![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Welk statuut in welke structuur voor Vlaanderen? | |||
Provincie Vlaanderen in de EU |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,26% |
Soevereine Vlaamse staat in Europa |
![]() ![]() ![]() |
19 | 40,43% |
Deelstaat Vlaanderen in België |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,64% |
Geen apart statuut voor Vlaanderen in België |
![]() ![]() ![]() |
8 | 17,02% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
13 | 27,66% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Try thinking outside of the box. Er zijn mensen die verandering willen zien buiten de Vlaams/Nederlandse beweging. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb het eerder op de Brabander zijn wereldje, hij, als BUB'er, is nogal bezig met z'n unitair België. Anderzijds heeft hij het de hele tijd over Brabant, wat hij er precies mee wilt, is me onduidelijk. Vooral daar zitten de tegenstrijdigheden, of vooral vaagheden. En waarom zouden de ideeën niet in mijn kraam passen? Ik vind jouw ideeën gewoon niets, ik kan wel inbeelden dat mensen andere ideeën hebben. Maar ik sta er niet achter, sorry zeg. En ik kan me een ander België inbeelden, maar een goed, dat weet ik nog zo niet ![]()
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 16 december 2011 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Try harder. Probeer misschien eens zuiver rationeel na te denken, als ander zichtpunt op de hele kwestie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En ik begrijp je visie, ik begrijp maar al te goed wat je bedoelt met België dat bestaat uit verschillende delen, die dan gebaseerd zijn op oude 'staten'. Alleen hebben Luikenaars en Limburgers mijn inziens niet veel met elkaar te maken. Taalkundig, tja de Luikenaars spreken Waals/Frans, veel verwantschap is dat niet meer he Ik lees je ideeën wel vaker, maar ik ben niet overtuigd, ook niet vaan een heel-nederland. Ik beschouw de 'romaanse Nederlanden' als iets anders. Ik voel er me verbonden mee, en ik denk dat het heus geen problemen zou oplossen. In België zijn immers ook problemen.
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 16 december 2011 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#166 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De hele naamgeving en cultuur gaat terug op een verkeerde interpretatie van de middeleeuwen. Als je consequent de middeleeuwen laat vallen, dan spreek je niet over Vlaanderen, en dan ga je geen Vlaamse leeuw in je onderschrift zetten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de Waalse taal is nog amper aanwezig. Walen zijn het grootste slachtoffer van de verfransing, maar worden dan door sommigen hier als schuldige aangeduid. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Albrecht : 16 december 2011 om 22:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit schooljaar nog naar de Ardennen, naar mijn beste vrienden ![]()
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 16 december 2011 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Hoe moet ik dan communiceren? ![]()
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bokrijk als N-VA staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister
|
![]() Eeuhm, daar geloof ik toch niet veel van hoor. Het Belgisch-Frans kan je niet vlot onderscheiden van het standaard-Frans. Er is geen verschil in uitspraak, en er zijn maar weinig zaken die het Frans in Wallonië duidelijk onderscheiden van het Frans van Frankrijk, afgezien van het welbekende septante en nonante, en woorden als kot en koter.
Laatst gewijzigd door respublica : 16 december 2011 om 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn parallelen te tekken met communisten die ook alle problemen bagatellen vinden zolang ze niet kaderen in de grote strijd tussen proletarier en kapitalist. Citaat:
Citaat:
Het ontbreken van nationale belangen zegt veel over de "geponeerde natie". Citaat:
WTO ..... wtf ....? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#179 | |||||
Banneling
|
![]() Het vervolg:
Citaat:
Anderzijds heb ik een hekel aan mensen die van hun eigen onwetendheid (of met een duur woord: agnosticisme) het toppunt van intelligentie maken. Dat kan evenzeer - meestal zelfs - in elitaire blindheid vervallen. Zo weet ik perfect wat "verdraagzamen" niet kunnen verdragen of waar de vrienden van de "open samenleving" niet open voor staan. Citaat:
Ik heb dat overigens niet gezegd. Het is ook niet van belang in deze discussie. Citaat:
En op dit ogenblik is de invloed van de N-VA als grootste partij zelfs nihil, tenzij dan dat ze de Open VLD onder druk zet om een zo "rechts" mogelijk beleid te voeren. Het laatste "constructieve" voorstel van De Wever was niet voor niets een regering met MR, Open VLD en CD&V, en dat onder een dikke laag communautair vernis. Citaat:
Dictatuur heeft in theorie enkel een gewelddadig karakter als ze niet op waarheid en traditie gebaseerd is, wat in de liberale democratie dus het geval is. En onder geweld versta ik hier: enerzijds de macht van het geld (de rechtse pool van de democratie) en de macht van het getal (de linkse pool). Citaat:
Een "Vlaams-nazistisch spookbeeld" is dus enkel een spookbeeld voor jou, ik gebruik hier - bewust - nergens ook maar iets van Vlaamse symboliek. En romantisch? Wel integendeel, ik ben nihilistisch in Nietzscheaanse zin. Anders dan Nietzsche richt ik mijn nihilisme echter tegen de afgoden en taboes van de moderne wereld, niet tegen het christendom of tegen godsdienst in het algemeen (want daar heb ik te veel respect voor). Jammer dat je aan het (voorlopige) einde van een interessante discussie alsnog in stromansargumenten vervalt. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 17 december 2011 om 20:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik weet bv helemaal niet waar jij naartoe wil ( met de wereld dan). Citaat:
Het is zelfs cruciaal, je kan immers de totale politiek en socio-economische realiteit niet los zien van de discussie omtrent geloof in de markt. Citaat:
maar iedereen is collaborateur, precies omdat je nooit alleen staat met gelijk welk idee. Citaat:
aan de ene kant heeft de nva veel meer invloedsgebieden dan die tijdelijke akkoorden die onterecht als eindpunt worden bekeken, aan de andere kant is er een invloed op de trad. partijen die in hun paniekvoetbal zelfs niet eens een schaduw zijn van hun voorgeschiedenis. Citaat:
Citaat:
geweld is waar en kan een traditie zijn Citaat:
![]() |