Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2012, 19:25   #161
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wanneer voel je je geroepen om op iemand te schieten? Ik denk toch dat dit alleen in extreme gevallen gebeurd waarbij het leven van jezelf of je familie in gevaar is.

Als je in zulke gevallen met speelgoed luchtgeweertjes gaat schieten, om maar zeker de aanvaller/overvaller/of wat dan ook toch maar zeker niet te kwetsen, sorry, maar dan scheelt er iets aan uw denkvermogen.

Geloof je nu echt dat iemand die u komt vermoorden van plan zal veranderen omdat je hem een blauwe plek geeft?
Ik loop niet meteen het risico om vermoord te worden. Het risico om meer dan 1 persoon tegen te komen waarvan 1 of meer mensen een mes of een knuppel hebben of gewoon een betere gevechtstechniek dan de mijne is veel groter.

Als ik aan een bushalte sta en er komen drie oetlullen, "a vieze belg geeft je gsm" dan betwijfel ik ten zeerste dat de oetlullen een vuurwapen hebben of durven gebruiken. Eentje ervan omleggen zal mij dus hopeloos in de problemen brengen.
Eentje zijn ribben breken en aan de rest verkondigen dat zij beter wegwezen en dan zelf wegwezen terwijl zij zich afvragen wat er net gebeurd is is een betere keuze.

Wellicht als ik gangster was lagen de risico's die ik liep een stuk anders.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 19:27   #162
Восход-1
Banneling

Standaard

En je zegt het zelf hier. Wanneer zou ik scherp schieten? Bij extreme situaties. Maar die zijn zeldzaam. Doorgaans doen minder extreme situaties zich voor. Zoals een bende mocro's met een vlindermes en een drang om erbij te horen.
Ook dat is heel beperkt eigenlijk. 2x in heel mijn leven meegemaakt, kon er altijd ongewapend en zonder gekrenkte eer vanuit. Maar tijden verkeren.
Oud 20 juni 2012, 19:31   #163
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer voel je je geroepen om op iemand te schieten? Ik denk toch dat dit alleen in extreme gevallen gebeurd waarbij het leven van jezelf of je familie in gevaar is.

Als je in zulke gevallen met speelgoed luchtgeweertjes gaat schieten, om maar zeker de aanvaller/overvaller/of wat dan ook toch maar zeker niet te kwetsen, sorry, maar dan scheelt er iets aan uw denkvermogen.

Geloof je nu echt dat iemand die u komt vermoorden van plan zal veranderen omdat je hem een blauwe plek geeft?
Eerlijk gezegd, in zulke situaties: hoe krachtiger hoe liever.

Ik heb liefst dat als een crimineel snachts bij mij binnendringt en als ik genoodzaakt ben er op te schieten dat hij morsdood is.

Ik wil niet straks opgewachten worden als hij uit het ziekenhuis is...want de bak draaien ze die toch niet in in B.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 19:38   #164
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ik loop niet meteen het risico om vermoord te worden.
Ik veronderstel dat Joe van Holsbeek dat ook wel dacht, en dat hij zelfs toen ze hem doodstaken zeer verbaasd stierf.
Eigenlijk zouden we er een spreekwoord van kunnen maken, "hij werd wakker en hij stierf."

Citaat:
Het risico om meer dan 1 persoon tegen te komen waarvan 1 of meer mensen een mes of een knuppel hebben of gewoon een betere gevechtstechniek dan de mijne is veel groter.
Je denkt werkelijk dat je strafbaar bent als je iemand neerschiet die u aanvalt met een mes?

Citaat:
Als ik aan een bushalte sta en er komen drie oetlullen, "a vieze belg geeft je gsm" dan betwijfel ik ten zeerste dat de oetlullen een vuurwapen hebben of durven gebruiken. Eentje ervan omleggen zal mij dus hopeloos in de problemen brengen.
Uw angst van het gerecht is dus sterker dan de angst om vermoord te worden?

Citaat:
Eentje zijn ribben breken en aan de rest verkondigen dat zij beter wegwezen en dan zelf wegwezen terwijl zij zich afvragen wat er net gebeurd is is een betere keuze.
En die mensen die je daar kreupel stampt of klopt, die lezen ondertussen de gazet tot je klaar bent? Als het zo simpel is, waarom heeft Joe van Holsbeek dat dan niet even gedaan?

Citaat:
Wellicht als ik gangster was lagen de risico's die ik liep een stuk anders.
Ja, maar dat heeft weinig met het onderwerp te maken.
Oud 20 juni 2012, 19:41   #165
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die rubberballetjes, als de inbreker/belager een lederen vest draagt en je schiet erop, dan ketsen die af en dan zegt die man zo, "joenge, nu ga ik dat speelgoed geweertje in je reet omhoog stampen."
Fair enough, maar als 'm geen integraalhelm draagt, dan zal 'm toch 'n stalen gebit moeten hebben om de fasting rubbers op te vangen.
Als ie op dat moment ook niet voorzien is van een beschermende sportschelp, dan hoop ik voor hem dat 'm dan ook stalen ballen heeft.
Desnoods draag je een reservelader op zak.
Straffe gast die zonder verpinken 18 rubber ballen na mekaar zou kunnen opvangen en dan nog grijnzend op me afstapt, om me rectumgewijs een lesje te leren.

Enfin, 'k heb alvast 'n vrijwilliger opgetrommeld, om het effect van rubberen ballen op het lichaam te demonstreren:
http://www.youtube.com/watch?v=s7ToQmSVb08

Aauwwchh!!
Rubber dus.

Citaat:
Al die fantasieên zijn allemaal schoon in de verbeelding en de films. Als de kerel waar je opschiet niet buiten gevecht gesteld ineen zakt, wat is dan het nut?
Evenveel nut als geen pistool hebben, wsl, maar mét een pistool of busje pepperspray maak je tenminste nog een kans om er mee weg te komen.
Zonder ben je overgeleverd aan de willekeur van je belager(s).
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 19:44   #166
Восход-1
Banneling

Standaard

Joe van Holsbeek was, laten wij nu eerlijk zijn en respect blijven hebben voor de doden, niet echt een persoon die vergevorderde gevechtservaring bezat.
Hij was trouwens volledig ongewapend (mij ga je nooit horen pleiten voor het volledig ongewapend zijn).
De discussie hier ging over het gebruiken van niet-lethale wapens.

En verder, ik kan wel zeggen dat mijn angst voor het gerecht vrij groot is als het gaat om bezitten en dragen van vuurwapens. Een illegaal vuurwapen bezitten levert je een paar jaar op. Een legaal vuurwapen foutief gebruiken kan je ook wat opleveren.
Oud 20 juni 2012, 19:46   #167
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Fair enough, maar als 'm geen integraalhelm draagt, dan zal 'm toch 'n stalen gebit moeten hebben om de fasting rubbers op te vangen.
Als ie op dat moment ook niet voorzien is van een beschermende sportschelp, dan hoop ik voor hem dat 'm dan ook stalen ballen heeft.
Desnoods draag je een reservelader op zak.
Straffe gast die zonder verpinken 18 rubber ballen na mekaar zou kunnen opvangen en dan nog grijnzend op me afstapt, om me rectumgewijs een lesje te leren.

Enfin, 'k heb alvast 'n vrijwilliger opgetrommeld, om het effect van rubberen ballen op het lichaam te demonstreren:
http://www.youtube.com/watch?v=s7ToQmSVb08

Aauwwchh!!
Rubber dus.

Evenveel nut als geen pistool hebben, wsl, maar mét een pistool of busje pepperspray maak je tenminste nog een kans om er mee weg te komen.
Zonder ben je overgeleverd aan de willekeur van je belager(s).
Als je die man ziet, die wordt geschoten en die trekt niet eens weg van de pijn of zo. En dat is dan tijdens wat zotternijen. Ik garandeer u dat in een echt gevecht door de adrenaline alleen al uw "slachtoffer" niet eens merkt dat hij geraakt is met dat speelgoed.
Oud 20 juni 2012, 19:52   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Joe van Holsbeek was, laten wij nu eerlijk zijn en respect blijven hebben voor de doden, niet echt een persoon die vergevorderde gevechtservaring bezat.
Hij was trouwens volledig ongewapend (mij ga je nooit horen pleiten voor het volledig ongewapend zijn).
De discussie hier ging over het gebruiken van niet-lethale wapens.

En verder, ik kan wel zeggen dat mijn angst voor het gerecht vrij groot is als het gaat om bezitten en dragen van vuurwapens. Een illegaal vuurwapen bezitten levert je een paar jaar op. Een legaal vuurwapen foutief gebruiken kan je ook wat opleveren.
Kijk eens, die speelgoed luchtgeweertjes met plastieken balletjes, om te beginnen worden die aangedreven door CO² capsulletjes, de kracht daarop is om te lachen, speelgoed.

Nu, de laatste keer dat ik moest voorkomen, 2005, kreeg ik drie maand voor een illegaal vuurwapen. De straffen worden maar eerst ernstig als het verboden wapens betreft, wapens waarvan de loop is afgezaagd, waar de nummers uit zijn geslepen en dergelijke meer.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 juni 2012 om 19:54.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 19:56   #169
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk eens, die speelgoed luchtgeweertjes met plastieken balletjes, om te beginnen worden die aangedreven door CO² capsulletjes, de kracht daarop is om te lachen, speelgoed.

Nu, de laatste keer dat ik moest voorkomen, 2005, kreeg ik drie maand voor een illegaal vuurwapen. De straffen worden maar eerst ernstig als het verboden wapens betreft, wapens waarvan de loop is afgezaagd, waar de nummers uit zijn geslepen en dergelijke meer.
En bij het gebruiken van een illegaal vuurwapen, met dood als gevolg, van iemand die er pakweg met een mes stond en men kan niet aantonen dat hij eerst wou aanvallen?
Oud 20 juni 2012, 20:01   #170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En bij het gebruiken van een illegaal vuurwapen, met dood als gevolg, van iemand die er pakweg met een mes stond en men kan niet aantonen dat hij eerst wou aanvallen?
Ja maar, werd er geschoten uit zelfverdediging of niet?

Als je leven bedreigt wordt, dan gaan al die twijfels uit de deur. Je denkt toch niet werkelijk dat als iemand je aanvalt met een mes dat je jezelf dan staat af te vragen van hoe gaat het gerecht later deze situatie beoordelen? Zou het niet beter zijn dat ik me laat vermoorden om problemen met het gerecht te vermijden?
Oud 20 juni 2012, 20:03   #171
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Larie.
Een goeie advocaat zal u een groot voorschot aanrekenen en vervolgens zijn stagiar naar het gerechtshof sturen om u te verdedigen. Die mannen weten al op voorhand dat je dat gaat verliezen. Dat zullen ze u achteraf wel vertellen.
Dat zeg jij (maar jij zegt wel meer dat met een korrel zout te nemen is)

Citaat:
Ge moogt gij niet staan zwaaien met uw pistool zunne, ook niet om naar de vogeltjes te wijzen. Ook niet als ik met een mes voor u zou staan, dan nog steeds niet.
Politie wel, anderen niet.
Dat zeg jij

Citaat:
Trouwens weet jij veel of ik toevallig ook geen pistool heb?
Wat dan?
Shoot first, ask questions later. Je moet geen wapen trekken als je het niet wil gebruiken.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 20:04   #172
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar, werd er geschoten uit zelfverdediging of niet?

Als je leven bedreigt wordt, dan gaan al die twijfels uit de deur. Je denkt toch niet werkelijk dat als iemand je aanvalt met een mes dat je jezelf dan staat af te vragen van hoe gaat het gerecht later deze situatie beoordelen? Zou het niet beter zijn dat ik me laat vermoorden om problemen met het gerecht te vermijden?
Ja, uiteraard, maar ik bedoel maar:

Is een vuurwapen nodig in alle omstandigheden? En wanneer het niet nodig is, kan het voor problemen zorgen om te gebruiken.

(overigens, wanneer is een vuurwapen verboden en illegaal enzo? En wat kan men er zowat voor krijgen? En voor andere wapens?)

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 20 juni 2012 om 20:04.
Oud 20 juni 2012, 20:06   #173
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je die man ziet, die wordt geschoten en die trekt niet eens weg van de pijn of zo. En dat is dan tijdens wat zotternijen. Ik garandeer u dat in een echt gevecht door de adrenaline alleen al uw "slachtoffer" niet eens merkt dat hij geraakt is met dat speelgoed.
Dat kan ook altijd, ntl, vooral als ie een hoge pijngrens heeft, dan kan zo iemand wel wat incasseren.

Ok, dan vul ik mijn lader eerst met 5 échte kogels van licht kaliber en 4 rubberen er bovenop.
Als 'm van de eerste 4 nog niet gestopt is, dan zal de rest van de lading dit wel doen.
De reservelader bevat dan alleen échte kogels (licht kaliber), kwestie van zeker te spelen.

Deze keer zal 'm dus wél merken dat ie geraakt is, al spoot de adrenaline uit z'n oren.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 20:09   #174
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is een vuurwapen nodig in alle omstandigheden? En wanneer het niet nodig is, kan het voor problemen zorgen om te gebruiken.

(overigens, wanneer is een vuurwapen verboden en illegaal enzo? En wat kan men er zowat voor krijgen? En voor andere wapens?)
Een vuurwapen is NUTTIG als afschrikmiddel.
In Z. Afrika hangt naast veel voordeuren een plakaat "Gewapend verzet" en/of "Armed response". D�*�*r wordt (bijna) nooit ingebroken.
Toeval zeker ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 20:09   #175
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Over al die zaken, moet jij, die geen crimineel is, zich geen zorgen maken.

Als je niet kan vermoord worden, dan is er toch geen probleem.
Oud 20 juni 2012, 20:10   #176
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Over al die zaken, moet jij, die geen crimineel is, zich geen zorgen maken.

Als je niet kan vermoord worden, dan is er toch geen probleem.
Kom, niet stoer doen
Oud 20 juni 2012, 20:15   #177
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom, niet stoer doen
Doen zoals de Z. Afrikanen: geen woorden maar daden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 20:15   #178
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat kan ook altijd, ntl, vooral als ie een hoge pijngrens heeft, dan kan zo iemand wel wat incasseren.

Ok, dan vul ik mijn lader eerst met 5 échte kogels van licht kaliber en 4 rubberen er bovenop.
Als 'm van de eerste 4 nog niet gestopt is, dan zal de rest van de lading dit wel doen.
De reservelader bevat dan alleen échte kogels (licht kaliber), kwestie van zeker te spelen.

Deze keer zal 'm dus wél merken dat ie geraakt is, al spoot de adrenaline uit z'n oren.
Ik begrijp de schroom niet om iemand die uw leven bedreigt in één schot dood te schieten. Waarom risico's nemen met de levens van u en uw kinderen?
Oud 20 juni 2012, 20:16   #179
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom, niet stoer doen
Ik ben nu eenmaal ne stoere.
Oud 20 juni 2012, 20:17   #180
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben nu eenmaal ne stoere.
Wees dan zo stoer om mijn vragen te beantwoorden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be