Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2011, 10:44   #161
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het zou beter zijn als u eerst zelf uw bewering zou bewijzen in plaats van uw gelijk proberen te halen door van andere mensen te eisen dat ze het tegendeel gaan bewijzen.
Is dat zo? Ik haalde een link aan, ik denk dat elke mens die gezond van geest is wel weet dat de kerk 'vaticaan' geen arme sukkelaars zijn. Wat valt er dan nog te bewijzen Marie? Het enige wat ik nu nog bewijs is dat jij rond de pot aan het draaien bent, ik voorspelde dit al eerder. Het is meestal zo dat een gelovige vol ongeloof zit wanneer hij met de neus op de feiten gedrukt zit.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 10:54   #162
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Is dat zo? Ik haalde een link aan, ik denk dat elke mens die gezond van geest is wel weet dat de kerk 'vaticaan' geen arme sukkelaars zijn. Wat valt er dan nog te bewijzen Marie? Het enige wat ik nu nog bewijs is dat jij rond de pot aan het draaien bent, ik voorspelde dit al eerder. Het is meestal zo dat een gelovige vol ongeloof zit wanneer hij met de neus op de feiten gedrukt zit.
Ik vind dat de islam ook rijk is. Al die Arabische olie-sjeiks zijn geen arme sukkelaars, dat weet elke mens die gezond van geest is wel. U vraagt hen toch ook niet religieuze islam-uitzendingen hier in het westen te betalen.
Oud 11 september 2011, 10:57   #163
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat de islam ook rijk is. Al die Arabische olie-sjeiks zijn geen arme sukkelaars, dat weet elke mens die gezond van geest is wel. U vraagt hen toch ook niet religieuze islam-uitzendingen hier in het westen te betalen.
Dat ze er allemaal zelf voor opdraaien, dat citeerde ik duidelijk bij de link van Bulevardi.
Oud 11 september 2011, 10:59   #164
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Het is zoals Bulevardi zegt. Willen ze een uitzending, dan betalen ze daar maar voor.
Hmmm... en nu opeens is het wél goed?

Een paar dagen eerder reageerde je nog anders.

Toen ik vroeg of je er een probleem mee had wanneer andere religies iets willen uitzenden, zei je nog:

"Ja.
Als zij hun geloof willen verkondigen richten ze maar een commerciële zender op, of gaan ze maar eens aankloppen bij zo'n omroep."

Citaat:
Ja, ik heb ook liever islamuitzendingen, zodat zij zich hier goed voelen en volop weer hun geloof kunnen belijden...
Citaat:
Zolang we maar tolerant zijn zeker?

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 11 september 2011 om 10:59.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 11:08   #165
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Hmmm... en nu opeens is het wél goed?

Een paar dagen eerder reageerde je nog anders.

Toen ik vroeg of je er een probleem mee had wanneer andere religies iets willen uitzenden, zei je nog:

"Ja.
Als zij hun geloof willen verkondigen richten ze maar een commerciële zender op, of gaan ze maar eens aankloppen bij zo'n omroep."
Tja, meningen kunnen veranderen. Ik blijf bij het standpunt dat een belastingbetaler niet moet betalen voor islam of hetzij andere religieuze uitzendingen. In dat opzicht ben ik niet veranderd. Trouwens het laatste citaat blijft een feit, we moeten altijd maar tolerant zijn, zegt men. Maar ik heb het gewoon niet zo op religie.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 11:31   #166
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Tja, meningen kunnen veranderen. Ik blijf bij het standpunt dat een belastingbetaler niet moet betalen voor islam of hetzij andere religieuze uitzendingen. In dat opzicht ben ik niet veranderd. Trouwens het laatste citaat blijft een feit, we moeten altijd maar tolerant zijn, zegt men. Maar ik heb het gewoon niet zo op religie.
Mja, helaas geldt dat voor vanalles... interesses enzoverder worden niet altijd ingevuld.
Er zijn mensen die zich interesseren in voetbal, dus er moet voetbal op tv komen, maar ik die graag eens een ijshockey match wil volgen, krijg niets te zien.
Er zijn mensen die graag R&B horen, dus op de muziekzenders draaien ze niets anders, terwijl ik liever eens wat Jazz hoor, maar dat zenden ze wederom niet uit.

Ik kan dus begrijpen dat er mensen weleens graag een religieuze uitzending hebben, ikzelf persoonlijk niet, maar iedereen heeft zijn voorkeuren en interesses.

Zo komt er tegenwoordig nog maar heel weinig op de kabel waaraan ik me interesseer, helaas. Het is allemaal rotzooi dat men in je strot probeert te rammen, ook op de radio trouwens.
Maar dat neemt niet weg dat er een hele hoop mensen zijn die dat wél willen zien en horen.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 11 september 2011 om 11:35.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 12:34   #167
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf bij het standpunt dat een belastingbetaler niet moet betalen voor islam of hetzij andere religieuze uitzendingen.

De belastingbetaler in Vlaanderen betaalt op dit moment voornamelijk voor Angelsaksische cultuurproducten. Die hapklaar door de strotjes van het klootjesvolk worden geperst.

Waarom zou je dáár voor moeten betalen?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 12:37   #168
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De belastingbetaler in Vlaanderen betaalt op dit moment voornamelijk voor Angelsaksische cultuurproducten. Die hapklaar door de strotjes van het klootjesvolk worden geperst.

Waarom zou je dáár voor moeten betalen?
Tja de openbare omroep houdt heel erg van multicultuur, zolang het maar niet de eigen cultuur is

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 11 september 2011 om 12:40.
Oud 11 september 2011, 12:42   #169
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Beste Laya,
Dag in dag uit kan je de confrontatie met islamieten onmogelijk nog vermijden. Radio, tv, media, het loopt over van de islam en zijn volgelingen. Ik heb er alvast geen enkele behoefte aan om nog meer door mijn strot te krijgen, integendeel.
Als voormalige Ajoin, want het is daar voor Vlaamse Aboriginals nog met moeite leefbaar te noemen, kijk ik trouwens zelden naar de VRT om verdere indoctrinatie te ontlopen. Islamitische programma's op de nationale tv is een zoveelste toegeving aan de invasie van islamieten die hier toestroomt.
Het gros van de instroom in Oilsjt zijn geen islamieten. Ze gaan zelfs elke zondag trouw naar de kerk.
Ik woon niet meer in Aalst, ik werk er wel en hoor alle dagen een taal die voor mij Russisch klinkt en het ziet er zwart van't volk if you know what I mean. En niet te vergeten, mensen uit de Brusselse rand.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 13:03   #170
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Zullen we dan ook maar ijveren voor een christelijke omroep op de Marokkaanse en Turkse televisie.
Bovendien heeft men hier voor de moslimomroep zendtijd afgenomen van Braambos (katholieke uitzendingen), die zo al heel slecht wordt bedeeld.
Dit wordt het begin van de discriminatie en achterstelling van christenen, andersgelovigen en atheïsten, net zoals dit gebeurt in alle moslimlanden, met dank aan de SPA: de partij van allah...
Op de Arabische TV zijn ze te druk bezig met Bananasplit (mét oude sketches gekocht van een Belgische zender, want ze spelen zich duidelijk hier af, geen gezever, met eigen ogen gezien), 'de vraag van 1 miljoen' met zowat hetzelfde decor als hier en iets Swingpaleis-achtig. Maar christelijke, orthodoxe,... uitzendingen zijn normaal op bepaalde Arabische zenders. Op Marokkaanse dat weet ik niet, heb dat nog niet nagekeken, jij blijkbaar wel.
Ivm 'Braambos', heb je daar al eens proberen naar zien? Meestal oersaai, ik hoop dat ze daar de mosterd niet halen voor de islamitische uitzendingen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 13:11   #171
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
De "kerk vaticaan"? Vaticaanstad is een land.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ivm 'Braambos', heb je daar al eens proberen naar zien? Meestal oersaai, ik hoop dat ze daar de mosterd niet halen voor de islamitische uitzendingen.
Ik denk het wel. Alle religieuze omroepen zijn in handen van die vrijzinnige melige organisaties.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 14:43   #172
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
De "kerk vaticaan"? Vaticaanstad is een land.
Ik denk het wel. Alle religieuze omroepen zijn in handen van die vrijzinnige melige organisaties.
Ze zouden perfect een zender kunnen creeeren uit hun eigen landje dan, boordevol met inside info over het reilen en zeilen in Vatican city. Wij hoeven niet voor die kosten op te draaien.
Oud 11 september 2011, 14:46   #173
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij hoeven niet voor die kosten op te draaien.
Doen wij toch niet?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 18:58   #174
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In uw post 132 stelt u:
Naar waarde zouden die wereldwijd om en bij de 3 biljoen euro hebben.
In post 134 vraagt Albrecht:
Heb je ook enige bron daarvan? En laat, zoals hierboven vermeld, vastgoed en kunst weg.
En dan volgt post 141 waar u de link geeft naar The servant of the light.

Kijk, nu heb ik een probleempje, wegens gebrek aan tijd had ik dat artikel niet grondig gelezen, daarnet heb ik het wat beter gekeken en ik vind dat getal 3 biljoen niet. Misschien zie ik erover. Kan u even de zin citeren waarin het stond?
Oud 11 september 2011, 19:00   #175
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat mijn belastingsgeld niet mag gebruikt worden voor voetbaluitzendingen. Wat nu?
Oud 11 september 2011, 19:40   #176
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat mijn belastingsgeld niet mag gebruikt worden voor voetbaluitzendingen. Wat nu?
Voetbaluitzendingen zijn iets anders dan de prietpraat van die fantasten.

Oud 11 september 2011, 19:48   #177
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voetbaluitzendingen zijn iets anders dan de prietpraat van die fantasten.
Ik vind voetbaluitzendingen belachelijk. 22 mensen die achter een bal krossen, tussendoor elkaar het ziekenhuis instampen en één die op zijn fluitje staat te blazen. Voor dat spelletje worden die 22 mensen dan ook schandalig hoog betaald - echt schandalig! En waar komt dat geld vandaan? Toch niet alleen van de ticketverkoop, zo naïef bent u ook niet! Nee hoor, de hoge rechten die de media betalen om de wedstrijden te mogen uitzenden, en dus mijn geld dat daar voor gebruikt wordt, want als TV-klantje sponsor ik de media.
Dat alles gadegeslagen door een hoop fans waaronder altijd een groep hooligans die na een match graag de buurt vernielen of elkander het ziekenhuis in kloppen. En waar komt het geld voor de nodige herstellingen en het opruimen vandaan? Mijn belastinggeld!
En achteraf volgen dan van die idiote TV-programma's waarin iedere beenbeweging en ieder hoestje van die mannen besproken wordt alsof het wereldnieuws is.
Sorry, je reinste idiotie!
Oud 11 september 2011, 20:03   #178
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind voetbaluitzendingen belachelijk. 22 mensen die achter een bal krossen, tussendoor elkaar het ziekenhuis instampen en één die op zijn fluitje staat te blazen. Voor dat spelletje worden die 22 mensen dan ook schandalig hoog betaald - echt schandalig! En waar komt dat geld vandaan? Toch niet alleen van de ticketverkoop, zo naïef bent u ook niet! Nee hoor, de hoge rechten die de media betalen om de wedstrijden te mogen uitzenden, en dus mijn geld dat daar voor gebruikt wordt, want als TV-klantje sponsor ik de media.
Dat alles gadegeslagen door een hoop fans waaronder altijd een groep hooligans die na een match graag de buurt vernielen of elkander het ziekenhuis in kloppen. En waar komt het geld voor de nodige herstellingen en het opruimen vandaan? Mijn belastinggeld!
En achteraf volgen dan van die idiote TV-programma's waarin iedere beenbeweging en ieder hoestje van die mannen besproken wordt alsof het wereldnieuws is.
Sorry, je reinste idiotie!
Ehm, ik weet niet of jij het weet, maar de meeste tv-rechten worden gekocht door commerciële omroepen en niet door openbare omroepen. Het geld dat zij verdienen door onder andere reclame kunnen ze besteden aan die rechten. Als de openbare omroep dit doet, is dit weer een andere zaak (daar moet je dus degelijk een onderscheid in maken). Overigens, liever voetbal, dan prietpraat over een of andere god. Laat de fantasten hun onzin maar ergens anders vertellen.

En hooliganisme is amper een problematiek in België...

Laatst gewijzigd door Lavox : 11 september 2011 om 20:05.
Oud 11 september 2011, 20:17   #179
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ehm, ik weet niet of jij het weet, maar de meeste tv-rechten worden gekocht door commerciële omroepen en niet door openbare omroepen. Het geld dat zij verdienen door onder andere reclame kunnen ze besteden aan die rechten. Als de openbare omroep dit doet, is dit weer een andere zaak (daar moet je dus degelijk een onderscheid in maken). Overigens, liever voetbal, dan prietpraat over een of andere god. Laat de fantasten hun onzin maar ergens anders vertellen.

Ehem, de hele infrastructuur rond de voetbal (stadion, parkeerterrein) komt die ook van TV-rechten? De politie die bij iedere match moet komen opdraven, betalen de media die? De hulpdiensten ingeval van weer een gewonde op het veld of achteraf ten gevolge van vechtpartijen van de gezellige supporters? De straatkeerders en andere gemeentewerkers die de boel mogen opkuisen? Wordt dat allemaal betaald door de media, commerciële of andere?
Wat ik ook niet kan begrijpen, is hoe het komt dat mensen die zeggen dat godsdienst iets voor naïevelingen is want men zit daar toch een denkbeeldig iemand te aanbidden het wel normaal vinden om stervelingen te aanbidden als idolen die boven het gewone volk staan. Hoe ze overigens de hele voetbaltoestand verheerlijken en hoe voor hen het stadion a.h.w. een tempel is.

Wat dat hooliganisme betreft, het is gebeterd de laatste jaren, dat geef ik toe. Hoeveel (kostelijke) maatregelen heeft men niet moeten treffen om zo ver te komen? En het nog niet zo lang geleden dat het een waar probleem was!
Oud 11 september 2011, 20:20   #180
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat ik nog vergat te vermelden in mijn antwoord : waar komt het geld van de commerciële omroepen uiteindelijk vandaan? Van de gewone consument, natuurlijk. Als ik bijvoorbeeld Dash koop en Unilever besteedt van mijn pakje waspoeder een zeker percentage aan promotiedoeleinden o.a. het sponsoren van een voetbalploeg, wie betaalt die voetbalploeg dan uiteindelijk?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be