![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Europees Commissaris
|
![]() Da's wat gedaan is? Gent is strengst in het goedkeuren, Antwerpen is soepelst en ik weet niet meer welke rechtbanken het zijn in Wallonië maar twee grote daar zitten net onder het landelijke gemiddelde, terwijl Brussel iets boven het gemiddelde zit.
![]() |
#162 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens Xenophon, die uit eigen ervaring spreekt maar ik geloof het zelf niet, is de Vlaamse situatie zelfs dat iedereen met een straf onder de drie jaar al bij het binnenkomen van de gevangenis, de datum te horen krijgt wanneer hij vrijkomt (na exact een derde van de straf).
Dus als hetgeen hij zegt waar is, is het zelfs onmogelijk dat Wallonië nog soepeler is, want dat valt buiten de wet Lejeune.
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
om maar aan te tonen dat je cijfers van uitvoeringsrechtbanken moeilijk kunt vergelijken ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar waar je schrijft, "de Vlaamse situatie," ik weet niet ofdat men in Wallonie andere normen gebruikt, ik heb het nooit gehoord en het zou me eerlijk gezegd verbazen vermits de strafuitvoering - volgens mij, werkt gebaseerd op ministriele schrijvens van de federale justitie minister. Zodus, je bent veroordeeld en je komt binnen in de gevangenis, de griffie kijkt na of je nog op de rol staat, indien dit niet het geval is, dan tellen ze je straffen op en als die niet de drie jaar te boven gaan rekenen ze uit wanneer je vrijkomt. Binnen de week kom je dan bij de directeur die je je vrijlatingsdatum geeft die exact op 1/3 van je straf ligt. De uitvoeringsrechtbanken zijn dus wat betreft straffen tot drie jaar een formaliteit, waarom is dat nu zo moeilijk te geloven?
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Legende: Ik trek zeer grote ogen en mijn mond valt open van verbazing.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 december 2011 om 23:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb wel cijfers gezien die hun roddels weerleggen. Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 23 december 2011 om 06:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vind dat er wel een verschil is tussen een roddel en een mening van iemand die het gemaakt heeft in zijn vakgebied, en die een veronderstelling maakt over een item in zijn vakgebied. Ambetant hé, zo iemand die eens iets zegt dat er alweer een item is waarover een communautair verschil blijkt te zijn. Edit: Tsja, we weten het wel. Ik grijp alles aan om aan te kunnen tonen dat wij in een twee-land leven; en jij ontkent alles in dat verband.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 23 december 2011 om 07:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah nee? Wie heeft er dan de trein Brussel-Luik tegengehouden in Landen gisteren?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is konijn met pruimen op Sergio Hermans wijze. Hoeveel sterren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Konijn is beter op Vlaamse wijze, met cognac.
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is niet een mening van iemand die het gemaakt heeft in het vakgebied waarover hij zich uitspreekt! Een roddel is het, zoals hij zelf toegeeft. Laatst gewijzigd door artisjok : 23 december 2011 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Europees Commissaris
|
![]() Vermassen heeft dit jaar één (zijn eerste) zaak in het Frans gepleit.
![]() |
#175 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||