Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 september 2011, 22:43   #161
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En dat is evenwel positief als negatief. Positief omdat de Franstalige aanwezigheid in de Rand moet blijven maar negatief omdat ze niet voor de aanpassing van Franstaligen zijn.
Ik ben geen kommaneuker, en als Nederlands niet uw moedertaal verdient ge zeker kudos, maar ik moet hetvolgende zeggen:

Een Franstalige aanwezigheid in de rand is niet welkom.
Een aanwezigheid van Franstaligen die zich aanpassen is dat wel...
Oud 13 september 2011, 22:44   #162
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het N-VA is geen racistische partij, het FDF wel.
Zeer juist
Oud 13 september 2011, 22:47   #163
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Het was te denken dat je weer hun advocaat zou spelen. Het is een teken van agressie als je van een deelstaat territorium wil afnemen. In dat opzicht verschillen ze niet van N-VA of VB, wél van de andere partijen.
Klein vraagje toch: waar wil N-VA grondgebied van de Franstaligen afnemen? Je vergelijking loopt mank!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 september 2011, 23:11   #164
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Weet er al iemand wat er nu "racistisch" is aan het FDF?
Hij wil van het Nederlands een dode taal maken. Ik vermoed dat dit niet racistisch is, vermits je bijvoorbeeld om de redenering door te trekken "indianen niet blank kan maken".
Discriminatie is er wel: de Franstalige hoeft geen Nederlands te spreken.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 13 september 2011, 23:14   #165
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij zal blijven herhalen, marketing weet u wel...
Schitterend toch, hoe de diehard Belgicisten steeds maar weer de verdediging van het FDF op zich nemen toch?

Dat is trouwens de reden waarom BUB niet van de grond komt: er is al een fascistisch-Belgicistische partij en ze is veel efficiënter.
Oud 13 september 2011, 23:14   #166
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Klein vraagje toch: waar wil N-VA grondgebied van de Franstaligen afnemen? Je vergelijking loopt mank!
Oh funny you, you're so silly! In Vlaanderen...
Oud 13 september 2011, 23:20   #167
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Hij wil van het Nederlands een dode taal maken. Ik vermoed dat dit niet racistisch is, vermits je bijvoorbeeld om de redenering door te trekken "indianen niet blank kan maken".
Discriminatie is er wel: de Franstalige hoeft geen Nederlands te spreken.
Sorry dat ik het zo grof moet stellen maar als men Joden kan uitroeien kan dat men Vlamingen ook. In ik doel hiermee niet op de Shoah maar wat er in Spanje plaatsvond in de 15e en 16e eeuw, vooral onder diegenen die gebleven zijn - die mensen werden op een fundamentele manier verkracht, ontkracht en bestolen. Nu plak er een etiket op, het is hoe dan ook fout, hoe 'zijde zacht' men het proces wil laten verlopen
Oud 13 september 2011, 23:25   #168
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat bvb inwijkelingen die de Franse taal hanteren rechten in Vlaanderen verdienen die anderen niet mogen genieten , ook Vlamingen in Wallonie niet... Nu kies zelf welke -isme het is, het is zeker discriminatie...
Oud 14 september 2011, 08:00   #169
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het FDF is taalracistisch en wil in Vlaanderen een cultuur- en taalgenocide plegen.
Oud 14 september 2011, 08:05   #170
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed zo, je bent zo bereidwillig mijn stelling "FDF = belgicisme" te bevestigen.

QED
Wees blij. Met hun openlijke Vlamingenhaat zullen ze tenminste nooit voet aan de grond krijgen in Vlaanderen.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 14 september 2011, 08:07   #171
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was te denken dat je weer hun advocaat zou spelen. Het is een teken van agressie als je van een deelstaat territorium wil afnemen. In dat opzicht verschillen ze niet van N-VA of VB, wél van de andere partijen.
Alle franstalige partijen zien de uitbreiding van Brussel wel zitten, hoor.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 14 september 2011, 08:27   #172
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Het FDF is taalracistisch en wil in Vlaanderen een cultuur- en taalgenocide plegen.
Dat doen ze al 181 jaar.
Maar nu de boel ontploft is zal 't rap gedaan zijn.
Oud 14 september 2011, 11:22   #173
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schitterend toch, hoe de diehard Belgicisten steeds maar weer de verdediging van het FDF op zich nemen toch?
FDF is de Vlamingen vijandig gezind, dat klopt. Om die reden zijn ze ook erg anti-Belgisch, want België bestaat voor 60% uit Vlamingen én uit een hele hoop afspraken en akkoorden die FDF aan haar laars lapt, inclusief taalwetten en zelfs de voogdij over de gemeenten van de Vlaamse overheid.

Maar racistisch? Dat is een marketingstrategie van uw kant. En verdedigen: ik zie die scherpslijpers ook het liefst van al verdwijnen, juist omdat ze niet veel betekenen (3 parlementsleden, wat is dat nu?). N-VA zijn misschien ook scherpslijpers, maar ze vertegenwoordigen wel een steeds groeiende onderstroom van ongenoegen (vaak ook erg terecht) bij de bevolking.
Vito is offline  
Oud 14 september 2011, 11:25   #174
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Alle franstalige partijen zien de uitbreiding van Brussel wel zitten, hoor.
Had je gedacht dat ze er tegen zouden zijn wanneer op aanstoken van FDF enkele slechte Vlaamse onderhandelaars dit wel in overweging willen nemen?

Ik kan me niet herinneren dat andere partijen actief voorstellen gedaan hebben in die richting.
Vito is offline  
Oud 14 september 2011, 11:32   #175
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was niet wat ik schreef. Ik schreef:

Citaat:
Het is een teken van agressie als je van een deelstaat territorium wil afnemen. In dat opzicht verschillen ze niet van N-VA of VB, wél van de andere partijen.
En ga je ontkennen dat VB en N-VA Brussel willen opnemen in Vlaanderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams Belang
Brussel. In een onafhankelijk Vlaanderen blijft Brussel onze hoofdstad. De 19 Brusselse gemeenten vormen een tweetalig gebied. De Brusselse Franstaligen zijn in een onafhankelijk Vlaanderen volwaardige Vlaamse staatsburgers met dezelfde rechten en plichten en met waarborgen op taalkundig, cultureel en onderwijsvlak.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA
2. Vlaams-Brussel maakt deel uit van Vlaanderen
Vlaanderen omvat ook de Vlamingen in Brussel; Vlaams-Brussel. Brussel wordt in onze visie een echt stadsgewest, uitsluitend bevoegd voor plaatsgebonden aangelegenheden. In dat stadsgewest en zijn gemeenten eisen we als Vlamingen onze rechtmatige plaats op. Wij moeten Vlaams-Brussel institutioneel opnemen in ons geheel-Vlaams beleid en er Vlaamse instellingen inplanten, eerder dan er eigen, lokale instellingen uit te bouwen. Op die manier kunnen we steeds meer inwoners van Brussel/Vlaams-Brusselaars ertoe aanzetten om te kiezen voor een volle deelname aan onze gemeenschap, ons Vlaanderen.
http://www.n-va.be/files/default/nva...n/manifest.pdf
Vito is offline  
Oud 14 september 2011, 11:33   #176
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook weer marketing zeker: als je uw marketing kritisch onder de loep neemt, "verdedig" je meteen FDF...
Vito is offline  
Oud 14 september 2011, 11:43   #177
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar racistisch? Dat is een marketingstrategie van uw kant. En verdedigen: ik zie die scherpslijpers ook het liefst van al verdwijnen, juist omdat ze niet veel betekenen (3 parlementsleden, wat is dat nu?). N-VA zijn misschien ook scherpslijpers, maar ze vertegenwoordigen wel een steeds groeiende onderstroom van ongenoegen (vaak ook erg terecht) bij de bevolking.
Egidius bedoelt dat een Belgicist altijd de fout zal geven aan Vlaams-nationalisten en flaminganten, nooit aan de franstaligen. Zelfs niet aan de meest rabiaten onder hen.

Het feit dat de franstalige politieke klasse al 10 jaar geleden een langdurige pacificatie van België hadden kunnen bewerkstelligen door in te stemmen met de splitsing van één kiesdistrict, daar staat een belgicist niet bij stil. Het probleem moet en zal altijd bij de Vlamingen liggen.

Een in het nauw gedreven belgicist zal en passant wel vermelden dat partijen zoals het FDF soms moeilijk doen, maar onmiddelijk daarna zal het offensief tegen de vermaledijde Vlamingen weer ingezet worden.
Kaal is offline  
Oud 14 september 2011, 12:02   #178
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was niet wat ik schreef. Ik schreef:

En ga je ontkennen dat VB en N-VA Brussel willen opnemen in Vlaanderen.

http://www.n-va.be/files/default/nva...n/manifest.pdf
En Brussel ligt in....??? En Brussel is historisch gezien een ... stad?? ( De antwoorden zijn respectievelijk: Vlaanderen en Vlaamse)

Vlaanderen en Vlaams in de betekenis van de Zuidelijke Nederlanden en Zuid-Nederlands, wel te verstaan!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 14 september 2011 om 12:02.
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 september 2011, 14:16   #179
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Egidius bedoelt dat een Belgicist altijd de fout zal geven aan Vlaams-nationalisten en flaminganten, nooit aan de franstaligen. Zelfs niet aan de meest rabiaten onder hen.
Een bepaald soort belgicisten wel ja. Maar ik spuug van dat soort mensen, je weet wel wie ze zijn. Maar je kan niet iedereen die geen onafhankelijk Vlaanderen wil daarvan beschuldigen. Zelf heb ik al genoeg duidelijk gemaakt dat ik FDF kotsbeu ben, hoop ik toch...

Citaat:
Het feit dat de franstalige politieke klasse al 10 jaar geleden een langdurige pacificatie van België hadden kunnen bewerkstelligen door in te stemmen met de splitsing van één kiesdistrict, daar staat een belgicist niet bij stil. Het probleem moet en zal altijd bij de Vlamingen liggen.
Ik begrijp ook niet waarom de Franstaligen in zo'n onbelangrijk dossier per se de bovenhand willen hebben. Ik kan niet anders dan het op de symbolische waarde steken, waarin het aura van suprematie schade oploopt als men toegeeft. Door deze houding is de zaak op de spits gedreven.

Citaat:
Een in het nauw gedreven belgicist zal en passant wel vermelden dat partijen zoals het FDF soms moeilijk doen, maar onmiddelijk daarna zal het offensief tegen de vermaledijde Vlamingen weer ingezet worden.
En nu terug naar de Vlaamse klootzakjes

Grapje. De huidige crisis is 100% op het conto van de Franstaligen te schrijven. Sinds 2007 hebben ze de staatshervorming geboycot en aldus dit land op de rand van de afgrond gebracht. Zo hoor je het eens van een "belgicist" (al zie ik mezelf niet als dusdanig).
Vito is offline  
Oud 14 september 2011, 14:19   #180
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Brussel ligt in....???
Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Citaat:
En Brussel is historisch gezien een ... stad??
Belgische.

Citaat:
( De antwoorden zijn respectievelijk: Vlaanderen en Vlaamse)
Vlaanderen bestaat niet officieel, enkel Vlaams Gewest en Vlaamse Gemeenschap. BHG bestaat wél.

Citaat:
Vlaanderen en Vlaams in de betekenis van de Zuidelijke Nederlanden en Zuid-Nederlands, wel te verstaan!
Daar zou ik me nog in kunnen vinden.
Vito is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be