![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Partijlid
Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
|
![]() Citaat:
Wij schrijven hier om een waardevolle discussie te houden. Ga elders trollen. |
|
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik onderlijn een fundamenteel probleem in de stelling van de draadopener. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2012 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat een persoon die competent is zal handelen als functie van het algemene belang en niet als functie van zijn motieven ? |
|
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Personeel is 1. |
|
![]() |
![]() |
#166 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als het u niet interesseert wat we lezen en wat niet dan kunt ge beter gewoon uw mond houden. Dat bespaart ons veel moeite en frustratie. Laatst gewijzigd door Lunokhod : 18 juli 2012 om 16:13. |
||
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Grappen en grollen met libertarische trollen.
|
![]() |
![]() |
#168 |
Partijlid
|
![]() Bon, terug naar de orde van de dag. Eens een degelijk antwoord construeren voor Koenraad Noël.
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat denk jij trouwens over de vervanging van Pi door Tau? Ik vind het vrij ergerlijk (ik werk voordurend met e^vanalles*i en sinusgolven) om de hele tijd 2Pi te moeten gebruiken in plaats van Pi. In lange berekeningen mist men wel eens iets door dit te vergeten. |
|
![]() |
![]() |
#170 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel enkel dat het probleem met een zogezegde meritocratie is dat het nog minder motiveringsmiddelen inhoudt dan het al pover gestelde controlemechanisme van een vertegenwoordigde democratie, en dat het net het zelfzuchtige was dat de draadopener aanklaagde. Hoe ga je dat zelfzuchtige dan trachten te vermijden in een meritocratie waar het "domme volk" niet eens zijn zegje meer kan hebben over al die zogezegd slimme wetenschappers die het allemaal beter weten en dus dwangmatig kunnen beslissen over wat er met (de middelen geproduceerd door) het domme volk moet gebeuren ? Misschien "weet" jij dat allemaal, maar verlicht ons eens. Misschien is het antwoord heel gemakkelijk. Wat belet mensen die zogezegd wijs en vakkundig zijn, om niet nog meer zelfzuchtig te zijn dan de "domme en zelfzuchtige politici" die we nu verkiezen, en waar we dus een klein beetje iets over te zeggen hebben eens om de 4 of 5 jaar of zo en ondertussen kunnen die gasten hun gang gaan ? Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() patrickve en Lunokhod GTFO jullie zijn de draad naar de zak aan het helpen.
|
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan jij mij misschien uitleggen (ik meen dat als vraag) welke de motiveringen zijn van de "elite" in een meritocratie of een technocratie, om met de beslissingsmacht die de "wijzen" in handen hebben gekregen, het algemene belang te dienen (en niet hun eigen belang) ? Ik stel deze vraag omdat de draadopener precies dat argument aanhaalt TEGEN democratie. Wat laat mensen geloven dat ZONDER kunnen te stemmen, de mensen met macht (die zogezegd competent en verdienend waren) die macht niet voor hun eigen agenda zullen aanwenden, terwijl men zich nu al beklaagt dat zelfs MET de electorale stok achter de deur, dat een te groot probleem is ? |
|
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Ge zijt met mij aant spelen ej kameraad
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(nadien is de discussie dan afgedwaald naar metrische eenheden en zulke dingen). Ik word dus wel uitgemaakt voor een eerste-jaars student die enkel de basisvraag gesnapt heeft terwijl iedereen hier de complexe antwoorden allang kent, maar ze eens neerschrijven, dat is blijkbaar te veel gevraagd aan onze meritocraten. Intuitief is mijn antwoord natuurlijk dat een meritocratie binnen de kortste keren nog 10 keer corrupter is dan een vertegenwoordigde democratie, en dat de enige oplossing daarvoor een grotere vorm van directe democratie is. Omdat "voor uw belang zorgen" niet permanent delegeerbaar is. Maar als ik dat durf zeggen krijg ik een hoop verwijten naar mijn kop en help ik deze draad naar de vaantjes. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2012 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#179 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#180 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() tijd om singapore eens onder de loep te nemen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |