Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2012, 15:20   #161
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Dat kan natuurllijk ook best zijn.
Ik zie Suqar haar standpunt nog niet verkondigen in een volle moskee.
En anderzijds, die guilty by association is eigenlijk ook wel terecht gezien de overgrote meerderheid van de moslims uitgesproken homofoob is.
Natuurlijk niet, het is een vrouw dus ze zit daar in een vakje apart waar ze best schoon zwijgt of er zwaait wat.
Oud 20 juli 2012, 15:21   #162
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hoe neerbuigend jij altijd reageert, zeg...
Wat is eer neerbuigend aan het confronteren van een gelovige met haar geloofsteksten? (die, zoals je weet, nogal letterlijk genomen worden door moslims. Vrije interpretatie of knippen in Alla's eeuwige verzen kan heel schadelijk voor de gezondheid zijn.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 15:22   #163
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is eer neerbuigend aan het confronteren van een gelovige met haar geloofsteksten? (die, zoals je weet, nogal letterlijk genomen worden door moslims. Vrije interpretatie of knippen in Alla's eeuwige verzen kan heel schadelijk voor de gezondheid zijn.
Zenit, ben jij nieuw op dit forum? De eerste keer dat je circe iets weet schrijven op dit forum?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 15:23   #164
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Eigenaardig,zie niks meer van die zelfverklaarde Filosoof.
Die zou op zulke draad terstond springen.Is die dood,of een ban,of een jihad opleiding aan het volgen in Pakistan.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 15:24   #165
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Natuurlijk niet, het is een vrouw dus ze zit daar in een vakje apart waar ze best schoon zwijgt of er zwaait wat.
Dan kan ze nog altijd het vrouwelijk deel van de gelovigen proberen te overtuigen in het gesegregeerds vrouwenvertrek. Het zijn die vrouwen die de zoontjes opvoeden. Me dunkt heeft ze nog veel werk, gezien het precies die zoontjes zijn die in het Brusselse op plaats n° 1 staan kwa homofobe aanvallen.
Oud 20 juli 2012, 15:28   #166
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zenit, ben jij nieuw op dit forum? De eerste keer dat je circe iets weet schrijven op dit forum?
Nee sinds maart. Ik stel met verheuging vast dat Circe niet lijdt aan bescheten politieke correctheid. Een verademing.

Verder is er niets mis om gelovigen te confronteren met de haatteksten uit hun geloof. Opdat het ooit, misschien, on ne sait jamais, een hersencelletje wakker schudt en activeert tot enige kritische vraagstelling over wat zij zich zo vlotjes hebben laten aanpraten.
Oud 20 juli 2012, 15:30   #167
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee sinds maart. Ik stel met verheuging vast dat Circe niet lijdt aan bescheten politieke correctheid. Een verademing.

Verder is er niets mis om gelovigen te confronteren met de haatteksten uit hun geloof. Opdat het ooit, misschien, on ne sait jamais, een hersencelletje wakker schudt en activeert tot enige kritische vraagstelling over wat zij zich zo vlotjes hebben laten aanpraten.
Ah ok, zo zit dat.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 15:31   #168
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cairn Bekijk bericht
Die zou op zulke draad terstond springen.Is die dood,of een ban,of een jihad opleiding aan het volgen in Pakistan.
ban wegens subversieve activiteiten samen met Artisjok en nog eentje wiens naam ik al vergeten ben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 15:32   #169
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze is soms wel eens een circelzaag, maar voor de rest...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 15:32   #170
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ban wegens subversieve activiteiten samen met Artisjok en nog eentje wiens naam ik al vergeten ben.
Is't voor altijd of gaan ze nog terugkomen?
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 15:34   #171
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cairn Bekijk bericht
een jihad opleiding in Pakistan. Om homofobie af te leren bij die overgrote meerheid aan gematigde moslims zeker?

Sorry, ik kon het even niet laten.
Oud 20 juli 2012, 15:38   #172
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Is't voor altijd of gaan ze nog terugkomen?
als je van plan bent het forum aan te klagen bij het CGKR denk ik niet dat je mag terugkomen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 15:44   #173
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb dat nooit beweerd. Ik heb juist het tegenovergestelde beweerd.

Alleen vind ik het eigenaardige en hoogst ongeloofwaardige gezegdes van iemand zoals u die nu poneert. Iemand die een adept is van de Thor�*. Een Thor�* die nu precies 'praktiserende' homosexuelen met de dood straft!
Ik zal nog eens (een laatste maal) mijn moed bijeenschrapen en pogen u duidelijk te maken dat:
a. de Torah homosexuele daden veroordeelt. De Torah zelf zegt evenwel niet dat homo's moeten geëxecuteerd worden;
b. de Misjna en de Gemara (beiden samen vormen de Talmud) evenals het standpunt van de hedendaagse rabbi's is evenmin dat die mensen horen gestraft te worden met executies, gevangenisstraffen enz.;
c. zoals in zovele zaken hebben de rabbi's omtrent bepaalde aspecten van de homofilie niet altijd over alles dezelfde mening. Dat is nu eenmaal een boeiend kenmerk van het Judaïsme. En een grote vrijheid als je 't mij vraagt.

I rest my case.
Oud 20 juli 2012, 15:56   #174
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik zal nog eens (een laatste maal) mijn moed bijeenschrapen en pogen u duidelijk te maken dat:
a. de Torah homosexuele daden veroordeelt. De Torah zelf zegt evenwel niet dat homo's moeten geëxecuteerd worden;b. de Misjna en de Gemara (beiden samen vormen de Talmud) evenals het standpunt van de hedendaagse rabbi's is evenmin dat die mensen horen gestraft te worden met executies, gevangenisstraffen enz.;
c. zoals in zovele zaken hebben de rabbi's omtrent bepaalde aspecten van de homofilie niet altijd over alles dezelfde mening. Dat is nu eenmaal een boeiend kenmerk van het Judaïsme. En een grote vrijheid als je 't mij vraagt.

I rest my case.
Indien homo's onder mekaar sex bedrijven, moeten ze volgens de Thora wel degelijk worden gedood. De tekst in ondubbelzinnig op dit punt.

A propos, bent u ook toevallig een kabbalist?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juli 2012 om 15:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 16:16   #175
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Indien homo's onder mekaar sex bedrijven, moeten ze volgens de Thora wel degelijk worden gedood. De tekst in ondubbelzinnig op dit punt.

A propos, bent u ook toevallig een kabbalist?
1. Volgens Lev 18:22 neen, vermits het er niet bij staat. Volgens Lev 20:13 wél. Maar er zijn nog dergelijke zéér strenge veroordelingen (o.m. de bepaling "oog voor oog enz.) die in de praktijk op een andere wijze werden toegepast.

2. Neen.

Laatst gewijzigd door quercus : 20 juli 2012 om 16:22.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 16:35   #176
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
als je van plan bent het forum aan te klagen bij het CGKR denk ik niet dat je mag terugkomen.
Gingen ze dat doen misschien?
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 17:40   #177
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De kans om iemand die gelooft te overtuigen van hun ongelijk is kleiner dan de kans om de lotto te winnen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 18:20   #178
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer info?

Dit trekt mijn aandacht en maakt me nieuwsgierig.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 18:45   #179
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Meer info?

Dit trekt mijn aandacht en maakt me nieuwsgierig.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=170852 of zoiets
Oud 20 juli 2012, 18:50   #180
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
De kans om iemand die gelooft te overtuigen van hun ongelijk is kleiner dan de kans om de lotto te winnen.
Hm, gewoon het feit dat we er kunnen over praten is al een overwinning, dat we bestaan en tonen dat elke godsdienst in vraag gesteld kan worden. Het internet op zich is al voldoende om veel mensen vrijer te maken in hun gedachten, daarom dat islam landen en andere dictaturen hun internet aan banden proberen te leggen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be