![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() De dwaze kalle is rijp voor een New Age-sekte na haar verklaring dat islamlessen in katholieke scholen mogen toegelaten worden. Een (Vlaamse) katholiek zou dichter bij een (vreemde) islamiet staan dan bij een (Vlaamse) 'ongelovige', begrijpe wie het begrijpen kan!
Door dergelijk geloofspluralisme en multiculturalisme degradeert de katholieke Kerk zich meer en meer tot een sekte, zoals in het oude Rome, een sekte naast de vele anderen. Doe zo voort, Van Hecke, en werk de opmars van de islam nog wat in de hand!
![]() |
#162 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#163 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zie geen verschil met om het even welke andere progressieve lul.
![]() |
![]() |
#165 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook hier: niet ik stel die zaken zo ver, wel het studiecentrum van de VUB. Misschien kunt u er hen op wijzen dat statistiek niet hun sterkste kant is. Alvast veel succes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
nu geeft u het zelf toe, het was plooien naar de regels van de kerk of gestraft worden ......... thx
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerder had u het echter over de bekering tot het geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() De bijbel spreek zichzelf nochtans genoeg tegen . En ook: de interpretatie van de bijbel gebeurd door die kerkelijke leiders, van wie u zelf toegeeft dat ze fouten maken ...
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() JIJ was degene die insinueerde dat Vlaanderen weldra onder de voet zal worden gelopen door de immer kwekende moslims. Ik heb je erop gewezen dat bevolkingsstudies uitwijzen dat allochtonen tegenwoordig GEMIDDELD evenveel kinderen op de wereld zetten als autochtonen, waarna jij weer met een of ander halfbakken argument over Brussel komt aandraven. Ik moet het je nageven: de behendigheid waarmee jij rond de pot kan draaien, doet niemand je op dit forum na...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar u kunt wel Moslims veroordelen in een Arabisch land die de Sharia volgen? (ook volgens hun wet ...)
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze hebben weliswaar beide een Semitische oorsprong, maar meer dan 1000 jaar Europese geschiedenis en beïnvloeding hebben het christendom tot een heidens-Europees-christelijk katholicisme gemaakt. Wat een progressief-christelijke meute 'uiterlijkheden' noemt, zoals o.a. de heiligenverering en de drie-eenheid van God, zijn in wezen heidense, polytheïstische invloeden. Die progressieve meute fixeert zich alleen op het universele en egalitaristische karakter (wortels) van de joodse sekte die het christendom aanvankelijk was. Ik wil geen terugkeer naar de woestijn, maar naar de Europese en heidense wortels van het katholicisme. Verder is er het feit dat elke godsdienst innig verbonden is met een beschaving, een maatschappij. Voor de islam is dat een uitheemse, niet-Europese beschaving. Het maatschappijbeeld van de islam is bijv. zuiver theocratisch (de kaliefenstaat). Het katholicisme heeft in zijn maatschappelijke denkbeelden steeds de Staat of het Rijk aanvaard, weliswaar met het behoud van zijn moreel gezag.
![]() |
![]() |
#176 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
u blijft grappig ![]() dus ze kunnen zich vergissen in de toepassing van de leer, maar niet in de interpretatie?
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar had ik het zelfs niet over. Er stond nog wel wat meer in die post dan dat ene zinnetje dat jij eruit pikte om op te reageren... Was dat ook flauwe kul?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
misschien is hij zelf ook zo simpel geworden ![]() Neen ff serieus: ik wist niet dat mensen zo in hun ongelijk kunnen blijven volharden, je hebt jezelf al 2 keer tegengesproken, en dan kom je opnieuw met je beginstelling, alhoewel juist is bewezen dat die niet klopt ... (tegen jan, nie tegen raf)
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |