Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2012, 16:53   #161
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Om het even in het plat antwaarps te zeggen:
Beperk je maar tot gewoon Nederlands; uw Antwerps is al even begaaid als uw gedachtengoed .

Citaat:
En gij zijt gij dokwerker dan??? Laat me niet lachen. Ten eerste zijn eurofielen daar ongewenst. Ten tweede zijt ge te liberaal voor nen dokwerker. Als gij 5 minuten uwe smoel opentrekt aan t kot hebt ge een oplawaai van jewelste vast en geloof het nou maar dokwerkers zijn geen gasjes waar ge teveel praat tegen moet hebben.

Is het zo duidelijk??
Nope, niet duidelijk .
Mischien moet ge nog wat harder uw best doen en proberen een nog grotere muil op te zetten. Indruk ga je er niet mee maken, maar 't is wel lachen voor de rest van het publiek hier .

Laatst gewijzigd door Sfax : 16 februari 2012 om 16:54.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 16:54   #162
Klarekijk
Banneling

Standaard

De haven van Antwerpen , het goede ervan is te groot geworden , zodoende dat het een heel groot nadeel is geworden .
Voor elk containerschip dat in Antwerpen gelost wordt ( ik heb natuurlij gen exacte cijfers ) moet er een aankoopsom van die goederen voor een bedrag van 500 miljoen Euro opgestuurd worden naar China of andere . Omdat de goederen die uit elk containerschp gelost worden , gelijk gaan met minder productie in het westen en gelijk gaan met honderden jobs die verloren gaan .

Daarom de volgende vraag .

Is de haven niet veel te groot , en moeten we niet dringend een paar dokken dichtgooien ipv er nog bij te graven ? en er dringend wat fabrieken op bouwen zodat we ook nog wat werk genereren en wat export kunnen genereren ?

Natuurlijk kan een dergelijk initiatief niet Belgisch , want dan zal Rotterdam en Le Havere nogal lachen , maar europees moet import worden afgeremd , en daar ben ik zeker van .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 16:59   #163
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Alleen al het feit dat je wat lacherig doet over MSC die mogelijks wegtrekt uit Antwerpen, zijn investeringspolitiek gaat herzien en de haven niet langer als centrale hub zou zien, geeft aan dat je geen fluit kent van de haven. Zowat 60% van het volume, daar gaat zelfs geen dokwerker in de haven lacherig over doen.

MSC trekt vandaag nog niet weg, maar de alarmlichten staan voor zowel PSA als MSC op rood.
U bent een grote zageman. In Rotterdam werkt men 10x zo traag als in Antwerpen, getuige alleen al dat Hutchinson Whampoa(eigenaar van ECT), het grootste containeroverslagbedrijf geen weekenddiensten heeft(enkel van maandag tot vrijdag). Hetzelfde verhaal met Uniport en APM terminals(Maersk). Rotterdam is verre van het Walhalla. Trouwens als ge wat van de dok afweet zou je weten dat MSC home Terminal(het vroegere Hessenatie) en joint venture project is van zowel PSA als MSC. PSA is ook eigenaar van het fusiebedrijf Hesse-Noord Natie dat 10 jaar geleden fuseerde. Als MSC uit Antwerpen wil vertrekken wat ik hoogst merkwaardig zou vinden zal PSA het beheer gewoon overnemen. En dan nog...alle containerkranen behalve die van de H.N.N kaaien op de scheldeterminals en deurganckdok zijn allen betaald door MSC Belgium NV. Een containerkraantje verplaatsten naar een ander haven kost tientallen miljoenen euro,s. Op Kaai 730 staan er 22. Dus stop met uw bangmakerij.....

Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 16 februari 2012 om 17:00.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 17:01   #164
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Om het even in het plat antwaarps te zeggen:

En gij zijt gij dokwerker dan??? Laat me niet lachen. Ten eerste zijn eurofielen daar ongewenst. Ten tweede zijt ge te liberaal voor nen dokwerker. Als gij 5 minuten uwe smoel opentrekt aan t kot hebt ge een oplawaai van jewelste vast en geloof het nou maar dokwerkers zijn geen gasjes waar ge teveel praat tegen moet hebben.

Is het zo duidelijk??
HOOOOOOOOOO grote mijnheer zeg . zou je met uw bende niet beter ne keer op uw eigen werkterijn kijken ? Eurofielen ongewenst ? terwijl ge de grote muil opzet , lopen de chinezen en uw grote bazen ali ben azari of hoe noemd die midle east moslim met de kaas van Uwen boterham weg .

Ge zit hier Europa te verwerpen terwijl ge staat te dansen rond de macht die al lang in de handen is van de chinzen en de arabieren zelf .

Oef dinkte goi , dat thé hoiven van Antwairpen noeg altoit van den burgemeester is . loempen .
Oud 16 februari 2012, 17:02   #165
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
we gaan eens zien hoe fel de dokwerkers nog zijn als hun werkgever weggaat

Zullen ze niet doen want in tegenstelling tot andere havenarbeiders zijn die van Antwerpen harde werkers.
Oud 16 februari 2012, 17:05   #166
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Zullen ze niet doen want in tegenstelling tot andere havenarbeiders zijn die van Antwerpen harde werkers.
Me een heeeel groot bakkes
Oud 16 februari 2012, 17:05   #167
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent een grote zageman. In Rotterdam werkt men 10x zo traag als in Antwerpen, getuige alleen al dat Hutchinson Whampoa(eigenaar van ECT), het grootste containeroverslagbedrijf geen weekenddiensten heeft(enkel van maandag tot vrijdag). Hetzelfde verhaal met Uniport en APM terminals(Maersk). Rotterdam is verre van het Walhalla.
Zeg ik dat ergens?
Sure, de "wereldberoemde Antwerpse havenarbeiders", de snelste ter wereld... Alleen ben je daar weinig mee als je haven stil ligt

Citaat:
Trouwens als ge wat van de dok afweet zou je weten dat MSC home Terminal(het vroegere Hessenatie) en joint venture project is van zowel PSA als MSC. PSA is ook eigenaar van het fusiebedrijf Hesse-Noord Natie dat 10 jaar geleden fuseerde. Als MSC uit Antwerpen wil vertrekken wat ik hoogst merkwaardig zou vinden zal PSA het beheer gewoon overnemen.
Als PSA slim is (en ze zijn slimmer dan jou, daar ben ik gerust in) concentreren ze gewoon hun traffiek. Zonder de MSC-traffic is het inefficiënt om zowel Delwaide als de andere dokken open te houden.

Citaat:
En dan nog...alle containerkranen behalve die van de H.N.N kaaien op de scheldeterminals en deurganckdok zijn allen betaald door MSC Belgium NV. Een containerkraantje verplaatsten naar een ander haven kost tientallen miljoenen euro,s. Op Kaai 730 staan er 22. Dus stop met uw bangmakerij.....
Ik hoef nergens bang voor te zijn; onze business met Fernand en MSC kan via beiden lopen
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 17:08   #168
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
HOOOOOOOOOO grote mijnheer zeg . zou je met uw bende niet beter ne keer op uw eigen werkterijn kijken ? Eurofielen ongewenst ? terwijl ge de grote muil opzet , lopen de chinezen en uw grote bazen ali ben azari of hoe noemd die midle east moslim met de kaas van Uwen boterham weg ..
Ik werk voor MSC jongen. Of waarom denkt ge dat ik anders in Zwitserland woon?? MSC is een Zwitsers-Italiaanse rederij. Straf he, ik ken MSC van binnen en van buiten. Ik heb zicht op cijfers waar gij geen fluit van af weet en ik ben er vrij gerust in. Antwerpen zal niet verlaten worden maar wat druk op de ketel zetten kan nooit kwaad.

Citaat:
Ge zit hier Europa te verwerpen terwijl ge staat te dansen rond de macht die al lang in de handen is van de chinzen en de arabieren zelf...
Zeer goed, alles behalve dat verwerpelijke "verenigde Europa".

Citaat:
Oef dinkte goi , dat thé hoiven van Antwairpen noeg altoit van den burgemeester is . loempen .
Den burgemeester kan mijn kloten kussen. Vroeger waren de dokwerkers baas aan de dok.
Oud 16 februari 2012, 17:09   #169
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...die niets te doen hebben als de loodsen hun zin niet krijgen.
't is de 3de actie van de loodsen in korte tijd, dus dat geeft stof tot nadenken voor de toekomst, onafhankelijk van de werklust van de dokwerkers.
Edit : een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Laatst gewijzigd door Zucht : 16 februari 2012 om 17:10.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 17:27   #170
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
...die niets te doen hebben als de loodsen hun zin niet krijgen.
't is de 3de actie van de loodsen in korte tijd, dus dat geeft stof tot nadenken voor de toekomst, onafhankelijk van de werklust van de dokwerkers.
Edit : een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
Gewoon een noodwet door Kamer en Senaat jagen waarin gesteld wordt dat loodsen bij staking in s' lands belang, net zoals verpleegsters en politieagenten, opgevorderd kunnen worden om hun werk te doen.
De loodsen kunnen dan perfect bij de volgende verkiezingen tegen de partijen stemmen die deze noodwet hebben uitgevaardigd.
Toch schoon de democratie hé.

Laatst gewijzigd door Pericles : 16 februari 2012 om 17:27.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 17:39   #171
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ge kunt het u niet voorstellen. Mijn kinderen willen de zaak niet verderzetten , dat staat nu al vast.
Gelukkig betaalt het relatief goed.
Verbaast jouw dat? Mij niet. ik wilde de portefeuille van mijn vader ook niet verder zetten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 17:43   #172
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg ik dat ergens?
Sure, de "wereldberoemde Antwerpse havenarbeiders", de snelste ter wereld... Alleen ben je daar weinig mee als je haven stil ligt
Wie zijn schuld is dat? Die van uw politieke vriendjes van de VLD.

Citaat:
Als PSA slim is (en ze zijn slimmer dan jou, daar ben ik gerust in) concentreren ze gewoon hun traffiek. Zonder de MSC-traffic is het inefficiënt om zowel Delwaide als de andere dokken open te houden.
MSC zal ook niet weggaan op Delwaidedok.Weet je wel hoeveel MSC geïnvesteerd heeft in deze terminal? Hoogstens wat verschuivingen van onze Super Post Panamax schepen als de Beatrice, de Bruxelles of de Pamela.

Citaat:
Ik hoef nergens bang voor te zijn; onze business met Fernand en MSC kan via beiden lopen
Nu komt de aap uit de mouw. Ons Sfaxske werkt samen met de grootste uitbuiter die de haven van Antwerpen ooit heeft gekend. Liberale egoïst Fernand Huts. Nog steeds is Fernanke gefrustreerd dat hij geen scheldeterminalconcessie kreeg met zijn Seaport Terminals. Neen, snel de boel doorverkopen aan P&O en dan gaan uithuilen bij havenschepen Delwaide dat de haven van Antwerpen volledig in handen is gevallen aan "buitenlandse ondernemingen". Poets wederom poets, Fernand. Zijn eigen personeel moet harder werken dan hijzelf tegen hongerlonen waar zelfs een Bulgaar zijn neus voor ophaalt maar ondertussen zichzelf op de borst kloppen en de Antwerpse dokwerker verwensen. Laat deze hypocriet snel naar het buitenland verdwijnen.
Oud 16 februari 2012, 17:43   #173
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Cornelius Suilenroc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen al het feit dat je wat lacherig doet over MSC die mogelijks wegtrekt uit Antwerpen, zijn investeringspolitiek gaat herzien en de haven niet langer als centrale hub zou zien, geeft aan dat je geen fluit kent van de haven. Zowat 60% van het volume, daar gaat zelfs geen dokwerker in de haven lacherig over doen.

MSC trekt vandaag nog niet weg, maar de alarmlichten staan voor zowel PSA als MSC op rood.
Het feit jij wil beweren dat ik lacherig doe zegt al genoeg denk ik. Voor de rest zeg je niets nieuw, je wil gewoon angst jagen! Die dreiging is er altijd en zal er altijd zijn. Door te dreigen kan men namelijk steeds het onderste uit de kan halen.

Laatst gewijzigd door Cornelius Suilenroc : 16 februari 2012 om 17:43.
Cornelius Suilenroc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 17:44   #174
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Suilenroc Bekijk bericht
Dit is de meest idiote opmerking van heel dit forum!!

Zonder vakbonden waren onze kinderen nu nog aan het dwangarbeiden!
En daarom mogen ze het nu verpesten ?
Trouwens met vakbonden en zonder investeerders waren we ook nog dwangarbeiders.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 17:44   #175
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Zeg ik dat ergens?

Ahum! Wie doet er hier lacherig! Je valt door de mand Sfaxken! Dik door de mand!
Oud 16 februari 2012, 17:46   #176
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof jij dat zelf?
Kijk naar Wallonië.
Oud 16 februari 2012, 17:53   #177
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joop Molenaers Bekijk bericht
De brave burger kan weer eens voor de door onverantwoorde vakbondsacties veroorzaakte miljardenschade opdraven.

Of is er iemand die denkt dat de Rode Leeuw dat zal doen?
De sheeple zijn er om uit te buiten, als die schaapjes nu eens mee zouden betogen zou men de uitbuiters echt raken! Als de schaapjes van Europa allemaal samen in verzet gaan kan men verandering afdwingen! Maar schaapjes zoals jij laten zich graag misbruiken, dat is nu net het probleem.

http://www.hln.be/hln/nl/3424/Econom...februari.dhtml
Oud 16 februari 2012, 17:53   #178
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kijk naar Wallonië.
Ik kijk..., ik stel dezelfde zeik en zever als hier vast.
Oud 16 februari 2012, 17:56   #179
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weeral fout ... waar haal jij al die onzin? Het partijboekje van de NVA? LOL! Griekenland is in principe een rijk land. In 2007 werd er vijf keer meer rijkdom geproduceerd dan in 1990. Maar terwijl het bbp maal 5 ging, gingen de winsten maal 28! Neoliberale belastinghervormingen zorgden ervoor dat die winsten fiscaal grotendeels onaangeroerd bleven. Nauwelijks een derde van de Griekse rijkdom belandt bij de loontrekkers: slechts 36,3 procent van het bbp gaat naar de lonen. Dat is veruit het laagste percentage in de Europese Unie. De salarissen liggen dan ook op een magere 60 procent van het Europese gemiddelde. De rijkdom die de Griekse samenleving voortbrengt, komt niet in handen van die samenleving maar van de rijkste segmenten ervan. Zeggen dat “de” Grieken jarenlang boven hun stand hebben geleefd, is dan ook larie en apekool.
Wilt toch iets zeggen vind ik.
Oud 16 februari 2012, 18:01   #180
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wilt toch iets zeggen vind ik.
Al die poen zet met hopen bij elkaar in oa Zwitserland!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be