Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2012, 00:44   #161
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Maar je hebt wel zin , je droomt hardop over hoe je andermans kinderen gaat " verlossen " van hun stembanden ? Hoe zie je dat ? Hun keel oversnijden of zo ? Dit alles baart mij grote zorgen, wie weet ga je wel tot daden over op één of andere dag ?
Dat is wel erger als je bemoeien met andermans zaken vind ik...
Ja, en wie weet, als ik hard genoeg denk over wereldvrede: ga ik het op één dag wel brengen!

Ik zet me er meteen aan!
Oud 8 januari 2012, 00:48   #162
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ja, en wie weet, als ik hard genoeg denk over wereldvrede: ga ik het op één dag wel brengen!

Ik zet me er meteen aan!
Wereldvrede bewerkstelligen is moeilijker dan een paar kinderen aanvallen. Dat laatste ligt in de mogelijkheid van de eerste de beste gestoorde kwiet, het eerste niet.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 02:15   #163
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Wat een bizarre opmerking. Kinderen komen voort uit het welzijn van hun ouders, niet andersom.
Wat een bizarre opmerking.Het zijn de hongerlijders en de armen die zich het snelst voortplanten en voor de bevolkingsexplosie zorgen

Citaat:
Bovendien blijven in vele culturen* de ouders tot hoge leeftijd de kinderen ondersteunen, niet andersom.
O ja, de kindjes blijven de hele vergrijzende pyramide tot op steeds hogere leeftijd steunen. Wie zou het anders doen? De marsmannetjes?

Citaat:
* en al zeker in onze Westerse pampermaatschappij waar het gevoerde beleid het sowieso socio-economisch al voor de kinderen verbrod heeft.
En al zeker in het Westen want het is daar dat de levensverwachting het snelst gestegen is en het is daar dat er het minst kindjes zijn. Ieder kindje is dus zijn gewicht in goud waard voor het welzijn van de ouderen.

Nou, dat was dan een makkie

Maar eigenlijk bedoelde ik OOK en NOG heel iets anders.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 januari 2012 om 02:24.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 02:27   #164
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij/ zij ( ?) was volgens mij een vervelend kind. Is nu , nog steeds volgens mij, nog altijd vervelend.
Moest hij/ zij een braaf, lief kind geweest zijn, en vandaag een vervelende volwassene, is hij /zij hard veranderd.
Dat is vollediger en duidelijker
En staat in verband met het OOK en NOG van het bovenstaande bericht.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 januari 2012 om 02:28.
Oud 8 januari 2012, 02:39   #165
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je hebt wel zin , je droomt hardop over hoe je andermans kinderen gaat " verlossen " van hun stembanden ? Hoe zie je dat ? Hun keel oversnijden of zo ? Dit alles baart mij grote zorgen, wie weet ga je wel tot daden over op één of andere dag ?
Dat is wel erger als je bemoeien met andermans zaken vind ik...
Och kom, zie je nu echt niet dat hij dit niet letterlijk bedoelt en eigenlijk gewoon wilt zeggen dat sommige kinderen heel lastig kunnen zijn, en hem in dit geval heel erg stoorden?

En wie stoort is zich het eerst aan lawaaiërig chaotisch kindergedrag? Diegenen die zich als kind eerder de rustige en of de beheerste type's waren, al dan niet gestuurd door de ouders.

Bij mij is het ook zo hoor: hoeveel gebeurt het wel niet dat ik in mezelf denk van: 'och God, die heeft er beter nooit aan begonnen'.
Oud 8 januari 2012, 02:40   #166
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij/ zij ( ?) was volgens mij een vervelend kind. Is nu , nog steeds volgens mij, nog altijd vervelend.
Moest hij/ zij een braaf, lief kind geweest zijn, en vandaag een vervelende volwassene, is hij /zij hard veranderd.
Ik denk, neen: ik ben zeker dat jij een héél lastig kind was!!!
Oud 8 januari 2012, 09:30   #167
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Wat een bizarre opmerking.Het zijn de hongerlijders en de armen die zich het snelst voortplanten en voor de bevolkingsexplosie zorgen
Bevolkingsgroei volgt op economische groei en niet andersom...

Waar dat niet zo is, worden hoge kindergeboortes gecompenseerd door honger, kinderziekten, &c.

Citaat:
O ja, de kindjes blijven de hele vergrijzende pyramide tot op steeds hogere leeftijd steunen. Wie zou het anders doen? De marsmannetjes?
Je beseft het misschien niet, maar in het overgrote deel van de wereld bestaat er nog altijd niet zoiets als "pensioen" waarbij je betaald in je tuinstoeltje kan blijven zitten gedurende dertig jaar.

Citaat:
En al zeker in het Westen want het is daar dat de levensverwachting het snelst gestegen is en het is daar dat er het minst kindjes zijn. Ieder kindje is dus zijn gewicht in goud waard voor het welzijn van de ouderen.

Nou, dat was dan een makkie

Maar eigenlijk bedoelde ik OOK en NOG heel iets anders.
Elke bevolkingsgroei in het Westen volgde op economische groei (cf. midden negentiende eeuw, jaren twintig, jaren zestig, ...).

Laatst gewijzigd door lombas : 8 januari 2012 om 09:30.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 09:31   #168
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wereldvrede bewerkstelligen is moeilijker dan een paar kinderen aanvallen. Dat laatste ligt in de mogelijkheid van de eerste de beste gestoorde kwiet, het eerste niet.
Hippies dachten van niet.

Oud 8 januari 2012, 09:35   #169
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik denk, neen: ik ben zeker dat jij een héél lastig kind was!!!
Dat heb je mis dan. Ik was het braafste en liefste kindje dat je je kan voorstellen.
Oud 8 januari 2012, 09:36   #170
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Och kom, zie je nu echt niet dat hij dit niet letterlijk bedoelt en eigenlijk gewoon wilt zeggen dat sommige kinderen heel lastig kunnen zijn, en hem in dit geval heel erg stoorden?

En wie stoort is zich het eerst aan lawaaiërig chaotisch kindergedrag? Diegenen die zich als kind eerder de rustige en of de beheerste type's waren, al dan niet gestuurd door de ouders.

Bij mij is het ook zo hoor: hoeveel gebeurt het wel niet dat ik in mezelf denk van: 'och God, die heeft er beter nooit aan begonnen'.
Dat heb je mis dan : degenen die niets verdragen van kinderen, zijn gewoonlijk zélf de grootste monsters geweest. De érgsten .
Oud 8 januari 2012, 09:41   #171
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb je mis dan : degenen die niets verdragen van kinderen, zijn gewoonlijk zélf de grootste monsters geweest. De érgsten .
Je logica is rotsvast gewoon.
Oud 8 januari 2012, 09:54   #172
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Bevolkingsgroei volgt op economische groei en niet andersom...

Waar dat niet zo is, worden hoge kindergeboortes gecompenseerd door honger, kinderziekten, &c.
dikke zever. in de Afrikaanse en Noord Afrikaanse landen kent men een bevolkingsgroei van +10%

Vroeger stierven er effektief hopen kinderen, nu is dat al een pak minder (natuurlijk niet opgelost). Vraag is dan wel of in landen met die onaanvaardbare bevolkingsgroei er niet eerder in preventie dan in het vermijden van kindersterfte moet worden geinvesteerd;

CIA FACTBOOK / Population growth rate

(noteer even de Gaza Strip: op de 7de plaats!!!!)

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 januari 2012 om 09:55.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 10:49   #173
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Je logica is rotsvast gewoon.
Inderdaad. Ik heb al meermaals opgemerkt dat tussen degenen van mijn vroegere schoolkameraden die ik nog eens tegenkom, deze dat het meest onverdraagzaam, soms zelfs delinquent gedrag, vertoonden, vandaag het strengst met hun eigen kinderen zijn. " Aan een ouwe aap moet ge geen smoelen leren trekken " zeggen ze dan. Het zijn ook dezen die het meeste kritiek op hun volwassen medemens hebben, of hij nu autochtoon of vreemdeling is. Zij weten het altijd beter. Zij zijn de grootste egoïsten, en lastverkopers.
Ze waren als kind en tiener onverdraagzaam, en zijn dat vandaag nog. Zij zijn zelfs erger geworden.
Oud 8 januari 2012, 11:02   #174
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Lombas
Je beseft het misschien niet, maar in het overgrote deel van de wereld bestaat er nog altijd niet zoiets als "pensioen" waarbij je betaald in je tuinstoeltje kan blijven zitten gedurende dertig jaar.
Je beseft het misschien niet, maar het pensioen wordt nu betaald door de kindjes die er nu voor werken in het repartitie-systeem.
In het overgrote deel van de wereld zorgen de kindjes voor het welziojn van hun oudjes, zonder pensioen. Dat is de reden waarom die oudjes zoveel kindjes gemaakt hebben. Kindjes zijn dus overal ons pensioen.

Nou,dat was weer een makkie.

En die heerlijke kindjes zorgen ook voor ons psychisch welzijn. Ze zijn fantastisch, die schatjes.
Oud 8 januari 2012, 11:07   #175
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Je beseft het misschien niet, maar het pensioen wordt nu betaald door de kindjes die er nu voor werken in het repartitie-systeem.
In het overgrote deel van de wereld zorgen de kindjes voor het welziojn van hun oudjes, zonder pensioen. Dat is de reden waarom die oudjes zoveel kindjes gemaakt hebben. Kindjes zijn dus overal ons pensioen.

Nou,dat was weer een makkie.

En die heerlijke kindjes zorgen ook voor ons psychisch welzijn. Ze zijn fantastisch, die schatjes.
In de natuur is het ultieme doel der dier en plantensoorten zich voortplanten. Bij ons ook zeker ?
Oud 8 januari 2012, 11:15   #176
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dikke zever. in de Afrikaanse en Noord Afrikaanse landen kent men een bevolkingsgroei van +10%

Vroeger stierven er effektief hopen kinderen, nu is dat al een pak minder (natuurlijk niet opgelost). Vraag is dan wel of in landen met die onaanvaardbare bevolkingsgroei er niet eerder in preventie dan in het vermijden van kindersterfte moet worden geinvesteerd;

CIA FACTBOOK / Population growth rate

(noteer even de Gaza Strip: op de 7de plaats!!!!)
Impressionant. Zimbabwe op de eerste plaats met 4,5%, in 2008 was de bevolkingsgroei daar nog -7,81%. De bevolking lijkt daar van het één jaar naar het andere met 1 miljoen te springen. Op 12 miljoen is dat dus ongeveer 8% van de bevolking die ineens verdwijnt en erbij komt.

Zeer betrouwbaar.

Niger, op de tweede plaats, heeft het hoogste aantal geboortes in de wereld. Maar dat moet wel, vermits je kans om de 40 te overleven (als je al 15 bent geworden, men begrijpe het goed) zo'n 50% is.

Gaza, het voorbeeld dat je zelf aangeeft, is nochtans een voorbeeld van een enorm economisch potentieel. Het is daar al booming dat de klok slaat.
Oud 8 januari 2012, 11:16   #177
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de natuur is het ultieme doel der dier en plantensoorten zich voortplanten. Bij ons ook zeker ?
Na je rotsvaste logica doorbreek je met je doorgronding van onze raison d'être ook nog eens het godsprobleem.

Ongelofelijk boeiend.
Oud 8 januari 2012, 11:32   #178
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Kinderen zijn niet alleen ons welzijn, maar ook onze seculiere ONSTERFELIJKHEID

Kijk Ma, zonder GOD

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 januari 2012 om 11:33.
Oud 8 januari 2012, 11:37   #179
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Na je rotsvaste logica doorbreek je met je doorgronding van onze raison d'être ook nog eens het godsprobleem.

Ongelofelijk boeiend.
Het was een vraag eerder...Zijn wij bovenal op aarde om ons voort te planten ? En ook : om welke reden wensen bepaalde mensen zich niet voort te planten ? Gemakzucht ? Misantrophie ? Of zijn dit mensen met erfelijke kwalen ( geestelijke of lichamelijke ) wiens onderbewustzijn hen oplegt zich niet voort te planten ?
Want het is wel zo dat kinderen in de ogen van de meesten onder onze medemensen, en dit in de hele wereld, genade vinden, zelfs bij de meest wreedaardigen. Voor welke reden haten bepaalde mensen dan wél kinderen ?
Oud 8 januari 2012, 11:41   #180
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Kinderen zijn niet alleen ons welzijn, maar ook onze seculiere ONSTERFELIJKHEID

Kijk Ma, zonder GOD
Ja, god verandert eigenlijk niets aan de zaak. Of hij nu bestaat of niet doet niet ter zake. De vraag is: zijn wij allen, levende wezens, plant of dier, ondergeschikt aan de genen, die zich absoluut willen voortplanten. Zijn wij niet meer dan materiaal voor de genen, om zich te kunnen verderzetten ?
En zijn bijgevolg degenen die zich niet wensen voort te planten doodgewoon ongeschikt genetisch materiaal ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be