Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2011, 15:17   #161
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Omdat men België weet liggen.
Yup, that's the capital of Brussels!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 15:18   #162
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Belgium? Isn't that the capital of Brussels?

Maak je niet teveel illusies, de internationale bekendheid van België en zeker van Vlaanderen is beperkt.
Vito was me voor

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 16:00   #163
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Zou dat jouw eerste keuze zijn? Het is waarschijnlijk weer zo een probleem als met de belgische nummerplaten. Het meest logische valt weg wegens 'trop flamand'.
Ga jij dan maar voor .vla.

Ik registreer inderdaad uw eigen voorstel koeien.vla al, samen met limburgse.vla, goegebakken.vla,... Dat is niet "trop flamand", er is begripsverwarring, net als met .vld. Maar daarmee kan je geen Calimero spelen natuurlijk.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 16:00   #164
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

en ik maar denken dat die .vlaanderen een grapje van jullie was
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 17:35   #165
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
en ik maar denken dat die .vlaanderen een grapje van jullie was
nope, wat we zelf doen, doen weuhh ..

automatische aanvulling

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 28 december 2011 om 17:35.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 20:05   #166
Vladja
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Website van de provincie Limburg:

http://www.limburg.vla

Niet ridicuul zegt u?
Alsof je geen ridicule url's met 'be' kan krijgen:
http://www.ado.be/
http://www.flam.be/
http://www.fris.be/
http://www.scara.be/

Bovenstaande url's bestaan dus echt!
Vladja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 20:14   #167
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vladja Bekijk bericht

Dat heb je met 'com' ook hoor:

http://www.comcom.com

En nee, dit is geen website voor duivenmelkers...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 23:26   #168
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vladja Bekijk bericht

Je bent youtu.be vergeten.

Neen, ik vind deze niet ridicuul. Maar ik heb me zitten bedenken: de enigen voor wie .vla ridicuul is, zijn de Nederlandstaligen zelf. Een Engelstalige, die ziet in een "Vla" niets bijzonders.

Resultaat: we lachen onzelf uit, maar behouden onze serieux voor het buitenland (tenzij Nederland). Doe toch maar dus die .vla. Al denk ik dat voor culturele zaken we beter .nld zouden nemen.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 23:41   #169
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Een extensie even lelijk als onze leeuwenvlag. Laat maar komen die hap!
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 23:52   #170
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Een extensie even lelijk als onze leeuwenvlag. Laat maar komen die hap!
Die vlag met een mooie gestyleerde leeuw: die benijdt men ons. Die springt dadelijk in het oog! Wat anders dan al die 'banden'vlaggen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 29 december 2011 om 00:02.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 23:52   #171
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, Sugar, dat snap ik niet! Die code was er al lang voorHet VB ze overnam ( ik meen me stickers te herinneren met VL die de VU ooit ronddeelde ) en de Vlaamse vlag zonder die verwijfde rode nagels was er ook al vooraleer het gewest Vlaanderen voor die verwijfde leeuw (ook weer omdat de andere 'trop flamand' was ) koos. Trouwens zeg je 'vlagJE' uit minachting of uit lieftalligheid?
Ik snap dat heel goed. Mensen associëren die vlaamse leeuw nogal snel met het vlaams belang. En dan heb ik het over mensen die niet nationalistisch zijn.
De enige moment dat ik zo eens niet op die leeuw let is bij het ontvangen van mijn loonbrief.

Ik heb het je al eens gezegd; de mannen van de gemeente hingen Vlaamse vlaggen voor de schoolpoort tijdens het schoolfeest. De directeur was even in shock toen hij zoiets zag en hij heeft ze direct laten vervangen door een andere vlag. Toen ik hem vroeg waarom hij geen Vlaamse vlag prefereert was zijn antwoord kort en bondig 'Geen Vlaams nationalisme op onze school, je wilt dat men ons linkt aan het Vlaams belang, zeker'. Ik kan die man wel volgen.

Vlagje, vlag, who cares eigenlijk hoe je zo'n doek noemt?
Oud 28 december 2011, 23:58   #172
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Gewoon een detail, niets meer. Voor mij is een allochtoon een flexibele en kneedbare mens, maar mij valt op dat veel eigenschappen gewoon eigen zijn aan dit land en te herkennen aan derde- of vierde-generatie-allochtonen, zelfs aan eerste-generaties. Nu ja, daarover kan men elders discussiëren. Eberhard hoopt dat ze niet integreren in de cultuur hier, maar ze doen het wel (onbewust).

Allochtonen zijn inderdaad 'soms' kneedbaar. Wat uw cartoon betreft, als dat integratie moet voorstellen dan zeg ik: Integratie, my ass. Het is al ver gekomen dat men je pas erkent als Vlaming bij het achteroverslaan van pintjes bier. Neen, dank je. (Wel een grappige cartoon, dat wel)

Ach, wat is integratie? Een vraag die ik hier al maanden stel en waarop ik geen deftig antwoord krijg.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 28 december 2011 om 23:58.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 00:00   #173
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gebeurt altijd als men zonder argumenten zit.
Is me inderdaad ook opgevallen.

Het zijn ofwel de Marokkanen ofwel de Walen ofwel de moslims geweest.
Oud 29 december 2011, 00:01   #174
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik snap dat heel goed. Mensen associëren die vlaamse leeuw nogal snel met het vlaams belang. En dan heb ik het over mensen die niet nationalistisch zijn.
De enige moment dat ik zo eens niet op die leeuw let is bij het ontvangen van mijn loonbrief.

Ik heb het je al eens gezegd; de mannen van de gemeente hingen Vlaamse vlaggen voor de schoolpoort tijdens het schoolfeest. De directeur was even in shock toen hij zoiets zag en hij heeft ze direct laten vervangen door een andere vlag. Toen ik hem vroeg waarom hij geen Vlaamse vlag prefereert was zijn antwoord kort en bondig 'Geen Vlaams nationalisme op onze school, je wilt dat men ons linkt aan het Vlaams belang, zeker'. Ik kan die man wel volgen.

Vlagje, vlag, who cares eigenlijk hoe je zo'n doek noemt?
Hier geef je aan dat je de vlag van Vlaanderen door een politiek gekleurde visie van een superieur bent gaan misprijzen. Die situatie heeft je duidelijk negatief beïnvloed en ten onrechte. De leeuwenvlag is de officieel erkende vlag van de Vlaamse Gemeenschap en die directeur die haar op een malafide wijze degradeerde tot een te minachten iets en haar koppelde aan een politieke partij die hij blijkbaar niet goed gezind was, heeft hier een kapitale fout gemaakt, want die leeuwenvlag staat ook op zijn loonbriefje en ik wed er alles op dat hij het loon dat daarop vermeld staat zeker nog nooit geweigerd heeft. Van principes gesproken, niet?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 29 december 2011, 00:04   #175
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Hier geef je aan dat je de vlag van Vlaanderen door een politiek gekleurde visie van een superieur bent gaan misprijzen. Die situatie heeft je duidelijk negatief beïnvloed en ten onrechte. De leeuwenvlag is de officieel erkende vlag van de Vlaamse Gemeenschap en die directeur die haar op een malafide wijze degradeerde tot een te minachten iets en haar koppelde aan een politieke partij die hij blijkbaar niet goed gezind was, heeft hier een kapitale fout gemaakt, want die leeuwenvlag staat ook op zijn loonbriefje en ik wed er alles op dat hij het loon dat daarop vermeld staat zeker nog nooit geweigerd heeft. Van principes gesproken, niet?
Ik heb niets tegen de Vlaamse leeuwen vlag. En mijn baas ook niet. Mijn punt is gewoon dat bepaalde mensen die vlag linken aan het Vlaams belang. Ik ben niet de enige die die mening deelt overigens. Het is die partij die de leeuwenvlag besmeurt en verkracht heeft.
Oud 29 december 2011, 00:08   #176
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Is me inderdaad ook opgevallen.

Het zijn ofwel de Marokkanen ofwel de Walen ofwel de moslims geweest.
Wel, ik ben Vlaams-nationalist en kom daar hier op het forum zonder boe of ba voor uit waardoor ik me erg kwetsbaar opstel (in tegenstelling tot vele anderen waarvan je hun ideeên en plolitieke achtergrond alleen maar kunt raden). Maar ik denk niet dat je mij dat wat je hier boven beweert, kunt aanwrijven. Dus liefst niet generaliseren graag, want dan bezondig je je aan dat waarvan je mij - en bij uitbreiding alle Vlaams-nationalisten - beschuldigt.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 29 december 2011 om 00:12.
Oud 29 december 2011, 00:11   #177
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik heb niets tegen de Vlaamse leeuwen vlag. En mijn baas ook niet. Mijn punt is gewoon dat bepaalde mensen die vlag linken aan het Vlaams belang. Ik ben niet de enige die die mening deelt overigens. Het is die partij die de leeuwenvlag besmeurt en verkracht heeft.
Degenen die de leeuwenvlag willen linken aan onverdraagzaamheid zijn in fout. Men zou veel beter moeten weten. Maar de opinie van enkele hardschreeuwers (langs beide kanten van het sprectrum) is daarom nog niet 'de waarheid'.

Citaat:
Oud 29 december 2011, 00:17   #178
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Wel, ik ben Vlaams-nationalist en kom daar hier op het forum zonder boe of ba voor uit waardoor ik me erg kwetsbaar opstel (in tegenstelling tot vele anderen waarvan je hun ideeên en plolitieke achtergrond alleen maar kunt raden). Maar ik denk niet dat je mij dat wat je hier boven beweert, kunt aanwrijven. Dus liefst niet generaliseren graag, want dan bezondig je je aan dat waarvan je mij - en bij uitbreiding alle Vlaams-nationalisten - beschuldigt.
Het staat je vrij uit te komen voor je overtuiging. Anderen, doen dat weer niet wat ook hun goed recht is.

Ik beschuldig jou nergens van. Noch scheren ik en Henri iedereen over eenzelfde kam. Maar wat Henri schreef is nochtans echt zo. Geen zinnig mens die het zal ontkennen dat er graag met modder wordt gegooid naar de Marokkanen, moslims en Walen. En als het je gerust kan stellen, er wordt ook met modder gegooid naar NVA'ers en VB'ers maar niet even hard.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 december 2011 om 00:22.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 00:21   #179
suqar_7loe

Standaard

@ Bokkenreyder:

Ga naar google en typ 'Vlaamse leeuw' en bekijk de afbeeldingen eens. En dan verschieten als mensen die vlag associëren met het racistisch belang. Ik en velen met mij, vergissen zich duidelijk niet.
Oud 29 december 2011, 00:28   #180
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
@ Bokkenreyder:

Ga naar google en typ 'Vlaamse leeuw' en bekijk de afbeeldingen eens. En dan verschieten als mensen die vlag associëren met het racistisch belang. Ik en velen met mij, vergissen zich duidelijk niet.

Vooral die laatste is een opmerkelijk resultaat.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be