Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2011, 13:06   #161
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
de palestijnen willen helemaal geen vrede anders had men niet deze weg gekozen maar wel die met onderhandelingen
Het zijn de Israelische joden die geen vrede willen. Dat is nu wel duidelijk. Vrede is voor hen een slechte zaak. Wat vrede betekent voor de Israëliërs dat ze moeten ophouden met nederzettingen te bouwen, dat ze het Arabisch karakter van Oost-Jeruzalem moeten erkennen, dat ze m.a.w. hun droom van Groot-Israel defintief kunnen opbergen.

Ondertussen saboteren ze elk initiatief tot vredesonderhandlingen, trachten ze de schuld van de mislukkingen van onderhandelingen telkens weer op de rug van de Palestijnen te schuiven, en gaan ze lekker door de Palestijnen economisch te boycotten, deze Palestijnen dagdagelijks te affronteren en uit te schelden dat het een lieve lust is, en hen op te sluiten in een gigantisch kamp waar goederen noch personen uit of in mag, zij het op hun joodse voorwaarden. Ze hebben blijkbaar met genoegen sommige methodes van de Duitsers uit WO II overgenomen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 13:10   #162
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het zijn de Israelische joden die geen vrede willen.
ach denk je nochtans zeggen de feiten ons iets anders namelijk dat de palestijnen de joden daar al meer dan 90 jaar uitmoorden en terroriseren RARE VREDE
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 13:12   #163
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ach denk je nochtans zeggen de feiten ons iets anders namelijk dat de palestijnen de joden daar al meer dan 90 jaar uitmoorden en terroriseren RARE VREDE
Allemaal de schuld van de Palestijnen. Onder welke steen leef jij eigenlijk?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 3 november 2011 om 13:13.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 13:13   #164
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Als gij mijn huis in beslag neemt en daarenboven ook nog mijn tuin wilt, wees er dan maar zeker van dat ik u zal proberen te verjagen met geweld. En koop u dan maar een goed FN-geweer want het zal nodig zijn.

Laatst gewijzigd door system : 3 november 2011 om 13:14.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 16:32   #165
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Allemaal de schuld van de Palestijnen.?
yep zij zijn dit spelleke begonnen of ga je dit ontkennen misschien...
Citaat:
Onder welke steen leef jij eigenlijk?
al zeker niet onder een zwarte meteorietsteen te mekka
Oud 3 november 2011, 16:34   #166
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als gij mijn huis in beslag neemt en daarenboven ook nog mijn tuin wilt, wees er dan maar zeker van dat ik u zal proberen te verjagen met geweld. En koop u dan maar een goed FN-geweer want het zal nodig zijn.
als jij me samen met je buren (vrienden) wil vermoorden en mijn huis wil inpikken zal ik mijn leven en mijn woonst verdedigen kost wat het kost ...
is een juistere vergelijking
Oud 3 november 2011, 18:22   #167
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Het is hier echt grappig.

In allebei de landen zijn er elementen die geen vrede willen zien, ze zijn er allebei schuldig aan. Palestijnen blijven raketten afvuren naar Israël, wat de Joden in het verkeerde keelgat schiet. Omgekeerd blijft Israël kolonies bouwen, wat de Palestijnen weer pissig maakt. En dan hebben we het nog niet eens gehad over Jeruzalem "mijn imaginaire vriend heeft dit stuk woestijn aan ons gegeven" versus "mijn imaginaire vriend heeft dit stuk woestijn aan ons gegeven".

Ze verdienen elkaar.
Oud 3 november 2011, 18:25   #168
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het aantal drogredeneringen in je post is haast niet te tellen.
Toegegeven, het is niet mijn meest representatieve post. Misschien te provocatief opgesteld maar ik word altijd een beetje kriegel als ik tegen eenzijdige domheid moet discussiëren. Maar de post was niet helemaal zonder ernst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Niet de Palestijnen, maar de VS zijn verantwoordelijk voor het in gevaar brengen van de werking van de UNESCO (dat gevaar is overigens met een korrel zout te nemen, in het verleden is dat opschorten nog al eens gebeurd zonder veel erg). De VS heeft blijkbaar een probleem met democratie (niets nieuws onder de zon, maar soit). Ik zie niet in waarom de Palestijnen rekening zouden moeten houden met dreigementen of dwaze wetten van de VS.

De vredesonderhandelingen worden niet in gevaar gebracht door de Palestijnen met hun aanvraag voor lidmaatschap van de UNESCO, maar wel door Israël met als reactie het bouwen van nederzettingen op de Westbank te versnellen (nederzettingen, die door diezelfde UN nochtans als illegaal bestempeld zijn) én het nog maar eens tonen van hun macht als bezetter (internetverkeer lamleggen, het opschorten van fondsen die ze verschuldigd zijn aan de PA, enz.).

De internationale gemeenschap heeft in eerste instantie duidelijk aan te geven Palestina te erkennen. Het is ook nogal belachelijk om vol te houden dat het niet bestaat (wat zijn de volgens Israël ontruimde, maar de facto nog steeds bezette gebieden dan?). Daarmee zijn de grenzen natuurlijk niet vastgelegd, die zullen inderdaad moeten onderhandeld worden. Maar het één sluit het ander niet uit. Ik denk dat het een teken is van de internationale gemeenschap aan Israël om er nu eindelijk werk van te maken. Met hun reactie verliezen ze alleen maar meer steun. En dat is alles behalve verwonderlijk.
Hoe je het ook wendt of keert, het historische conflict in het midden-oosten kent niet één maar tientallen waarheden. En ieder vanuit het eigen gezichtspunt bezien heel legitiem. Degenen die eenzijdig de schuld bij Israël leggen hebben er echter niets van begrepen.

De laatste twee jaar zitten de vredesonderhandelingen in een impasse en de hardliners hebben de overhand gekregen. Het wordt tijd dat ze weer aan tafel gaan. Wat de boel extra bemoeilijkt is dat één van de wetten aldaar is dat je geen zwakte moet tonen want dan wordt je volledig, met huid en haar, opgepeuzeld.

Ik heb een half jaar geleden, in een serieuze discussie, al aangegeven dat ik het vanuit Palestijns oogpunt geen gek idee vindt om lidmaatschap van de VN aan te vragen: Het is geweldloos, het legt het initiatief en de sympathie bij Fatah in plaats van bij Hamas én dwingt Israël en het kwartet om weer serieus de onderhandelingen in te gaan. Strategisch én tactisch slim.

De aanvraag bij de UNESCO vind ik daarentegen dom. Ze kenden de Amerikaanse wetten (die niet tegen hén zijn opgesteld) en wisten wat de consequenties zouden zijn. Nu gaat de zaak weer escaleren en zal blijken dat de Palestijnen voor de zoveelste keer hun hand hebben overspeeld.

De ruil van 1027 Palestijnen tegen de ontvoerde jonge IDF-militair is het resultaat van onderhandelingen en bemiddelingen van Turkije (!) en Egypte (!). Dat geeft al aan dat er (achter de schermen althans) wordt gepraat tussen Israël en Palestijnen (zelfs met Hamas).

Abbas heeft goede papieren en de sympathie van velen. Het lijkt erop dat voor het eerst in de geschiedenis de Palestijnen een leider hebben die de capaciteiten heeft een onderhandelingsresultaat uit te dragen en te verdedigen. Ik hoop - en het lijkt erop - dat Israël dat beseft en de gelegenheid te baat neemt. Volgens mij wordt er achter de schermen al behoorlijk met elkaar gesproken, de ruil duidt daar wel op. De tijd is er rijp voor. De belangrijkste 'stokers' in het conflict, Egypte en Syrië, hebben op dit moment andere problemen en misschien dat daar de dreigende taal richting de grootste stoker, Iran, vandaan komt: "bemoei je er niet mee, wij zijn bezig'.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 20:17   #169
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hoe je het ook wendt of keert, het historische conflict in het midden-oosten kent niet één maar tientallen waarheden.
oneens
men tracht het zo ingewikkeld mogelijk te maken en de situatie kapot te nuanceren maar in de kern vd zaak is het simpel.
Vlamingen zouden NOOIT accepteren als de helft van Vlaanderen aan Walen gegeven zou worden laat staan aan Tibetanen/Tutsi's/boedhisten,...

Citaat:
En ieder vanuit het eigen gezichtspunt bezien heel legitiem. Degenen die eenzijdig de schuld bij Israël leggen hebben er echter niets van begrepen.
Niets houdt Israel tegen de Afspraken van '48 gewoon na te leven en al de bezette gebieden terug te geven.
de schendingen tegen de mensenrechten, het negeren vd talloze vn resoluties, het niet-respecteren van oorlogsrecht en de overduidelijke Israelische religieus-racistische wetgeving is wel degelijk de verantwoordelijkheid en schuld van Israel

Citaat:
Abbas heeft goede papieren en de sympathie van velen. Het lijkt erop dat voor het eerst in de geschiedenis de Palestijnen een leider hebben die de capaciteiten heeft een onderhandelingsresultaat uit te dragen en te verdedigen.
en waarover moet Abbas onderhandelen? of er misschien toch geneesmiddelen de Gaza binnen mogen en in ruil zal Abbas de massale bouw in de Westbank en de landdiefstal accepteren?
hij moet Israel erkennen? Welk Israel? dat van nu of dat van 48?

Citaat:
De belangrijkste 'stokers' in het conflict, Egypte en Syrië, hebben op dit moment andere problemen en misschien dat daar de dreigende taal richting de grootste stoker, Iran, vandaan komt: "bemoei je er niet mee, wij zijn bezig'.
heb je er ooit al eens bij stilgestaan dat het misschien Israel is dat absoluut geen vrede wil?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 00:10   #170
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
oneens
men tracht het zo ingewikkeld mogelijk te maken en de situatie kapot te nuanceren maar in de kern vd zaak is het simpel.
Vlamingen zouden NOOIT accepteren als de helft van Vlaanderen aan Walen gegeven zou worden laat staan aan Tibetanen/Tutsi's/boedhisten,...
Dit soort taal pakt bij mij niet. En als u toch de vergelijking wilt maken:
Napoleon/Ottomaanse rijk heeft De Nederlanden/Palestina veroverd.
Napoleon/Ottomaanse rijk verliest de oorlog, er blijven Frans(talig)en/Arabieren achter in de voormalige bezette gebieden.
Uiteindelijk resultaat: Brussel/Jeruzalem wordt geclaimd door Frans(talig)en/Arabieren. Maar Brussel/Jeruzalem blijft vanzelfsprekend Vlaams/Joods.
Het enige verschil is dat de Franstaligen in Belgie het zonder geweld hebben gedaan.

Citaat:
Niets houdt Israel tegen de Afspraken van '48 gewoon na te leven en al de bezette gebieden terug te geven.
de schendingen tegen de mensenrechten, het negeren vd talloze vn resoluties, het niet-respecteren van oorlogsrecht en de overduidelijke Israelische religieus-racistische wetgeving is wel degelijk de verantwoordelijkheid en schuld van Israel
Israel is juist de enige die zich aan de afspraken van 1948 heeft gehouden. (resolutie 181).

Citaat:
en waarover moet Abbas onderhandelen? of er misschien toch geneesmiddelen de Gaza binnen mogen en in ruil zal Abbas de massale bouw in de Westbank en de landdiefstal accepteren?
hij moet Israel erkennen? Welk Israel? dat van nu of dat van 48?
Israel erkennen. En daarna grenzen afspreken.

Citaat:
heb je er ooit al eens bij stilgestaan dat het misschien Israel is dat absoluut geen vrede wil?
Natuurlijk maar dat is uiterst onwaarschijnlijk. Israel heeft onderhandeld en vrede gesloten met Egypte en Jordanie en een wapenstilstand getekend met Syrie. Daar houdt het land zich aan. Israel heeft zich eenzijdig teruggetrokken uit Gaza. Daar houdt het land zich aan. Arafat heeft verschrikkelijk vaak de kans gehad op een Palestijnse staat. De eerste keer had Egypte dat voor hem geregeld in onderhandelingen met Israel. Arafat zei 'NEEN''. Dat was in 1979. Daarna nog vele keren.
Oud 4 november 2011, 00:12   #171
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
yep zij zijn dit spelleke begonnen of ga je dit ontkennen misschien...
Neen, de schuldigen zijn de zionisten die absoluut geen vrede willen, mensenrechten aan hun laars lappen en met een glimlach op het gezicht verder Palestijnse gebied inpalmen en de Palestijnen het leven onmogelijk maken. Dat de Palestijnen dan wraak nemen is een normale zaak. Elk redelijk mens zou voor zichzelf en zijn land opkomen.
Oud 4 november 2011, 00:14   #172
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dit soort taal pakt bij mij niet.
Oud 4 november 2011, 01:03   #173
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit soort taal pakt bij mij niet.
Zou jij accepteren als boeddhisten, met steun van china en de VN, zomaar en voor niets half vlaanderen krijgen en de vlamingen daar maar moeten oprotten?Zou jij accepteren dat die vlamingen en passant nul rechten hebben en vogelvrij verklaard worden?

Dat is de kern van het verhaal en al de rest is zever in pakskes.
Dat is het fundamentele probleem vh M-O.

en uiteraard zou jij dat nooit of te nimmer accepteren als je gewoon uit je huis gezet wordt want dat is des mensen.
Oud 4 november 2011, 01:14   #174
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Zou jij accepteren als boeddhisten, met steun van china en de VN, zomaar en voor niets half vlaanderen krijgen en de vlamingen daar maar moeten oprotten?Zou jij accepteren dat die vlamingen en passant nul rechten hebben en vogelvrij verklaard worden?

Dat is de kern van het verhaal en al de rest is zever in pakskes.
Dat is het fundamentele probleem vh M-O.

en uiteraard zou jij dat nooit of te nimmer accepteren als je gewoon uit je huis gezet wordt want dat is des mensen.
Als ik mijn buren zou willen vermoorden en dat lukt niet. En vervolgens probeer ik het nog een paar keer met behulp van andere buren en het lukt nog steeds niet. En uiteindelijk wordt ik daardoor uit mijn huis gezet... Ja dan zou ik ook aan mijn kinderen vertellen dat het de schuld is van de buren.
Oud 4 november 2011, 01:40   #175
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ik mijn buren ...
De Hutu's zijn niet onze buren,
zou jij accepteren als de VN half vlaanderen aan hen geeft en jij en ik daardoor moeten oprotten en al onze rechten verliezen?
Oud 4 november 2011, 01:45   #176
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
zou jij accepteren als de VN half vlaanderen aan hen geeft en jij en ik daardoor moeten oprotten en al onze rechten verliezen?
Met Vlaanderen doen ze wat ze willen zolang ze van zijn huisje blijven, daar ergens in kaasland.
Oud 4 november 2011, 17:35   #177
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, de schuldigen zijn de zionisten die absoluut geen vrede willen...
je zou beter opgelet hebben tijdens de geschiedenislessen
Oud 4 november 2011, 18:04   #178
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat u de zaken goed op een rijtje heeft.
Het is heel simpel: De slachtpartijen zijn begonnen tegen de oorspronkelijk Joodse bevolking van Palestina, niet tegen de latere zionisten. Dat kwam later pas.

De VN heeft niets gegeven maar zelfs afgepakt. Resolutie 181 was maar een schijntje van het Joodse Palestina dat beloofd was en de Joodse hoofdstad Jeruzalem werd zelfs 'Internationaal gebied'.

''Palestina'' heeft zich gedragen als nazi-Duitsland, of als Rusland gedurende de Pogroms. Niets meer en niets minder.
Oud 4 november 2011, 18:06   #179
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
''Palestina'' heeft zich gedragen als nazi-Duitsland, of als Rusland gedurende de Pogroms. Niets meer en niets minder.
Getuige de Israëlische kampen waar onschuldige Palestijnen vastzitten.

Ernst is ver te zoeken.
Oud 4 november 2011, 18:08   #180
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Getuige de Israëlische kampen waar onschuldige Palestijnen vastzitten.

Ernst is ver te zoeken.
In Israël? Ernst is zeker ver te zoeken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be