![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik jurist? Rechtenstudies dat is te zwaar voor mij. Ik werk al enkele jaren voor de overheid dus anciënniteit ..
![]() |
#162 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar goed, als ik je goed begrijp moesten ze als een sitting duck op de executie wachten, afwachten en daarmee alle jobs in Belgie en West-Europa in het gedrang brengen? Pleit je daarvoor? Citaat:
En ook daar: verspilling en inefficiëntie terwille van lokale jobs komt de maatschappij ten goede? Geweldig toonbeeld van de lokaal gefixeerde enkeling ![]() Citaat:
Al kan je je wel terecht de vraag stellen waarom een firma als De Nul nog uberhaupt de moeite doet om in een land als dit zijn homebase te hebben en te houden, en daarbij ook een hele berg mensen hier tewerk te stellen. 't Is niet dat België zoveel structuurwerken nodig heeft of kan huisvesten ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het interesseert me zelfs geen reet. Waar ik wel een probleem mee heb is je mateloze arrogantie, die je, zoals door Stingray terecht beschreven, aan anderen toedicht die je van haar noch pluim kent. Kwestie van zijn minder goeie kanten te spiegelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Sfax : 12 mei 2011 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister
|
![]() Sfax, kom nu. Ik weet dat we fundamenteel van mening verschillen, maar probeer in de discussie toch logisch te blijven.
In de ene zin zeg je dat Inbev in Europa al jaren niet meer groeit, in de andere dat wel groeien. Ik pleit hiervoor: jaar op jaar groeien is op enkel op korte termijn houdbaar. Op lange termijn is maakt dat streven het bedrijf en zijn omgeving kapot. Colruyt: ook weer, net zoals de hele warenhuizensector gestoeld op een onhoudbaar principe. De enige manier voor colruyt om te blijven groeien is elk jaar weer x aantal nieuwe winkels uit de grond stampen. De Nul: operen die schepen niet al twintig jaar vanuit Luxemburg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Gewoon grappig. Ik vertel eerlijk over mijn job, de productiviteit ligt bij ons niet bijster hoog ik ontken dat niet. Maar goed dat is toch bij veel bedrijven zo en niet enkel bij de overheid.
![]() |
#170 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mensen die vertellen dat ze belangrijk zijn en bergen werk verzetten neem dat toch maar met een korreltje zout
![]()
![]() |
#171 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat ze veel mensen werk bieden, moeten die dan allemaal gaan stempelen? Klopt, maar Jezus Christus, laat die mensen dan tenminste van thuis werken, dan kunnen ze hun kinderen zien opgroeien, wat groenten kweken of wat meer tijd in een andere hobby steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Heb je een universitair diploma en je werkt bij de overheid dan ben je niets. Heb je een universitair diploma en je werkt in de privé dan ben je dé man of vrouw
![]() ![]()
“Every generation needs a new revolution.” Laatst gewijzigd door Frost : 12 mei 2011 om 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar dat voegt an sich weinig toe aan de discussie hier. Feit blijft: Inbev West-Europa ziet zijn inkomsten in zakken. Ze hebben dus de keuze hun kostenbase hetzelfde te houden en op termijn de hele operatie in het gedrang te brengen, of om ook hun kostenbase aan te pakken. Een bedrijf leiden houdt ook in dat je minder fijne beslissingen moet nemen weet je. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over de privé: ga er eens werken, dan weet je het dadelijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Eventjes off topic nu. Ik vraag me wel af waarom Colruyt zo'n succesverhaal is?
- Hun vlees dat ze aanbieden laat vaak de wensen over - Wat is er aangenaam aan winkelen in een Colruyt? Aan hun kassa gaat het erg traag vooruit, en zijn ze zoveel goedkoper dan bv. Delhaize? No way. Geef mij toch maar Delhaize. Geen lange wachttijden aan de kassa dankzij hun scansysteem en het is een aangename ruimte om te winkelen. Colruyt is niet zoveel goedkoper zoals ze beweren. Zou wel mogen in feite hun winkels zien er toch maar triestig uit.
![]() |
#177 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#178 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Werknemers vervangen door computers en machines zal er zowieso komen. Daarom is het zo belangrijk te investeren in onderwijs zodat we geen productie-economie worden maar een kenniseconomie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dan nog, als een bedrijf dit wil geven is dat hun zaak. De rest is gewoon pure afgunst. Iemand krijgt meer dan jou dan verdient hij dit niet??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |