Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 december 2011, 16:46   #161
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is nooit bewezen, we hebben ogen en oren en konden live op televisie meevolgen hoe BDW "neen" zei op de vraag van de formateur om onderhandelingen op te starten op basis van zijn nota. Aangezien de andere partijen ja zegden EN er voldoende meerderheid (2/3) aanwezig was, kon de formatie doorgaan. Waarom zou deze simpele basisregel in de politiek hier niet toegepast worden ? Omdat er andere regels zouden gelden voor n-va ? Komaan... Niet degene die kiest om achter te blijven telt, wel degenen die kiezen om voort te gaan.
Had er met de overige partijen geen 2/3 meerderheid geweest, dan hadden we uiteraard een heel ander verloop gekregen.
Maar je kunt de geschiedenis niet herschrijven, in 2014 zal er een nieuwe kans zich voordoen.
Ik zou zeggen degene die het front breekt, treft schuld. Dit is CD&V en Open-VLD, die niet zonder N-VA aan de regering gingen deelnemen. En bij de eerste de beste slechte gelegenheid N-VA aan de kant hebben gezet. Hoe verklaart U anders dat CD&V neen zei tegen de betere nota Vande Lanotte en ja tegen de nota Di Rupo.
Trouwens als ze dit zelf toegeven (De Croo, Vande Lanotte, vader van De Croo, ...), dan geloof ik hun daarin. Vermits ze in feite tegen hun eigen winkel spreken op dat moment.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 17 december 2011, 16:48   #162
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Ik zou zeggen degene die het front breekt, treft schuld. Dit is CD&V en Open-VLD, die niet zonder N-VA aan de regering gingen deelnemen. En bij de eerste de beste slechte gelegenheid N-VA aan de kant hebben gezet. Hoe verklaart U anders dat CD&V neen zei tegen de betere nota Vande Lanotte en ja tegen de nota Di Rupo.
Trouwens als ze dit zelf toegeven (De Croo, Vande Lanotte, vader van De Croo, ...), dan geloof ik hun daarin. Vermits ze in feite tegen hun eigen winkel spreken op dat moment.
2.
Derhalve die mensen hebben het bewijs geleverd. En de feiten spraken ook voor zich.
stuyckp is offline  
Oud 17 december 2011, 17:05   #163
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Excuseer?

Dat klopt niet.
Het zal nog niet. Als u nu denkt dat het een dagje uit is deel te moeten uitmaken van een regering die 12 miljard moet besparen... De Groenen hebben ook niet erg geprotesteerd toen ze uit de boot vielen.
Het Oosten is offline  
Oud 17 december 2011, 17:29   #164
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent een vat vol leugens:
U gebruikt nogal lichtvaardig het woord 'leugens'. U moet lezen wat ik schrijf.

Ik zei dat De Croo er geen geheim van gemaakt heeft dat hij de Groenen er niet bij wilde.

Bovendien heb ik nooit gesteld dat Groenen er niet bij wilden. Maar ze zijn minstens even blij dat ze er nu niet bij zijn.

Gesnopen nu?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 december 2011 om 17:30.
Het Oosten is offline  
Oud 17 december 2011, 17:34   #165
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent een vat vol leugens:
2
born2bewild is offline  
Oud 17 december 2011, 17:43   #166
fabianen
Gouverneur

Standaard

Je weet toch dat een politieker alleen zich roert als er publiek is.
V.V.Q,hoe meer hij verantwoordelijkheid krijgt hoe meer hij verdikt.
En dat bedoel ik echt letterlijk.De M. is niet ver weg!

Laatst gewijzigd door fabianen : 17 december 2011 om 17:46.
fabianen is offline  
Oud 17 december 2011, 17:51   #167
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik snap niet dat er Vlamingen zijn die pro De Croo zijn. Deze persoon is de oorzaak van alle miserie. Het was De Croo die de stekker uit de regering trok. Het was De Croo die loog dat hij niet wilt meewerken aan een nieuwe regering zonder NVA. En het was deze hypocriet die niet verder wilde onderhandelen met de Vlaamse groenen rond tafel. Dat laatste was voor mij althans de druppel. De Vlaamse groenen hadden moeten mee onderhandelen.

Begrijpen wie begrijpen kan.

Blijkbaar heeft de NVA echte politieke spel nog niet onder de knie, anders hadden ze zichzelf niet zo buiten spel gezet.
Zij hebben gegokt op nieuwe verkiezingen,.......en verloren.
En nu maar verzuurd doen en in het wilde rondslaan,..
speurneus is offline  
Oud 17 december 2011, 17:54   #168
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Blijkbaar heeft de NVA echte politieke spel nog niet onder de knie, anders hadden ze zichzelf niet zo buiten spel gezet.
hoezo, komen er geen nieuwe verkiezingen?
born2bewild is offline  
Oud 17 december 2011, 18:00   #169
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen degene die het front breekt, treft schuld. Dit is CD&V en Open-VLD, die niet zonder N-VA aan de regering gingen deelnemen. .
Er is nooit een front geweest. NVA had dat voorgesteld, maar noch CD&V noch OVLD wilde zich zomaar aan het dictaat van de NVA onderwerpen.
NVA wilde niet onderhandelen, die wilde maar één ding en dat waren nieuwe verkiezingen. En omdat dat niet gelukt is steken onze calimero's de schuld als een bende kleine kinderen op de anderen.
speurneus is offline  
Oud 17 december 2011, 18:02   #170
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nooit een front geweest. NVA had dat voorgesteld, maar noch CD&V noch OVLD wilde zich zomaar aan het dictaat van de NVA onderwerpen.
NVA wilde niet onderhandelen, die wilde maar één ding en dat waren nieuwe verkiezingen. En omdat dat niet gelukt is steken onze calimero's de schuld als een bende kleine kinderen op de anderen.
Blijven herhalen , WIJSneus, blijven herhalen!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 december 2011, 18:11   #171
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Blijven herhalen , WIJSneus, blijven herhalen!!!
Zal ik zeker doen Bokske.
Alleen al omdat het toch zo leuk is om jullie verzuurde reacties te zien.
speurneus is offline  
Oud 17 december 2011, 18:17   #172
Yow
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zal ik zeker doen Bokske.
Alleen al omdat het toch zo leuk is om jullie verzuurde reacties te zien.
En zo wordt de aandacht afgeleid van waar het echt om draait...
Yow is offline  
Oud 17 december 2011, 18:20   #173
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor zover de NVA ooit al wilde .... ( de rest moogt u zelf invullen).
Het Oosten is offline  
Oud 17 december 2011, 18:23   #174
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Voor zover de NVA ooit al wilde .... ( de rest moogt u zelf invullen).
system ga eens zeveren op het anti-n-va-forum.
als je niets anders te doen hebt, kan je beter daar je gal gaan spuwen want hier werkt het niet. en vergeet je vriendjes niet mee te pakken zodat het hier eindelijk rustig is.
Shadowke is offline  
Oud 17 december 2011, 18:26   #175
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
system ga eens zeveren op het anti-n-va-forum.
als je niets anders te doen hebt, kan je beter daar je gal gaan spuwen want hier werkt het niet. en vergeet je vriendjes niet mee te pakken zodat het hier eindelijk rustig is.
Zeg Hollander, ga op een ander zagen en janken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 december 2011 om 18:32.
Het Oosten is offline  
Oud 17 december 2011, 18:48   #176
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gebruikt nogal lichtvaardig het woord 'leugens'. U moet lezen wat ik schrijf.

Ik zei dat De Croo er geen geheim van gemaakt heeft dat hij de Groenen er niet bij wilde.
Hij had gewoon het lef niet om dit te zeggen van te voren. En kon enkel rond de pot draaien met hypocriete uitspraken in de richting van "te veel partijen". Verschillende links en beeldmateriaal tonen dit aan.

Citaat:
Bovendien heb ik nooit gesteld dat Groenen er niet bij wilden. Maar ze zijn minstens even blij dat ze er nu niet bij zijn.
Gesnopen nu?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 17 december 2011, 18:54   #177
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal nog niet. Als u nu denkt dat het een dagje uit is deel te moeten uitmaken van een regering die 12 miljard moet besparen... De Groenen hebben ook niet erg geprotesteerd toen ze uit de boot vielen.
De groenen konden er nochtans niet mee lachen dus wat u schreef slaat nergens op, met alle respect.

De groenen zijn eruit gekickt en nochtans waren zij één van de enige partijen die vooruitgang hebben geboekt (samen met de NVA). Als er iemand moet weggekickt worden is het de hypocrieten De Croo wel.

Je argument slaat nergens op. De PS en de VLD staan ook niet bepaald dicht bij elkaar en toch zijn ze tot een compromis gekomen.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 17 december 2011 om 18:55.
suqar_7loe is offline  
Oud 17 december 2011, 19:01   #178
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de vetpotten van de macht, waar ze al zo lang aan gewend zijn, belangrijker zijn voor de OVLD en de CD&V, nu ze net als Spa gereduceerd zijn tot een fractie van wat ze vroeger waren, is daar natuurlijk totaal vreemd aan.

We hebben bovendien met de regelmaat van een klok de NVA horen aandringen op nieuwe verkiezingen, zeker nadat ze peiling na peiling beleven groeien.

Sommige mensen vertellen zo'n achterlijke zaken dat ze de nutteloosheid van hun eigen bestaan alleen maar accentueren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 17 december 2011, 21:37   #179
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat er gewoon niet eerlijk aan toe in dit land. De overwinnaars hadden rond tafel moeten zitten, de NVA en de groenen. Dat is wat ik denk. Of wij twee dat nu leuk vinden of niet, is niet relevant.

De NVA en de groenen zouden meer moeten te zeggen hebben dan die hypocrieten zoals Beke en De Croo.
Oud 17 december 2011, 21:58   #180
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gaat er gewoon niet eerlijk aan toe in dit land. De overwinnaars hadden rond tafel moeten zitten, de NVA en de groenen. Dat is wat ik denk. Of wij twee dat nu leuk vinden of niet, is niet relevant.

De NVA en de groenen zouden meer moeten te zeggen hebben dan die hypocrieten zoals Beke en De Croo.
Suqar

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be