Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2012, 18:36   #161
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Chicago aan de Dijle zeg ik je.

Het is onhoudbaar.

Koop een geweer en kom niet meer buiten zonder pepperspray.

Zo erg dat het is in Leuven joh.

Vandaag al 3 keer overvallen.
Men kan hier nog zoveel lullen van "mij overkomt dat niet" en belachelijk gedoe.... Ik ben niet overtuigd met ontken-praterij. Het is niet voor niets dat een SP-A burgemeester moet dreigen met een avondklok & allerhande blauwe maatregelen. Begrijpelijk ook... studenten die klop krijgen in een studentenstad is "bad for business".
Oud 30 mei 2012, 19:30   #162
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Men kan hier nog zoveel lullen van "mij overkomt dat niet" en belachelijk gedoe.... Ik ben niet overtuigd met ontken-praterij. Het is niet voor niets dat een SP-A burgemeester moet dreigen met een avondklok & allerhande blauwe maatregelen. Begrijpelijk ook... studenten die klop krijgen in een studentenstad is "bad for business".
Sommige culturen verdedigen nu eenmaal zelfs hun uitschot. Vandaar dat ze dan ook minderwaardig zijn.
Oud 31 mei 2012, 10:46   #163
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Alleen al hoe men hier tegenover elkaar tekeer gaat in de kinderlijke welles nietes spelletjes over dit en ander onderwerpen toont de kern van het probleem; we kunnen vooral willen niet meer omgaan met elkaar als mensen doordat we zo zot gedraaid zijn door het individualisme en andere gemaakte, gestuurde emoties. En daar maken de ergste in dat soort dan nog eens decadent misbruik van en het spel zit helemaal op de wagen.
Het is onze algemeen genegeerde maar immer presente angst voor onszelf, anderen en situaties die botst met onze vrijheidsillusie die dit mogelijk maakt, onze apatische houding.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 10:51   #164
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Er is iets van aan, maar ik moet wel zeggen dat je een dergelijke draad over bijna elke centrumstad van Vlaanderen zou kunnen openen. Zelf heb ik er ook nog geen last van gehad.
Maar dat kon je vroeger zowieso nooit zeggen van Leuven. Nooit heb ik me daar 1 seconde onveilig gevoeld. Nooit. Leuven, een bruisende gezellige stad. DE hoofdreden waarom ik daar ben gaan studeren. Als Leuven dat aspect verliest dan is dat zoals reeds gezegd "bad for business".

Allerhande linkse rakkertjes die er hier een spelletje van maken om de boel te minimaliseren zouden beschaamd moeten zijn. Leuven is een monument an sich en monumenten horen beschermd te worden. Leuven was geen ordinaire centrumstad en het is schandalig dat het er 1 aan het worden is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 11:02   #165
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Alleen al hoe men hier tegenover elkaar tekeer gaat in de kinderlijke welles nietes spelletjes over dit en ander onderwerpen toont de kern van het probleem; we kunnen vooral willen niet meer omgaan met elkaar als mensen doordat we zo zot gedraaid zijn door het individualisme en andere gemaakte, gestuurde emoties. En daar maken de ergste in dat soort dan nog eens decadent misbruik van en het spel zit helemaal op de wagen.
Het is onze algemeen genegeerde maar immer presente angst voor onszelf, anderen en situaties die botst met onze vrijheidsillusie die dit mogelijk maakt, onze apatische houding.
²
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 15:30   #166
Groentje-18

Standaard

Rapport van vandaag:

Bus naar Brussel Noord: 50-50 blank - gekleurd. Tot veel van die blanken telefoons kregen, begonnen te praten en op baviaan-achtige wijze door de bus begonnen te slingeren. Ze bleken van Slavische of Spaanse (sorry Txiki, niet persoonlijkinemen, je weet dat ik een zwak heb voor Spanjaarden hé ) afkomst.

Vervolg van de dag: kuieren door de Diestsestraat.
Aantal vreemdelingen (zichtbaar dus door klederdracht of huidskleur): ongeveer 80% ...
Vreemd genoeg gaat het hier over het allereerste stuk van de Diestsestraat, dus dit het kortst bij de kerk wat normaal "het betere" stuk zou moeten zijn.
Vreemdgenoeg ook zeer veel allochtone hangjongeren, al dan niet met de fiets. Iets wat bij mijn weten overigens niet eens mag op de Diestse (fietsen) ... Om één of andere reden die ik zelf niet kon volgen leek er bijna een soort twist te ontstaan tussen de jongere vernieuwers en een bejaard koppel (70'ers). Geen idee waarom, maar plots werden ze omringd door allochtonen.
Zover ik gezien heb, is het daarna bedaard...

Maar Leuven is Leuven inderdaad niet meer. Verre van zelfs.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 mei 2012 om 15:31.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 18:22   #167
Groentje-18

Standaard

Brussel is inderdaad Leuven niet. Maar Leuven begint er eng snel op te lijken...

Het verschil is dat je in Brussel bijna geen blanke ziet. In Leuven nog wel, alleen spreken ze vaak een andere taal.
Oud 12 juni 2012, 18:24   #168
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Brussel is inderdaad Leuven niet. Maar Leuven begint er eng snel op te lijken...

Het verschil is dat je in Brussel bijna geen blanke ziet. In Leuven nog wel, alleen spreken ze vaak een andere taal.
Blank= geen criminaliteit volgens jou?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 12:38   #169
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Leuven kampt de laatste tijd met ernstige problemen op het vlak van veiligheid en criminaliteit ...

Hoe denkt u dat dit komt? En wat kan hier aan gedaan worden?

Zijn er mensen die regelmatig in Leuven komen of het kennen en een beter zicht hebben op de problematiek?

Het lijkt me een discussie waard, hoe deze bijzonder veilige en zeer gezellige studentenstad is kunnen veranderen in een stad waar de criminaliteitsstatistieken de pan uitswingen en waar overlast schering en inslag is.
Vannacht 6e of 7e keer dat dit jaar een van onze auto's beschadigd werd in Leuven. Telkens midden in de week. Nu kunnen ze mij vertellen wat ze willen, maar dat zijn geen weekend-stappers. Dat zijn weer bezopen studenten die zich interessant willen maken met vrijwillig beschadigen van auto's.
Als uwen auto ergens geparkeerd staat zijn ze er als de kippen bij om (vaak onrechtmatige) boetes uit te schrijven. Maar als ze uw have en goed moeten beschermen ziet ge ze niet.

pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 12:48   #170
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Vannacht 6e of 7e keer dat dit jaar een van onze auto's beschadigd werd in Leuven. Telkens midden in de week. Nu kunnen ze mij vertellen wat ze willen, maar dat zijn geen weekend-stappers. Dat zijn weer bezopen studenten die zich interessant willen maken met vrijwillig beschadigen van auto's.
Als uwen auto ergens geparkeerd staat zijn ze er als de kippen bij om (vaak onrechtmatige) boetes uit te schrijven. Maar als ze uw have en goed moeten beschermen ziet ge ze niet.

Wat voor een auto heb je? Is dit een te grote BMW of nog erger, een SUV?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 13:59   #171
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Wat voor een auto heb je? Is dit een te grote BMW of nog erger, een SUV?
Veel erger klasse renault megane en VW golf.

Dat maakt overigens geen verschil. Auto's dienen niet om frustraties af te reageren.
Oud 29 juni 2012, 14:03   #172
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Veel erger klasse renault megane en VW golf.

Dat maakt overigens geen verschil. Auto's dienen niet om frustraties af te reageren.
Een te grote BMW of Porsche, of een enorme Range Rover SUV verdient vandalisme. Dat is een sterk signaal naar de eigenaars toe dat hun nutteloze en verspillende auto's niet worden getolereerd.

Voor de gewone personenwagen zoals die van jou, is dit uiteraard heel spijtig en onverdiend.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 29 juni 2012 om 14:06.
Oud 29 juni 2012, 14:09   #173
pajoske

Standaard

Citaat:
Een te grote BMW of Porsche, of een enorme Range Rover SUV verdient vandalisme. Dat is een sterk signaal naar de eigenaars toe dat hun nutteloze en verspillende auto's niet worden getolereerd.
Paar vijzen loszitten?
Oud 29 juni 2012, 14:36   #174
Восход-1
Banneling

Standaard

Ik snap niet waarom een enorme SUV, die een verspilling is van middelen, op de baan zou mogen.

Het is een positief signaal als de bevolking zulke excessen niet tolereert en ze aanpakt door vandalisme.
Oud 29 juni 2012, 14:42   #175
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap niet waarom een enorme SUV, die een verspilling is van middelen, op de baan zou mogen.

Het is een positief signaal als de bevolking zulke excessen niet tolereert en ze aanpakt door vandalisme.
Waarom is dat een verspilling van middelen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 29 juni 2012, 14:57   #176
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alles wat boven het maaiveld uitsteekt moet eraan? Als jouw huis 5 slaapkamers heeft terwijl je maar een gezin van drie hebt, of jouw fiets 28 versnellingen heeft terwijl je helemaal geen amateur wielrenner bent, is dat ecxessief, verspilling van middelen en mag ik de boel komen slopen?

Van het meest bekrompene en kleingeestigste dat ik hier al gezien heb.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 14:58   #177
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je bedreigt de technologische vooruitgang met je volksromantische ideetjes.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 15:01   #178
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Je bedreigt de technologische vooruitgang met je volksromantische ideetjes.
Een enorme SUV, is wel degelijk asociaal.
Oud 29 juni 2012, 15:07   #179
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Een enorme SUV, is wel degelijk asociaal.
Waarom?
Oud 29 juni 2012, 15:10   #180
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom?
Die zaken interesseren jou niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be