![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, niemand bij de N-VA wordt verplicht "Vlaams Nationalist" te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als ik dit hier alles goed lees en als ik mijn geschiedenis goed ken, dan is - zoals ik al altijd gedacht heb, en zoals ik al altijd geschreven heb - Limburg in 1970 tegen de wil van zijn bevolking in bij Vlaanderen gevoegd. Quod erat demonstrandum.
![]() |
#165 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je bedoelt dat de Limburgers niet zelf in referendum hebben beslist over de oprichting van de gemeenschappen en gewesten... dan ken je zeker ook je geschiedenis goed genoeg om te weten dat Limburg tegen de wil van zijn bevolking in 1830 is afgescheiden van Nederland?
![]() Quod licet Iovi, non licet bovi! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U lult er maar op los. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En dat Limburg tegen de wil van het volk bij Nederland gevoegd werd weet je ook niet zeker?
Daarenboven is dat een feit uit 1830 (173 jaar geleden dus en zijn alle actoren (daders en slachtoffers (alhoewel er niet veel slachtoffers waren volgens mij) al lang dood). Terwijl 1970 nog maar 33 jaar geleden is, en het nu nog makkelijk ongedaan kan worden gemaakt door een referendum te houden. We do care!
![]() |
#168 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is en blijft dat heel de Belgische "opstand" niets te maken heeft met volkswil, maar alles met een perfide actie van een aantal Franse agenten in de zuidelijke Nederlanden. Hun uiteindelijk doel was de aanhechting van die gebieden bij Frankrijk. Toen echter bleek dat het VK dergelijke plannen niet genegen was, stelde men zich tevreden met een tijdelijke oplossing: een Franse satellietstaat, België geheten. En België werd dit en is dat tot op heden nog altijd gebleven. Eens te meer wordt dit mooi geïllustreerd door het standpunt dat wordt ingenomen in de NAVO-coalitie, dit onder de paraplu van Frankrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We schrijven niet allemaal hele hoofdstukken uit Vlaams-nationale sprookjesboeken over he Jan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#175 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Dat is meestal de belkreactie bij elke willekeurige krant of studie die wordt aangehaald, of het nu gaat over geldstromen of de Belgische meerwaarde... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Geen idee waarom ik op een topic van 2003 reageer, het zal komen doordat ik een trage Limburger ben ![]()
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 1 juli 2011 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ich bin veurig week nog via Molenbeersel gerede nao Mezeik. Deej wééég nao Meziek is ein groot gaaat. Tied da Crevits es waat goat doon...
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 1 juli 2011 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |