![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Lieve hemel! Wat is dit dan? Het gebazel van een leek? Ik twijfel er geen seconde aan dat je weet waarover je het hebt en ik val van bewondering bijna van mijn stoel maar laat me toch maar ons eigen Vlaams "gedrocht" houden. Het is nu eenmaal ons volkslied zoals het is en blijkbaar hebben niet veel Vlamingen moeite om, wat jij hierboven zo muziektechnisch beschrijft, te kwelen. Geniet jij maar rustig verder van de Brabançonne uitgevoerd door een Belgisch nationaal en een Koninklijk harmonieorkest.
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pirenne, ik begrijp u.
Als rasecht Kempenaar kan ik mij ook onmogelijk "vlaming" voelen. Maar laat ons niet te ver gaan. Laat ons beginnen met federalisme te eisen! Dan confederalisme, en daarna uiteindelijk onafhankelijkheid. Dit alles in de zeer redelijke tijdspanne van 3 jaar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Stop de bevuiling van dit forum!
![]() |
![]() |
#165 |
Gouverneur
|
![]() Aan Pirenne.
Blijven splitsen? Nee, je ridiculiseert het allemaal. We moeten streven naar een zo groot mogelijke eenheid. Voor het gebied waarin we leven is dat Vlaanderen. En niet België. Aan Moi. Het forum bevuilen? Ik verrijk het. Ik breng u een eenheid gevoel mee. Wij Vlamingen, beste vriend. U zou er fier op moeten zijn dat je de Vlaamse Leeuw voorgeschoteld krijgt! Aan Superstaaf. Officieel staat op m'n identiteiskaart Belg. De enige leugen die er op staat...
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Profiteer van de snel-belg wet. Of staat je pc vanwaarop je opereert in een andere staat dan dit leuke land? Of heb jij niet het geluk om in België geboren te zijn? Ik zal er rekening mee houden, en je niet meer zo hard aanpakken. Allochtonen mogen al eens gespaard blijven. Wel uw best doen om te integreren en een flinke belg te worden hoor! En uw perfide separatistische ideeën niet aan de brave mensen alhier proberen op te solferen, of Superstaaf® komt 's nachts aan je bedstee spoken. In outfit zoals op de avatar. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Zonder te zeggen in welke outfit dat zal zijn... ![]()
![]() |
![]() |
#168 |
Burger
|
![]() Aan VL:
Jij zegt dat we moeten streven naar een zo groot mogelijke eenheid, maar dat dit enkel kan in Vlaanderen en niet in België. Waarom dat zo is, daar zeg jij niks over. Daarom kan ik- met evenveel argumenten (namelijk 0)- stellen dat er binnen de Kempen moet gestreefd worden naar een zo groot mogelijke eenheid, niet binnen Vlaanderen. Ik ridiculiseer misschien wel, maar dit heeft een reden. Zo toon ik namelijk hoe gemakkelijk het is om nationalist te spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wikkel je bij voorkeur in een tricolore drapeau. Voor alle zekerheid: in rood geel zwart, de kleuren van mijn hart. Wacht vooral niet tot Aalst onafhankelijk is. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die is onmogelijk met haaien van politici van het kleinste landsdeel die er kampioenen in zijn de grootste hap uit de staatskas in te pikken , die altijd méér geld willen voor het minste dat de anderen vragen maar die daar nooit iets deftigs tegenover willen zetten, integendeel. Een hap en een snap en tegenwringerijen bij de vleet, dat is hun specialiteit. Als je denkt dat er eeuwig "eenheid" van een land mogelijk is tussen twee totaal verschillende mentaliteiten waarvan de ene het normaal is gaan vinden dat er kan geparasiteerd worden op de andere, dan moet je dringend een beetje psychologie gaan studeren. Sommigen hebben dat blijkbaar nodig om een beetje normaal te kunnen redeneren.
![]() |
![]() |
#171 |
Burger
|
![]() Blijkbaar vind jij het normaal om de inwoners van twee verschillende landsgebieden te herleiden tot "mentaliteiten". Die cursus psychologie kan je best wel zelf geruiken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met het ruiken van het verschil in mentaliteit heb ik geen probleem. ![]()
![]() |
![]() |
#173 |
Burger
|
![]() Misschien ruikt u wel aan de verkeerde mensen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#175 |
Gouverneur
|
![]() Dan komen hier de argumenten, Pirenne.
België is niet één om de eenvoudige reden dat er een te duidelijk verschil is tussen Vlaming en Waal. Op cultureel, religieus, politiek,... vlak. U ridiculiseert om aan te tonen dat het gemakkelihjk is om nationalist te spelen. Ik BEN nationalist. En het heeft geen zin om in mijn geval Izegem onafhankelijk te laten verklaren omdat de gemeenschappelijke kenmerken met Vlaanderen groter zijn dan die tussen elke Izegemnaar. Nog moeilijker dan je dacht hé!
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. Officiële tekst
"O dierbaar België O heilig land der vaad'ren Onze ziel en ons hart zijn u gewijd. Aanvaard ons hart en het bloed van onze adren, Wees ons doel in arbeid en in strijd. Bloei, o land, in eendracht niet te breken; Wees immer u zelf en ongeknecht, Het woord getrouw, dat ge onbevreesd moogt spreken: Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht. (x3)" |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Klote lied
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |