Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 juli 2004, 13:02   #161
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

De N-VA is niet de VU.
kijk hier eens: http://www.vu.be/default.asp
rara waar komen we uit?

Eigenaar van de website van de Volksunie:

Licensee:
Name Bourgeois Geert
Company N-VA vzw
Language N
Address Barricadenplein 12
B-1000 Brussel
Belgium
Phone +32 2 219 49 30
Fax +32 2 217 35 10
Email [email protected]

Ik durf dan toch wel te stellen dat tussen VU en N-VA niet veel verschil zit.
Overigens, Bourgeois noemde zijn aanhang ook de 'echte erfenis van de Volksunie; de verderzetting van de VU,...'
Oud 8 juli 2004, 13:10   #162
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

[quote="Knuppel"]
Citaat:

Inderdaad. Wie de hond wil slaan vindt altijd wel een stok. Met het Genste arrest werd dat voldoende bewezen, dacht ik. Het Vlaams Blok draagt intussen wel het label: racistisch. En daar maken zelfs bepaalde N-VA-ers gretig gebruik van.

Het arrest tegen het Vlaams Blok WAS partijdig en incorrect. De stok om de hond te slaan werd gevonden én gebruikt. Voor de tegenstanders is het Vlaams Blok nu 'officieel' racistisch. Zijn voorstanders trekken er zich echter geen zak aan van aan omdat het een, naar hun aanvoelen, 'incorrecte en partijdige' gerechtelijke uitspraak was.

Iedereen weet intussen trouwens dat het Vlaams Blok té groot werd en dat de échte reden om die partij proberen uit te schakelen, zijn doorgedreven wil is België te doen barsten. Yves Leterme en Miet Smet hebben dat onlangs nog overduidelijk te verstaan gegeven.
De N-VA betekent, sinds haar kartel met de CD&V, géén hinderpaal (meer) voor België en was bovendien toch al veel te klein om een reëel gevaar voor dit land te kunnen zijn, dus valt ook de noodzaak weg om deze laatste partij door middel van een excuus-truus proberen onderuit te halen.

Feit is echter dat de N-VA op dezelfde gronden zou kunnen veroordeeld worden als het Vlaams Blok indien de Belgische machten dit nodig zouden achten.
Niet dus. Het etiket 'racistische partij' zal de de N-VA dus naar alle waarschijnlijkheid bespaard blijven dankzij het 'gerecht' dat NIET consequent oordeelt maar a la carte de Belgique.
Indien men dat nodig acht, zal men zich wel in de nodige bochten wringen om de N-VA veroordeeld te krijgen. Maar van de systematische stigmasering die men gebruikt heeft om het Blok te pakken, is bij de N-VA geen sprake. Men zal dus op zijn minst een andere invalshoek moeten vinden, òf stigmatisering gaan zoeken waar er geen is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 juli 2004, 13:12   #163
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Citaat:

De N-VA is niet de VU.
rara waar komen we uit?

Licensee:
Name Bourgeois Geert
Company N-VA vzw
Language N
B-1000 Brussel
Belgium
Phone +32 2 219 49 30
Fax +32 2 217 35 10
Email [email protected]

Overigens, Bourgeois noemde zijn aanhang ook de 'echte erfenis van de Volksunie; de verderzetting van de VU,...'
Naambekendheid is nu eenmaal belangrijk. Als ik mij niet vergis, wilde Spirit destijds dan ook aanvankelijk de naam "VU". Een naam zegt in deze kwestie echter niets; het zijn de standpunten van de partij die tellen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 juli 2004, 13:13   #164
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

rara waar komen we uit?

Licensee:
Name Bourgeois Geert
Company N-VA vzw
Language N
B-1000 Brussel
Belgium
Phone +32 2 219 49 30
Fax +32 2 217 35 10
Email [email protected]

Naambekendheid is nu eenmaal belangrijk. Als ik mij niet vergis, wilde Spirit destijds dan ook aanvankelijk de naam "VU". Een naam zegt in deze kwestie echter niets; het zijn de standpunten van de partij die tellen.
waarom denk ik nu toch aan struisvogels?
Oud 8 juli 2004, 13:22   #165
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Omdat u buiten de koppeling van een oude domeinnaam aan de site van de N-VA er niet in slaagt om racistische VU-programmapunten (als die er waren; ik ken het voormalig VU programma niet) terug te vinden in het N-VA programma?
Distel is offline  
Oud 8 juli 2004, 13:28   #166
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Omdat u buiten de koppeling van een oude domeinnaam aan de site van de N-VA er niet in slaagt om racistische VU-programmapunten (als die er waren; ik ken het voormalig VU programma niet) terug te vinden in het N-VA programma?
da zalt zijn
Oud 8 juli 2004, 13:39   #167
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

da zalt zijn
Blijkbaar hoopt u afbreuk te doen aan mijn vaststelling dat u geen enkel racistisch N-VA standpunt heeft aangetoond door eens met de oogjes te rollen. Mij niet gelaten, de feiten zijn duidelijk.
Distel is offline  
Oud 8 juli 2004, 18:47   #168
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat Distel zegt. Na 10 pagina's discussie, en dat is niet niks, hebben we nog steeds niets meer vernomen over die zogezegde "klacht wegens racisme" van de BUB tegen de NVA. Sterker zelfs, buiten een hoop gebakken lucht van opgeblazen ego's hebben we hier nog niet eens de concrete wetten gehoord die zogezegd overtreden zouden worden.

Dat moet die belgische logica en administratieve eenvoud zijn: 10 pagina's lang en tegelijkertijd weer niets helpen of duidelijk maken ...

Zeg opgeblazen ego! Gij zijt het wel die 10 pagina's vollult he! Zwijgen en afwachten: die klacht komt er wel, wanneer WIJ het beslissen.
Zozo, jullie hebben dus nog geen klacht neergelegd!!! Jongens toch, bluffen en liegen dat jullie doen!
Oud 8 juli 2004, 19:46   #169
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Advocaten zijn blijkbaar een andere mening toegedaan........
Advocaten? Heb je de juristenkrant gelezen? Dan zou je weten dat beroepsverenigingen van advocaten de vloer hebben geveegd met die uitspraak, (door een rechter die NIET ONPARTIJDIG was)
U weet dat natuurlijk want u gaat dagelijks op de koffie bij die man.

Alsof hij aan uw neus gaat hangen wat zijn politieke voorkeur is!
Kim is offline  
Oud 8 juli 2004, 20:47   #170
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:
Advocaten? Heb je de juristenkrant gelezen? Dan zou je weten dat beroepsverenigingen van advocaten de vloer hebben geveegd met die uitspraak, (door een rechter die NIET ONPARTIJDIG was)

Vraag het eens aan de FRANSTALIGE Lionsclub in Gent waar hij voorzitter van is.
giserke is offline  
Oud 8 juli 2004, 22:00   #171
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Zeg opgeblazen ego! Gij zijt het wel die 10 pagina's vollult he! Zwijgen en afwachten: die klacht komt er wel, wanneer WIJ het beslissen.
Zozo, jullie hebben dus nog geen klacht neergelegd!!! Jongens toch, bluffen en liegen dat jullie doen!
we hebben nooit beweerd dat de klacht al was ingediend.
we hebben een pb gestuurd dat de klacht zou ingediend worden.
Oud 9 juli 2004, 05:59   #172
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim

Vraag het eens aan de FRANSTALIGE Lionsclub in Gent waar hij voorzitter van is.
Wauw, FRANSTALIG nog wel Even vlug een statement willen maken?
Kim is offline  
Oud 9 juli 2004, 07:38   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
we hebben een pb gestuurd dat de klacht zou ingediend worden.
En voor wanneer is dat uiteindelijk nu gepland? Of willen jullie, zoals het er toch naar uitziet, de hele handel netjes in alle stilte begraven?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 juli 2004, 21:51   #174
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Waarom zouden we? Zulke cadeaus laten we niet liggen.
Hans1 is offline  
Oud 9 juli 2004, 21:53   #175
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Vragen met vragen beantwoorden... Even herhalen opdat de toekomstige redder van Belzjikistan het begrijpt: "Wanneer dienen jullie dan wel de klacht in?" Voor de verkiezingen kondigden jullie hier al met veel gepronk aan dat dit na de stembusslag zou gebeuren. Maar ondertussen - weken na de verkiezingen - blijft het verdacht stil.
Oud 10 juli 2004, 15:34   #176
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Vragen met vragen beantwoorden... Even herhalen opdat de toekomstige redder van Belzjikistan het begrijpt: "Wanneer dienen jullie dan wel de klacht in?" Voor de verkiezingen kondigden jullie hier al met veel gepronk aan dat dit na de stembusslag zou gebeuren. Maar ondertussen - weken na de verkiezingen - blijft het verdacht stil.
De BuB laat de N-VA'ers even sudderen.
Gewoon de druk op de ketel houden.
Even anti-chambreren alvorens ze als geslagen honden in de rechtszaal toegelaten worden.
Daarna worden ze buitengekuist op hetzelfde hoopje als het Vlaamsblok.

Laat jullie niet opjutten hoor, BuB-leden!
De N-VA'ers zitten duidelijk met een ei.

Ik vertaal even:
Als ze vragen:
  • "Voor wanneer is het proces?"
Dan lees je:
  • "We kunnen de spanning niet meer aan, klaag ons aan, we staan te springen om te bekennen, en zullen in ruil voor een clemente behandeling braaf meewerken met het gerecht. We beloven niet meer te zeiken over B-H-V, en we zullen ook niet meer om de splitsing van de SZ zeuren. Ook over de transferten zullen we ons niet meer roeren. Heb medelijden, edelachtbare en geachte BuB'ers "
Ze juichten wat al te voorbarig toen het Vlaamsblok gepakt werd........
Oud 10 juli 2004, 15:47   #177
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Even anti-chambreren alvorens ze als geslagen honden in de rechtszaal toegelaten worden.
Daarna worden ze buitengekuist op hetzelfde hoopje als het Vlaamsblok.
Hier sé. Zielige SuperGoebbels komt ook eens zijn woordeke placeren. Wat is nu feitelijk het nut van hier de enige cheerleader te zijn van de blubberclub? Van de NVA "buiten kuisen" geen sprake hoor. Maar lafaards met dictatorale trekjes (verbieden van élke Vlaams-nationale partij) moeten af toe luidop dromen hé.

Citaat:
Laat jullie niet opjutten hoor, BuB-leden!
De N-VA'ers zitten duidelijk met een ei.
Oh, maar eieren eten is erg gezond. Ongezonde gestapo-verklikkers zoals jij kunnen er nog iets van leren.

Citaat:
"We kunnen de spanning niet meer aan, klaag ons aan, we staan te springen om te bekennen,
Duidelijk dat Super-Goebbels totaal geen argumenten meer heeft en het bu moet hebben van wereldvreemde droomvoorstellingen. Geen wonder dat elke nationalist zich hier een breuk lacht met de blubbers. Ik ben helemaal niet gelinkt met de NVA, maar ik stel de vraag wanneer het proces er nu eindelijk komt, want ze hebben het hier zitten schreeuwen van de daken dat het niet mooi meer is, en nu is het plots allemaal de doofpot ingegaan.

[/quote]Heb medelijden, edelachtbare en geachte BuB'ers [/quote]

Correctie: de BUB'ers zijn de forumnarren. Kunnen niet electoraal presteren, dus komen hun fustratie hier op het forum uitwerken. Ik stel me BUB'ers voor als een kudde varkens met zo'n Napoleon-hoed op. Willen maar niet kunnen.
Stubaf. is offline  
Oud 10 juli 2004, 16:21   #178
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Am Meer, am Strand, wo Sonne scheint,
will ich mit Dir alleine sein
Tof onderschrift Stubaf.
Meent ge het echt?
Het is immers de eerste keer dat ge zo beleefd, wat zeg ik, vriendelijk uit de hoek komt.

Waar spreken we af?
Oostende?
Knokke?
Blankenberge?
Den Haan?

PS (serieus nu)
Verander dat onderschrift maar snel.
Het gaat u niet goed af.
Oud 10 juli 2004, 16:24   #179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal niet gelinkt met de NVA, maar ik stel de vraag wanneer het proces er nu eindelijk komt, want ze hebben het hier zitten schreeuwen van de daken dat het niet mooi meer is, en nu is het plots allemaal de doofpot ingegaan.
Dat is inderdaad de kern van de zaak en het punt van kritiek: eerst met veel bravoure aankondigen dat er een klacht wordt ingediend. Dan juist voor de verkiezingen dit snel inslikken en met evenveel pronkerigheid van de daken roepen dat het onmiddellijk na de verkiezingen zal gebeuren. Nu blijft het stil.
Oud 10 juli 2004, 16:26   #180
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zielige SuperGoebbels komt ook eens zijn woordeke placeren..... de enige cheerleader te zijn van de blubberclub.........lafaards met dictatorale trekjes...........Ongezonde gestapo-verklikkers zoals jij............Super-Goebbels......forumnarren............kudde varkens .........Willen maar niet kunnen.
Manman.
Zoveel haat.
Al die persoonlijke aanvallen, enkel omdat ik een partij aanval.

Hoe de moderatoren dit laten begaan, kan ik niet echt goed vatten.

Maar mij niet gelaten.
Wie dergelijke taal hanteert, verdient dat het blijft staan, tot de poster van eerlijke schaamte zelf vraagt om het te verwijderen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be