Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2011, 02:00   #161
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

En derbij, als ze o zo congolees zijn kunnen ze dat perfect daar gaan doen, degenen die persé een belgisch paspoort moesten hebben zijn nu belg en hoeven zich niet te moeien met de binnenlandse aangelegenheden van een Afrikaans land...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 06:48   #162
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Waar schrijf ik dat ik deze plundering rechtvaardig?Hoe jij de allochtonen problematiek op een lijn zet met de congolese betogingen is toch wat kort door de bocht. Trouwens het waren geen algemene plunderingen, maar voornamelijk zwaar vandalisme en in die spiraal van geweld krijg je natuurlijk een hoop heethoofden die zich volledig laten gaan.Een politiek statement? Wel, misschien had je het niet in de gaten, maar de betogingen gingen wel degelijk over de verkiezingen in Congo
het druipt ervan jongen...ik hoor het linkse spagaat weer tot hier splijten..geweld en racisme is gerechtvaardigd afhankelijk van de plegers...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 09:10   #163
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik zie helemaal geen nuttig verband tussen hier auto's opfikken, winkels plunderen en relschoppen en de situatie in congo.
...
Jij ziet dat verband niet. Anderen wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Dit is bij uitstek de lokatie waar geprotesteerd moet worden.
Belgie, de Koninklijke familie, de kerk en veel Belgische bedrijven zijn actief betrokken bij het in stand houden van een misdadig regime.

Citaat:
..., degenen die persé een belgisch paspoort moesten hebben zijn nu belg en hoeven zich niet te moeien met de binnenlandse aangelegenheden van een Afrikaans land...
Er zijn in dit land meer dan een miljoen mensen met een meervoudige nationaliteit. Dat aantal groeit alleen maar.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 09:20   #164
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dus als ik niet tevreden ben met de politieke situatie kan ik in bv Tokio de boel kapot gaan slaan en de winkels plunderen. En dan nog begrip krijgen voor m'n daden vanwege de situatie in m'n land?
Eerlijk? Ik zie helemaal geen nuttig verband tussen hier auto's opfikken, winkels plunderen en relschoppen en de situatie in congo.
Integendeel, ik zou nog enig begrip kunnen hebben moesten ze ginder amok maken... Maar niet hier, niet door onschuldige mensen het leven zuur te maken. Indien ze graag iemand zoeken die nog ergens een verantwoordelijkheid heeft kunnen ze het paleis eens binnenvallen, daar woont nog famillie van iemand die vroeger graag in de congo zat...
Elke vorm van oppositie in congo verliest met het uur het respect van meer mensen, dank zij de relschoppers die u begrijpt. Dus tegen wie en voor wie zijn ze bezig...
Je probeert hun situatie te plaatsen naar uw eigen aangehaald voorbeeld en dat is geen vergelijking. En voor de laatste maal; de spiraal van geweld begrijpen is niet hetzelfde als het geweld goedkeuren, want dat doe ik niet.

Een mens is een sociaal wezen, dus hij is onderhevig aan een groepsgevoel, zowel in positieve als in negatieve zin. Als in een groep een spiraal van geweld ontstaat, dan is de dynamiek van verspreiding net hetzelfde als er in een groep paniek ontstaat.Waarom had je vroeger veel opstootjes bij voetbalwedstrijden? Net hetzelfde. Je hebt altijd personen die de situatie opstarten en de rest van de groep wordt daardoor gewoon aangezogen, omdat zij deel uitmaken van dezelfde groep. En toch heb je mensen in de groep die weerstand bieden aan dergelijk geweld. Hetzelfde zie je ook bij rellen die ontstaan tijdens betogingen van anti globalisten, of het geweld dat uitbrak met de verkiezingen enkele jaren geleden in Kenia of de politie die zelf begon te plunderen na de ramp van Catrina in de VS.
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 13:27   #165
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zaterdag stond ik in de Wetstraat voor her rood licht toen opeens een zwarte met een knuppel of een bord, heel goed weet ik het niet want het ging allemaal zo snel, mijn voorruit insloeg. Mijn vier- jarige kleindochter was verstijfd van de schrik.
Nu gelukkig was het mijn voorruit maar en niet de wagen zelf.
Maar het was wel schrikken.
Wat voor een LAFFE SMEERLAP was dat zeg.het is het enige waar ze goed in zijn.......VERNIELEN,en PLUNDEREN !!!U zag wel op het nieuws bij de aanstelling van de grote dictator dat ze klaar stonden met machinegeweren.....wel dat de matongahelden daar eens van hun muil gaan maken.......nee in hun broek schijten doen ze daar !!!!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 21 december 2011 om 13:32.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 14:34   #166
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Wat voor een LAFFE SMEERLAP was dat zeg.het is het enige waar ze goed in zijn.......VERNIELEN,en PLUNDEREN !!!U zag wel op het nieuws bij de aanstelling van de grote dictator dat ze klaar stonden met machinegeweren.....wel dat de matongahelden daar eens van hun muil gaan maken.......nee in hun broek schijten doen ze daar !!!!
Dat lijkt me dan ook logisch, met een stuk karton, waarop met stift "vive BDW" geschreven staat, tegen soldaten met machinegeweren van leer trekken is ronduit dom.

En meer zelfs, ik meen te mogen stellen dat jij het dan ook in je broek doet.
Oud 21 december 2011, 14:41   #167
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Je probeert hun situatie te plaatsen naar uw eigen aangehaald voorbeeld en dat is geen vergelijking. En voor de laatste maal; de spiraal van geweld begrijpen is niet hetzelfde als het geweld goedkeuren, want dat doe ik niet.

Een mens is een sociaal wezen, dus hij is onderhevig aan een groepsgevoel, zowel in positieve als in negatieve zin. Als in een groep een spiraal van geweld ontstaat, dan is de dynamiek van verspreiding net hetzelfde als er in een groep paniek ontstaat.Waarom had je vroeger veel opstootjes bij voetbalwedstrijden? Net hetzelfde. Je hebt altijd personen die de situatie opstarten en de rest van de groep wordt daardoor gewoon aangezogen, omdat zij deel uitmaken van dezelfde groep. En toch heb je mensen in de groep die weerstand bieden aan dergelijk geweld. Hetzelfde zie je ook bij rellen die ontstaan tijdens betogingen van anti globalisten, of het geweld dat uitbrak met de verkiezingen enkele jaren geleden in Kenia of de politie die zelf begon te plunderen na de ramp van Catrina in de VS.
Dat voorbeeld is net hetzelfde als deze rellen.
Ik hoef in Tokio niets te vernielen, net zoals congolezen hier iets te vernielen hebben.
Als ik het dan goed begrijp ziet u deze hobbyplunderaars niet als mensen die individueel kunnen denken maar zich laten meeslepen door opruiers en de opportuniteit? Ik zie individuen dingen doen waar ze zelf de beslissing in nemen...
Hoe dan ook , het minste greintje van sympathie zijn ze kwijt. Beter nog, als ik zie hoe relschoppers betogen verschiet ik er niet van dat Egyptische politie er duchtig op los mept, graaot gelijk hebben ze, zouden ze hier ook mogen doen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 15:01   #168
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zaterdag stond ik in de Wetstraat voor her rood licht toen opeens een zwarte met een knuppel of een bord, heel goed weet ik het niet want het ging allemaal zo snel, mijn voorruit insloeg. Mijn vier- jarige kleindochter was verstijfd van de schrik.
Nu gelukkig was het mijn voorruit maar en niet de wagen zelf.
Maar het was wel schrikken.
Dat heb je verzonnen.
Oud 21 december 2011, 17:15   #169
Kingsale
Partijlid

Standaard amai

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
waarom zeuren ze dan over Kabila?

toch niet om de pliesie te kunnen aanklagen?

http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20111212_007

------------------

Bij de betoging voor de toenmalige onderzoeksrechter Connerotte stond mijn dochter (uiteraard) vooraan, bij een charge moesten ze zich allemaal omdraaien en de andere richting uitgaan. Dit deed ze netjes, alleen stond ze op de laatste rij in dat geval, werd met een matrak op het hoofd geklopt, naar de kliniek gevoerd wegens hersenschudding.

Kosten: voor mama.

Ik heb daarover klacht ingediend en dat bleek "eigen aan betoging" te zijn.
helm op zetten
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 17:24   #170
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
waarom zeuren ze dan over Kabila?

toch niet om de pliesie te kunnen aanklagen?

http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20111212_007

------------------

Bij de betoging voor de toenmalige onderzoeksrechter Connerotte stond mijn dochter (uiteraard) vooraan, bij een charge moesten ze zich allemaal omdraaien en de andere richting uitgaan. Dit deed ze netjes, alleen stond ze op de laatste rij in dat geval, werd met een matrak op het hoofd geklopt, naar de kliniek gevoerd wegens hersenschudding.

Kosten: voor mama.

Ik heb daarover klacht ingediend en dat bleek "eigen aan betoging" te zijn.
Citaat:
Kosten: voor mama
Vooral voor de ziekenkas, dus voor de maatschappij.

En j�*, indien je gaat betogen , hoort een klap met een matrak helaas tot de mogelijkheden, ze ker indien je op de eerste rij wil staan. (tenzij je goed kan sprinten.)

PS, ik zou toch verwachten dat je die hersenschudding erger zou vinden dan de kosten.

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 december 2011 om 17:26.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 17:31   #171
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Vooral voor de ziekenkas, dus voor de maatschappij.

En j�*, indien je gaat betogen , hoort een klap met een matrak helaas tot de mogelijkheden, ze ker indien je op de eerste rij wil staan. (tenzij je goed kan sprinten.)

PS, ik zou toch verwachten dat je die hersenschudding erger zou vinden dan de kosten.
Het is inderdaad beter van een paar meter achter de voorste linie te lopen zodat je rustig met stenen naar de flikken kan smijten.
Oud 21 december 2011, 23:52   #172
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat voorbeeld is net hetzelfde als deze rellen.
Ik hoef in Tokio niets te vernielen, net zoals congolezen hier iets te vernielen hebben.
Als ik het dan goed begrijp ziet u deze hobbyplunderaars niet als mensen die individueel kunnen denken maar zich laten meeslepen door opruiers en de opportuniteit? Ik zie individuen dingen doen waar ze zelf de beslissing in nemen...
Hoe dan ook , het minste greintje van sympathie zijn ze kwijt. Beter nog, als ik zie hoe relschoppers betogen verschiet ik er niet van dat Egyptische politie er duchtig op los mept, graaot gelijk hebben ze, zouden ze hier ook mogen doen...
Nu plaats je al hypothetische en effectieve gebeurtenissen in Congo, België, Japan en Egypte op dezelfde lijn. Waar haalt u de correlatie?
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 00:00   #173
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat lijkt me dan ook logisch, met een stuk karton, waarop met stift "vive BDW" geschreven staat, tegen soldaten met machinegeweren van leer trekken is ronduit dom.

En meer zelfs, ik meen te mogen stellen dat jij het dan ook in je broek doet.
Ik veronderstel "U" ook want de helden daar met machineguns deinzen er zelfs niet voor terug om vrouwen en kinderen om te brengen.
Puur dronken en drugverslaafde moordenaars.

Dus "U" blijft ook thuis zeker...Ik zou zeker niet willen sneuvelen onder zulke extreme lafaards !!!!!
Oud 22 december 2011, 00:17   #174
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel "U" ook want de helden daar met machineguns deinzen er zelfs niet voor terug om vrouwen en kinderen om te brengen.

Dus "U" blijft ook thuis zeker...Ik zou zeker niet willen sneuvelen onder zulke extreme lafaards !!!!!
"Ik" heb in Congo niets verloren om mee te beginnen.
Oud 22 december 2011, 02:01   #175
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
"Ik" heb in Congo niets verloren om mee te beginnen.
Ik ook niet......!
Oud 22 december 2011, 09:16   #176
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Heb je het nu over het Congolese leger, opgeleid en uitgerust door....
Belgische militairen opnieuw gestart met opleiding Congolese leger
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...se-leger.dhtml
Belgische militairen gestart met legeropleiding in Congo
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...in-Congo.dhtml
De Afrikaanse landen verdedigen tegen een eventuele buitenlandse agressie, dat is het voornaamste voorwendsel om de Franse militaire aanwezigheid te blijven verklaren. Een agressie uit het buitenland was er evenwel nagenoeg nooit en het Franse leger diende enkel om de binnenlandse problemen te regelen van de regimes die werden geconfronteerd met gewapende rebellen of volksbewegingen.

Meestal gedragen de legers van de postkoloniale Afrikaanse staten zich tegenover hun eigen bevolking als een bezettingsleger. Van de strijdkrachten wordt verwacht dat ze optreden tegen de 'binnenlandse vijand'. Uw analyse toont duidelijk de rol van Frankrijk daarbij aan.
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...e-leger-afrika

Laatst gewijzigd door artisjok : 22 december 2011 om 09:16.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 09:46   #177
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb je het nu over het Congolese leger, opgeleid en uitgerust door....
Belgische militairen opnieuw gestart met opleiding Congolese leger
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...se-leger.dhtml
Belgische militairen gestart met legeropleiding in Congo
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...in-Congo.dhtml
De Afrikaanse landen verdedigen tegen een eventuele buitenlandse agressie, dat is het voornaamste voorwendsel om de Franse militaire aanwezigheid te blijven verklaren. Een agressie uit het buitenland was er evenwel nagenoeg nooit en het Franse leger diende enkel om de binnenlandse problemen te regelen van de regimes die werden geconfronteerd met gewapende rebellen of volksbewegingen.

Meestal gedragen de legers van de postkoloniale Afrikaanse staten zich tegenover hun eigen bevolking als een bezettingsleger. Van de strijdkrachten wordt verwacht dat ze optreden tegen de 'binnenlandse vijand'. Uw analyse toont duidelijk de rol van Frankrijk daarbij aan.
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...e-leger-afrika
Dus mogen ze hier wagens van de gewone bevolking vernielen?
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 10:06   #178
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Dus mogen ze hier wagens van de gewone bevolking vernielen?
Neen, dat mogen ze niet. Beweer ik dat ergens?

Ik beweer dat wij ons al se leven moeien in Congo, alhoewel hier beweerd wordt dat we er geen zaken mee hebben.

Waarom steunen wij Kabila? Waarom brachten wij Mobutu aan de macht, en steunden we hem?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 10:19   #179
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Neen, dat mogen ze niet. Beweer ik dat ergens?

Ik beweer dat wij ons al se leven moeien in Congo, alhoewel hier beweerd wordt dat we er geen zaken mee hebben.

Waarom steunen wij Kabila? Waarom brachten wij Mobutu aan de macht, en steunden we hem?
Als ze hier vreedzaam betogen zal niemand daar iets op tegen hebben en kan misschien sympathie opwekken (zie de pro tibet betogingen). Maar vernielingen en het de gewone belgen lastig maken, zorgt voor een omgekeerd gevoel.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 10:42   #180
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
ik mocht ginds niet gaan stemmen. Jij wel?

Wie is "wij"?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 december 2011 om 10:42.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be