![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Peper. ![]() Peper. ![]() He kijk daar: peper! |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Minister
|
Dat gebruik ik standaard.... Den belg koopt altijd mosselen, mosselgroenten en een zakske mosselkruiden.
Maar wilt ge uw kruiding zelf doen, welke kruiden pakt ge dan? Tmoet toch meer dan peper zijn? Waarom moet ne mens toch altijd schooien achter antwoord pffff |
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Demper : 30 juli 2011 om 18:44. |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Men spoelt de mosselen in koudwater.
Men neme een mosselpot. Vul deze 3/4 met mosselen Daar boven op 2 uien in schijven en selder (de sappen van de groenten lekken naar beneden en niet naar boven) Dan een snuifje zout, gemalen peper, currypoeder, een takje thijmus en een klontje boter. Dan heeft men een groot hevig vuur nodig, vergeet mosselen koken op een elektrisch vuur, het moet kort en krachtig. De meeste gasfornuizen die men thuis gebruikt volstaan niet. Dus koken als je ziet dat de mosselen opengaan schud je ze op zodat de groenten onderaan komen te liggen, nog even laten koken en hup je hebt lekkere mosselen natuur. Geen dank, graag gedaan. De chef. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
|
Mosselkruiden is gedroogde ui, gedroogde selder, zout, peper, citroenkruid en thijm en smaakversterker.
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En niet in uw spoelwater. De peper moet in de bereiding. |
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Banneling
|
Citaat:
veel verse witte selder, ajuin, peterselie. gedaan. verse bieslook, look kan ook, ik zie er zelfs verse citroenmelisse bij. |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Banneling
|
Citaat:
We moeten dringend een mosselkookcontest gaan uitvoeren! (mijn voorverwarmde gloeiendhete wok doet het wèl schitterend hoor. een aanrader - mosselen zijn veel sneller gaar wegens brede pan + DEKSEL ). Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 juli 2011 om 18:41. |
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Minister
|
Tzal die smaakversterker zijn dat de ontbrekende factor is.
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Peper ... Vers...
|
|
|
|
#175 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Minister
|
tis wreed he
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
En eerst in zout water leggen , opname van zout . Wat spoelen met peper betreft , zinloos .
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen Laatst gewijzigd door The Syndrome : 30 juli 2011 om 18:55. |
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Minister
|
En toch blijf ik erbij da spoelen in peper NIET zinloos is.
GVD! |
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Banneling
|
Citaat:
peterselie is volgens haar dé MUST. (en volgens mij toch ook wel hoor, maar dan met HOPEN hoor, niet zo'n versierdingske, maar een hele bussel, fijngesnipperd en even laten meekoken op het einde, na de laatste opschudbeurt). look en bieslook is mijn eigen versie. Curry werd verleden jaar niet gesmaakt op mijn mosselfeest (was gelukkig maar één portie, er zijn er vier). citroenmelisse is er gewoon lekker bij omdat het zurig is. (zou zuring ook lekker zijn?) Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 juli 2011 om 19:03. |
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
|
Citaat:
En ik denk dat mosselen met peterselie ook wel lekker zullen zijn, maar mosselen nature zijn mosselen nature, als je daar wat bijvoegt (bij het originele basis recept) zoals peterselie heb je geen mosselen nature meer maar moules a la facon de mama. |
|
|
|
|