Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 18 juli 2012, 15:45   #161
Lunokhod
Partijlid

Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zal het punt, dat als men competent is, men niet noodzakelijk voor de "beste" oplossing gaat, uit goed overwogen keuze, met een paar simpele voorbeeldjes illustreren.
De gedragswetenschappen danken u vanwege uw herinnering aan het waarom van hun bestaan. Gaat ge nu stoppen met zagen?

Citaat:
In welke mate denkt ge dat mij dat interesseert wat gij leest en niet ?

Ik schrijf hier om te schrijven, niet om gelezen te worden he
Wij schrijven hier om een waardevolle discussie te houden. Ga elders trollen.
Lunokhod is offline  
Oud 18 juli 2012, 15:47   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lunokhod Bekijk bericht
Wij schrijven hier om een waardevolle discussie te houden. Ga elders trollen.
Wat een waardevolle discussie is voor mij zal IK wel uitmaken he. Ik trol niet.

Ik onderlijn een fundamenteel probleem in de stelling van de draadopener.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2012 om 15:48.
patrickve is offline  
Oud 18 juli 2012, 15:55   #163
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gedragswetenschappen danken u vanwege uw herinnering aan het waarom van hun bestaan. Gaat ge nu stoppen met zagen?
Kunt gij mij dan eens uit die gedragswetenschappen citeren waar ik zwaar de fout in ga ?

Dat een persoon die competent is zal handelen als functie van het algemene belang en niet als functie van zijn motieven ?
patrickve is offline  
Oud 18 juli 2012, 16:09   #164
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de enige manier is dan om kinderen bij hun ouders weg te halen op een bepaalde leeftijd en in scholen te steken waar het opleidingsniveau is afgestemd op het aangeboren talent van het kind (en dus niet het huidige nivelerende naar de laagste gemene deler voor nagenoeg alle kinderen).
Plato all over. Maar dat hebt ge zeker niet door he
patrickve is offline  
Oud 18 juli 2012, 16:10   #165
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de enige manier is dan om kinderen bij hun ouders weg te halen op een bepaalde leeftijd en in scholen te steken waar het opleidingsniveau is afgestemd op het aangeboren talent van het kind (en dus niet het huidige nivelerende naar de laagste gemene deler voor nagenoeg alle kinderen).

Je kan je zo al voorstellen wat de kritiek hierop gaat zijn van de Roverheid-egoïsten alhier...
Ja, internaten zijn in veel gevallen de enige oplossing voor iets. Ik heb er heel veel aan gedacht, hoor. Maar het is een complex iets wat moeilijk te realiseren is, en ook heel veel problemen en moeilijkheden met zich heeft.

Personeel is 1.
Восход-1 is offline  
Oud 18 juli 2012, 16:11   #166
Lunokhod
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wat een waardevolle discussie is voor mij zal IK wel uitmaken he. Ik trol niet.

Ik onderlijn een fundamenteel probleem in de stelling van de draadopener.
Nee, ge hangt den eikel uit omwille van iets dat wij allemaal al lang weten. Ge lult met de pretentie dat uw libertarisch idee bewijst dat het allemaal onoverkomelijk is. Bijgevolg is deze thread een stuk aangenamer wanneer uw reacties gewoon verborgen worden.

Citaat:
Kunt gij mij dan eens uit die gedragswetenschappen citeren waar ik zwaar de fout in ga ?

Dat een persoon die competent is zal handelen als functie van het algemene belang en niet als functie van zijn motieven ?
Ge hebt gewoon niet meer gedaan dan de basis van gedragswetenschappen te citeren, met name de onderzoeksvraag 'hoe handelen mensen en waarom'? Proficiat, ge hebt de onderzoeksvraag door. De antwoorden zijn wel een stukske gecompliceerder dan 'Jef doet DINGEN!' en daarom werkt ge ons op de zenuwen. Ge gedraagt u als nen eerstejaarsstudent die voor 't gemak eens bij 't CERN gaat binnenvallen om luid te roepen waarom de Higgs-Boson niet bestaat en zich dan geweldig zit te voelen omdat die wetenschappers te dom zijn om u te begrijpen en ge uit het gebouw gegooid wordt.

Als het u niet interesseert wat we lezen en wat niet dan kunt ge beter gewoon uw mond houden. Dat bespaart ons veel moeite en frustratie.

Laatst gewijzigd door Lunokhod : 18 juli 2012 om 16:13.
Lunokhod is offline  
Oud 18 juli 2012, 16:13   #167
Восход-1
Banneling

Standaard

Grappen en grollen met libertarische trollen.
Восход-1 is offline  
Oud 18 juli 2012, 16:16   #168
Lunokhod
Partijlid

Standaard

Bon, terug naar de orde van de dag. Eens een degelijk antwoord construeren voor Koenraad Noël.
Lunokhod is offline  
Oud 18 juli 2012, 16:20   #169
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Veel te vaak. Toxines in gas-toestand worden bijna uitsluitend in PPM uitgedrukt.
Ik zie het nut niet van PPM's in wetenschappelijke context. Okee, als je tegen iemand zegt 1 deeltje per miljoen, dan begrijpt die waarschijnlijk beter dat dat heel weinig is dan als je over mol/liter praat. Maar daar valt van geen kanten mee te rekenen omdat de rest (van bindingsaffiniteit tot reactiesnelheid) allemaal in gram of mol of een breuk van die 2 wordt uitgedrukt.
Heeft PPM ergens een nut?

Wat denk jij trouwens over de vervanging van Pi door Tau?

Ik vind het vrij ergerlijk (ik werk voordurend met e^vanalles*i en sinusgolven) om de hele tijd 2Pi te moeten gebruiken in plaats van Pi. In lange berekeningen mist men wel eens iets door dit te vergeten.
Восход-1 is offline  
Oud 18 juli 2012, 19:56   #170
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge lult met de pretentie dat uw libertarisch idee bewijst dat het allemaal onoverkomelijk is.
Waarom praat jij over "mijn libertarische ideeen" hier, en wat denk jij te weten (kwestie van pretentie moet je niet veel onderdoen he, jij weet ook altijd al alles maar neemt nooit de moeite om iets te argumenteren) ?

Ik stel enkel dat het probleem met een zogezegde meritocratie is dat het nog minder motiveringsmiddelen inhoudt dan het al pover gestelde controlemechanisme van een vertegenwoordigde democratie, en dat het net het zelfzuchtige was dat de draadopener aanklaagde.

Hoe ga je dat zelfzuchtige dan trachten te vermijden in een meritocratie waar het "domme volk" niet eens zijn zegje meer kan hebben over al die zogezegd slimme wetenschappers die het allemaal beter weten en dus dwangmatig kunnen beslissen over wat er met (de middelen geproduceerd door) het domme volk moet gebeuren ?

Misschien "weet" jij dat allemaal, maar verlicht ons eens. Misschien is het antwoord heel gemakkelijk.

Wat belet mensen die zogezegd wijs en vakkundig zijn, om niet nog meer zelfzuchtig te zijn dan de "domme en zelfzuchtige politici" die we nu verkiezen, en waar we dus een klein beetje iets over te zeggen hebben eens om de 4 of 5 jaar of zo en ondertussen kunnen die gasten hun gang gaan ?

Citaat:
Ge hebt gewoon niet meer gedaan dan de basis van gedragswetenschappen te citeren, met name de onderzoeksvraag 'hoe handelen mensen en waarom'? Proficiat, ge hebt de onderzoeksvraag door. De antwoorden zijn wel een stukske gecompliceerder dan 'Jef doet DINGEN!' en daarom werkt ge ons op de zenuwen.
wat er met uw zenuwen gebeurt is voor mij van redelijk weinig belang. Daarentegen, hoe die gedragswetenschappen zullen aangeven waar een meritocratie of een technocratie veel beter zal werken dan een democratie, zoals ge hier schijnt te impliceren, dat moet ge mij dan eens uitleggen. Doe uw best, ik ben er zeker van dat ge pedagogische gaven hebt, ik heb dat gezien toen ge uw entropieartikeltje aan 't uitleggen waard

Citaat:
Ge gedraagt u als nen eerstejaarsstudent die voor 't gemak eens bij 't CERN gaat binnenvallen om luid te roepen waarom de Higgs-Boson niet bestaat en zich dan geweldig zit te voelen omdat die wetenschappers te dom zijn om u te begrijpen en ge uit het gebouw gegooid wordt.
Het is niet omdat jij hier nogal dwaze analogieen tracht neer te schrijven dat die wat dan ook te maken hebben met het vraagstuk. Jij gedraagt je als een ietwat pretentieus professortje die zogezegd alles weet, maar zich nooit vergewaardigt om eens een coherente uiteenzetting te houden over een onderwerp, dat men logisch van A tot Z kan volgen, en die zich enkel maar kan beroepen op zichzelf als gezagsargument.

Citaat:
Als het u niet interesseert wat we lezen en wat niet dan kunt ge beter gewoon uw mond houden. Dat bespaart ons veel moeite en frustratie.
Mijn hoofdbedoeling hier is niet van u moeite en frustratie te besparen. Mijn hoofdbedoeling hier is argumenten voor mijzelf te ontwikkelen. Op die manier structureer ik mijn gedachten, en als daar nu en dan wat interactie op komt stimuleert mij dat om mijn argumenten beter voor mijzelf te formuleren. Jij bent dus deel van het oefenbord dat ik hier voor mijzelf opzet. Ik moet zeggen dat ik er tot hier toe niet veel aan gehad heb. Maar ik ben een geduldig persoon.
patrickve is offline  
Oud 18 juli 2012, 20:01   #171
Marxmannetje
Banneling

Standaard

patrickve en Lunokhod GTFO jullie zijn de draad naar de zak aan het helpen.
Marxmannetje is offline  
Oud 18 juli 2012, 20:06   #172
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Gelukkig is dit bericht wel van zeer hoog niveau.
Nietzsche is offline  
Oud 18 juli 2012, 20:08   #173
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Gelukkig is dit bericht wel van zeer hoog niveau.
Not sure if sarcasm...
Marxmannetje is offline  
Oud 18 juli 2012, 20:09   #174
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Not sure if sarcasm...
Nietzsche is offline  
Oud 18 juli 2012, 20:10   #175
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik probeer enkel maar terug te komen naar het onderwerp van de draad.

Kan jij mij misschien uitleggen (ik meen dat als vraag) welke de motiveringen zijn van de "elite" in een meritocratie of een technocratie, om met de beslissingsmacht die de "wijzen" in handen hebben gekregen, het algemene belang te dienen (en niet hun eigen belang) ? Ik stel deze vraag omdat de draadopener precies dat argument aanhaalt TEGEN democratie. Wat laat mensen geloven dat ZONDER kunnen te stemmen, de mensen met macht (die zogezegd competent en verdienend waren) die macht niet voor hun eigen agenda zullen aanwenden, terwijl men zich nu al beklaagt dat zelfs MET de electorale stok achter de deur, dat een te groot probleem is ?
patrickve is offline  
Oud 18 juli 2012, 20:15   #176
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ge zijt met mij aant spelen ej kameraad

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door partickve
Kan jij mij misschien uitleggen (ik meen dat als vraag) welke de motiveringen zijn van de "elite" in een meritocratie of een technocratie, om met de beslissingsmacht die de "wijzen" in handen hebben gekregen, het algemene belang te dienen (en niet hun eigen belang) ? Ik stel deze vraag omdat de draadopener precies dat argument aanhaalt TEGEN democratie. Wat laat mensen geloven dat ZONDER kunnen te stemmen, de mensen met macht (die zogezegd competent en verdienend waren) die macht niet voor hun eigen agenda zullen aanwenden, terwijl men zich nu al beklaagt dat zelfs MET de electorale stok achter de deur, dat een te groot probleem is ?
Ik kan daar omwille van mijn gebrekkige kennis over meritocratie en technocratie geen antwoord op geven.
Marxmannetje is offline  
Oud 18 juli 2012, 20:19   #177
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan daar omwille van mijn gebrekkige kennis over meritocratie en technocratie geen antwoord op geven.
Ik ook niet, vandaar dat ik de vraag stel. En als je deze "interessante draad" van in 't begin herleest, zie je dat wat ik aanhaal, door verschillende andere posters is aangehaald, zonder dat de voorstanders van meritocratie of technocratie daar ook maar een schijn van een antwoord op formuleren.

(nadien is de discussie dan afgedwaald naar metrische eenheden en zulke dingen).

Ik word dus wel uitgemaakt voor een eerste-jaars student die enkel de basisvraag gesnapt heeft terwijl iedereen hier de complexe antwoorden allang kent, maar ze eens neerschrijven, dat is blijkbaar te veel gevraagd aan onze meritocraten.

Intuitief is mijn antwoord natuurlijk dat een meritocratie binnen de kortste keren nog 10 keer corrupter is dan een vertegenwoordigde democratie, en dat de enige oplossing daarvoor een grotere vorm van directe democratie is.

Omdat "voor uw belang zorgen" niet permanent delegeerbaar is.

Maar als ik dat durf zeggen krijg ik een hoop verwijten naar mijn kop en help ik deze draad naar de vaantjes.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2012 om 20:21.
patrickve is offline  
Oud 18 juli 2012, 20:30   #178
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ook niet, vandaar dat ik de vraag stel. En als je deze "interessante draad" van in 't begin herleest, zie je dat wat ik aanhaal, door verschillende andere posters is aangehaald, zonder dat de voorstanders van meritocratie of technocratie daar ook maar een schijn van een antwoord op formuleren.

(nadien is de discussie dan afgedwaald naar metrische eenheden en zulke dingen).

Ik word dus wel uitgemaakt voor een eerste-jaars student die enkel de basisvraag gesnapt heeft terwijl iedereen hier de complexe antwoorden allang kent, maar ze eens neerschrijven, dat is blijkbaar te veel gevraagd aan onze meritocraten.

Intuitief is mijn antwoord natuurlijk dat een meritocratie binnen de kortste keren nog 10 keer corrupter is dan een vertegenwoordigde democratie, en dat de enige oplossing daarvoor een grotere vorm van directe democratie is.

Maar als ik dat durf zeggen krijg ik een hoop verwijten naar mijn kop en help ik deze draad naar de vaantjes.
Ik begrijp u nu beter.
Marxmannetje is offline  
Oud 19 juli 2012, 08:48   #179
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, het laatste antwoord van Koenraad was negeerlijst, en dat ie het niet meer zag zitten om te antwoorden. Fijne discussiepartner.
Liederik is offline  
Oud 19 juli 2012, 09:34   #180
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

tijd om singapore eens onder de loep te nemen
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be