Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2011, 18:20   #161
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mensen die met genoegen op een bok rijden, beschouw ik als dierenmishandelaars.
Joke of the century !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 19:03   #162
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die met genoegen op een bok rijden, beschouw ik als dierenmishandelaars.
Om nog te zwijgen van mensen die bij het minste geringste op hun paard zitten.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 19:05   #163
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Hun 'hobbelpaard', bedoel je toch, hé?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 31 december 2011, 19:09   #164
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Meestal zitten ridders op een paard. Op en bok daarentegen....
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 19:10   #165
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Meestal zitten ridders op een paard. Op en bok daarentegen....
Tja, heb dan ook niet de ambitie om voor 'ridder' door te gaan, hé!

Citaat:
Oud 31 december 2011, 19:41   #166
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Tja, heb dan ook niet de ambitie om voor 'ridder' door te gaan, hé!
Maar wel als bokkenrijder dan.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 02:31   #167
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Welk belang heeft het eigenlijk hoe België ontstaan is?

Niemand van ons was er bij. Niemand heeft er iets verloren.
Ik heb nog niet alle reacties gelezen (wegens tijdsgebrek) maar mijn beste, ik vind het wel belangrijk om te weten hoe ons land is ontstaan.

Wat ik echter mis in deze discussie; ofwil ligt het aan mezelf aangezien ik in mijn openingspost niet duidelijk genoeg ben geweest is het volgende:

Laten we even doen alsof we allen dezelfde mening delen over het ontstaan van dit land (want ik heb gemerkt dat het daar al misloopt). Hoe komt het dan dat Vlaams nationalisten een eind willen maken aan dit land? En hoe komt het dat Belgicisten geen onafhankelijk Vlaanderen zien zitten? Welke argumenten gebruiken beide partijen om hun standpunt te verdedigen. Geld kan toch onmogelijk het enige argument zijn dat men kan aanhalen om te spliten?
Oud 1 januari 2012, 02:33   #168
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Bij de weg, belgicist of nationalist: een fijn, mooi, vredevol en gezegend jaar toegewenst.
Oud 1 januari 2012, 03:46   #169
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat Vlaams nationalisten een eind willen maken aan dit land? En hoe komt het dat Belgicisten geen onafhankelijk Vlaanderen zien zitten? Welke argumenten gebruiken beide partijen om hun standpunt te verdedigen. Geld kan toch onmogelijk het enige argument zijn dat men kan aanhalen om te spliten?
Dat is waar. Koerden bv. willen zich ook graag afscheuren en daar is ook geen geld mee gemoeid, tenzij mss die oliebronnen waar ze op zitten.

Wat mij ten andere ook steeds verbaast is dat weinigen hier het streven naar Koerdische onafhankelijkheid in vraag zullen stellen. Of dat landen zoals Estland, Letland, Litouwen, Slovakije, Kazakstan of Slovenie zich hebben afgescheurd. Er is ook sympathie te bespeuren voor Baskisch separatisme.

Maar als Vlaanderen dat ook wil doen dan zijn er ineens een resem obstakels om dat dat vooral niet te doen. Ik stel enkel maar vast.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 09:23   #170
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we even doen alsof we allen dezelfde mening delen over het ontstaan van dit land (want ik heb gemerkt dat het daar al misloopt). Hoe komt het dan dat Vlaams nationalisten een eind willen maken aan dit land? En hoe komt het dat Belgicisten geen onafhankelijk Vlaanderen zien zitten? Welke argumenten gebruiken beide partijen om hun standpunt te verdedigen. Geld kan toch onmogelijk het enige argument zijn dat men kan aanhalen om te spliten?
Ik hoop dat dat geen serieuze vraag meer is na zoveel tijd op dit forum...
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 10:44   #171
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dan dat Vlaams nationalisten een eind willen maken aan dit land?
Behoud of verwerven van macht is het kernwoord.
Koppel dat aan de domheid van de bevolking die onder het voorwendsel taal, volk of ander zever, zich voor de kar laten spannen van diegenen die enkel macht en eigen gewin voor ogen hebben.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 10:48   #172
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Behoud of verwerven van macht is het kernwoord.
Koppel dat aan de domheid van de bevolking die onder het voorwendsel taal, volk of ander zever, zich voor de kar laten spannen van diegenen die enkel macht en eigen gewin voor ogen hebben.
Het jaar wordt weer goed ingezet zie ik.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 10:53   #173
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Aan alle limburgers:
Wie denk je dat uw belangen behartigd?

A) De Limburgse/Vlaamse politiekers die er stemmen kunnen halen of verliezen.
B) De Franstalige politiekers die niets te verliezen hebben als ze Limburgers teleurstellen.

Dit is zo voor de hand liggend, alleen moeten sommigen deze simpele waarheid nog durven accepteren.
Omdat Limburg sociaal gezien meer overeenkomst vertoont met het Waalse landsgedeelte dan met de Vlaamse ruit is het best mogelijk dat de meerderheid van haar inwoners meer gebaat zijn met de politieke keuzes van de Franstaligen.

Het is best mogelijk dat Limburgse politici door de partijleiding gedwongen worden keuzes te maken die tegen de belangen van de eigen Limburgse bevolking ingaan.

Laatst gewijzigd door pajoske : 1 januari 2012 om 11:10.
Oud 1 januari 2012, 11:08   #174
pajoske

Standaard

Citaat:
En niet heel Limburg was Luiks (wat Henri 8 daar dan ook moge over denken)!
Idd.
Lommel was bv Brabants. Daarom heeft men het daar nu nog altijd over de Luiksen van de buurgemeenten.
Een deel van het het Maasland hoorde bv tot het hertogdom Limburg en Luxemburg. En was dus schatplichtig (onderworpen) aan Brabant Sinds de slag van Woeringen.

Maar eigenlijk bewijst dat enkel dat Vlaanderen even kunstmatig is dan België. Er is zelfs geen eenheidstaal. Enkel een door de overheid gekozen gemeenschappelijke standaardtaal.
Oud 1 januari 2012, 11:13   #175
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd.
Lommel was bv Brabants. Daarom heeft men het daar nu nog altijd over de Luiksen van de buurgemeenten.
Een deel van het het Maasland hoorde bv tot het hertogdom Limburg en Luxemburg. En was dus schatplichtig (onderworpen) aan Brabant Sinds de slag van Woeringen.

Maar eigenlijk bewijst dat enkel dat Vlaanderen even kunstmatig is dan België. Er is zelfs geen eenheidstaal. Enkel een door de overheid gekozen gemeenschappelijke standaardtaal.
De geografische indeling die wij gebruiken, zijn eigenlijk gewoon de Franse departementen die moesten breken met het verleden, maar dan zijn er door de Nederlanders oude namen op geplakt. Limburg kreeg bijvoorbeeld zijn naam omdat Willem daar een titel van had.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 1 januari 2012 om 11:14.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 11:29   #176
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nog niet alle reacties gelezen (wegens tijdsgebrek) maar mijn beste, ik vind het wel belangrijk om te weten hoe ons land is ontstaan.

Wat ik echter mis in deze discussie; ofwil ligt het aan mezelf aangezien ik in mijn openingspost niet duidelijk genoeg ben geweest is het volgende:

Ons land is ouder dan de meeste andere Europese staten.
En is door de geschiedenis heen, steeds door derde onderdrukt geweest vanaf het ogenblik dat de Romeinen hier zijn binnen gevallen.

De lage landen waren echter een groep van stammen die samenwerkte, maar geen echte gezamenlijke leiding hadden.
En hoewel de stammen in Europa niet meer bestaan en men de bevolking dus niet meer volgens herkomst van stam kan indelen zoals in Afrika, zit dit onderscheid nog steeds onder de huid te branden.

Vandaag word die stammenoorlogen uitgevochten in de politiek, op basis van taal, plaats van geboorte, dialect, partijkleur, plaats van woonst, enz.

In feiten zijn we dus nog geen stap verder ontwikkeld dan de Oude Belgen die tegenover de Romeinen stonden.
Maar ook geen stap verder dan de Congolezen, die elkaar beoordelen volgens stam.

Met dat verschil, dat de Belgen hun geweer van schouder veranderen, volgens de aangeboden voordelen en volgens de mogelijke vooruitzichten van voordelen. En dat ze niet verlegen zijn om elkaar gewoon een mes in de rug te steken als ze daar een mogelijk persoonlijk voordeel in zien.
Hoewel, in de rug, ze slagen elkaar gewoon openlijk de kop in, als ze daar voordeel in zien.
Als je morgen een wet kan laten stemmen dat de kandidaten premier een duel moeten laten uitvechten door hun beste schutters en de winnaar daarna zonder tegensprak het beleid mag bepalen en de regering mag vormen, houden de partijen overmorgen schutters wedstrijden om de beste schutters te kunnen aanwerven.

België is immers geen staat van eenheid, maar een samenstelling van 10 miljoen opportunisten. Als een deel van die bevolking zijn mogelijkheden beter inschat als ze een ander deel laten vallen, of als een deel zijn mogelijkheden beter acht door onderdrukking, en een ander deel door verraad tegenover hun kiezers, krijg je de huidige situatie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 11:40   #177
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd.

Die gemeenschappelijke STANDAARDTAAL wordt steeds meer gesproken.
Dat versterkt het samenhorigheidsgevoel.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 16:11   #178
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

post 94 al gelezen ondertussen?
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 16:24   #179
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het bestuur van Brabant was zelfs tot de komst van de Bourgondiërs in het Middel-Nederlands. Wie taalkunde studeerde weet dat de gedichten van hertog Jan I van Brabant een voorbeeld zijn van Middel-Nederlandse literatuur! En niet heel Limburg was Luiks (wat Henri 8 daar dan ook moge over denken)!
Het mooiste gedeelte wel.
Trouwens ook een stuk van Nederlands Limburg.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 16:29   #180
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behoud of verwerven van macht is het kernwoord.Koppel dat aan de domheid van de bevolking die onder het voorwendsel taal, volk of ander zever, zich voor de kar laten spannen van diegenen die enkel macht en eigen gewin voor ogen hebben.
straf,nét datgene kan je de francofonie én de belgicistjes hier verwijten...
En u gaat de zaken nét omdraaien,straffe toebak...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be