![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af waarop u zich baseert om het voorbeeld van hesp erger te vinden dan dat van wijwater of mogelijk van rosbief. Die harassment lijkt mij er bij de haren bij gesleurd om uw gelijk te bewijzen!
![]() |
![]() |
#162 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Hoelang zou dit geduurd hebben in totaal? Ik schat zeker een half uur. In die ganse periode ging bij hem geen lichtje branden dat hij eigenlijk fout bezig was. Citaat:
Naar mijn mening heb je hier terecht bedenkingen over het gebruik van de term "racist", maar dat is slechts een uitvindsel van de tabloids en blind overgenomen door de vlaamse pers. Zet "racist" en "moslim" in de titel van je artikel en het wordt gegarandeerd een succes. ![]()
![]() |
![]() |
#163 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die man pleitte zelf wel schuldig voor harassment he... Denk jij dat ik hem dat ingefluisterd heb ofzo? ![]()
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik sprak over 'het niet erg redelijk is te denken' dan deed ik dat hier (tussen ons dus ... ervan uitgaande dat we ons ongeveer op eenzelfde golflengte bevinden om elkaar te begrijpen ) en halvelings refererend naar het gehanteerde juridische begrip.... daar is het weer diezelfde consensus die bepaald wat 'redelijk' verondersteld te noem valt. Dat wilt absoluut niet hetzelfde zeggen dan dat iedereen eenzelfde soort redelijkheid heeft... en de veronderstelling of hoop daarop in zelfs absurd te noemen.... voorbeelden legio. Het ging er me dus net om om van een soort juridische of consensus te vertrekken van wat we ( wij dus ) dus denken te weten.... en het waarom doet er niet toe. Zo denk ik te mogen stellen dat een gelovige zich zeer zwaar beledigd of onteerd kan voelen met zaken die wij eerder als futiliteiten aanschouwen. Verder kan men stellen dat die bepaalde zaken grotendeels bekend zijn althans voor de meer bekende en grotere godsdiensten en zolang ze niet om de haverklap zouden veranderen. Daar sloeg dat dus op. Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat iemand akkoord moet zijn om daar ook extra rekenschap aan te geven. Doch ik merk gewoon op dat men ( maatschappij ) dat doet en ingebouwd heeft en niet alleen voor godsdienstige zaken ( vaak daar wel van uit voortgevloeid ) Citaat:
Dat was het punt dan ook. Vraag is wat doen we er allemaal mee ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat, volgens mijn bescheiden mening, jou dan ergens tegen de borst stoot dat het nu net uitgerekend die ene bepaalde groep is die dat gegeven volop benut. Het wordt hoogtijd dat er eens duchtig wordt over nagedacht want dit systeem waar er dan 'respect' zou moeten getoond worden voor de meest loodrecht op elkaar staande zaken kan niet langer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vooral dat laatste stukje |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb je dat al eens proberen duidelijk te maken dat dat recht veel meer omvat dan gewoon een achterpoortje op religieuze zotten te plezieren en hun doen en laten boven te wet te kunnen stellen... die indruk schijn jij erover te hebben. Godsdienstvrijheid houdt ook vooral in dat die vrijheid er vooral in bestaat zich niet te moeten binden aan een bepaalde godsdienst...dus ook de belangrijke keuze om geen enkele te hoeven nalopen Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alle christenen bij elkaar alle joden bij elkaar enzovoort. Als niemand enige tolerantie kan opbrengen (en dat doen de moslims dus niet) dan zal er altijd oorlog zijn.
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Objectiveren, en morele schade misschien geheel ont-juridiseren.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 17 juni 2011 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik nu gemakkelijkheidshalve stel dat iedereen dat al maximaal benut precies naar gelang zijn/haar eigen noden. Dat maakt een moslim niet persé minder tolerant maar opdat ze net een groter pakketje speciale noden hebben en ten volle dat recht gebruiken wordt dat meteen als erg vervelend en opdringerig gezien. Als bovendien dan nog eens blijkt dat bepaalde zaken haaks op elkaar staan en niet met elkaar rijmbaar zijn dan is het hek natuurlijk helemaal van de dam. Dat systeem werkt alleen maar als de grote consensus het +- eens is over de consequenties van het voluit uitoefen van regels die een zeker respect opleggen en dus per definitie een beperking voor de anderen opleggen. Neem nu bv simpel de zekere spelregels inzake laster, eerroof, etc. Het principe is steeds hetzelfde ... het betreft een klachtenmisdrijf ( dus het al op initiatief van de persoon die denkt iets te ervaren dat hem/haar een zekere 'schade' berokkend ) waarvan de ontvankelijkheid ervan berust op een consensus-gegeven. Ook daar zien we een zeker verschuiving ontstaan dat bepaalde principes totaal oubollig zijn ... dat totaal onafhankelijk van een constante verruiming van ontvankelijkheids-verklaring. Dus tolerantie JA... graag zelfs... maar ik zie die tolerantie dan op vlak van een herziening van die ingebouwde principes die net leiden tot het wettelijk afdwingen van respect dat evenzeer te beschouwen valt als een vorm van intolerantie. Dat gaat pijn doen zeer veel pijn zelfs... zowel voor de nieuwkomers als voor autochtoonse bevolking die dat gaat bezien als verdere afbraak van hun traditionele waarden en normen waar die laatsten dan weer die nieuwkomers voor verantwoordelijk zullen stellen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg nu zelf ... Als ik me niet vergis was jij toch één van de personen die zei dat oa.moslims zich schuil zouden houden achter hun godsdienst-gezever om bepaalde voor ons ingeburgerde gebruiken te kunnen omzeilen ? Meer zelfs ... dat het zelfs een 'misbruik' was van godsdienstvrijheid om zich boven de heersende wet/normen/gebruiken te stellen. De mogelijke 'ervaring van belediging' en de 'interpretatie van discriminatie op basis van sekse' die uitgaat van het weigeren van handenschudden lijkt me anders een stereotype voorbeeld van een niet-objectiveerbaar gegeven en een geval van morele schade. Daar waar het 'voorstel' _ik weet niet of jij dat deed_ ze ertoe te gaan verplichten dat te doen duidelijk een objectief vast te stellen gegeven is iemand tegen zijn/haar wil in een daad te laten verrichten om een subjectieve fatsoenregel et respecteren Laatst gewijzigd door praha : 18 juni 2011 om 03:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Om van de geurhinder nog maar te zwijgen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem het voor mijn part wat je wilt maar je beaamt daar in feite precies mee wat ik kwam te zeggen. |
|
![]() |
![]() |