![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Europees Commissaris
|
![]() Een vrouw dat poept als een plank zal geen vent in huis houden.
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kan best zijn, maar het omgekeerde is niet noodzakelijk waar. Mag jij nog de geilste en opwindendste vrouw hebben zitten thuis, dan betekent dat nog altijd niet dat de man niet op een ander gaat. Ik zou iets kunnen schrijven over filet mignons en hamburgers, maar dat is zo'n cliché.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#165 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan kan je net zogoed stellen dat er aan fysiek overspel ook geen zak te doen is. Meestal is alles wel ergens 'afdwingbaar' vermits je de relatie zelve als onderpand als ultimatum kunt op tafel gooien. 't Is dus een beetje poker spelen ... Hangt dus af van wat je kan verliezen, wie de spelers zijn en wat de spelregels ( externe factoren : maatschappij, wetten ed ) zijn Citaat:
Citaat:
Hetgeen je nu stelt is hetgeen ieder 'normaal'/'rationaal' mens heden zou durven stellen als : moet kunnen (Een halve eeuw geleden lag dat volgens mij wel wat anders... en ga een paar grenzen _ zelfs dat hoeft niet langer_ over en het ligt weer anders ) Maar natuurlijk mogen we niet vergeten dat die 'getroffen' ( zo al ze zich althans voelen ) vrouw alles behalve nog 'normaal' te noemen is in haar denken en handelen Citaat:
Citaat:
Ik vermoed als we dat in formule willen gieten dat iets wordt zoals een economische hoofdwet : EB = t * i Citaat:
Citaat:
Waaronder zou je een term als bv 'liefde' of 'verliefdheid' plaatsen ? Onder 'diepgaande emotionele band' of onder 'vriendschap' ? |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
typisch vrouwen, mannen het altijd lastig maken.
![]() |
![]() |
#167 |
Europees Commissaris
|
![]() Betekend gewoon dat de vrouw haar diensten te weinig aanbiedt.
![]() |
#168 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
emotie is iets dat bij de persoon zelf zit. ook als ge de andere partij weg neemt, blijft de emotie. seks is iets tussen twee personen. pak de andere weg, en er is geen seks meer. eventueel wel nog fantasieën. Die kunt ge ook niet afpakken. Ge kunt wel iemand zover krijgen dat ie erover gaat liegen. Een voorbeeld van een diepgaande emotionele band (die dan wel een relatie is) is die tussen een persoon en zijn overleden vroegere partner. Als je als nieuwe partner met de verwachting zit dat die vorige partner zal vergeten worden of niet graag meer gezien wordt, of niet gemist wordt, dan gaat die nieuwe partner keihard met z'n kop tegen de muur lopen. En die derde persoon, de overleden partner, kan niet verder weg zijn dan die al is. Ik denk dat mensen emoties genoeg hebben om met twéé personen een emotionele band te hebben. Trouwens, wat als uwe vent nu één van die zeldzame biseksuelen is? Dan mag 'm helemaal geen vrienden meer hebben ofzo? Citaat:
Citaat:
Een partner gaat in uw leven zoveel dingen doen die ge niet leuk vindt. Als ge over alles een spel gaat maken of zeggen dat het nie mag... leuke relatie ![]() Citaat:
Ik denk dat iedere vrouw die een goeie vriend heeft, niet staat te springen om een lief die zegt dat ge die nooit meer mag zien. Awel, dan moet ge ook niet zeggen dat die vent zijn vriendin niet meer mag zien. Ge hebt natuurlijk ook vrouwen die geen mannelijke vrienden hebben, want 'dat gaat niet'. Als je een man bent met een vrouwelijke vriendin zoekt ge best een vrouw die daar wél mee om kan. Citaat:
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 10 november 2011 om 18:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk ook dat dat -gedeeltelijk- klopt. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar voor mij moet er op zo'n moment toch 'iets' zijn - 'iets' meer dan louter fysieke activiteit. Ik kan ook niet zeggen wat dat 'iets' is. Ik denk dat het vrij typerend is dat mannen seks kunnen hebben met een lijf, terwijl vrouwen toch altijd iets willen voelen van datgene dat er in dat lijf zit. Wat al gauw tot teleurstellingen kan leiden. Maar ik denk niet dat dat een "belang" is - eerder een wens, een behoefte.
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Het is allemaal de schuld van de Flair. Laatst gewijzigd door Ratatosk : 10 november 2011 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Is 't morgen vrouwendag ? Ik was gisteren al aan 't denken waarom we de 11ste nu weer een feestdag hadden .... na diep graven in dat stoffig geheugen van me, stond het me voor dat dat een wapenstilstand moest zijn Tjah ik ben M hé ![]() Citaat:
Ik begrijp je niet hoor Ik kom je gewoon te vertellen hoe ik dat zie/aanvoel ( en 't leuke is dat dat dan nog ergens gegrond kan worden vanuit wetenschappelijke hoek ) en dat paaltje is niet erg fijn...dus waar zie je dan die utopie ? Citaat:
Een 'vorm' hé Je hebt die dan gehad ... en dat is genoeg ( zie wederom dat artikeltje ) Omgekeerd geldt dan natuurlijk dat een andere man jouw vrouw/vriendin penetreert die andere haar ook heeft gehad. Op zich niks mis mee moest de doorsnee samenlevingsvorm hier niet bestaan uit min of meer duurzame serie-monogame koppels wat maakt dat je ( als man dan ) niet meer zeker bent of je al dan niet met een koekoesei zit. Voor een vrouw is compleet anders... daar zijn alle eieren van haar maar telt alleen maar dat ze die ook volledig zal kunnen uitbroeien ... in de huidige context betekent dat mét man waarop je kan rekenen... dus een andere vrouw die emotioneel te dicht komt staan bij die man betekent een potentieel gevaar. Om het verhaaltje kortweg te besluiten... 1) Wat is evolutionair/biologisch belangrijk voor een man ? zoveel mogelijk je zaad verspreiden 2) Wat is evolutionair/biologisch belangrijk voor een vrouw ? zorgen dat je bevrucht geraakt en dat ge achteraf ook dat nageslacht op eigen benen kunt zetten Uit 2) en 1) en de verdere externe factoren volgt dat ( het gunnen van ) seks een middel/wapen is geworden en dus voor een vrouw zéér belangrijk geacht wordt en niet los kan gezien worden van een relatie. Uiteraard dit alles algemeen en los van alle andere feiten of rationele overwegingen beschouwende |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook moeilijk en begrijpelijk, Je zegt daar dingen tegen die je tegen je vrouw nooit zou zeggen, of alleen maar als ge echt niet anders kunt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uiteraard is het niet zo eng maar er is toch een zekere wisselwerking, niet ? Uit het zicht uit het hart zegt men toch ? Uiteraard is dat natuurlijk niet op 1 2 3 zoals dat zou zijn bij iets fysieks als de desbetreffende persoon plots bv zou wegvallen. Neen, ik vrees dat we een beetje naast elkaar praten. Ik doelde er natuurlijk op hoe iemand door chantage of wat dan ook een ander wat kan verbieden. Bv je kan verbieden/verhinderen dat je vent omgaat met vrouw x of y en je kan ook verbieden/verhinderen dat hij er nog maar aan denkt of mee begaan is. In dat tweede geval zal dat natuurlijk een resultaat van langere adem zijn of een veel nauwkeurigere controle. En in beide gevallen kan de man zich er niks van aantrekken met alle gevolgen vandien, er zich bij neer leggen, of doen alsof hij zich erbij neerlegt. [quote]Een voorbeeld van een diepgaande emotionele band (die dan wel een relatie is) is die tussen een persoon en zijn overleden vroegere partner. Als je als nieuwe partner met de verwachting zit dat die vorige partner zal vergeten worden of niet graag meer gezien wordt, of niet gemist wordt, dan gaat die nieuwe partner keihard met z'n kop tegen de muur lopen. En die derde persoon, de overleden partner, kan niet verder weg zijn dan die al is.[quote] Mag ik eens lachen ? JIJ ( en ook ikzelf ) bent misschien zo'n persoon waar dat niet bij pakt maar ik ken ( btw die zaken zijn ook voldoende gedocumenteerd ) toch verscheidene voorbeelden waar die verwachting er wel degelijk was en men ervoor gezwicht is. Raar maar waar ... het gaat bijna steeds over nieuwe vrouwen/vriendinnen die die eis stellen ( en uiteindelijk ook gedaan krijgen ) Citaat:
Ik ken een heleboel andere personen die daar anders over denken Citaat:
![]() 't gin in het voorbeeldje nu wel even over mannen ( even hetero veronderstelt ) die samen zijn met een vrouw en waar die vrouw het niet neemt dat manlief er een emotionele band op nahoudt met een andere vrouw Citaat:
Die 'afdwingbaarheid' is soms ook van zulke subtiele en vertrouwde aard dat ze niet langer opvalt Citaat:
![]() Citaat:
En die neen die slaat op 't feit dat de uiteindelijke bedreiging steeds uitgaat en gecontroleerd wordt door de andere vrouw ( uiteraard spreek ik weer algemeen en mede in context van dat artikel ) Een man an sich vormt geen bedreiging Citaat:
Zulke zaken komen dus voor... en misschien wel veel meer dan wij denken Citaat:
Dus maw als partner een one-night stand heeft, een nieuwe vriendschap heeft... dan staat dat gelijk met het aangaan van een andere relatie gelijk aan diegene die hij/zij met jou heeft ? |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal ook niet of niet makkelijk ( ik sluit het dus niet volledig uit ) als er inderdaad niet 'iets' is. Grote vraag is natuurlijk wat dat 'iets' moge wezen. Het is misschien niet de louter fysieke activiteit die er op dat moment is (of potentieel zit aan te komen ) , maar blijkbaar _ en dat geldt zeker niet alleen voor mannen ... ook dat is vasgesteld _ is dat 'iets' toch wel erg vaag en beïnvloedbaar naargelang mij eigen geilheid op dat eigenste moment of een zekere lagere drempel naarmate ik wat meer onder invloed ben. ![]() Dus dat 'iets' is misschien niet veel meer dan de chemische cocktail dat een menselijk lichaam is. Én daarnaast bestaat er natuurlijk zoiets als een verlangen, een behoefte naar een persoon die misschien net iets meer is dan die wip alleen. Maar ik zie die twee wel compleet apart. Bovendien was dat ook niet precies wat ik bedoelde. Waar ik het over had toen ik sprak over 'belang' dan bedoelde ik wel degelijk ( wederom conform dat artikel : dus vanuit het evolutionair/biologisch nut ) dat een vrouw sekst met de bedoeling een bepaalde man te binden. En dan kom ik weer tot dezelfde gedachtegang ... Het is een vrouw die zal opmerken dat er een belangrijk verschil is tussen seks en relatie en voordoet als ware dat mannen dat als één pot nat durven zien. Het is echter diezelfde vrouw die een man zot zal verklaren als hij denkt wat goedkope advances te maken met de woorden : jij denkt toch niet dat je zomaar wat seks met me kan hebben zonder dat we verder iets hebben met elkaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Mam : 10 november 2011 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
moet ik je toch gelijk geven. Ik heb dat al 1001x gehoord dat een nieuw stel ( vooral nadat ze komen uit een bedrogen relatie ) initieel stelt dat ze met open kaart zullen spelen. Als puntje bij paaltje komt blijkt het niet meer dan een truuk te zijn om een zekere controle op te voeren ( terwijl men zelf dan soms vaak cheat ) en vervolgens vanuit die zekere 'machtspositie' nieuwe eisen te gaan stellen en/of alvast een excuustruus te hebben om een einde te stellen aan de relatie indien dat goed zou uitkomen. het is slechts een enkel koppel dat slaagt in die opzet volledig open kaart te zullen spelen en er dan sterker uitkomt. Laatst gewijzigd door praha : 10 november 2011 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |