Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2011, 09:14   #161
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Het grote probleem is niet dat deze generatie 'verloren' is. Dat wordt elke generatie gezegd.

Het grote probleem is dat de tijd dat deze generatie niet volwassen wordt/niet op eigen benen staat verlengd wordt. Dat is wel degelijk een probleem.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 10:21   #162
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyr Bekijk bericht
Dat is een groot geluk.
Het zijn niet wij, de oude zakken die als arbeider , bediende of kleine zelfstandige jullie leven en jullie toekomst uitgetekend hebben.
Het zijn ook niet de Belgische politici die het wereldbeeld zullen bepalen ( sarcastisch lachje )
Wij hebben als werknemer zelf meegedraaid in het systeem zoals de aarde en de wereld draait. En we waren ook niet altijd akkoord.
Wij hebben ook gestaakt en geprotesteerd voor een betere wereld. Voor onze kinderen = jullie dus. (De protesterend jeugd)

De volgende generatie zal dus verder draaien in de wereld.
Jullie zullen moeten werken en jullie zullen moeten meedraaien. Zodat jullie kinderen het beter zouden kunnen hebben.

Als jullie niet akkoord zijn of als jullie willen protesteren dan doen jullie dat best tegen diegenen die er iets kunne aan doen. Of er niets willen aan doen........
Jullie keren zich niet tegen jullie bloedeigen ouderen. Dat is laf. LAF.
En die lafheid is een verkeerd uitgangspunt om jullie toekomst te maken.
Een toekomst die jullie ZELF moeten maken. Zoals wij gedaan hebben.
Een toekomst die er veel mooier kan uitzien dan jullie nu doemdenken.
Je moeten er wel iets voor doen. En dat vraagt inzet.

Laf ?

Jullie hebben gestemd voor de politiekers die verantwoordelijk zijn voor de gigantische staatsschuld. Jullie hebben gestemd voor de politiekers die het huidige systeem hebben gemaakt zoals het is, met de enorme lasten. En jullie blijven stemmen op de politiekers om dat systeem staande te houden.

En wij kunnen er niks tegen beginnen want we zijn gewoonweg in de minderheid in deze geriatrische maatschappij.

Kortom, we worden geregeerd door een bende pekes die menen dat wij hun factuur gaan betalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 10:24   #163
fatjohn
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Het positieve is dat men het probleem nu erkent. Ik hoop voor julllie dat het nog niet te laat is om er iets aan te doen. Enne... ik ben 58 en nog niet in pensioen. Jij spreekt van zeven jaar.. ik zal het ook aan mij kl... hebben hé.
Jup.

Citaat:
Maar het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. Zelfs in die gouden jaren kon het al eens ernstig mis lopen. En dan moet je de buikriem toetrekken en doorwerken tot je er uit geraakt. Niet bij de pakken blijven zitten en oplossingen zoeken. En zeker niet doemdenken, want dan ben je verloren.
Is wel moeilijk als je je er eens in verdiept. Mijn soelaas is de gedachte dat de leiders en de kiezers altijd al voornamelijk uit idioten hebben bestaan en dat de mensheid het desondanks nog wel ergens gebracht heeft. Ondanks nnodige mislukkingen.
fatjohn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 10:28   #164
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Laf ?

Jullie hebben gestemd voor de politiekers die verantwoordelijk zijn voor de gigantische staatsschuld. Jullie hebben gestemd voor de politiekers die het huidige systeem hebben gemaakt zoals het is, met de enorme lasten. En jullie blijven stemmen op de politiekers om dat systeem staande te houden.

En wij kunnen er niks tegen beginnen want we zijn gewoonweg in de minderheid in deze geriatrische maatschappij.

Kortom, we worden geregeerd door een bende pekes die menen dat wij hun factuur gaan betalen.
Ja, het is natuurlijk de fout van die mensen die tot 14 jaar naar school geweest zijn... keihard gewerkt hebben om hun kinderen de beste mogelijkheden van heel de wereld te kunnen geven... zo goed zelfs dat ze er nu door uitgescholden en uitgemaakt worden voor ... profiteurs en egoïsten...?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 10:34   #165
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laf ?

Fout, die pekes hebben uw factuur betaald.
Onze bedrijven waar ge nu de vruchten van plukt zijn heus niet uit de lucht komen vallen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 10:39   #166
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ja, het is natuurlijk de fout van die mensen die tot 14 jaar naar school geweest zijn... keihard gewerkt hebben om hun kinderen de beste mogelijkheden van heel de wereld te kunnen geven... zo goed zelfs dat ze er nu door uitgescholden en uitgemaakt worden voor ... profiteurs en egoïsten...?
Probeer niet de schuld in onze schoenen te schuiven.

Ik durf gerust te stellen dat de electorale macht van de 55 +'er een groot probleem is in ons land. Brugpensioen ? Kunnen we niet aanpakken. Hoge ambtenarenpensioenen ? Kunnen we niet aanpakken. Te grote kosten in de sociale zekerheid ? Kunnen we niet aanpakken.

Op onderwijs durft men wel te beknibbelen, idem voor opvang en dergelijke. En daar is een heel simpele verklaring voor: men praat naar de mond van de kiezer, en die is oud.

Ik ben dus ook een voorstander van de voorstellen van Prof. Luc Soete.
Oud 17 oktober 2011, 10:39   #167
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Fout, die pekes hebben uw factuur betaald.
Onze bedrijven waar ge nu de vruchten van plukt zijn heus niet uit de lucht komen vallen.
Die pekes hebben die factuur op krediet betaald.

357 miljard euro om precies te zijn.En wij mogen de kredietlijn aflossen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 17 oktober 2011 om 10:40.
Oud 17 oktober 2011, 10:45   #168
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer niet de schuld in onze schoenen te schuiven.

Ik durf gerust te stellen dat de electorale macht van de 55 +'er een groot probleem is in ons land. Brugpensioen ? Kunnen we niet aanpakken. Hoge ambtenarenpensioenen ? Kunnen we niet aanpakken. Te grote kosten in de sociale zekerheid ? Kunnen we niet aanpakken.

Op onderwijs durft men wel te beknibbelen, idem voor opvang en dergelijke. En daar is een heel simpele verklaring voor: men praat naar de mond van de kiezer, en die is oud.

Ik ben dus ook een voorstander van de voorstellen van Prof. Luc Soete.
Doet U nu een feite een directe aanval op de vakbonden? Dat zou inderdaad veel beter zijn...

Denkt U dat die ouderen met een minimum pensioentje het probleem kunnen aanpakken?

Denkt U echt dat U nu veel minder kansen krijgt dat de ouderen die U nu de boom inwenst? Weet U iets van die ouderen? Van die leefomstandigheden... van het vuil werk dat ze moesten doen...

Spreek eens met mensen die in de kolenput gezeten hebben... of naar de biet geweest zijn... of naar de 'Walen'...

Laatst gewijzigd door freelancer : 17 oktober 2011 om 10:47.
Oud 17 oktober 2011, 11:41   #169
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het grote probleem is niet dat deze generatie 'verloren' is. Dat wordt elke generatie gezegd.

Het grote probleem is dat de tijd dat deze generatie niet volwassen wordt/niet op eigen benen staat verlengd wordt. Dat is wel degelijk een probleem.
De oorzaak daarvan ligt toch in het feit dat er nu meer welvaart is? Vroeger was er meer "armoede", waardoor mensen gedwongen werd om al op jongere leeftijd op eigen benen te staan. Moest de welvaartspeil opnieuw dalen, dan zou de jeugd weer sneller volwassen dienen te worden.
Ten minste, als je onder het begrip volwassen verstaat: sneller werken, een huis en kinderen hebben, enz...
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 11:45   #170
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Doet U nu een feite een directe aanval op de vakbonden? Dat zou inderdaad veel beter zijn...

Denkt U dat die ouderen met een minimum pensioentje het probleem kunnen aanpakken?
Ze hebben dat minimumpensioentje omdat ze massaal op hun 55ste stoppen. De werkzaamheidsgraad van 50+ers is bedroefd in dit land. De meerderheid doet niks en verwacht van de maatschappij om hun te onderhouden. Dit wetende dat de pensioenleeftijd op 65 ligt, is een schandaal. Slechts 35 % van de belgische 55+'ers werkt effectief nog.

Citaat:
Denkt U echt dat U nu veel minder kansen krijgt dat de ouderen die U nu de boom inwenst? Weet U iets van die ouderen? Van die leefomstandigheden... van het vuil werk dat ze moesten doen...

Spreek eens met mensen die in de kolenput gezeten hebben... of naar de biet geweest zijn... of naar de 'Walen'...
Hoef ik niet. Ik ken genoeg mannen die op hun 40ste op pensioen zijn gegaan en met 1450 euro netto per maand leven. Mijnwerkers.
Oud 17 oktober 2011, 11:50   #171
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Wij hebben deze discussie een week geleden met mijn grootouders gevoerd.
Die zeggen dat ze het vroeger ook niet gemakkelijk hadden, ze hadden hun huis gekocht, en hebben zich jaren met een washandje en een bassin met water moeten wassen omdat een douche er niet vanaf kon.
TV hadden ze toen nog niet, geen radio, niets.
Kinderen speelden met poppen die mama gemaakt had, voor de rest mochten ze meehelpen in het huishouden.
Kortom, voor een lang verhaal kort te maken, de conclusie van hen was dat het nu misschien ietwat duurder is, maar iedereen een auto, tv, playstation enz enz als basisbehoeften ziet.

Laatst gewijzigd door plakker : 17 oktober 2011 om 11:51.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 12:04   #172
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Die zeggen dat ze het vroeger ook niet gemakkelijk hadden, ze hadden hun huis gekocht, en hebben zich jaren met een washandje en een bassin met water moeten wassen omdat een douche er niet vanaf kon.
Kinderen speelden met poppen die mama gemaakt had, voor de rest mochten ze meehelpen in het huishouden.
Kortom, voor een lang verhaal kort te maken, de conclusie van hen was dat het nu misschien ietwat duurder is, maar iedereen een auto, tv, playstation enz enz als basisbehoeften ziet.
Kunt U die postings van Tavek niet aan uw ouders bezorgen zodat ze weten hoe hard en hoe veel ze geprofiteerd hebben...

------------------------------

In uw bericht is alleszins veel respect voor uw ouders te zien...

Laatst gewijzigd door freelancer : 17 oktober 2011 om 12:05.
Oud 17 oktober 2011, 12:07   #173
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik vind die verhalen over dat het moeilijk was, toch soms ook een beetje vreemd. Ik neem het met een korreltje zout.

Mijn grootvader was zelfstandig schrijnwerker. De welvaart die hij gekend heeft vroeger, is nu ondenkbaar voor een schrijnwerker of zelfs hooggeschoold personeel. Hij kocht zijn kinderen losjes uit de pols een huis als ze dat nodig hadden. Idem voor een auto. Geld was geen issue. Hoe deed hij dat ? Door hard te werken en een vakman te zijn. En luxe ontbrak het hem niet. De eerste televisie van het dorp was de zijne.

Nu, hij dacht helemaal niet aan pensioen, en de man heeft doorgewerkt tot zijn 82ste. Toen viel hij dood.

Als je de dag van vandaag een vakman bent, gaat de staat zowieso met de helft lopen, ligt er overal BTW op en zijn er nog massas verdoken belastingen. Kortom je houdt misschien een 1/5 over van de welvaart die je zelf genereert. Hard werken levert veel minder tot niks op.

Een reden voor hier is de obese verzorgingsstaat. Mensen willen steeds minder werken en steeds vroeger stoppen met werken, en worden ook steeds ouder waardoor dat de "dure" periode langer en langer wordt.

Een mooie geste van de 50+'ers tov de jongeren zou zijn dat ze de pensioenleeftijd van 65 eens respecteerden.
Oud 17 oktober 2011, 12:21   #174
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind die verhalen over dat het moeilijk was, toch soms ook een beetje vreemd. Ik neem het met een korreltje zout.
En toch is het waar. Ik groeide zo op zelfs. We wasten ons haar met opgewarmd regenwater en bruine zeep. De WC was buiten, op de koer, zonder sas, en we behielpen ons met kranten als je begrijpt wat ik bedoel.

Citaat:
Mijn grootvader was zelfstandig schrijnwerker. De welvaart die hij gekend heeft vroeger, is nu ondenkbaar voor een schrijnwerker of zelfs hooggeschoold personeel. Hij kocht zijn kinderen losjes uit de pols een huis als ze dat nodig hadden. Idem voor een auto. Geld was geen issue. Hoe deed hij dat ? Door hard te werken en een vakman te zijn. En luxe ontbrak het hem niet. De eerste televisie van het dorp was de zijne.
Uw grootvader was een gelukzak, het is hem gegund. Je maakt de fout te denken dat het toen overal zo was.

Citaat:
Nu, hij dacht helemaal niet aan pensioen, en de man heeft doorgewerkt tot zijn 82ste. Toen viel hij dood.
Waw! Plezant zulle

Citaat:
Een mooie geste van de 50+'ers tov de jongeren zou zijn dat ze de pensioenleeftijd van 65 eens respecteerden.
Ik ben 58, gestart op mijn 14de. Ik heb er nu reeds 44 jaar op zitten. Als ik gezond mag blijven zoals nu, dan kan ik er nog eens 20 jaar bij doen. Maar welk leven heb ik dan gehad? Mag ik mij nog wat ontspannen in het laatste deel van mijn leven ja? 40 jaar werken voor iedereen lijkt mij ruim voldoende. Dus wie op zijn 18de start, kan stoppen op zijn 58ste en wie pas op zijn 25ste start, kan doorgaan tot zijn 65ste.

Maar in de bouw hou je zelfs dat niet vol hoor. Het hangt er ook van af welk beroep je uitoefent.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 12:28   #175
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En toch is het waar. Ik groeide zo op zelfs. We wasten ons haar met opgewarmd regenwater en bruine zeep. De WC was buiten, op de koer, zonder sas, en we behielpen ons met kranten als je begrijpt wat ik bedoel.
Tja. Wist je dat men in de jaren 50 ook al fatsoenlijke faciliteiten had ?

Citaat:
Uw grootvader was een gelukzak, het is hem gegund. Je maakt de fout te denken dat het toen overal zo was.
Gelukszak ? Trappen maken, daken leggen, tja....het grote verschil met nu is dat hij veel meer in zijn zak kon houden van wat hij verdiende. En dat de kosten voor electriciteit en grondstoffen veel lager waren als nu.

Citaat:
Waw! Plezant zulle
De man heeft kwalitatief een beter 65+ leven gehad als een gepensioneerde. U gelooft dat niet, maar op zijn 80ste fietste hij nog rond door het dorp, kwam hij nog onder de mensen en betekende hij nog iets. Fysiek was hij nog sterk en gezond, mede dankzij het werken. Nutteloosheid is iets voos.

Citaat:
Ik ben 58, gestart op mijn 14de. Ik heb er nu reeds 44 jaar op zitten. Als ik gezond mag blijven zoals nu, dan kan ik er nog eens 20 jaar bij doen. Maar welk leven heb ik dan gehad? Mag ik mij nog wat ontspannen in het laatste deel van mijn leven ja? 40 jaar werken voor iedereen lijkt mij ruim voldoende. Dus wie op zijn 18de start, kan stoppen op zijn 58ste en wie pas op zijn 25ste start, kan doorgaan tot zijn 65ste.

Maar in de bouw hou je zelfs dat niet vol hoor. Het hangt er ook van af welk beroep je uitoefent.

Fred.
Een woord:

spaarcenten
Oud 17 oktober 2011, 12:30   #176
Tavek
Banneling

Standaard

Ohja, ik heb al lang door dat ik, noch mijn generatiegenoten, nooit een cent pensioen zullen zien.
Oud 17 oktober 2011, 12:50   #177
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ohja, ik heb al lang door dat ik, noch mijn generatiegenoten, nooit een cent pensioen zullen zien.
Afdokken aan de 53+ers voor hun brugpensioen zult ge.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 12:56   #178
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn ouders hadden daar toen de centen niet voor. Een badkamer was luxe in die jaren. Enkel weggelegd voor de begoeden.

Citaat:
Gelukszak ? Trappen maken, daken leggen, tja....het grote verschil met nu is dat hij veel meer in zijn zak kon houden van wat hij verdiende. En dat de kosten voor electriciteit en grondstoffen veel lager waren als nu.
Je hebt hier wel een punt.

Citaat:
U gelooft dat niet, maar op zijn 80ste fietste hij nog rond door het dorp, kwam hij nog onder de mensen en betekende hij nog iets. Fysiek was hij nog sterk en gezond, mede dankzij het werken.
Ik geloof dat wel, maar hij had het grote geluk over een sterk en gezond lichaam te beschikken.

Citaat:
Nutteloosheid is iets voos.
Akkoord, daarom heb ik reeds een project in de 'pijplijn' voor als ik op pensioen ben.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 13:13   #179
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:

De man heeft kwalitatief een beter 65+ leven gehad als een gepensioneerde. U gelooft dat niet, maar op zijn 80ste fietste hij nog rond door het dorp, kwam hij nog onder de mensen en betekende hij nog iets. Fysiek was hij nog sterk en gezond, mede dankzij het werken. Nutteloosheid is iets voos.

Een woord:

spaarcenten
Koop eens een paar zichtkaarten van de jaren 50 dan zult U wel een beter zicht hebben op de realiteit van toen...

Hoeveel woningen zouden er trouwens nu nog zijn zonder fatsoenlijke 'faciliteiten'?
Oud 17 oktober 2011, 13:29   #180
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die pekes hebben die factuur op krediet betaald.

357 miljard euro om precies te zijn.En wij mogen de kredietlijn aflossen.
Krediet moet ge ook aflossen weet ge ?
Trouwens die pekes betaalden ook de pensioenen van de pekes ervoor tewijl die nooit bijgedragen hadden aan de SZ.
Dat noemden wij solidariteit.

Laatst gewijzigd door Bobke : 17 oktober 2011 om 13:32.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be