Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2011, 21:13   #161
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Jammer dat ik het zelf niet fimde...
Inderdaad, een vlaams blokkertje die wat lult word niet direct serieus genomen, al zeker niet zonder enig bewijsmateriaal voor de onzin dat die spuit.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 21:23   #162
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Inderdaad, een vlaams blokkertje die wat lult word niet direct serieus genomen, al zeker niet zonder enig bewijsmateriaal voor de onzin dat die spuit.
Extremisten die zich vrolijk maken over onschuldige mensen die sterven al evenmin, redpanda.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 21:28   #163
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Extremisten die zich vrolijk maken over onschuldige mensen die sterven al evenmin, redpanda.
Dat zullen er extreem weinig zijn. Verwaarloosbaar en discussie onwaardig, greenpanda.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 21:47   #164
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ga dat in Afghanistan zeggen. In Irak, en momenteel (op dit eigenste ogenblik) in de woestijnstad Bani Walid in Libië.
Oud 11 september 2011, 22:14   #165
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik moest dat ook 'bewijzen', want ja natuurlijk, zulke beelden werden wereldwijd uitgezonden...

Ze stonden allahu akbar te brullen, wat ik indertijd niet eens begreep of verstond...

Bende criminelen...die er hun hand niet voor omdraaien om hun soortgenoten te kelen of te laten ontploffen...allemaal schuld van 't westen dat er om gevraagd heeft!
Ik vind die 500.000 kinderen toch een pak erger.
Ik vind ook de door verarmd uranium en witte fosfor mismaakt geboren kinderen erger dan geroep in de straat. Jij vindt dan weer wat "allahu akbar" geroep in de straat erger dan die kinderen.

http://www.youtube.com/watch?v=oX9XJlxL6Vo
http://www.rense.com/general64/du.htm
http://www.rense.com/general56/dep.htm
Ieder zijn prioriteiten. Ik heb zéér zware twijfels bij de jouwe.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 september 2011 om 22:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 22:18   #166
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik vind die 500.000 kinderen toch een pak erger.
Ik vind ook de door verarmd uranium en witte fosfor mismaakt geboren kinderen erger dan geroep in de straat. Jij vindt dan weer wat "allahu akbar" geroep in de straat erger dan die kinderen.

http://www.youtube.com/watch?v=oX9XJlxL6Vo

Ieder zijn prioriteiten. Ik heb zéér zware twijfels bij de jouwe.
Waar staat dat ik dat 'erger' vind filo?

Ga je ook al stropoppen bouwen om te kunnen bevechten, ik vind èlk leven belangrijk.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 22:21   #167
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar staat dat ik dat 'erger' vind filo?

Ga je ook al stropoppen bouwen om te kunnen bevechten, ik vind èlk leven belangrijk.
Ik zie toch waarover je verontwaardigd doet hier.

Die dode en misvormde kinderen horen er tot nu niet bij, of zag ik een post van jou over 't hoofd?
Oud 11 september 2011, 22:35   #168
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie toch waarover je verontwaardigd doet hier.

Die dode en misvormde kinderen horen er tot nu niet bij, of zag ik een post van jou over 't hoofd?
Daar gaat deze draad niet over, vandaar.

Deze draad gaat nu eenmaal over 9/11.

Welk doel, welke zin heeft 't om hier dan over geheel iets anders te beginnen?

Doe dat in 'n andere draad en ik zal daar m'n medeleven en verontwaardiging uitspreken over die kinderen.

Je weet trouwens niet eens waar je 't over hebt, zelf 'n kind, m'n enig kind verloren, als er iemand is die begrijpt welk leed 't verlies van 'n kind veroorzaakt, zal 't toch iemand zijn die hetzelfde leed draagt.

Ga je mond met zeep spoelen en schrijf me geen meningen toe die niet de mijne zijn...
Oud 11 september 2011, 22:49   #169
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaat deze draad niet over, vandaar.

Deze draad gaat nu eenmaal over 9/11.

Welk doel, welke zin heeft 't om hier dan over geheel iets anders te beginnen?

Doe dat in 'n andere draad en ik zal daar m'n medeleven en verontwaardiging uitspreken over die kinderen.

Je weet trouwens niet eens waar je 't over hebt, zelf 'n kind, m'n enig kind verloren, als er iemand is die begrijpt welk leed 't verlies van 'n kind veroorzaakt, zal 't toch iemand zijn die hetzelfde leed draagt.

Ga je mond met zeep spoelen en schrijf me geen meningen toe die niet de mijne zijn...
Begrijp dan toch eens dat wat de Amerikaanse politiek in de wereld aanrichtte één van de grote oorzaken is van 9/11, niet de islam, de moslims of hun volgens jou aangeboren of religieus geïnspireerde slechtheid.
Godsdienst is niet meer dan een argument in een oorlog. 9/11 was een oorlogsdaad, een voortzetting van en feit in een oorlog die de US politiek al jaren voert.

9/11 is geen alleenstaand moslimfeit.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 september 2011 om 22:52.
Oud 11 september 2011, 22:49   #170
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Empathie is er alleen voor de 'onzen'. Geen empathie voor de anderen. Het ongenoegen en de frustatie van de 'feestvierders' wordt afgedaan als banaal. En het is net die houding die ze voor de borst stoot. Geen empathie voor de Arabieren of Moslims of Vietnamezen of... of... Of... De mateloze arrogantie van hun eigen zogezegd hoogstaand moraal die het doden van duizenden onschuldigen legimiteert. It's a just cause. Freedom! Democracy! De collateral damage moet je er maar bijnemen.
Ik herinner mij beelden van Amerikaanse snotters die met nachtkijkers mensen afknallen en zitten te juichten als die neergaan. Net alsof ze net een driepunter gescoord hebben in een basketbalspel.
Loontje komt om zijn boontje. Zelf vind ik het jammer dat ze burgerdoelwitten hebben gekozen zoals het WTC. Het Pentagon was dan wel een legitiem doelwit.
Die laatste zin is het enige dat ik met je eens ben. Als je jezelf in oorlog beschouwd dan is het Pentagon een legitiem doelwit.
Maar de rest van je betoog is me een tikje te makkelijk. Wie zegt dat er geen empathie is voor Arabieren of Vietnamezen? Nogmaals, van militairen weet ik het niet maar ik ken geen enkele burger die ik ooit heb zien juichen bij onschuldige doden. Tenminste, niet iemand bij zijn volle verstand.

Vergelijk dat dan met die feestende Marokkanen. Denk ik dat het allemaal slechte mensen zijn? Ik weet zeker van niet. Maar het geeft wel aan dat propaganda een behoorlijke haat kan opbouwen ook al heb jijzelf, of je land, nooit iets te stellen gehad met Amerikanen. Over haatzaaien gesproken...

Op het moment dat wraak (of ideologieen) belangrijker wordt dan mensenlevens, op het moment dat elke proportie én compassie uit het oog verloren wordt is er iets mis.

Mooie cartoon overigens.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 11 september 2011 om 22:50.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 22:52   #171
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Begrijp dan toch eens dat wat de Amerikaanse politiek in de wereld aanrichtte één van de grote oorzaken is van 9/11, niet de islam, de moslims of hun volgens jou aangeboren of religieus geïnspireerde slechtheid.
Godsdienst is niet meer dan een argument in een oorlog. 9/11 was een oorlogsdaad, een voortzetting van en feit in een oorlog die de US politiek al jaren voert.

Dat is het dus juist wél. Dé oorzaak van 9/11 is ''Amerikaanse aanwezigheid op heilige grond'' (Mekka). Niets meer niets minder. Dát is de reden die OBL opgaf, de rest is er later bijverzonnen.
Oud 11 september 2011, 22:57   #172
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat is het dus juist wél. Dé oorzaak van 9/11 is ''Amerikaanse aanwezigheid op heilige grond'' (Mekka). Niets meer niets minder. Dát is de reden die OBL opgaf, de rest is er later bijverzonnen.
In 1915 was 't geloof ik dat Lawrence in Arabië militair bezig was.
Niks nieuws dus.

Irak heeft ongeveer hetzelfde bevolkingsaantal als Texas. Beeld je eens in hoe de Amerikaanse, westerse of Europese reactie zou zijn indien daar een half miljoen kinderen stierven tgv Arabische acties.
Irak heeft ongeveer hetzelfde bevolkingsaantal als de Benelux. Beeld je eens in hoe de Europese of westerse reactie zou zijn indien hier een half miljoen kinderen stierven tgv Arabische acties.

Probeer 't eens.
http://www.independent.co.uk/news/wo...en-618668.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 september 2011 om 23:07.
Oud 11 september 2011, 23:04   #173
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In de 7de eeuw heeft islam reeds de oorlog verklaard aan alles wat niet moslim is.

Dar al Islam & Dar al harb zijn géén verzinsels van extreem rechts of de VS!

't Ís juist wél religieus geïnspireerde slechtheid, daarmee wil ik de daden van de VS niet verschonen.

Natuurlijk is 't geen alleenstaand moslimfeit, de oorlog tegen de ongelovige begon al bij 't ontstaan van islam.
Oud 11 september 2011, 23:11   #174
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
In de 7de eeuw heeft islam reeds de oorlog verklaard aan alles wat niet moslim is.

Dar al Islam & Dar al harb zijn géén verzinsels van extreem rechts of de VS!

't Ís juist wél religieus geïnspireerde slechtheid, daarmee wil ik de daden van de VS niet verschonen.

Natuurlijk is 't geen alleenstaand moslimfeit, de oorlog tegen de ongelovige begon al bij 't ontstaan van islam.
En dat half miljoen dode kinderen in Irak heeft er dus niks mee te maken volgens SDX. 'Collateral damage'
Lees de bijbel eens dan weet je dat die ook de oorlog verklaart aan alle ongelovigen etc.
Oud 11 september 2011, 23:21   #175
-Jo-
Banneling

Standaard

Ik herinner mij dat ik aan het studeren was voor een laatste examen. M'n vader meldde het bij z'n thuiskomst van z'n werk. Gejuich alom, we hebben toen nog taart gegeten, allen bij ons thuis met een brede glimlach. Eindelijk krijgt den Amerikaander op z'n bakkes was de algemene teneur.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 23:24   #176
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Empathie is er alleen voor de 'onzen'. Geen empathie voor de anderen. Het ongenoegen en de frustatie van de 'feestvierders' wordt afgedaan als banaal. En het is net die houding die ze voor de borst stoot. Geen empathie voor de Arabieren of Moslims of Vietnamezen of... of... Of... De mateloze arrogantie van hun eigen zogezegd hoogstaand moraal die het doden van duizenden onschuldigen legimiteert. It's a just cause. Freedom! Democracy! De collateral damage moet je er maar bijnemen.
Ik herinner mij beelden van Amerikaanse snotters die met nachtkijkers mensen afknallen en zitten te juichten als die neergaan. Net alsof ze net een driepunter gescoord hebben in een basketbalspel.
Loontje komt om zijn boontje. Zelf vind ik het jammer dat ze burgerdoelwitten hebben gekozen zoals het WTC. Het Pentagon was dan wel een legitiem doelwit.
Precies. Het enige wat ik spijtig vond aan die aanslagen was dat drieduizend onschuldige mensen stierven. De aanslagen vond ik zelf geheel terecht en mogen ze van mij gerust opnieuw doen, maar deze keer dan op het Pentagon en andere militaire doelwitten.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 23:27   #177
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
In 1915 was 't geloof ik dat Lawrence in Arabië militair bezig was.
Niks nieuws dus.

Irak heeft ongeveer hetzelfde bevolkingsaantal als Texas. Beeld je eens in hoe de Amerikaanse, westerse of Europese reactie zou zijn indien daar een half miljoen kinderen stierven tgv Arabische acties.
Irak heeft ongeveer hetzelfde bevolkingsaantal als de Benelux. Beeld je eens in hoe de Europese of westerse reactie zou zijn indien hier een half miljoen kinderen stierven tgv Arabische acties.

Probeer 't eens.
http://www.independent.co.uk/news/wo...en-618668.html
Ik weet het. Alleen: de Arabische wereld was het eens met de inval in Irak. Sterker nog, ze waren er blij mee.

Maar u heeft me nog steeds niet uitgelegd, omdat u dat niet kúnt, waarom Nederlanders van Marokkaanse afkomst zouden staan feesten bij 9/11.
U bent zeer kritisch ten opzichte van de USA, toch heeft u niet gejuicht want, en nu citeer ik u, ''niemand verdient dit''.
U heeft niet gejuicht, Vietnamezen niet, Chilenen niet, Russen niet. Die zagen de aanslagen en de onschuldige burgerdoden en vonden dat verschrikkelijk. Al die mensen die kritisch staan ten opzichte van de USA of er zelfs mee in oorlog zijn hebben niet gejuicht. De énigen die hebben staan juichen en feesten waren moslims. En zelfs nog zulke jónge moslims dat ze niet eens wisten wie Allende of Kim Phuc waren, laat staan dat ze weten hoe ze het moeten spellen.

Dus geen spelletjes filo. Gelukkig reageerden niet alle moslims zo. Gelukkig ken ik er heel veel die genuanceerder en menselijker denken maar we hoeven er ook niet omheen te draaien: áls er mensen juichten dán waren het voor 99% moslims. En dat heeft een reden en die is NIET gelegen in Irak.
Oud 11 september 2011, 23:27   #178
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat half miljoen dode kinderen in Irak heeft er dus niks mee te maken volgens SDX. 'Collateral damage'
Lees de bijbel eens dan weet je dat die ook de oorlog verklaart aan alle ongelovigen etc.
Ik heb geen weet van dat mensen de straat op gingen om die dode kinderen te vieren. Ik weet wel dat er na de aanslagen van 9/11 wereldwijd door grote aantallen moslims op straat feest werd gevierd waarbij er talloze malen allah akbar werd gebruld.
Dat is het verschil.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 11 september 2011 om 23:29.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 23:30   #179
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik heb geen weet van dat mensen de straat op gingen die dode kinderen te vieren. Ik weet wel dat er na de aanslagen van 9/11 wereldwijd door grote aantallen moslims op straat feest werd gevierd waarbij er talloze malen allah akbar werd gebruld.
Dat is het verschil.
Ik kan me best wel voorstellen dat er op dat moment bij veel mensen een soort primitief wraak-gevoel opkwam.
En ik ben er vrij zeker van dat als er vandaag weer zo'n aanslag gebeurt er nog véél meer volk op straat staat te juichen en eerlijk gezegd afhangende van het gekozen doelwit zou ik er bij zijn dan.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 23:38   #180
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Ik was in mijn kippenhok hier in Ternat toen ik een luide knal hoorde.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be