Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2004, 13:20   #161
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

De dwaze kalle is rijp voor een New Age-sekte na haar verklaring dat islamlessen in katholieke scholen mogen toegelaten worden. Een (Vlaamse) katholiek zou dichter bij een (vreemde) islamiet staan dan bij een (Vlaamse) 'ongelovige', begrijpe wie het begrijpen kan!

Door dergelijk geloofspluralisme en multiculturalisme degradeert de katholieke Kerk zich meer en meer tot een sekte, zoals in het oude Rome, een sekte naast de vele anderen.

Doe zo voort, Van Hecke, en werk de opmars van de islam nog wat in de hand!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 13:21   #162
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Christus niks had tegen homoseksuelen
en evenmin tegen het vrijen met een vrouw

8) 8)
Sterker nog: ik geloof zelfs dat Jezus zèlf homoseksuele ervaringen had!
Nu krijgt Jan het hartstilstand
Oud 3 juli 2004, 13:25   #163
perotinus
Burger

Standaard

Citaat:
Een (Vlaamse) katholiek zou dichter bij een (vreemde) islamiet staan dan bij een (Vlaamse) 'ongelovige', begrijpe wie het begrijpen kan!
Dit is toch ook zo? Beide geloofsovertuigingen zijn er toch op uit mensen zo veel mogelijk te knechten op basis van één of ander zogenaamd geopenbaard fabeldier?
Oud 3 juli 2004, 13:28   #164
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Sterker nog: ik geloof zelfs dat Jezus zèlf homoseksuele ervaringen had!
En gij durft u christen-democraat noemen! Met welk recht?

Ik zie geen verschil met om het even welke andere progressieve lul.
Oud 3 juli 2004, 13:35   #165
perotinus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Citaat:

En gij durft u christen-democraat noemen! Met welk recht?

Ik zie geen verschil met om het even welke andere progressieve lul.
We gaan er met rasse schreden op vooruit: de christenen zijn onder elkaar ruzie aan 't maken (nu ja, ook wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon)
Oud 3 juli 2004, 13:36   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Statistiek is duidelijk niet je sterkste kant. De mijne ook niet hoor, maar ik weet wel dat "gemiddeld" over meer gaat dan alleen Brussel.
De bevolkingswissel waarover ik het had, staat er in Brussel aan te komen. Daar had ik het dan ook over. Een bevolkingswissel in Vlaanderen is nog niet voor onmiddellijk: daarvoor zijn de migranten met te weinig in vergelijking met de inheemse bevolking.

Ook hier: niet ik stel die zaken zo ver, wel het studiecentrum van de VUB. Misschien kunt u er hen op wijzen dat statistiek niet hun sterkste kant is. Alvast veel succes.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 13:37   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je daar geen antwoord op te verzinnen en doe je daarom dan maar alsof het niet bestaat?
De rest was flauwe kul. Ik ben nu eenmaal geen homohater, maar blijkbaar krijgen mensen tegenwoordig dit etiket opgekleefd wanneer ze niet instemmen met het nieuwe dogma dat homoseksualiteit even normaal is al heteroseksualiteit.
Oud 3 juli 2004, 13:38   #168
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Dat was mijn punt niet: dus als je niet volgens de GELOOFSregels van de kerk leefde werd je door de kerk uitgestoten uit de maatschappij, zie ook mijn vorige post

en mijn sig
Dat was helemaal niet eigen aan de Kerk. Toen de Germanen nog heidenen waren, gebeurde dat ook voor alwie de maatschappelijke regels niet volgde. In Germaanse stammen keek men daar bijzonder streng op toe.

Maar uitsluiting uit de Kerk was nooit definitief, daar het helend en genezend moest zijn. Wie berouw toonde, werd weer opgenomen.
VOILA!!!!

nu geeft u het zelf toe, het was plooien naar de regels van de kerk of gestraft worden .........

thx

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 13:39   #169
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perotinus
We gaan er met rasse schreden op vooruit: de christenen zijn onder elkaar ruzie aan 't maken (nu ja, ook wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon)
Iemand die Jezus niet als Gods Zoon aanvaardt en de goddelijkheid van Jezus in vraag stelt, en daarnaast nog eens verklaart dat Jezus heeft gezondigd, is geen christen, eerder een - ik citeer iemand anders - "een progressieve lul".
Oud 3 juli 2004, 13:41   #170
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nu geeft u het zelf toe, het was plooien naar de regels van de kerk of gestraft worden .........
In een maatschappij die door en door christelijk was. Daarbij gaat het trouwens niet alleen over geloof, maar zeden. Voor de middeleeuwer was dat trouwens helemaal niet vreemd: hij dacht immers niet individualistisch, maar redenereerde vanuit een collectief bewustzijn dat heel velen nu kwijt hebben gespeeld.

Eerder had u het echter over de bekering tot het geloof.
Oud 3 juli 2004, 13:41   #171
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kunt u niet voor 1 keer toegeven dat uw kerk al fouten heeft gemaakt, (dat maakt uw geloof daarom niet slechter, integendeel) in plaats van te blijven discussieren met halve waarheden.
Blijkbaar leest u niet goed. Eerder schreef ik al dat er veel misdaden zijn gebeurd in naam van geloof en Kerk, zonder dat de Kerk daarom haar toestemming, instemming of goedkeuring hieraan verleende. Dat er kerkelijke leiders waren die fouten hebben gemaakt, is ook heel normaal. Bisschoppen, priesters... zijn ook mensen en kunnen ook zondigen. Maar in de leer dwaalt de Kerk niet.

De bijbel spreek zichzelf nochtans genoeg tegen .

En ook: de interpretatie van de bijbel gebeurd door die kerkelijke leiders, van wie u zelf toegeeft dat ze fouten maken ...

Frank Dane
Oud 3 juli 2004, 13:41   #172
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Statistiek is duidelijk niet je sterkste kant. De mijne ook niet hoor, maar ik weet wel dat "gemiddeld" over meer gaat dan alleen Brussel.
De bevolkingswissel waarover ik het had, staat er in Brussel aan te komen. Daar had ik het dan ook over. Een bevolkingswissel in Vlaanderen is nog niet voor onmiddellijk: daarvoor zijn de migranten met te weinig in vergelijking met de inheemse bevolking.

Ook hier: niet ik stel die zaken zo ver, wel het studiecentrum van de VUB. Misschien kunt u er hen op wijzen dat statistiek niet hun sterkste kant is. Alvast veel succes.
Nee nee nee, Jantje, zo makkelijk draai je je er niet tussenuit hoor

JIJ was degene die insinueerde dat Vlaanderen weldra onder de voet zal worden gelopen door de immer kwekende moslims. Ik heb je erop gewezen dat bevolkingsstudies uitwijzen dat allochtonen tegenwoordig GEMIDDELD evenveel kinderen op de wereld zetten als autochtonen, waarna jij weer met een of ander halfbakken argument over Brussel komt aandraven. Ik moet het je nageven: de behendigheid waarmee jij rond de pot kan draaien, doet niemand je op dit forum na...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 13:42   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ook: de interpretatie van de bijbel gebeurd door die kerkelijke leiders, van wie u zelf toegeeft dat ze fouten maken ...
De Kerk kan zich niet vergissen in de leer (d.i. geloof en zeden, gebaseerd op de heilige Schrift). Niemand dicht echter de Kerk onfeilbaarheid toe wanneer een bisschop een oordeel meent te moeten vellen over de kwaliteit van de bakstenen. Niet alles door elkaar gooien.
Oud 3 juli 2004, 13:43   #174
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
In een maatschappij die door en door christelijk was. Daarbij gaat het trouwens niet alleen over geloof, maar zeden. Voor de middeleeuwer was dat trouwens helemaal niet vreemd: hij dacht immers niet individualistisch, maar redenereerde vanuit een collectief bewustzijn dat heel velen nu kwijt hebben gespeeld.

Eerder had u het echter over de bekering tot het geloof.
Dus dat is juist?

Maar u kunt wel Moslims veroordelen in een Arabisch land die de Sharia volgen? (ook volgens hun wet ...)

Frank Dane
Oud 3 juli 2004, 13:44   #175
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perotinus
Citaat:
Een (Vlaamse) katholiek zou dichter bij een (vreemde) islamiet staan dan bij een (Vlaamse) 'ongelovige', begrijpe wie het begrijpen kan!
Dit is toch ook zo? Beide geloofsovertuigingen zijn er toch op uit mensen zo veel mogelijk te knechten op basis van één of ander zogenaamd geopenbaard fabeldier?
Naast het feit dat �*lle Vlamingen taal, cultuur, afkomst en geschiedenis gemeenschappelijk hebben, moet ook erkend worden dat het katholicisme wezenlijk verschilt van de islam.

Ze hebben weliswaar beide een Semitische oorsprong, maar meer dan 1000 jaar Europese geschiedenis en beïnvloeding hebben het christendom tot een heidens-Europees-christelijk katholicisme gemaakt.

Wat een progressief-christelijke meute 'uiterlijkheden' noemt, zoals o.a. de heiligenverering en de drie-eenheid van God, zijn in wezen heidense, polytheïstische invloeden. Die progressieve meute fixeert zich alleen op het universele en egalitaristische karakter (wortels) van de joodse sekte die het christendom aanvankelijk was.
Ik wil geen terugkeer naar de woestijn, maar naar de Europese en heidense wortels van het katholicisme.

Verder is er het feit dat elke godsdienst innig verbonden is met een beschaving, een maatschappij. Voor de islam is dat een uitheemse, niet-Europese beschaving. Het maatschappijbeeld van de islam is bijv. zuiver theocratisch (de kaliefenstaat). Het katholicisme heeft in zijn maatschappelijke denkbeelden steeds de Staat of het Rijk aanvaard, weliswaar met het behoud van zijn moreel gezag.
Oud 3 juli 2004, 13:44   #176
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
De Kerk kan zich niet vergissen in de leer (d.i. geloof en zeden, gebaseerd op de heilige Schrift). Niemand dicht echter de Kerk onfeilbaarheid toe wanneer een bisschop een oordeel meent te moeten vellen over de kwaliteit van de bakstenen. Niet alles door elkaar gooien.
LOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
u blijft grappig

dus ze kunnen zich vergissen in de toepassing van de leer, maar niet in de interpretatie?

Frank Dane
Oud 3 juli 2004, 13:44   #177
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
JIJ was degene die insinueerde dat Vlaanderen weldra onder de voet zal worden gelopen door de immer kwekende moslims.
Nergens stond er "weldra". Wel had ik het over de toekomst. En rekening houdend met het veel hoger geboortecijfer is dit alles een zaak van jaren en jaren, tenminste als de inheemse bevolking niet denkt aan de eigen vernieuwing van de generaties.
Oud 3 juli 2004, 13:45   #178
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Weet je daar geen antwoord op te verzinnen en doe je daarom dan maar alsof het niet bestaat?
De rest was flauwe kul. Ik ben nu eenmaal geen homohater, maar blijkbaar krijgen mensen tegenwoordig dit etiket opgekleefd wanneer ze niet instemmen met het nieuwe dogma dat homoseksualiteit even normaal is al heteroseksualiteit.
Flauwe kul? Als er hier iemand het etiket van homohater verdient, Jan, dan ben jij het wel. Je bent op de koop toe nog eens een hypocriet, want je wil niet eens toegeven dat je een homohater bent, terwijl dat voor iedereen op dit forum toch wel zeer duidelijk is.

Maar daar had ik het zelfs niet over. Er stond nog wel wat meer in die post dan dat ene zinnetje dat jij eruit pikte om op te reageren... Was dat ook flauwe kul?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 3 juli 2004, 13:47   #179
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Flauwe kul? Als er hier iemand het etiket van homohater verdient, Jan, dan ben jij het wel. Je bent op de koop toe nog eens een hypocriet, want je wil niet eens toegeven dat je een homohater bent, terwijl dat voor iedereen op dit forum toch wel zeer duidelijk is.

Maar daar had ik het zelfs niet over. Er stond nog wel wat meer in die post dan dat ene zinnetje dat jij eruit pikte om op te reageren... Was dat ook flauwe kul?
Nuja, hij is gewend van discussies tegen kleine kinderen ...
misschien is hij zelf ook zo simpel geworden

Neen ff serieus: ik wist niet dat mensen zo in hun ongelijk kunnen blijven volharden, je hebt jezelf al 2 keer tegengesproken, en dan kom je opnieuw met je beginstelling, alhoewel juist is bewezen dat die niet klopt ... (tegen jan, nie tegen raf)

Frank Dane
Oud 3 juli 2004, 13:48   #180
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
JIJ was degene die insinueerde dat Vlaanderen weldra onder de voet zal worden gelopen door de immer kwekende moslims.
Nergens stond er "weldra". Wel had ik het over de toekomst. En rekening houdend met het veel hoger geboortecijfer is dit alles een zaak van jaren en jaren, tenminste als de inheemse bevolking niet denkt aan de eigen vernieuwing van de generaties.
Alleen zijn er natuurlijk die vermaledijde bevolkingsstudies die dat veel hogere geboortecijfer waar jij het over hebt, tegenspreken... Eventjes vergeten, of ga je weer over Brussel beginnen mekkeren?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be