![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Twee staten oplossing: voor of tegen | |||
2 staten |
![]() ![]() ![]() |
42 | 60,87% |
1 staat, zoals het nu is |
![]() ![]() ![]() |
16 | 23,19% |
Confederatie |
![]() ![]() ![]() |
11 | 15,94% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Franstaligen voor het eerste kiezen is vrij goed denkbaar, maar die maken maar 34% van de Brusselse bevolking meer uit. Die pakt niemand ons af. Inderdaad, een onnozel detail dat ons niet mag tegenhouden om de keuze voor onafhankelijkheid te maken.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De groep van mensen met een migranten-achtergrond (72 % vd Brusselse bevolking) vinden Vlamen en hun taal meestal niet zo tof. Daar hebben sommige Vlamingen dan ook érg hun best voor gedaan. De uittocht van Nederlandstaligen uit HV gaat gewoon door. De intocht van anderstaligen ook. We zullen zien wat er gebeurt als de eerste 'Vlaamse' niet-faciliteiten gemeente een Franstalige burgemeester heeft. Late we hopen dat dat in 2012 al het geval is, dan weten we meer. Als dat onnozel detail er niet was geweest was Belgie allang gesplitst. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 december 2011 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=Eberhard Leclerc;5896623]
...De groep van mensen met een migranten-achtergrond (72 % vd Brusselse bevolking) vinden Vlamen en hun taal meestal niet zo tof... QUOTE] Moéten zij ons "tof" vinden? Misschien niet, maar "moeten" wij dan iets? Misschien ook niet..., of misschien moeten we gewoon eens de vraag stellen wat zij ons te bieden hebben? (waarmee ik maar wil zeggen dat er een evenwicht moet zijn van rechten en plichten) |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat de lonen van werknemers onder druk komen te staan, dat ze misschien enkele tientallen kilometers verder zullen moeten werken en dat ze misschien hun job kwijt zullen zijn, dat wordt in het Vlaams-nationalistische pleidooi allemaal verzwegen. Citaat:
Efficiënter?!? Door inherent aan decentralisatie meer ambtenaren nodig te hebben, zeker. Bedrijven die wegtrekken en méér werkzekerheid. Ik zie het verband niet. Of, ja, toch wel: een OMGEKEERD evenredig verband. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Arbeidsomstandigheden in het Industriële Revolutie-tijdperk tegenover minimale werkomstandigheden? Het is maar een voorbeeldje. Maar de omstandigheden van de 19e eeuw zullen voor werknemers op de één of andere manier ook wel voordelig geweest zijn, zeker? |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar hebben sommige migranten ook érg hun best voor gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() In hoeverre moet je solidair zijn en u zorgen maken om een groep die niet mee wil werken en eerlijk functioneren . ik denk niet dat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() Het maakt niet uit, als ze maar Frans spreken.
Geniet van je Franstalige cultuur, Brussel. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A) als ze mogen stemmen B) als ze zich nijver voortplanten C) als ze militant zijn als A) + B) + C) zou ik me idd ernstig zorgen maken... Als ik deze groep aan de 'verkeerde' kant liet meevechten. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 december 2011 om 02:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zou een trotse beschaving hebben gereageerd toen er werd beslist Franstalige rechters aan Vlaanderen toe te wijzen.
Maar ja, mooi weer, dus lekker op een terrasje aan de kust. Onze leiders zullen wel weten wat goed is zeker? Citaat:
Die hadden niet door zeker dat die taal volgens veel Vlamen niet geschikt is voor muziek. English please. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 december 2011 om 02:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is de schuld van iedereen, van elke groep die zich van de andere wil onderscheiden.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Mitgard : 30 december 2011 om 04:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, ik maak er me druk over waar ik zal kunnen werken. Dat is toch zo vreemd niet. Neen, er is niets mis met duidelijkheid, transparantie en responsabilisering. Daar loopt de Vlaamse overheid ook niet direct van over. Een heksenjacht op werklozen is geen responsabilisering. Er moet werk gecreëerd worden. Dat heeft met link-rechts veel lorren te maken. Tot nu toe hebben we allen jobs verhuisd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In landen als Frankrijk en Spanje is de werkloosheidsuitkering in de tijd beperkt, en er is toch nog zo veel werkloosheid. Zou er dan toch iets schelen aan het jobaanbod? Of is dat allemaal luiheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus hoe kleiner en hoe zwakker de statenmachinerie boven ons is, hoe beter he. En zeker niet in een staat waar we met hermetisch afgesloten "anderen" die niet kunnen hopen op onze welgewillendheid, bestuurscompromissen moeten maken. Dat jij en ik niet tot hetzelfde electoraat behoren is heel duidelijk. Het punt is echter dat een politicus die van jouw kant is, met mij TOCH wat rekening moet houden, want hij weet niet in welke mate ik nooit voor hem zou stemmen. Dus gaat-ie toch niet teveel in mijn ballen sjotten. Ik ben een potentiele kiezer (denkt-ie). Maar als wij in twee verschillende "zakken" kiezers zitten, en hij kan officieel enkel maar in de ene zak graaien naar kiezers, dan gaat-ie mij voor niks ontzien. DAT is de ergste vorm van staat, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ook weer in het nadeel van de werknemer is. Verdeel en heers werkt nog altijd uitmuntend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als de werkgever daarvoor dat loon wil geven, en waarschijnlijk al niet veel volk zal vinden, zal een hoger loon voor hem niet meer rendabel zijn, en doet hij beter zijn dingen op een andere manier, zonder die job, dan er geld aan te verliezen. Citaat:
Maar in 't algemeen heb je gelijk: er zijn teveel mensen die "een job willen" en dus verwachten dat er ondernemers zijn die jobs creeren, terwijl ze er zelf geen creeren. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 december 2011 om 07:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat de werkgever het laagst mogelijke loon uitbetaalt om de winst de maximaliseren. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |