Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 19 september 2011, 08:11   #161
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Verdomt, als dat waar is dan is system de koning.
Yep
Oud 19 september 2011, 10:28   #162
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat er een rechtbank/arrest aan te pas moet komen opdat iedereen de grondwet zou naleven in een land dat zichzelf een democratische rechtstaat noemt doet me eerder denken aan een dictatuur.
Het omgekeerde is waar. Het is juist als er geen scheiding der machten is dat er grotere kans is op een dictatuur.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 19 september 2011, 14:50   #163
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bedoel je dat het je plicht is als N-VA militant ?
Nee ik bedoel dat je stomme vragen stelt.
stuyckp is offline  
Oud 19 september 2011, 14:53   #164
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Stop er eens mee om de N-VA belachelijk te maken. Het is inderdaad zo dat de N-VA de nota EDR tot in detail als onaanvaardbaar heeft verklaard. Je moet dus niet praten over de "langsdekantgezette BDW". N-VA heeft doelbewust gekozen om niet te onderhandelen op basis van die nota. N-VA weet zéér goed dat het ook voor de CD&V en de Open VLD geen evidentie is om te blijven onderhandelen op basis van de nota EDR. Daarom dat BDW ook oproept om aan de Vlaamse partijen om aan hetzelfde zeel te trekken.
Ik maak niemand belachelijk. Ik zet alles in de juiste context. Die van de waarheid. En die waarheid is dat N-VA langs de kant is gezet door een nota op te stellen waar ze onmogelijk ja op kon zeggen.
Terwijl Di Rupo ook al eerder neen had gezegd op de nota van De Wever zonder ze echt gelezen te hebben en zonder fatsoenlijk commentaar.
Ik zeg "langsdekantgezette BDW" zolang er mensen zijn die het hebben over Olijke Bart die langs de kant staat te roepen.
De waarheid heeft zijn rechten. Als jij daar niet tegen kan is dat uw probleem. Ik zou zeggen stel nog eens een idiote vraag.
stuyckp is offline  
Oud 19 september 2011, 14:59   #165
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Nee ik bedoel dat je stomme vragen stelt.
Het zijn gewoon vragen ter verduidelijking. Als je iets tot je plicht beschouwt weten we wel graag aan wie of wat je plicht verschuldigd bent.

Ik zou ook kunnen vragen waar je loyaliteit in je plicht licht, maar dit zijn misschien te moeilijke woorden.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 19 september 2011, 15:58   #166
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn gewoon vragen ter verduidelijking. Als je iets tot je plicht beschouwt weten we wel graag aan wie of wat je plicht verschuldigd bent.

Ik zou ook kunnen vragen waar je loyaliteit in je plicht licht, maar dit zijn misschien te moeilijke woorden.
Voor iemand die moeite heeft met logica wel ja.
Zo iemand zoals u dus.
stuyckp is offline  
Oud 19 september 2011, 17:11   #167
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Voor iemand die moeite heeft met logica wel ja.
Zo iemand zoals u dus.
??

Oud 19 september 2011, 17:34   #168
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Mijn plicht geeft helaas geen licht, spijtig voor mijn zonnepanelen.
stuyckp is offline  
Oud 19 september 2011, 18:23   #169
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hoop dat je daarvoor spaarlampen gebruikt.
Of rode en groene LEDjes
Oud 19 september 2011, 19:19   #170
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik hoop dat je daarvoor spaarlampen gebruikt.
Of rode en groene LEDjes
je loyaliteit licht in je plicht...
Dat is duidelijk, inderdaad: best spaarlampen gebruiken om klaar te zien w�*�*r je plicht licht...
Boduo is offline  
Oud 9 december 2011, 15:37   #171
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
C'est pour cela que j'ai conseillé �* Elio dans sa note de gérer le communautaire de manière �* amener le CD&V �* la table de négociation et l'économique de manière �* séduire l'Open-VLD. La N-VA seule, perd de sa relevance. Elle seule profitera du chaos.
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ver-850028.php

Rik Van Cauwelaert in Knack:
' Tekenend voor de politieke vertoning van de afgelopen dagen was het interview met SP.A-voorzitter Caroline Gennez dat de krant Le Soir in haar weekendeditie publiceerde. ‘De N-VA wil de politieke wereld op twee niveaus klem rijden’, verklaarde Gennez. ‘Daarom heb ik Elio Di Rupo de raad gegeven in zijn nota het communautaire zodanig te behandelen dat de CD&V aan de onderhandelingstafel wordt gebracht, gecombineerd met een economisch luik om Open VLD te verleiden. Zodra de N-VA alleen staat, verliest ze elke relevantie.’

Elio Di Rupo – als hij en zijn medewerkers daar al niet zelf op waren gekomen – leverde een nota af die erop voorzien was om zonder de N-VA te worden uitgevoerd. Waarna gebeurde wat moest gebeuren: de N-VA zei inderdaad nee. Alleen deed die partij dat sneller dan verwacht.

Maar in hetzelfde interview met Le Soir zei Gennez behoorlijk boos te zijn op Bart De Wever omdat die nee zei tegen Elio Di Rupo. Want dat is volgens haar heel slecht ‘voor de portefeuille van de mensen en voor de jongere generatie’. Een vreemde redenering, want het was kennelijk toch de bedoeling dat de N-VA nee zou zeggen op Di Rupo’s nota. '

En niet te vergeten Wouter Beke die in Terzake zijn neen mocht gaan uitleggen aan Kathleen Cools, en voortdurend (dik tegen haar zin, want ze fietste er voortdurend omheen) suggereerde dat di Rupo's nota niet diegene was die Beke met hem en Dewever had afgesproken tijdens Bekes opdracht als verduidelijker, en in die mate was aangepast dat het hem leek dat het opzettelijk werd gedaan om NVA er af te fietsen.

Systemke Systemke toch.
Denk je nu écht dat we vergeten?
"Zodra de N-VA alleen staat, verliest ze elke relevantie.’ " wil niet zeggen 'in de oppositie duwen'
Gewoon isoleren in een discussie.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 december 2011 om 15:38.
filosoof is offline  
Oud 9 december 2011, 16:12   #172
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"Zodra de N-VA alleen staat, verliest ze elke relevantie.’ " wil niet zeggen 'in de oppositie duwen'
Natuurlijk wel het dat WEL zeggen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 9 december 2011, 16:50   #173
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
N-VA op zo'n manier alleen plaatsen IS de N-VA in de oppositie proberen te plaatsen.
Gwyndion is offline  
Oud 9 december 2011, 17:14   #174
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Zielig schouwspel, hoe Belgicisten zich in de onmogelijkste bochten draaien om de feiten toch maar in hun voordeel te interpreteren.
Anselmo is offline  
Oud 9 december 2011, 18:14   #175
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk je dat ze daar dan wel mee bedoelde?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 9 december 2011, 20:00   #176
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België met structuren van gescheiden kieskringen, pariteit, grendels ... betekent dit niet meer en niet minder dan een dictatuur. Enkel verkiezingen in het Franstalig gedeelte zijn dan nog van belang.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 9 december 2011, 23:04   #177
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wat denk je dat ze daar dan wel mee bedoelde?
Blijkbaar niet veel.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 10 december 2011, 00:59   #178
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Blijkbaar niet veel.
Denken ... en Filo... hmmmm!! Copy-pasten daarentegen!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be