![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk heeft iedereen die: niemand wordt vervolgd omwille van het feit dat hij aan de nachtelijke schranspartijen meedoet tijdens de ramadan maand. Alleen moet je dan verlof nemen als je je werk niet naar behoren kan uitvoeren. Ik moet ook verlof nemen als ik op het feest van het Groene Draakje met de Platte Poten midden in de week verplicht ben om tussen 14.00 en 18.00 h. naar Jurassic Park moet kijken. Ik denk niet dat mijn werkgever me dit zomaar gratis tijdens de werkuren gaat laten uitvoeren. Vrijheid van godsdienst of geen vrijheid van godsdienst. Zo mogen moslims uiteraard elke vrijdag naar de moskee.... in hun eigen vrije tijd. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 juli 2011 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik buschauffeur ben en ik moet van mijn geloof ieder uur twee duvels naar binnen gieten ga ik er ook nie lang werken.
![]() |
![]() |
#164 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik pleit er dan ook voor om de bedrijven aan te raden hun personeelsprocedures aan te passen met bepalingen als "geen uiterlijke kentekenen van politieke partijen of religies worden aanvaard (behalve het discreet dragen van een klein juweeltje (handje van Fatima, oog van Horus, kruisje) etc.. Iemand die zich komt aanbieden kan dan zelf kiezen of die al of niet akkoord kan gaan met die procedures. Hetzelfde voor halfdronken of halfslaperig op het werk verschijnen en een hele maand aan nachtelijke schranspartijen deelnemen: ook daarin kan op voorhand netjes worden gespecifieerd dat dit niet aanvaard kan worden tijdens de werkuren. Ongeacht of het nu omwille van het FSM is of omwille van een of andere maangod. Me dunkt moet ge zoiets kunnen winnen. De verliezen die gemaakt worden door ongeschikt personeel tijdens de Ramadan zijn dus wel groot. Maar inderdaad, het inquisitiecentrum is bevolkt met vooral islamitische personeelsleden die er steeds voor zullen zorgen dat eigen volk eerst wordt behandeld. Zo vroeg ik ooit telefonisch uitleg bij de (door CGKR gegrond verklaarde) aanklacht tegen een friturist dat aan zijn gasten vroeg om geen hoofddoek op te zetten als ze binnen gingen eten, omdat er ook skinheads kwamen eten en hij deze niet wou provoceren. Volgens het CGKR weigerde hij dus een moslima de toegang. Ik heb daarop geantwoord dat hij helemaal niet eiste dat die moslima van haar geloof ging afvallen maar dat hij gewoon vroeg om haar kleding aan te passen, net zoals andere restaurants het dragen van een plastron eisen of verbieden om in short te komen eten. Niet dat ik er iets aan heb toe bijgedragen, maar de klacht werd wel ingetrokken. De frituuruitbater stond echter dagenlang mèt naam en toenaam én adres én foto van zijn frituur in onze "onpartijdige" kranten. Veel hangt er dus van af hoe je de zaken formuleert: eisen dat er nergens uiterlijke tekenen van religie gedragen worden op het kantoor, lijkt me een gegronde eis. Anders kan met ook niet verbieden dat iemand met een KKK uniform aan de balie van het stadhuis gaat zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij om de één of andere reden de veiligheid in het gedrang komt (bijv. een kruisje of een niet aansluitende hoofddoek die in een machine kan draaien) is heel de discussie van uiterlijke tekenen een maatschappelijke discussie, geen kwestie van veiligheid of in staat zijn om uw job concreet uit te voeren.
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals Alainke al zei zijn de wetten ondertussen zo aangepast dat normale mensen nog amper mogen commentaar leveren op religieuze bedoeningen (wel op katholicisme of andere christelijke strekkingen natuurlijk, maar uiteraard niet op de religie van het Herrnvolk). Om dit dus te vermijden zal men een volledig neutraal pakket moeten instellen: niks religie of politiek op het werk. Niet voor Mohammed maar ook niet voor Jan van het VB. Als ze 's avonds naar huis gaan kunnen ze zich in carnavalspak hijsen zolang ze de belgische herkenbaarheidswetten maar niet overtreden. Natuurlijk zijn er dan nog extra maatregelen nodig als de veiligheid in het gedrang komt of uit hygienische oogpunten: zo moeten in Nederland alvast de verpleegkundigen blote onderarmen hebben zodat ze hun armen regelmatig kunnen ontsmetten. Ook daar heeft een hoofddoek een proces ingespannen omdat ze aan die eis niet wou voldoen. Voor zover ik me herinner (en wat mijn logica trouwens ook zegt) heeft ze verloren en kreeg ze een andere functie (klassement of onthaal of zoiets) waar ze haar naakte lichaamsdelen dus wèl kon bedekken. Maar er hoeven géén toegevingen gedaan omdat hun onzichtbaar vriendje heeft gezegd dat alles waar men aan denkt SEX is. Zo mag ik geen moslimarts weigeren, alhoewel ik me er zeer van bewust ben dat die mens méér dan waarschijnlijk wèl sexuele gedachten heeft als hij me moet onderzoeken, terwijl mijn huisarts daar totaal niet bij stilstaat. Waarom denk ik dat? Omdat hun religie over niks anders dan sex gaat. Veiligheidsmaatregelen: een hoofddoek stikte (ik geloof dat ze dood was) toen ze met haar sjalleke tussen de wielen van een go-cart bleef hangen. Manlief was erbij en in eerste instantie maakte hij de verstikkende sjaal niét los, maar zorgde hij er wel voor dat haar hoofdhaar niet zichtbaar was vermits de hoofddoek naar achteren was getrokken. Mag die uitbater eisen dat er géén sjaals, lange rokken of loshangende kledij wordt gedragen in zijn etablissement? Me dunkt van wèl! Nu hing er enkel een bordje met waarschuwingen (omdat hij zeker niet beschuldigd wilde worden van racisme zeker?). Kortom: er zullen op �*lle gebied meer stringente eisen moeten gesteld worden (dat heet verrijking) zodat islam hier geen normen en waarden kan opleggen waar we niks mee kunnen aanvangen. Anders moet binnen tien jaar heel de economie hier - net als in de paradijselijke islamlanden - tijdens de ramadan worden omgedraaid of platgelegd. Van mijn part mogen moslims in continue shift patroon dus wel een hele maand in de nachtshift lopen hoor, maar dat zullen ze ook niet willen want dan missen ze de nachtelijke schranspartijen! Korte metten maken en verlof of buiten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In het huidig klimaat, zou de sollicitant die de regels voorgeschoteld krijgt, naar het CVGK trekken en naar de pers, en zou het bedrijf door het slijk getrokken worden en als discriminerend naar het publiek opgesteld worden, en het gevolg is dat al die brave burgers hier nog gaan goed vinden ook, en gaan zeggen, ocharme dat meiske, omdat ze haar doekske niet mag ophouden, schande wat bedrijven allemaal eisen vandaag de dag. Maar moest Jos van het eind van straat geweigerd worden omdat hij nen 'mijter' droeg, zou iedereen hem uitlachen en het bedrijf gelijk geven, dus met andere woorden, in het geval van de moslim is het bedrijf de schuldige, in het geval van een christene is het zijn eigen schuld, twee maten en twee gewichten en zeker van het CVGK.
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want mijn ervaringen met Afghanen uit de Westhoek geven een totaal ander beeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Antwerpen heeft men een paar jaar geleden de "Sultan der maanden" georganizeerd op kosten van de Antwerpenaars. Daar konden de allochtonen gratis hun maaltijd na zonsondergang komen eten. Ga je er nu iets sacraals van maken of zo? Laat me raden: jij bent een van degenen die jaarlijks gaan protesteren tegen de éénmalige schranspartij die Kerstmis heet? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 juli 2011 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() soit, ik wil dat wel eens meemaken eigenlijk.
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu moet ik opeens naar Tunesië voor de ramadan?
![]() Wordt dat hier nie meer gevierd? ![]()
![]() |
#177 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar als je met mensen van de Westhoek in discussie gaat krijg je dit: "Maar allez, ge gaat toch niet rechts stemmen?" "Ge gaat Abdel zijne pittazaakske toch niet afpakken?" "'t is nog lekker, en 't is een vriendelijke harde werker" ... Vreemdelingen worden daar geassocieerd met die ene "Abdel" dat ze daar kennen of ooit gezien hebben
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 31 juli 2011 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Minister
|
![]() Ik ook. Als documentaire op Discovery Channel welteverstaan. Maar bij mij in de straat wens ik verschoond te blijven van de viering van de eerste geslaagde karavaanoverval met bijhorende doodslag en geweld door Mohammed.
![]() |
#179 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k bedoelde zo meer gewoon bij mensen thuis.