Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2011, 23:51   #161
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Neen hoor. Ik ben geen radicale moslim en word met de dag sterker bij het lezen van de aanvallen op de Islam. Sterker nog, mijn geloof is zo uniek. Mijn geloof houdt iedereen bezig, zelfs de grootste islamvijanden. Als dat niet mooi is... Alle lof aan Allah en Zijn geliefde boodschapper Mohammed (vrede zij met hem).
De Joden en hun geloof houden heel het Midden-Oosten en bij uitbreiding de hele wereld bezig. Is het Jodendom dan nog unieker dan de Islam? Ze zijn daar ocharm met 6 miljoen. Jullie krijgen hier nu even aandacht omdat jullie de Westerse wereld trachten te infiltreren en te domineren, anders is er geen kat geïnteresseerd in uw geloof.
Oud 23 juni 2011, 01:40   #162
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb van vele geleerden islamlessen gehad en ik waardeer Nordin Taouil. Die man is niet de man die gij en die anderen ziet op VTM. Ik vind die man heel gematigd. Zn vrouw overigens ook. Het mooiste aan die man is hoe hij zn vrouw behandeld, daar kunnen vele mannen wat van opsteken.
wie imam Nourdine even wil horen in de moskee, undercover opgenomen, klik op onderstaand filmke.
Dat is de persoon die ons forumlid Suqar_7loe als "heel gematigd" beschouwt. De vraag die zich stelt is dan: hoe klinken de niet-gematigden dan wel als ze undercover worden opgenomen?

Have fun:

http://www.dailymotion.com/video/xd3...ews#from=embed

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 juni 2011 om 02:03.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 02:51   #163
Kenjifujima
Banneling

Standaard

Aanvaard ik dat "gezag" ook niet. Het is een tegen waar ons argues that private Zelf ook voor Betalen punch.
Kenjifujima is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 03:27   #164
louis49
Banneling

louis49's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd, deze moslima heeft nooit iemand neergeknald en komt heel goed overeen met Vlamingen. Ik vraag me echt af vanwaar die obsessie vandaan komt. Jij bent ex-moslim?

Hoe jij hier moslims beschrijft en van de Islam een monsterlijke religie maakt getuigt van kwade wil, laat dat duidelijk zijn. Maar het komt wel goed met jou hoor.
kom goed overeen met vlamingen,je doet niks anders dan vlamingen afzeiken
louis49 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 08:34   #165
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wie imam Nourdine even wil horen in de moskee, undercover opgenomen, klik op onderstaand filmke.
Dat is de persoon die ons forumlid Suqar_7loe als "heel gematigd" beschouwt. De vraag die zich stelt is dan: hoe klinken de niet-gematigden dan wel als ze undercover worden opgenomen?

Have fun:

Ah , dan kunnen die buurtvaders ineens zorgen voor een kledingscontrole hé...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 10:22   #166
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Have fun:

En je dan nog afvragen waarom altijd bij rellen deze man opduikt!

Laatst gewijzigd door alice : 23 juni 2011 om 10:23.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 10:41   #167
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis49 Bekijk bericht
kom goed overeen met vlamingen,je doet niks anders dan vlamingen afzeiken
Zij doet het openbaar, jouw "loveyoulongtime-meisjes" doen dat achter je rug...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 10:51   #168
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Typisch dat er hier weer zo hysterisch over wordt gedaan, terwijl we dezelfde personen niet hebben horen roepen toen het VB enkele maanden geleden met zijn "buurt observatie patrouilles" uitpakte. Terwijl die toch veel meer ruiken naar privé-milities. Het voorstel van stewards uit de eigen gemeenschap die de jongeren in toom moeten houden, is toch nog wel wat anders dan patrouilles uit politieke hoek die in een buurt "patrouilleren, observeren en rapporteren over overlast, vandalisme en criminaliteit" (sic).
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 10:54   #169
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Typisch dat er hier weer zo hysterisch over wordt gedaan, terwijl we dezelfde personen niet hebben horen roepen toen het VB enkele maanden geleden met zijn "buurt observatie patrouilles" uitpakte. Terwijl die toch veel meer ruiken naar privé-milities. Het voorstel van stewards uit de eigen gemeenschap die de jongeren in toom moeten houden, is toch nog wel wat anders dan patrouilles uit politieke hoek die in een buurt "patrouilleren, observeren en rapporteren over overlast, vandalisme en criminaliteit" (sic).
Ze zien de gelijkenissen niet.
En dat is begrijpelijk, zou jij willen dat je op een dag ontdekt dat je niet beter bent dan diegene die je steeds nawijst?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 10:59   #170
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En is dat in uw ogen hetzelfde als degenen die nu de door hen gemaakte relschoppers in toom moeten houden?
Oud 23 juni 2011, 12:14   #171
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En is dat in uw ogen hetzelfde als degenen die nu de door hen gemaakte relschoppers in toom moeten houden?
Nee, ik schreef zelfs letterlijk "is toch nog wel wat anders dan".

Overigens is "door hen gemaakte" nogal een idiote uitspraak. Voel jij je verantwoordelijk voor iedereen uit je gemeenschap?
Oud 23 juni 2011, 12:28   #172
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens is "door hen gemaakte" nogal een idiote uitspraak. Voel jij je verantwoordelijk voor iedereen uit je gemeenschap?
Naar buiten toe? Jazeker wel.

Om het met een voorbeeldje te illustreren:

Toen ik vorig jaar in het buitenland op vakantie was, waren er op de camping waar ik ook stond een paar landgenoten zich verschrikkelijk aan het misdragen. Stomdronken rondlopen, luidkeels schuttingtaal bezigen, luide muziek enzovoorts. Ik ben toen naar die mensen gestapt en heb ze gezegd dat ze daar te gast waren en dat ze zich fatsoenlijk te gedragen hadden, dat ik me als landgenoot de ogen uit mijn kop schaamde voor hun gedrag.
Oud 23 juni 2011, 12:29   #173
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Idd, u schreef dat, mijn fout, hoewel ik toch de indruk heb dat u hiermee de buurtpatrouilles van het Vb op een hoger trapje zet dan deze bedoening...
Neen, ik ben niet verantwoordelijk voor het lakse multiculbeleid dat van allochtonen vreemden maakte en de gebrekkige opvoeding van die jongeren, ook niet voor andere leden van "mijn gemeenschap" ... Integendeel, had men van in den beginne opgelet hadden deze jongeren nu waarschijnlijk geen Marokkanen (geen Vlamingen of belgen hé) nodig gehad om ze te laten stoppen met vernielen... Om van de andere dingen nog maar te zwijgen...
Het is zowat het ultieme bewijs dat integratie decennia lang door het "laat ze hun eigenheid hebben" werd tegengehouden. Men heeft niet geïntegreerde allochtonen nodig om (na enkele generaties zelfs)niet geïntegreerde jongeren te te gaan vertellen dat ze braaf moeten zijn...

Laatst gewijzigd door manta : 23 juni 2011 om 12:31.
Oud 23 juni 2011, 12:32   #174
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Natuurlijk is dat wel wat anders.

Of denkt U dat de VB buurtpatrouilles dienen om andere VB-leden te weerhouden van het vandaliseren van de buurt, te rellen, auto's in brand te steken, winkelramen in te gooien, buschauffeurs te bekogelen etc....
Me dunkt dat die buurtpatrouille dient om de veiligheid in de buurt te verhogen. Wat denk je?
Oud 23 juni 2011, 12:51   #175
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Naar buiten toe? Jazeker wel.

Om het met een voorbeeldje te illustreren:

Toen ik vorig jaar in het buitenland op vakantie was, waren er op de camping waar ik ook stond een paar landgenoten zich verschrikkelijk aan het misdragen. Stomdronken rondlopen, luidkeels schuttingtaal bezigen, luide muziek enzovoorts. Ik ben toen naar die mensen gestapt en heb ze gezegd dat ze daar te gast waren en dat ze zich fatsoenlijk te gedragen hadden, dat ik me als landgenoot de ogen uit mijn kop schaamde voor hun gedrag.
Dat is wel nog wat anders dan je verantwoordelijk voelen voor hun gedrag. En ik denk dat de bedoeling van die stewards nu net hetzelfde is dan jij in je voorbeeld aanhaalt.
Oud 23 juni 2011, 12:54   #176
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, u schreef dat, mijn fout, hoewel ik toch de indruk heb dat u hiermee de buurtpatrouilles van het Vb op een hoger trapje zet dan deze bedoening...
Neen, ik ben niet verantwoordelijk voor het lakse multiculbeleid dat van allochtonen vreemden maakte en de gebrekkige opvoeding van die jongeren, ook niet voor andere leden van "mijn gemeenschap" ... Integendeel, had men van in den beginne opgelet hadden deze jongeren nu waarschijnlijk geen Marokkanen (geen Vlamingen of belgen hé) nodig gehad om ze te laten stoppen met vernielen... Om van de andere dingen nog maar te zwijgen...
Het is zowat het ultieme bewijs dat integratie decennia lang door het "laat ze hun eigenheid hebben" werd tegengehouden. Men heeft niet geïntegreerde allochtonen nodig om (na enkele generaties zelfs)niet geïntegreerde jongeren te te gaan vertellen dat ze braaf moeten zijn...
Je indruk is correct en ik ben blij dat je ermee akkoord bent dat je afkomst je niet verantwoordelijk maakt voor de daden van mensen met dezelfde afkomst.
Oud 23 juni 2011, 13:04   #177
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dat wel wat anders.

Of denkt U dat de VB buurtpatrouilles dienen om andere VB-leden te weerhouden van het vandaliseren van de buurt, te rellen, auto's in brand te steken, winkelramen in te gooien, buschauffeurs te bekogelen etc....
Me dunkt dat die buurtpatrouille dient om de veiligheid in de buurt te verhogen. Wat denk je?
Ik verwees - zoals je kan lezen in mijn eerste post - naar de bewering als zou dit initiatief richting privé-milities gaan. Dat lijkt er echter in de verste verte niet op, itt de BOP's van het VB. Heb je ze al eens in actie gezien? Voor hen is een allochoon op een bankje in het park al overlast én zijn ruziemakende kindjes is de speeltuin bijna criminelen.

Grappig wel hoe degenen die hier moord en brand schreeuwen, in die BOP's geen graten zien. Tenzij ze vanuit een andere hoek zouden komen natuurlijk (zoals toen AEL observatiegroepen wou oprichten om de politie te controleren).
Oud 23 juni 2011, 13:05   #178
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je indruk is correct en ik ben blij dat je ermee akkoord bent dat je afkomst je niet verantwoordelijk maakt voor de daden van mensen met dezelfde afkomst.
Gooi je afkomst en identiteit niet ergens door mekaar?
Oud 23 juni 2011, 13:06   #179
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gooi je afkomst en identiteit niet ergens door mekaar?
Nee, ik vrees dat jij dat doet.
Oud 23 juni 2011, 13:07   #180
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verwees - zoals je kan lezen in mijn eerste post - naar de bewering als zou dit initiatief richting privé-milities gaan. Dat lijkt er echter in de verste verte niet op, itt de BOP's van het VB. Heb je ze al eens in actie gezien? Voor hen is een allochoon op een bankje in het park al overlast én zijn ruziemakende kindjes is de speeltuin bijna criminelen.

Grappig wel hoe degenen die hier moord en brand schreeuwen, in die BOP's geen graten zien. Tenzij ze vanuit een andere hoek zouden komen natuurlijk (zoals toen AEL observatiegroepen wou oprichten om de politie te controleren).
AEL "wou" geen observatiegroepen (hoezo? geen privé milities?) oprichten, maar HEEFT privé milities laten patrouilleren!

ik heb nog geen VB patrouille in actie gezien, ik weet zelfs niet dat ze bestaan.
Ik vermoed dat u er geen probleem mee heeft als VB leden gaan rellen, buschauffeurs in mekaar slaan, auto's in brand steken en winkelruiten ingooien en er dan hun eigen privé-bewaking op gaan zetten als TUSSENPERSOON tegen de politie omdat die laatste teveel provoceert?
Dat bedoel je toch? of heb ik je verkeerd begrepen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be