![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() Idd Tom B, dit is een inbreuk en een grote inbreuk op de rechten van de mens.
U zegt dat S. niet kan bewijzen dat het om een ziekte gaat ... ik denk wel dat je hier Godfried bedoelt, want S. heeft de homo's hier al héél vurig verdedigd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#163 |
Minister-President
|
![]() U discrimineert homo's wel , komaan hé zeg, namelijk door ze het recht op een huwelijk te ontzeggen, waar je tegen bent. Dus je discrimineert ze wel. OUNT!
En het is juist goed dat homosexualiteit BESPREEKBAAR gemaakt wordt op de scholen, zo kunnen jongeren die in de knoop zitten met zichzelf eindelijk eens naar iemand luisteren die het allemaal begrijpt en ze desnoods hun geaardheid durven tegen zeggen. Héél goed enhet moet nog verbeteren dat het nog meer bespreekbaar gemaakt wordt. Trouwens bespreekbaar maken en promoten is een groot vershcil hé. Ik wacht trouwens nog steeds op de bewijzen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet zo zeker dat de meerderheid van Belgen vandaag de dag christen is. Misschien bevind u zich wel buiten de norm en moeten we eens de rechten van de christenen onder de loupe nemen. Waarom niet? Omdat ik mij echt niet stoor aan wat de christenen doen. Hun gebruiken vallen mij niet lastig. (als ik even echt eerlijk mag zijn stoor ik mij meer aan de christenen dan aan de homofielen, de homos luiden immers geen klokken op zondagochtend die me wakkermaken wanneer ik wil slapen) Wat uw godsdienst wil doen met het huwelijk in die godsdienst maakt mij eigenlijk weinig uit, voor mijn part mogen alleen de chimpansees trouwen in uw religie. Het huwelijk in uw godsdienst heeft echter niets te maken met het huwelijk voor de staat. U wil hopelijk niet terugkomen op de scheiding tussen kerk en staat, dat is een andere discussie. Voor de staat is iedereen gelijk voor de wet, of u nu homo bent of niet. Dus: Houdt het katholiek huwelijk zoals het is, maar laat de staat aub toe om iedereen gelijke rechten te geven, inclusief homos. Dit lijkt me een mooi compromis. Als slotnoot: Ooit zal het verstokte katholisisme toch moeten inzien dat ze zich verder en verder van de ideologie van het christendom verwijderen. Of misschien zal het gewoon uitsterven. dat zal niet zo lang meer duren als ik naar het aantal roepingen kijk.
![]() |
![]() |
#166 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nonsens inderdaad. Ik zal me echter niet laten gaan in discussies over het homo als ziekte, rariteit of tegen de evolutie. (Misschien toch even omdat ik het niet kan laten: Uw redenering over natuurlijke selectie is trouwens fout, een polygamie waarin iedereen met iedereen procreert geeft mathematisch een veel snellere evolutie van de species.) Het basisprincipe is: Iedereen gelijke rechten, ook homos. Ik ben blij te weten dat uw ideeengoed sinds het midden van de twintigste eeuw aan het uitsterven is in de landen waar ik leef.
![]() |
![]() |
#168 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik streef niet naar dat einde, maar het laat me ook siberisch koud. Het zou trouwens een reuze stap vooruit zijn voor de meerderheid van andere levensvormen op onze aarde. ![]() Wat me wel nastrevenswaardig lijkt is een statusquo van de wereldbevolking. Dan kunnen we mits correcties op het vlak van wereldvrede, ecologie etc. het nog een tijdje uitzingen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Minister-President
|
![]() En maar blijven weigeren te bewijzen dat homofilie een ziekte is of een medische aandoening is.
Het huwelijk is voor mensen die elkaar graag zien ( en kom nu aub niet af van ik zie mijn ma ook graag, mijne hond ook etc want als je dat zegt is dat een teken van gebrek aan argumentatie). En antwoord nogmaals op een andere vraag aub, als de vrouw ouder is dan 50 moet het huwelijk dan ontbonden worden? Dus nogmaals graag bewijzen als zou homofilie een ziekte of medische aandoening zijn + bewijs dat homofilie niet normaal is. Ik blijf maar wachten! Een geluk dat een absolute héél absolute minderheid maar uw denken volgt en nog een kleinere minderheid weigert dan bewijzen te geven voor iets dat ze gezegd hebben; maar ze eigenlijk langs geen kanten kunnen bewijzen maar dit uiteraard niet zullen toegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dank u! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Godfried schreef:
Citaat:
Citaat:
Zelfs de bedoeling tot procreatie is er niet altijd bij koppels die beslissen een huwelijk aan te gaan. Er zijn vele andere redenen om te trouwen voor de kerk. Eén ervan is de druk van de familie en van de omgeving. Een andere is : liefde. Liefde is immers, ook zonder de goedkeuring en toestemming van de kerk, mogelijk. En blijkbaar niet alleen bij hetero's... Ik ken mensen die van tevoren wisten onmogelijk kinderen te kunnen krijgen op een natuurlijke wijze maar die toch voor de kerk trouwden omdat familie of schoonfamilie daar prijs op stelde. Durf jij nu beweren dat zij in de fout gingen omdat ze tóch trouwden voor dat wereldvreemde instituut, Godfried? Gelukkig bestaat er nog het burgerlijk huwelijk. Daar staat 'de' kerk dan mooi met haar voorbijgestreefde voorwaarden en onmenselijke wetten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Minister-President
|
![]() Een huwelijk is voor mensen die elkaar graag zien, en die echte liefde voor elkaar voelen, mooier kan dat nog niet zijn. En ja het is altijd geweest voor verschillende geslachten, maar mag toch gewijzigd worden, hebben toch ook recht op dezelfde zaken als hetero's. En ik weet verdorie wel iets af over het huwelijk, als we uw belachelijke ondemocratische stellingen volgen dan moet een koppel waarvan de vrouw ouder is dan 50 jaar scheiden, als de man onvruchtbaar wordt moet er ook gescheiden worden, ah ja hé want als we uw stelling volgen moet dat.
Nogmaals het huwelijk is de bevestiging van een duurzame relatie tussen 2 mensen en of dat nu hetero's of homo's zijn dat is net hetzelfde. Een geluk dat dit nu ook een feit aan het worden is. En voor de zoveelste keer Godfried graag bewijzen dat: 1) homofilie een medische afwijking is 2) homofilie een ziekte is 3) homofilie niet normaal is Maar pertinent blijven weigeren hé. 3) |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, u zegt "niet op natuurlijke wijze": dit houdt in dat mits wat moeite, er wel kinderen zouden kunnen komen. Bovendien is adoptie ook een manier om de kinderwens te vervullen. En nee bartje, geen adoptie door homo's; kinderen mogen niet van jongsaf de indruk krijgen dat homofiele relaties gezond en normaal zijn. Elk kind, vooral een wees die het sowieso al niet gemakkelijk heeft, verdient een vader en een moeder.
![]() |
![]() |
#175 |
Minister-President
|
![]() Een huwelijk dient voor mensen die samen gelukkig willen zijn en die samen beslissingen nemen, als er dan geen kinderen van voortkomen waarom zouden ze dan niet mogen huwen? En wat denk jij dan van de niet getrouwde koppels die kinderen hebben. Dat is ook alweer tegen zijn allemachtige God zeker.
U kwetst hier dan ook niet alleen de homo's mee maar ook de heterokoppels die geen kinderen kunnen of wensen te krijgen. Als zij wensen te huwen wat houdt er hen tegen. Niets, helemaal niets. Nogmaals je antwoord gewoon niet maar ik blijf herhalen Bewijs dat: 1) homofilie een medische aandoening is; 2) homofilie een ziekte is; 3) homofilie een afwijking is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#177 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#179 |
Minister-President
|
![]() Tja maar u ontzegt wel het geluk van bepaalde mensen door ze het geluk niet te geven en hen zo gelukkig te maken door een huwelijk.
Trouwens ik wacht nog steeds op bewijzen hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |