Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2012, 10:38   #161
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan je eens aanhalen wat er "niets terzake doende onduidelijk" en waar ik zou liegen ?
U HEBT HET AANGEDURFD DE GOEROE TE BEKRITISEREN!
Oud 28 juni 2012, 10:38   #162
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bart_De_Wever

Vooraleer mij van leugens te beschuldigen zou je beter jezelf informeren.
Oh dat heb ik gedaan. En alweer slaag je erin om te antwoorden met iets dat compleet naast de kwestie is. Nergens is in uw link iets terug te vinden over uw bewering dat een gemeensschapssenator meer verdient dan een vlaams parlementslid. U kan het echt niet laten hé, maar doe gerust verder, je bewijst hier met verve mijn punt. Liegen en daarna naast de kwestie verder trachten te lullen.

O ja, ik zal u anders eens tonen hoe het moet.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120307_015

Jij bent echt niet meer dan een demagogisch leugenaartje.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 10:39   #163
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U liegt. Nog maar eens.
Neen, hij liegt niet.

Althans niet naar mijn mening. Want de waarheid is volgens mij:

bij de laatste verkiezingen behaalde het Weverke met vlag en wimpel een plaatsje in de senaat. Maar hij nam zijn zetel niet op. Hij gaf die door aan de eerste opvolger.

Hij is en bleef bijgevolg Vlaams Parlementslid.
Vanuit het Vlaams parlement worden een aantal van hun eigen leden aangeduid als "gemeenschapssenator", om in de senaat de gemeenschap te vertegenwoordigen. Die gemeenschapssenatoren zijn dus actief in twee parlementen, maar krijgen slechts één pree.

En nog iets: ook een uitspraak van het Weverke op de radio deze ochtend, als repliek op het verschijnen van kleine Croo, in de wandelgangen van het Vlaams parlement, waar hij niet (niet !!) verkozen is (wil je het fragment zien, surf dan naar villa politica op de website van de brt):

Citaat:
'Meneer De Croo komt dan gisteren naar het Vlaams parlement, een parlement waar hij niet in zit, om op televisie te gaan zeggen dat ik te veel op televisie kom.' (Bart De Wever over zijn afwezigheid)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 10:39   #164
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Neen, de man verkondigt leugens. Maar goed, dat jij daar geen enkel probleem mee hebt is al langer duidelijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 28 juni 2012, 10:39   #165
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb de uitzending in Ter zake niet live gezien,
maar heb ze opgezicht op de site van de brt, en daar bekeken.

De eerste vraag van de journalist was zoiets van "u heeft de visie van minister De Smet afgeschoten ..."

en het antwoord van het Weverke was:
"Afschieten, dat is te veel gezegd; .... en dan herhaalt hij de visie van de nva en wat er staat in het regeerakkoord.

(als je het zelf opzoekt: het kost je geen seconden verloren tijd, want het is echt het begin van het vraaggesprek)

Niettegenstaande deze duidelijke nuance, blijven journalisten en politieke tegenstrevers het beeld van het afschieten gebruiken.

Dat de concurrenten zoiets doen, ok.
Maar journalisten meten zich de neutraliteit en objectiviteit aan ...

.
Luister eens naar wat de N-VA leden aan Linda De Win hebben gezegd in Villa Politica. Natuurlijk gaan ze niet rechtstreeks bevestigen dat ze in intern conflict liggen binnen de N-VA. Het is wel overduidelijk dat ze binnen de N-VA hun eigen werk gedeeltelijk gedwarsboomd zien door de uitlatingen van BDW die praat van buiten het werk van de commissies.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 10:40   #166
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sta telkens versteld van jouw 'sterke argumentatie' (sic)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 10:40   #167
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, hij liegt niet.

bij de laatste verkiezingen behaalde het Weverke met vlag en wimpel een plaatsje in de senaat. Maar hij nam zijn zetel niet op. Hij gaf die door aan de eerste opvolger.

Vanuit het Vlaams parlement worden een aantal van hun eigen leden aangeduid als "gemeenschapssenator", om in de senaat de gemeenschap te vertegenwoordigen. Die gemeenschapssenatoren zijn dus actief in twee parlementen, maar krijgen slechts één pree.

En nog iets: ook een uitspraak van het Weverke op de radio deze ochtend, als repliek op het verschijnen van kleine Croo, in de wandelgangen van het Vlaams parlement, waar hij niet (niet !!) verkozen is (wil je het fragment zien, surf dan naar villa politica op de website van de brt):
Hij liegt wel. Een gemeensschapssenator verdient niet meer dan een vlaams parlementslid. Dat dan trachten te gebruiken als reden waarom Dewever senator is, is demagogisch.
Oud 28 juni 2012, 10:41   #168
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Een partijvoorzitter die constant aanwezig is in het parlement en daar aan elk debat deelneemt, kan zijn/haar werk als partijvoorzitter niet naar behoren doen, en kan derhalve zijn/haar rol als voortrekker van de partij niet terdege vervullen. Dat geldt voor alle partijvoorzitters van alle partijen.

Men zou zich daarbij kunnen afvragen waarom partijvoorzitters zich dan als parlementair verkiesbaar stellen, maar dat maakt nu eenmaal al lang deel uit van de politieke praktijk, en ook dat geldt voor alle partijvoorzitters van alle partijen. Ergo, als men dit De Wever verwijt, moet men minstens zo fair zijn om het alle partijvoorzitters van alle partijen te verwijten.

Van op een afstand ziet men dergelijke details niet, en valt wellicht beter het algemeen beeld en imago van een politieker op. Voor wat De Wever betreft is het voor mij duidelijk dat het om een politicus gaat die het opneemt tegen een gevestigd regime, en met succes. Hij is evenwel dermate kopstuk van zijn partij dat ik nauwelijks twee of drie andere “prominente” N-VA leden zou kunnen opnoemen.

Dat is wellicht niet helemaal onlogisch voor een partij in explosieve expansie zoals de N-VA, maar het betekent wel dat de N-VA dringend nood heeft aan degelijke “De Wever-luitenanten” die de voorzitter te zijner tijd op hetzelfde niveau kunnen vervangen. Dat zal hoe dan ook over afzienbare tijd nodig zijn, want ik mag toch aannemen dat ook de N-VA kiezers huiveren bij de uiterst ondemocratische gedachte dat iemand tientallen jaren lang voorzitter en unieke voorman zou zijn en blijven van welkdanige politieke formatie…
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 10:43   #169
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Luister eens naar wat de N-VA leden aan Linda De Win hebben gezegd in Villa Politica. Natuurlijk gaan ze niet rechtstreeks bevestigen dat ze in intern conflict liggen binnen de N-VA. Het is wel overduidelijk dat ze binnen de N-VA hun eigen werk gedeeltelijk gedwarsboomd zien door de uitlatingen van BDW die praat van buiten het werk van de commissies.
Heel VP was een uitzending die erop gericht was de schijnbare tegenstelling tussen de persoonlijke visie en het partijstandpunt met tonnen materiaal in de verf te zetten, niet alleen in de interviews van de De Win maar ook in de beeldkeuze in de plenaire. Van objectieve journalistiek kan men hier niet spreken. Maafr dat zijn we gewend

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 28 juni 2012, 10:45   #170
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan begrijpen dat een communist een heilige schrik heeft, en dat doembeelden van archipels zijn/haar nachtelijke dromen komen storen, van het bekritiseren van de Leider.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 10:49   #171
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Neen, hij liegt niet.

AUB (voor de luieriken )

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...773/1.1346832?

Wat komt die pipo daar eigenlijk doen?

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 28 juni 2012 om 10:50.
Oud 28 juni 2012, 10:50   #172
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan begrijpen dat een communist een heilige schrik heeft, en dat doembeelden van archipels zijn/haar nachtelijke dromen komen storen, van het bekritiseren van de Leider.

.
Grappig dat je in elk aspect van je denken niet verder kan komen dan stereotypen en symbolische onbelangrijke zaken. Een echte vlaming...

Laatst gewijzigd door Tommm : 28 juni 2012 om 10:50.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 10:51   #173
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig dat je op elk aspect van je denken niet verder kan komen dan stereotypen en symbolische onbelangrijke zaken. Een echte vlaming...
Citaat:
U zegt?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 10:51   #174
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig dat je op elk aspect van je denken niet verder kan komen dan stereotypen en symbolische onbelangrijke zaken. Een echte vlaming...
zegt diegene die niet verder kan gaan dan stereotypen en symbolische onbelangrijke zaken als het over Vlaams-nationalisme gaat.
Oud 28 juni 2012, 10:51   #175
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Hoort wie het zegt!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 28 juni 2012 om 10:59.
Oud 28 juni 2012, 10:54   #176
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig dat je in elk aspect van je denken niet verder kan komen dan stereotypen en symbolische onbelangrijke zaken. Een echte vlaming...
Je hebt gelijk. Wij kunnen niet tippen aan uw diepgang. "Wij vinden jou een lul, Bart" getuigt van een ongekende klasse.
Oud 28 juni 2012, 11:01   #177
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Oh dat heb ik gedaan. En alweer slaag je erin om te antwoorden met iets dat compleet naast de kwestie is. Nergens is in uw link iets terug te vinden over uw bewering dat een gemeensschapssenator meer verdient dan een vlaams parlementslid. U kan het echt niet laten hé, maar doe gerust verder, je bewijst hier met verve mijn punt. Liegen en daarna naast de kwestie verder trachten te lullen.

O ja, ik zal u anders eens tonen hoe het moet.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120307_015

Jij bent echt niet meer dan een demagogisch leugenaartje.
BDW is een retorisch talent. Hij laat uitschijnen dat hij minder verdiend dan een Vlaams parlementslid, quod non. Hij zegt dat ook niet letterlijk.

Ondanks de loonsvermindering van de senatoren is deze nog steeds hoger dan deze van Vlaams Parlementslid.

http://www.vacature.com/blog/hoeveel...t-parlement-op

http://www.vlaamsparlement.be/vp/vla...s/statuut.html

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 28 juni 2012, 11:01   #178
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig dat je in elk aspect van je denken niet verder kan komen dan stereotypen en symbolische onbelangrijke zaken.
Onmiddelijk daarna:

Citaat:
Een echte vlaming...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 11:04   #179
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
AUB (voor de luieriken )

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...773/1.1346832?

Wat komt die pipo daar eigenlijk doen?
Open VLD staat al jaren te springen om in te breken in de Vlaamse regering. Luister ook maar eens hoe krampachtig en vaak de coalitieleden "wij zijn loyaal aan deze regering/regeerakkoord" reciteren.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 28 juni 2012 om 11:04.
Oud 28 juni 2012, 11:05   #180
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
BDW is een retorisch talent. Hij laat uitschijnen dat hij minder verdiend dan een Vlaams parlementslid, quod non. Hij zegt dat ook niet letterlijk.

Ondanks de loonsvermindering van de senatoren is deze nog steeds hoger dan deze van Vlaams Parlementslid.

http://www.vacature.com/blog/hoeveel...t-parlement-op

http://www.vlaamsparlement.be/vp/vla...s/statuut.html
ik heb een hekel aan mensen die altijd de rekening maken van anderen.
Je hebt de kans om hem de volgende verkiezingen zijn mandaten te ontnemen. Waarom huil je hier dan zo over? Doen ! ( met dank O-VLD)!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 28 juni 2012 om 11:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be