Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2012, 06:43   #161
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Vlaams-nationalisme is zoiets als stijf staan van de goesting, maar geen partner hebben om tot de daad over te gaan. Resultaat : rukken tot ze blauw zien
Belgicisme is zoiets als denken dat uw vrouw u nooit gaat bedriegen zodat u niet eel moeite moet doen om haar content te houden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 06:55   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
In de praktijk hebben de huidige Vlaamse regeringspartijen ervoor gekozen om het niet zo radicaal aan te pakken, maar evenzeer in de praktijk hadden ze het ook eenzijdig kunnen splitsen als ze dat wilden. Er was geen meerderheid MEER voor een eenzijdige splitsing.
Je vergeet blijkbaar dat de huidige Vlaamse regeringspartijen ook geen meerderheid hebben, tout court.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 06:55   #163
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Belgicisme is zoiets als denken dat uw vrouw u nooit gaat bedriegen zodat u niet eel moeite moet doen om haar content te houden.
Ach, al 't een onnozel mossel is, waarom niet ?
Oud 3 januari 2012, 06:57   #164
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
En pas op hè, daarmee is nog lang niet alles gezegd. Let op mijn woorden: nadat we gezien zullen hebben wat we zullen hebben gezien, komen er nog verkiezingen, namelijk de verkiezingen na de verkiezingen na deze verkiezingen en de daaropvolgende verkiezingen, en dan zullen we nog veel meer zien. Wie dit niet gelooft, zal nog raar opkijken!
Jaja, doe maar straffe uitspraken, maar durft ge daar ook een bak bier over verwedden ?
Oud 3 januari 2012, 07:54   #165
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Wat is daar verkeerd aan?
Niets
Oud 3 januari 2012, 07:55   #166
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
En pas op hè, daarmee is nog lang niet alles gezegd. Let op mijn woorden: nadat we gezien zullen hebben wat we zullen hebben gezien, komen er nog verkiezingen, namelijk de verkiezingen na de verkiezingen na deze verkiezingen en de daaropvolgende verkiezingen, en dan zullen we nog veel meer zien. Wie dit niet gelooft, zal nog raar opkijken!
Zeer juist (frons mijn wenkbrauwen)

Laatst gewijzigd door guido 007 : 3 januari 2012 om 07:55.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 07:56   #167
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Jij ontkent dus de werkelijkheid, aangezien de splitsing op die manier wel degelijk tegengehouden is.
Maar ja, de werkelijkheid negeren is voor velen nog de laatste toevlucht die hen rest.
Omdat Alexander er, op het moment dat alle mogelijke vertragingsmaneuvers op waren, de stekker uit trok, waarop alles van voor af aan moest beginnen.
Oud 3 januari 2012, 08:15   #168
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
In de praktijk hebben de huidige Vlaamse regeringspartijen ervoor gekozen om het niet zo radicaal aan te pakken, maar evenzeer in de praktijk hadden ze het ook eenzijdig kunnen splitsen als ze dat wilden. Er was geen meerderheid MEER voor een eenzijdige splitsing. De redelijke partijen zagen immers ook wel in dat de kieskring BHV ooit een compensatie was voor een Vlaamse eis, en dat ze door die compensatie eenzijdig teniet te doen wel degelijk aan oneerlijke politiek deden, oneerlijke politiek die het vertrouwen bij de politieke bondgenoten over de taalgrens zou schaden.
er was wel degelijk een meerderheid, maar de Franstaligen hebben een veto-recht die ze gebruikt hebben, met behulp van de Duitstaligen. Op een gegeven moment komt het op de tafel van de regering (Uitvoerende macht) die het wetsvoorstel van de Kamer (Wetgevende macht) kan tenietdoen.
Maw, uiteindelijk is die wetgevende macht van geen tel, in feite mag die afgeschaft worden.
Oud 3 januari 2012, 10:01   #169
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
België is gered

Bart De Wever heeft het slecht gedaan in een humoristisch programma
gelukkig is je verafgoding van de mens niet afgezaagd, niet waar?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 10:05   #170
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Waanzinnige draad. Ook in het laatste nieuws hebben ze het gepresteerd om er een volle pagina aan te wijden. De reacties van Decroo en Beke werden er trouwens vaak uit geknipt vanwege totaal niet grappig. Vandaar misschien dat het lijkt alsof Beke van heel de uitzending zijn mond niet heeft opengedaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 10:09   #171
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waanzinnige draad. Ook in het laatste nieuws hebben ze het gepresteerd om er een volle pagina aan te wijden. De reacties van Decroo en Beke werden er trouwens vaak uit geknipt vanwege totaal niet grappig. Vandaar misschien dat het lijkt alsof Beke van heel de uitzending zijn mond niet heeft opengedaan.
Beke en De Croo grappig? Zelfs Fluppe de Stijve en het strijkijzer hier zijn grappiger!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 januari 2012 om 10:10.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 10:32   #172
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Wat is daar verkeerd aan?
Niets beste jongen, laat het maar zo, stel geen vragen. Want een zinnig antwoord zou jij toch niet begrijpen. Jouw hersenen zijn aangetast door Belgicitis.
Oud 3 januari 2012, 10:33   #173
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
gelukkig is je verafgoding van de mens niet afgezaagd, niet waar?
als je 1 post van mij vindt waar ik BDW zou verafgoden, mag je die hier posten hoor.

het is niet omdat je hier een tijdje niet post, dat je iedereen over 1 kam mag scheren, weet je.

voor de rest: welkom terug, ik kijk er naar uit om je bijdragen te lezen en gelukkig nieuwjaar
Oud 3 januari 2012, 10:44   #174
largo_w

Standaard

Citaat:
als je 1 post van mij vindt waar ik BDW zou verafgoden, mag je die hier posten hoor.

het is niet omdat je hier een tijdje niet post, dat je iedereen over 1 kam mag scheren, weet je.

voor de rest: welkom terug, ik kijk er naar uit om je bijdragen te lezen en gelukkig nieuwjaar
3 maanden weg en het eerste dat ik lees van je is het bovenstaande... laat ons zeggen dat er voor mij niet veel is veranderd. Als het geen verafgoding is is het een 'sterke' neiging om de man alsmaar te moeten verdedigen. Then again eerlijk is eerlijk; veel heb ik nog niet gelezen van je... En wees gerust je bent niet alleen... er zijn er hier nog een paar die de grammofoonplaat eens een duwtje zouden moeten geven.

En bedankt hetzelfde voor jou ...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 3 januari 2012, 10:51   #175
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
3 maanden weg en het eerste dat ik lees van je is het bovenstaande... laat ons zeggen dat er voor mij niet veel is veranderd. Als het geen verafgoding is is het een 'sterke' neiging om de man alsmaar te moeten verdedigen. Then again eerlijk is eerlijk; veel heb ik nog niet gelezen van je... En wees gerust je bent niet alleen... er zijn er hier nog een paar die de grammofoonplaat eens een duwtje zouden moeten geven.

En bedankt hetzelfde voor jou ...
ik zet me vooral af tegen diegenen die er alles en nog wat bijtrekken om gelijk wie, en dus ook De Wever, zwart te maken, enkel en alleen omdat die succes heeft.

val de ideologie aan van de N-VA, niet de mens.

een fout die veel gemaakt wordt hier, door alle kampen.
Oud 3 januari 2012, 10:54   #176
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Een en ander wordt duidelijker!
De VRT had beter moeten weten!
Van Herreweghen ook!
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=AA3KD4I6
Citaat:
Wat de argeloze tv-kijker niet wist, is dat de opnames van deze tv-show al een hele tijd geleden werden gemaakt. Met name op 13 december. Dat is van groot belang om de verbale ruzies te begrijpen. Amper een dag eerder, op 12 december, was het in de Senaat tijdens het parlementair debat over de beleidsverklaring van de regering-Di Rupo tot een felle woordenstrijd gekomen tussen De Wever, De Croo en Beke.

De Wever had de twee jonge meerderheidsvoorzitters toen verweten ‘de nuttige idioten van de PS te zijn, die het vuile werk opknappen'.

De bijtende sfeer van die clash in de Senaat was blijkbaar een dag later, in de tv-studio's, nog niet uit de hoofden verdwenen. De animositeit werd bovendien aangewakkerd door presentator Steven Van Herreweghe, die het steevast had over een duel tussen de oppositie en de regering. ‘Die aanpak was niet vooraf doorgepraat', heette het gisteren verwijtend in de entourage van de partijkopstukken.
Citaat:
Bij de N-VA wijzen ze er fijntjes op dat de drie politici zowel voor als na de opnames samen een glas hebben gedronken, in de foyer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 11:01   #177
largo_w

Standaard

Citaat:
ik zet me vooral af tegen diegenen die er alles en nog wat bijtrekken om gelijk wie, en dus ook De Wever, zwart te maken, enkel en alleen omdat die succes heeft.

val de ideologie aan van de N-VA, niet de mens.

een fout die veel gemaakt wordt hier, door alle kampen.
hoort bij de personencultus hé... http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111229_067 . Maar uiteraard waar...

Ik heb leren relativeren. De Wever is een mier... (net als elke Vlaamse politicus trouwens; laat mij duidelijk zijn) het zou de Vlaming goed doen zichzelf te leren plaatsen in de wereld. En draden zoals deze tonen aan hoe ongelooflijk grote navelstaarders wij zijn... De Pappenheimers verdomme. Wereldnieuws ... De Wever daarentegen die verdient een goede pak rammel voor wat anders en dat is voor het blokkeren van een regering voor langer dan een jaar. En DAT dat is wel wereldnieuws... beschamend wereldnieuws... we hebben een ongelooflijk slechte beurt gemaakt met wat het voorbije jaar is gebeurd en het gaat ons nog vele jaren kosten. Maar enfin... toch spijtig dat hij een slechte beurt heeft gemaakt in nog maar eens een tv-quiz. Triestig...
Citaat:
Oud 3 januari 2012, 11:14   #178
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoort bij de personencultus hé... http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111229_067 . Maar uiteraard waar...

Ik heb leren relativeren. De Wever is een mier... (net als elke Vlaamse politicus trouwens; laat mij duidelijk zijn) het zou de Vlaming goed doen zichzelf te leren plaatsen in de wereld. En draden zoals deze tonen aan hoe ongelooflijk grote navelstaarders wij zijn... De Pappenheimers verdomme. Wereldnieuws ... De Wever daarentegen die verdient een goede pak rammel voor wat anders en dat is voor het blokkeren van een regering voor langer dan een jaar. En DAT dat is wel wereldnieuws... beschamend wereldnieuws... we hebben een ongelooflijk slechte beurt gemaakt met wat het voorbije jaar is gebeurd en het gaat ons nog vele jaren kosten. Maar enfin... toch spijtig dat hij een slechte beurt heeft gemaakt in nog maar eens een tv-quiz. Triestig...
Met andere woorden, je vond de nota van Bart De Wever een slechte nota.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 11:19   #179
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Geweld lost niets op. We zijn zeer kalm gebleven toen de PS zich terugtrok in de loopgraven en de federation Wallo-Brux oprichtte.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 11:22   #180
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Triestig dat het weer Bart de Wever zijn fout is,relativeren....jongens toch,lees eens goed je bericht door
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be