Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 september 2011, 21:27   #161
JanJanssens
Partijlid

Standaard Stop ermee ...

O hai !

Dit spijtige forum begint meer en meer op een oeverloze praatbarak te lijken, zeer verwant aan het BE parlement. Parlement, parlare, parler, veel, heel veel geblaat en zero wol.

Ofwel doet ge er iets aan ofwel blijft ge er over zeveren. Ik vrees dat het laatste de bovenhand krijgt: bla bla en nog meer bla.

Waarop wacht ge allemaal om de oude Browning mod.1935 van uw (groot)vader eens op te kuisen ? Het K98 dat ergens nog op zolder ligt ? Die oude Sten Mk II van "in den tijd", de MP 42 ooit ergens opgeraapt samen met een paar MG 42 ? En de oude Stielhandgranaten die nog in die kist zitten, begraven onder de pereboom ?

Mijn illusie, maar NOOIT zal een Vlaming, die naam niet waardig, ooit iets ondernemen, zolang hij, volgevreten met goedkope spag bol, voor zijn TV zit samen met "zijn dikke" en zijn vette Mars-vretende kinderen die, allen samen, naar een spelprogramma voor diepe debielen zitten te kijken.

Wordt wakker, vlamingen !

Maar nee, volgende jaren U nog meer doodwerken om nog meer transfers naar de Walen te kunnen sturen,

Bende idioten !

Kthxbai,

Jan.
JanJanssens is offline  
Oud 22 september 2011, 21:35   #162
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht
O hai !

Dit spijtige forum begint meer en meer op een oeverloze praatbarak te lijken, zeer verwant aan het BE parlement. Parlement, parlare, parler, veel, heel veel geblaat en zero wol.

Ofwel doet ge er iets aan ofwel blijft ge er over zeveren. Ik vrees dat het laatste de bovenhand krijgt: bla bla en nog meer bla.

Waarop wacht ge allemaal om de oude Browning mod.1935 van uw (groot)vader eens op te kuisen ? Het K98 dat ergens nog op zolder ligt ? Die oude Sten Mk II van "in den tijd", de MP 42 ooit ergens opgeraapt samen met een paar MG 42 ? En de oude Stielhandgranaten die nog in die kist zitten, begraven onder de pereboom ?

Mijn illusie, maar NOOIT zal een Vlaming, die naam niet waardig, ooit iets ondernemen, zolang hij, volgevreten met goedkope spag bol, voor zijn TV zit samen met "zijn dikke" en zijn vette Mars-vretende kinderen die, allen samen, naar een spelprogramma voor diepe debielen zitten te kijken.

Maar nee, volgende jaren U nog meer doodwerken om nog meer transfers naar de Walen te kunnen sturen,

Bende idioten !

Kthxbai,

Jan.
Het enige dat ik op mijn zolder liggen heb is een MP3 speler...

Laatst gewijzigd door freelancer : 22 september 2011 om 21:36.
freelancer is offline  
Oud 22 september 2011, 21:40   #163
Yow
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
O hai !

Bende idioten !

Kthxbai,

Jan.
Allemaal goed en wel, maar wat kunnen we doen?
Zeg het maar...
Yow is offline  
Oud 22 september 2011, 21:43   #164
JanJanssens
Partijlid

Standaard Wat kunnen we doen ?

Twee mogelijkheden:

1. Zwijgen en betalen

2. De wapens opnemen

Geen andere keuze(n).

Jan

Laatst gewijzigd door JanJanssens : 22 september 2011 om 21:45.
JanJanssens is offline  
Oud 22 september 2011, 21:55   #165
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet u, omdat de Vlaamse media niet altijd brengen wat u graag horen wil, betekent niet noodzakelijk dat zij niet objectief zouden zijn.
Objectieve media zouden reageren op het feit dat men ten zuiden andere zaken verteld dan in't noorden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 september 2011, 21:58   #166
JanJanssens
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Objectieve media zouden reageren op het feit dat men ten zuiden andere zaken verteld dan in't noorden.
"Objctieve media" ?

LOL.

Laatst gewijzigd door JanJanssens : 22 september 2011 om 21:58.
JanJanssens is offline  
Oud 22 september 2011, 22:00   #167
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan besef je welke dure zaak dat federalisme is.
Dat hoeft het niet te zijn indien het goed ineen zit. Probleem is dat ze in België daar een broertje aan dood hebben.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 september 2011, 22:27   #168
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Ik merk anders dat men sinds de jaren 70 tot nu nog steeds met problemen zit, het werkt niet, anders zou je hier nu niet zitten discussiëren.
Je kunt tot in der eeuwigheid proberen een systeem te veranderen, maar wat als het probleem niet de instituties zijn, maar de mentaliteit waar sommigen (lees : Franstaligen) er zich van bedienen ?
Kijk naar het akkoord over Brussel : massa's geld extra steken in een bodemloze put, waarvan de Franstaligen niet willen dat hij opgekuist wordt.
Denk je dat dat met één federale regering beter zou gegaan zijn ?
Herinner u de wapenverkopen, die zijn geregionaliseerd omdat de Franstaligen niet konden verdragen dat de Vlamingen niet wilden dat er geleverd werd aan sommige mensenrechten schendende regimes.
Alles federaal brengen lost niets op, je verlegt het probleem gewoon nog maar eens van niveau.

Het gaat gewoon niet meer, dit nepland is op.
Oud 22 september 2011, 22:34   #169
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is waaróm er bepaalde dingen mislukken. En ook waarom diezelfde dingen wél gelukt zijn in andere landen waar men meertalig is.
Het is vrij simpel mijn beste, de andere meertalige landen hebben géén walen én brusselaars rondlopen die ondanks hun minderheid zich blijven vastklampen aan hun machtspositie aangezien die hun in staat stelt om de geldkraan zover mogelijk open te draaien ten koste van de andere taalgemeenschap...

Citaat:
Je gaat het niet oplossen door het archaïscher te maken dan het nu al is. Dat gaat het eerder complexer maken.
Maar goed, give it a shot. Ik kijk wel toe zeker?
Vertel dat maar tegen de franstaligen....

Die huldigen nog altijd hun spreuk uit 1831....

La belgique sera latiné,ou ne sera pas....
Svennies is offline  
Oud 22 september 2011, 22:34   #170
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In andere meertalige landen werkt het anders nog steeds wel...
Ik luister al een maand of 9 iedere dag naar de Spaanse radio (RNE, de nationale radio, te vergelijken met Radio 1 hier).
Hier komt dit niet veel in de media, maar zo goed gaat het daar ook niet op communautair vlak.
Er zijn ook conflicten over bepaalde gebieden die dan uitstel zouden krijgen voor het terugbetalen van leningen, tov. anderen die dat niet krijgen, en er woedt nu ook een strijd rond het Catalaans als taal.
Om maar te zwijgen van de Basken die zeer volksnationalistisch gestemd hebben onlangs.
Kortom, zo makkelijk gaat dat niet, samenleven met meerdere culturen en talen in één staat.
Oud 22 september 2011, 22:41   #171
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er worden ook nogal wat moppen getapt waarin de naam Jan Janssens in voorkomt.
Vaak saaie moppen.
Maar deze vond ik niet saai. Heb me tranen gelachen toen ik dit las. Hier krijgt een forummer het verwijt dat de moppen waarin hij "voorkomt" saai zijn!

Waarover ging het hier weer?
Oud 22 september 2011, 22:45   #172
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Je kunt tot in der eeuwigheid proberen een systeem te veranderen, maar wat als het probleem niet de instituties zijn, maar de mentaliteit waar sommigen (lees : Franstaligen) er zich van bedienen ?
Kijk naar het akkoord over Brussel : massa's geld extra steken in een bodemloze put, waarvan de Franstaligen niet willen dat hij opgekuist wordt.
Denk je dat dat met één federale regering beter zou gegaan zijn ?
Herinner u de wapenverkopen, die zijn geregionaliseerd omdat de Franstaligen niet konden verdragen dat de Vlamingen niet wilden dat er geleverd werd aan sommige mensenrechten schendende regimes.
Alles federaal brengen lost niets op, je verlegt het probleem gewoon nog maar eens van niveau.

Het gaat gewoon niet meer, dit nepland is op.
Volledig mee eens. Goed gezegd.
Stefanie is offline  
Oud 22 september 2011, 22:49   #173
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Twee mogelijkheden:

1. Zwijgen en betalen

2. De wapens opnemen

Geen andere keuze(n).

Jan
Jij hebt dus voor het eerste gekozen...

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 22 september 2011 om 22:49.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 22 september 2011, 22:50   #174
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In mijn directe omgeving werk ik samen met Walen, dat valt best mee.
Als ik met Nederlanders zou moeten werken, forget it. Ik zou me doodergeren.
Wat zou dit geven in de politiek... ik mag er nog niet aan denken.
En waarom mijn beste....

Ik heb géén mooiere tijd gekend dan onder Nederlanders te werken...

Ten eerste ging het aloude gemeneer tegenover de directieleden en hogere kaderleden meteen de deur uit...

Ten tweede werd er geluisterd naar de personeelsleden als er een probleem was...

Ten derde,er werd vooral niet rond de pot gedraaid...

Wat een verademing tegenover de voorgaande belgische directie...
Svennies is offline  
Oud 22 september 2011, 22:51   #175
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat verhindert me echter niet België te beschouwen en te ervaren als een aangenaam land. En met dit laatste schijnt u wel wat moeilijkheden te hebben. Ik niet.
Of Patrick het daar moeilijk mee heeft, weten we niet, hè system? Hij zegt gewoon dat het hem daarom niet te doen is.

En ik geef hem gelijk: het aangename van België kan even goed voortleven als de bestuurlijke context verandert en België niet meer bestaat. Behalve...

Behalve als in heel de EU en daarbuiten onze welvaart op de schop gaat, en dat zit eraan te komen. Ik meen het goed met u, system: haalt u uw bankrekening leeg zoals ik al heb gedaan, en koop iets wat u in 2012-13 zult kunnen opeten, bij voorbeeld. Het zal u véél en véél meer opleveren dan het voortbestaan van België.
Oud 22 september 2011, 22:57   #176
JanJanssens
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Jij hebt dus voor het eerste gekozen...
Neen.
JanJanssens is offline  
Oud 22 september 2011, 23:14   #177
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
If you don't want to be part of the solution, you're part of the problem...

Het zal wel allemaal beteren als je het moeilijker maakt, lijkt jullie redenering.
Het waren de Franstaligen die de federale staat en de taalgrens wilden.
Ze gaan nooit terug willen naar een democratische staat waarin diegene die altijd maar moet betalen het beleid kan afstraffen als het nergens naar lijkt.
Stel je voor dat de Vlaming.
Jouw oplossing is een utopie.
Dan heb ik het meer voor realisten.
Deze staat werkt niet meer.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 22 september 2011, 23:15   #178
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O hai !

Bende idioten !

Kthxbai,

Jan.
En wat weerhoudt jou ervan om actie te ondernemen?
Uw spaghetti bolognaise en uw vette pens?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 22 september 2011, 23:42   #179
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat hoeft het niet te zijn indien het goed ineen zit. Probleem is dat ze in België daar een broertje aan dood hebben.
Natuurlijk....

En de strik houdt hélemaal géén rekening met de Vlaamse onderhandelaars...

Citaat:
Langs Vlaamse kant valt te horen dat in het voorstel dat formateur Elio Di Rupo vanmiddag op tafel legde helemaal geen rekening werd gehouden met hun visie. Dat lieten ze - tot ergernis van de Franstalige partijen - ook horen en verstaan.

Naar verluidt willen de Vlaamse partijen wel voor een stuk meegaan in de Franstalige vraag naar een financiering van de deelstaten op basis van hun behoeften, maar dan moeten die deelstaten wel geresponsabiliseerd worden..
Hij wil de financiëringswet nog wat méér aanpassen in het voordeel van de franstaligen...

Dan blijven ze voorgoed aan de uier hangen...

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...se-eisen.dhtml
Svennies is offline  
Oud 22 september 2011, 23:43   #180
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen.

Voor het tweede dan ?
Vreemd dat daar niets van in de media is verschenen...
Eyjafjallajökull is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be