Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 18:14   #161
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Schopenhauer had dat fout.
Schopenhauer was een vrouwenhater! dan ben je DOM en niet geniaal!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 22:27   #162
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Komerad Bekijk bericht
Mijn mond valt open als ik sommige "serieuze" posts lees op een dergelijk nonsense topic. Vrouwen slimmer dan mannen = negers slimmer dan blanken.
Het houd geen steek, net zoals het omgekeerde ook geen steek houd. Met de 2e stelling mag je niet lachen, met de eerste wel dus doe ik dat met plezier.
Wat een politiek correcte nonsens is me dat.
Het is perfect mogelijk dat vrouwen gemiddeld gezien intelligenter zijn dan mannen. Het omgekeerde is ook mogelijk.
Het is perfect mogelijk dat zwarten gemiddeld gezien intelligenter zijn dan blanken. Het omgekeerde is ook mogelijk.
Als het zo is, dan mag dat ook gezegd worden.

Er is ook niemand die gaat tegen spreken dat mannen gemiddeld gezien sterker zijn dan vrouwen. Daar is niks seksistisch aan. Het is pas seksistisch als je op basis van dat feit oordeelt dat iedere man sterker is dan iedere vrouw.
Oud 16 juli 2012, 22:42   #163
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
En mannen vallen op domme vrouwen omdat hun huidig IQ zo laag is?
In relaties is het toch best dat de IQ's zowat gelijk zijn.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 22:48   #164
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik vind het flauw dat mannen en vrouwen steeds apart hoeven "beoordeeld" te worden. Wij zijn toch allemaal mensen? Da's allemaal flauwe zever als zou de man dit en de vrouw dat.....
Dat vind ik ook . ik ontmoet zowel intelegente vrouwen als intelegente mannen , en ook meer eenvoudige van beide geslachten .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 22:50   #165
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik lach me een kriek omdat het zo herkenbaar is. Ach ze blijven schattig. Op afstand weliswaar.
Boys will be boys, geef ze een pint of drie, wat aandacht en Superman Revisited staat voor je neus.
Citaat:
Nu gaan de blbobers over de vrouwen komen, dat weet je toch? Hou je vast want die zijn er dus ook.
Bwah, die zijn meestal gefilmd door halfzatte Homers, die al een flinke prestatie leveren als ze tegelijk hunne zapper en het obligate bierblik kunnen hanteren zonder te morsen, laat staan dat ze in staat zouden zijn om aardse godinnen op een visueel verantwoorde wijze te filmen, maar dat wist je ongetwijfeld al wel.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 22:53   #166
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het is perfect mogelijk dat vrouwen gemiddeld gezien intelligenter zijn dan mannen. Het omgekeerde is ook mogelijk. Het is perfect mogelijk dat zwarten gemiddeld gezien intelligenter zijn dan blanken. Het omgekeerde is ook mogelijk.
Als het zo is, dan mag dat ook gezegd worden.
Het is mogelijk dat vrouwen gemiddeld gezien intelligenter zouden kunnen zijn dan mannen, alleen is het zo niet, en dan toch zeker niet in de praktijk. Waarover praten vrouwen onder elkaar ? Kinderen, familie, huishouden, eten, weer, kleding, mannen. Waarover praten mannen (die niet geinteresseerd zijn in sport) ? Politiek, wetenschap, techniek, milieu, verkeer, recht, film, vrouwen, auto's ... allemaal stuk voor stuk toch onderwerpen waarvoor een hogere IQ nodig is dan de IQ die vereist voor de onderwerpen waarover die vrouwen praten.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 16 juli 2012 om 22:57.
Oud 16 juli 2012, 22:55   #167
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Dat vind ik ook . ik ontmoet zowel intelegente vrouwen als intelegente mannen , en ook meer eenvoudige van beide geslachten .
Je voelt je vast beter op je gemak bij de laatste groep?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 23:12   #168
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Dit voorbeeld en er zijn er talloze anderen geven aan dat intelligentie ver is te zoeken en dat eigenlijk het woord 'chaos' moet vallen. Voorzover ik weet heeft intelligentie niks maar dan ook niks met chaos te maken.
Ik raad je aan de documentaire over de chaos theorie (butterfly effect) eens door te nemen (90 min). Chaos heeft nl. een struktuur en daarom klopt dat wat je zegt niet.

http://www.youtube.com/watch?v=Ivg7Q...eature=related
Oud 17 juli 2012, 02:56   #169
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Tot mijn toenmalige verbazing waren de vrouwen in islamitische landen waar ik heb verbleven hiervan nog veel meer overtuigd dan ten onzent. Zij vonden de mannen doorgaans een stelletje domkoppen.
Wel, eerlijk gezegd toont dat dan maar eens goed aan hoe dom die moslima's wel zijn. Want wie loopt er de ganse dag in een tent rond bij 40 C. Wie krijgt er klop ? Wie moet er achter de man lopen ? Wie heeft er totaal niets te zeggen ? Wie mag er meer vrouwtjes hebben ? Wie moet altijd zijn bek houden ? Wie is er enkel goed om jong te baren ? Wie word er gestenigd ? enz.. want de lijst is lang. Als die kiekens dan nog durven zeggen dat die muzelmannen dom zijn, ja dan weet ik het niet meer hoor. Ik bedoel als ge in zo'n miserabele toestand moet leven en ge durft dan nog zeggen dat die man (muzel- hier) dom is, getuigd dat van een achterlijkheid die niet te beschrijven valt.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 17 juli 2012 om 03:02.
Oud 17 juli 2012, 03:05   #170
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Schopenhauer was een vrouwenhater! dan ben je DOM en niet geniaal!
Klopt. Vrouwenhaters zijn dom.
Oud 17 juli 2012, 12:27   #171
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Komerad Bekijk bericht
Ja eerst hit te bottom waarbij de meerderheid (bijna bereikt) een "nieuwe man" (lees : "muilentrekker") wenst. Maar wij mannen (de echte althans) zullen ons reorganiseren en in opstand komen tegen de onderdrukking en onszelf reëmanciperen en jullie allemaal terug achter het fornuis verbannen!

Wait and see!

Binnenkort starten we op een nog geheime radiofrequentie met onze eerste verzetsuitzendingen!
Terug achter het fornuis? Tjiens, ik ben er nooit van weggeweest.

Ik vind het heel spannend. Vrouwen die zich clandestien organiseren en mannen die dat ook doen.
Wij vrouwen zijn wat romantisch en gaan het doen met dopingvrije postduiven. En wij gaan ons inwerken in de chipcodes van dieren. Meer kan ik je daar uiteraard niet over vertellen.

Je weet toch dat een radiofrequentie nooit lang geheim blijft en altijd onderschept kan worden. Wij hebben trouwens ook allianties afgesloten met mensen die al heel hun leven lang naar buitenaards leven zoeken. Amateurs ,maar goed te doen. Die zijn zo hevig dat ze niet eens zien of je een vrouw of een man bent. Heel handig.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 17 juli 2012 om 12:31.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 12:43   #172
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Het is mogelijk dat vrouwen gemiddeld gezien intelligenter zouden kunnen zijn dan mannen, alleen is het zo niet, en dan toch zeker niet in de praktijk. Waarover praten vrouwen onder elkaar ? Kinderen, familie, huishouden, eten, weer, kleding, mannen. Waarover praten mannen (die niet geinteresseerd zijn in sport) ? Politiek, wetenschap, techniek, milieu, verkeer, recht, film, vrouwen, auto's ... allemaal stuk voor stuk toch onderwerpen waarvoor een hogere IQ nodig is dan de IQ die vereist voor de onderwerpen waarover die vrouwen praten.
Ja, helaas is dat zo. Ik loop er als vrouw met twee kinderen en een huishouden en 'mannen' er ver van weg. Zeker vijftig plussers... is niet om aan te horen. Ik heb heel mijn vriendinnekennissenkring opgedoekt. Gemummimificeerd terwijl ze nog leven.

Maar vele mannen kunnen ook zagen en kletsen, hoor. En dan denk ik filosofisch gestemd dat deze mensen ergens wel bij elkaar horen.
Als ze maar gelukkig met elkaar zijn.
Oud 17 juli 2012, 12:46   #173
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Een reden meer dat vrouwen het huishouden blijven doen.
Oud 17 juli 2012, 13:04   #174
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik raad je aan de documentaire over de chaos theorie (butterfly effect) eens door te nemen (90 min). Chaos heeft nl. een struktuur en daarom klopt dat wat je zegt niet.

http://www.youtube.com/watch?v=Ivg7Q...eature=related
Ik heb de negentig minuten niet doorgenomen maar wel gekeken naar het korte filmpje.

Tuurlijk heeft chaos een structuur. Op dat spoor zat ik al wel. Maar is chaos een intellectueel gegeven? Een iets wat volgens mensen als intellectueel wordt bestempeld?

Als je de structuur in de chaos negeert of niet ziet, dan ga je er vanuit dat er een andere structuur is en die klopt dan niet.

Ik ga effe verder met mijn voorbeeld.

Stel dat mijn chaos (homo's doodstraf of wettelijk toegestaan om te huwen en kinderen te adopteren op enkele vlieguren afstand) een structuur heeft, is het intelligent om die structuur te tolereren of niet?

Ik sla de bal waarschijnlijk mis, maar ik weet niet waar. Het zit waarschijnlijk in de term 'intelligentie'.

Dus, dus, dus de gangbare menselijke invulling van menselijke intelligentie strookt niet met een menselijk geproduceerde chaos die blijkbaar een of andere structuur heeft.

De structuur in de chaos bevestigt eigenlijk the deficient hman brain.

Ik geef het op.

En ik ga er vanuit dat het menselijk brein deficient is.
Oud 17 juli 2012, 13:13   #175
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, eerlijk gezegd toont dat dan maar eens goed aan hoe dom die moslima's wel zijn. Want wie loopt er de ganse dag in een tent rond bij 40 C. Wie krijgt er klop ? Wie moet er achter de man lopen ? Wie heeft er totaal niets te zeggen ? Wie mag er meer vrouwtjes hebben ? Wie moet altijd zijn bek houden ? Wie is er enkel goed om jong te baren ? Wie word er gestenigd ? enz.. want de lijst is lang. Als die kiekens dan nog durven zeggen dat die muzelmannen dom zijn, ja dan weet ik het niet meer hoor. Ik bedoel als ge in zo'n miserabele toestand moet leven en ge durft dan nog zeggen dat die man (muzel- hier) dom is, getuigd dat van een achterlijkheid die niet te beschrijven valt.
Zo simpel is het niet. Ga eens clandestien als vrouw vermomd een maand doorbrengen in een 'Blijf van mijn lijf huis'. Lees 'Moll Flanders' van Daniel Defoe (18de eeuw) en kijk naar de film 'Albert Nobbs' (2012). Goed roeren en drie dagen laten staan tot er een extract overblijft.

Zo simpel is het echt niet. De moslima's die jij beschrijft zeggen niets. De moslima's die zeggen dat hun mannen dom zijn, zitten in een voor hen zeer comfortabele situatie.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 17 juli 2012 om 13:15.
Oud 17 juli 2012, 13:57   #176
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Vrouwen en mannen zijn verschillend maar het zijn allemaal mensen.
Vrouwen hebben het steeds als hun eerste en belangrijkste taak gezien om voor de kinderen te zorgen, daardoor zijn hun mogelijkheden en prestaties dikwijls onopvallend vergeleken bij die van mannen.
Af en toe springt er toch eens eentje uit en gelukkig gebeurt dat steeds meer. Bijvoorbeeld mevouw Ingrid Daubechies.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/...0142589412.htm
Dank zij haar bestaat waveletdecompositie. En ja, ik geef het zonder probleem toe : ik heb geen idee wat dat voor iets is, mijn IQ zal dus wel een stuk lager liggen dan dat van mw Daubechies
Oud 17 juli 2012, 14:08   #177
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Een intelligente vrouw aan het woord:

http://www.youtube.com/watch?v=8dUsRWs-pZY

Vraag me af hoeveel Homers daar nen gezelligen babbel mee zouden kunnen doen...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 16:23   #178
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Die Homers hebben dan dik gelijk want ik lees alleen maar een veredelde, pseudo-wetenschappelijke (zelfs dat niet) reclameboodschap.

'Happiness and intention' zou het logo kunnen zijn van een fitness-centrum waar je te veel betaalt.

Het is allemaal zo simpel niet.
Oud 17 juli 2012, 16:35   #179
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Spiritueel gezwets met een wetenschappelijk sausje erover, kwestie van zich wat geloofwaardigheid te geven.

Die praat ik zo onder tafel.

Next.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 19:26   #180
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Vrouwen zijn erg ondervertegenwoordigd in de algehele kunstwereld. Zowel en vooral vroeger als nu.

Misschien hebben vrouwen veel minder inspiratie.

Waar vrouwen ook echt niet goed in zijn dan is dit humor. En eerlijk: ik gruwel van vrouwelijke komieken. Dat komt echt niet over.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be