![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister
|
![]() Vanzelfsprekend.
![]() |
#162 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kan mij nu eens iemand zeggen wat er mis is met haramvlees. Mijn buur woont in een niet-moslimland. Als ik sommige reacties hier lees kan het niet anders of die gaat doodziek terug naar huis komen van haramvlees te eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dit lijkt me een zinnige post, bovendien vind ik dat een school er alles aan zou moeten doen om elke vorm van religie zo weinig mogelijk te promoten, heeft het VB niets te zoeken op een schoolfeestje (ze mogen natuurlijk wel die bbq aanklagen op andere manieren) en heeft die mevrouw van het interview aangetoond dat ze onbekwaam is om haar job te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk eens wat in de Bijbel staat: Eerste brief van Paulus aan de Korintiërs hoofdstuk 10 vers 27 - 28.Wanneer een ongelovige u uitnodigt om bij hem te komen eten en u neemt zijn uitnodiging aan, kunt u rustig alles eten wat u aangeboden wordt. Het is niet nodig dat u omwille van uw geweten vraagt waar het vandaan komt. 28 Maar wanneer iemand u erop wijst dat u vlees van offerdieren eet, laat het dan omwille van hem staan. Houd rekening met het geweten. bron: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m...=1&l=nl&set=10 Waarom zou de ene religieuse regel boven de andere moeten staan? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 juni 2012 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nemen ze ook haram vlees mee naar de schoolbarbecue ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar natuurlijk! en in het kader van de o zo geprezen islamitische gastvrijheid geven ze daar zelfs met heel de klas harambarbecue feestjes. Vraag het maar aan pajoske die weet er alles van.
Is uw zoon/dochter bekeerd ondertussen? Of woont die in zo'n aparte afgesloten compound tussen de andere expatriates?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2012 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens uw redenering moeten we dus ook aan een moslim kunnen vragen wat er mis is met varkensvlees! Worden moslims per definitie ziek van varkensvlees?? Neen : ook voor hun gaat het om de religieuze SYMBOLIEK. Ik durf best mijn tanden zetten in een stuk Halalvlees (het zal me trouwens 'worst' wezen hoe dat dier geslacht is). Maar ik en vele andere Westerse mensen zijn niet gediend met de hele SYMBOLIEK die achter dat vlees schuil gaat! Is het NU duidelijk????? Laatst gewijzigd door Illuminatus : 15 juni 2012 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#169 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Niet dus. (Religie is mijns inziens iets voor de middeleeuwen). Toch bedankt voor de info. Christenen moeten veel meer op hun strepen staan als moslims het ook mogen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen helemaal niet, dat zou een terugkeer naar de middeleeuwen zijn. De moslims moeten in de moderne tijd geleid worden en dat doe je n�*et met halal BBQ's of andere speciale religieuze toegevingen. Integendeel.
![]() |
#173 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Helaas lukt dit niet. voor hen is multicul eerder apartheid: ieder zijn eigen vlees. En als het kan iedereen mijn halal vlees. Integratie???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer moet een barbeque, ook al wordt daarbij enkel vlees gebraden dat het weze halal, het weze kosjer, of op welkdanige andere wijze “conform” is aan een gebruik of aan de leer van een zelfverklaarde profeet, beschouwd worden als een “handeling en/of een plechtigheid van een eredienst” ? Let wel, ik keur het initiatief van die school geenszins goed, maar laat ons niet overdrijven, nietwaar. Een barbeque heeft niets te maken met artikel 20 van uw grondwet, en zelfs op het vlak van misdrijven van gemeenrecht zou u slechts een mogelijks nuttig argument kunnen voorleggen indien u kunt aantonen dat de leerlingen verplicht werden het vlees te eten, of met andere woorden, dat het hen in het strot werd geduwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben daar mee akkoord. Maar volgens europese rechten van de mens blabla moet europa terug naar de middeleuwen waar religie de lakens uitdeelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#178 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zijn hier forumleden die voor ongepast gedrag van Cools een klacht ingediend hebben bij de VRT online klachtendienst?
Beseft VRT en Cools wel hoe belachelijk ze zich maken? http://www.vrt.be/contact/klantendienst |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Parlementsvoorzitter