen is minder tijd om te gaan fietsen of andere sporten te gaan doen. Ik sta graag scherp.
Oud 13 mei 2011, 09:07   #178
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Hoeveel minachting heb je voor de arbeider?
Deze arbeider mag nog dag en nacht werken 7 op 7,24op24, gans het jaar door,
Dan nog kan hij het inkomen van een CEO niet evenaren, dat er een verschil is kan ik aannemen maar dit is lachwekkend.
Doe zo verder, vervang de werknemers door nog meer computers, en we krijgen nog meer werklozen, de vraag wie uw producten nog kan kopen is voor later.
De arbeider moet het loon van de CEO niet evenaren. De CEO krijgt wat men denkt dat hij waard is.

Werknemers vervangen door computers en machines zal er zowieso komen. Daarom is het zo belangrijk te investeren in onderwijs zodat we geen productie-economie worden maar een kenniseconomie...
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 09:09   #179
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Arm bedrijf, je vraagt je af waar ze deze 1.333.000 euro vandaan halen?
Lees eens terug. Ik antwoord gewoon op de vraag en heb gezegd dat dit in praktijk niet veel voorkomt.

En dan nog, als een bedrijf dit wil geven is dat hun zaak. De rest is gewoon pure afgunst.

Iemand krijgt meer dan jou dan verdient hij dit niet???
Oud 13 mei 2011, 09:10   #180
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
proficiat, op de rug van gehandicapten 1.333.000 euro verdienen.
toppunt van achterlijkheid is hier nu wel bereikt...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be