Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2012, 05:30   #161
Creed
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Johan,

Niet reageren op neocons. Amerikaanse neocons begrijp ik nog, ze hebben daar de macht. Maar plaatselijke neocons zijn te beschouwen als een vorm van gepolitiseerde johny.
You really should try comedy! But don't just quit your day job yet. Or maybe you don't have a job there in western europe and all you do is sit on your ass waiting for food stamps?
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 07:45   #162
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
You really should try comedy! But don't just quit your day job yet. Or maybe you don't have a job there in western europe and all you do is sit on your ass waiting for food stamps?
Mr. OB's US - Mexican foodstamps program ?

Feds enroll Mexican citizens in food stamp program !
FOOD STAMP NATION - The Marxist re-distribution of America's wealth has branched out to the citizens of Mexico.
.
The Mexican government has been working with the United States Department of Agriculture to increase participation in the Supplemental Nutrition Assistance Program (SNAP), or food stamps.

USDA has an agreement with Mexico to promote American food assistance programs, including food stamps, among Mexican Americans, Mexican nationals and migrant communities in America.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 07:49   #163
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

What are you waiting for US sniper ? We really all depend on you !

In Europa zal het niet gebeuren... They are wide... asleep.

What's the difference in the end ?
HIER
Oud 6 augustus 2012, 21:32   #164
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat een fantasiewereld K9. Stadsvlucht?? bv. Je hebt geen idee. Er wordt hier de ene building tegen de andere gebouwd. Tussen Sopocachi en de zona sur alleen als zijn er zo'n 200 nieuwe gebouwen in constructie (dikwijls van 10 of meer verdiepingen) allemaal al verkocht en onmiddelijk bewoond zoals gebruikelijk. Vroeger (pak 5 jaren terug) vond ik direct parking in de stad, nu zijn er zoveel wagens bijgekomen dat ik soms moet zoeken naar plaats (niet te vergelijken met België echter). En dan kom jij af met stadsvlucht. Onbegrijpelijk.
Stadsvlucht als in iedereen vlucht naar de stad want daarbuiten is er niks.

gevolg kindjes van 5-6-7 die verkopen de ganse dacht op de straat. Sorry niet echt een teken van een gezonde economie.

DIe gebouwen zijn trouwens veel te duur voor de doorsnee boliviaan die zit in el alto in een crot tussen de criminaliteit .

Santa cruz waar wijken het recht in eigen handen nemen omdat ze zich verlaten voelen door overheid, gevolg politie moet lynchpartijen van inbrekers stoppen.

Vervuiling in la paz zo erg dat longaandoeninge epidemische vormen begint aan te nemen

....

Ja echt het teken van gezonde economie

Citaat:
Nu ja. Volgend jaar is er een censo (volkstelling). Veel harder dan dat kunnen de cijfers niet worden. Heeft u gas aan huis? Heeft u afwatering?... Het is niet moeilijk te voorspellen dat de media de goede zaken zullen omdraaien of verzwijgen en de slechte opblazen. Vóór Morales werd alle gas geexporteerd, nu dient het ook voor plaatselijke ontwikkeling. Een groot deel van El Alto heeft reeds gas aan huis. Mensen kunnen zich nu goedkoop vewarmen als het koud is....Ach ga toch lopen met uwe propagandazever.
Je kraamt onzin uit, niet alle gas ging naar buiten en niet iedereen heeft gas nu, zeker niet in el alto.

De gegoede middeklasse begint dit nu te krijgengehinderd door de hervorming van pensioenen, onderwijs, ...

Jij doet alsof die nieuwe veranderingen allemaal super goed en decenia lang welvaart zullen brengen terwijl je dit helemaal niet weet.

Citaat:
Ik ken hier verschillende ondernemers, buitenlanders en lokalen. Ik vraag hen vaak of de zaken goed gaan de laatste jaren. Allemaal doen ze betere zaken dan daarvoor, midden in een wereldwijde crisis, en allemaal klagen ze over de regering als papegaaien van wat ze op TV horen. Ze denken dat het slecht gaat maar als je hen vraagt naar hun persoonlijke situatie blijken ze het allemaal beter te doen dan vroeger. Dit is anekdotisch natuurlijk, maar kijk er gerust de statistieken van CEPAL op na als je me niet gelooft.
Tja, alle buurlanden doen het beter, sorry de slechte van de klas is niet echt een goed referentie .

En grappig dat JIJ het beter denkt te weten dan de bolivianen zelf.

Citaat:
Ik weet ook niet wat er mis zou zijn met het genereren van een economische ontwikkeling zonder daarbij schulden te creëren (integendeel zelfs). De truc is niet te hard op de gas te duwen en niet te veel op te vallen, want een werkend alternatief kan geboycot worden. (Dat is trouwens de verdienste van Garcia Linera.) (Dus denk maar niet dat een moord op Morales voldoende zou zijn )
De enige die die fantasie heeft ben jij, de doorsnee boliviaan die nadenkt weet dat de macht bij Linera zit .

Citaat:
Het is waar dat Morales sommige beloftes niet heeft ingelost. Verschillenden hadden nog verder willen gaan in de hervormingen en sneller, maar zeker niet terug naar de liberale tijd. Dat zijn er bijzonder weinig die dat willen, de tijd van het MNR en het ADN. Is Morales ook niet 'links' genoeg voor u?
Je zit nog vast in de koude oorlog links rechts maakt weinig uit, bolivie heeft goed bestuur nodig en momenteel gaat het niet goed met bolivie, gelijk welke boliviaan kan je dat vertellen.

Citaat:
De populariteit van de regering ligt nog altijd tegen de 60 %.
Teveel coca bladen gekauwd? Eerder rond de 35-40%, en dan heb je grote groepen indianan die hem d'office steunen gelijk wat hij doet uit principe.

Citaat:
Dat weet de oligarchie en de VS ook. Geen wonder de pogingen tot destabilisatie. De populariteit van het Belgisch staatshoofd? Ach nee die kunnen we niet kiezen; Die komt af en toe eens een papiertje aflezen op TV. Geef me dan liever iemand als Morales die tussen de mensen staat ook al zegt hij af en toe een flater...zoals toen hij afrade om kippen te eten omwille van de hormonen. Met al zijn fouten, maar het is geen verader van 'het volk'. En zo zijn er niet veel.
Ochtekes kom je weer met de stoute VS die geobsedeerd is door een klein onbelangrijk zuid amerikaans land is en weeral een zinloze vergelijking met belgie dat een parlementaire democratie is
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 21:50   #165
k9

Standaard

Citaat:
De regering is niet tegen uitbesteding aan private ondernemingen.
Nee zolang als "de vriendjes" er maar zitten en er delen terugvloeien naar hen.

Citaat:
Je draait de zaken op zijn kop hier. Het gaat erom wie eigenaar is en naarwaar de winsten vloeien. Entel doet het goed, YFPB doet het goed, en die maken contracten met private ondernemingen. Nooit heeft de regering gepretendeerd dat dit tegen haar politiek zou zijn. Je moet ze niet in een ideologisch hokje duwen waar ze niet thuis horen en dan vanuit die positie hen aan te vallen. Stopoppen.
Daar ging mijn commentaar niet over, jij beweerd dat dit een boost is terwijl dit op lange termijn heel onduidelijk is. Zoals ik al zei, die sectoren zijn weg en komen de eerste generatie niet terug, om de vraag van bolivie om wat van hun mensen te sturen ter onderhoud lachtte die dan ook smakelijk.

Citaat:
Dat de genationaliseerde bedrijven hun installaties zouden zien achteruit gaan? Ik hoorde juist dat ENTEL (een van de belangrijkste renationalisaties) een 4G systeem aan het implementeren is terwijl de private concurentie daar nog niet aan toe is. De kritiek in de private media was dan dat die 4G niet beter is...ja ENTEL moet gedemoniseerd worden natuurlijk. Maar bekijk hun omzet eens de laatste jaren.
Ik spreek van gas en olie bedrijven, heel wat ingewikkelder dan 4g modules aankopen van china en instaleren.
Zelfde met lithium , nationale schat, topzware bedrijven bemand door de vriendjes van de regering, en dan zuid koreaanse expertise moeten inhuren tegen hoge kost. Gaat men die over enkele jarne ook nationaliseren als men vind dat die teveel winst krijgen?

Citaat:
Of misschien bedoel je de leugens mbt olie en gasproductie?

Ga ook eens kijken hoe erbarmeijk het YPF het deed onder beheer van REPSOL...over verwaarlozing van instalaties gesproken. Het neoliberele verhaal dat privaat beheer noodzakelijkerwijze efficienter is dan publiek beheer is niet meer dan een dogma.
Ik spreek over bepaalde installaites die onder volledig beheer van bolivie vallen, niet de mes op het keel om de "take" van bolivie van 50 naar 80+% op te drijven .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 6 augustus 2012, 22:20   #166
Creed
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Mr. OB's US - Mexican foodstamps program ?

Feds enroll Mexican citizens in food stamp program !
FOOD STAMP NATION - The Marxist re-distribution of America's wealth has branched out to the citizens of Mexico.
.
The Mexican government has been working with the United States Department of Agriculture to increase participation in the Supplemental Nutrition Assistance Program (SNAP), or food stamps.

USDA has an agreement with Mexico to promote American food assistance programs, including food stamps, among Mexican Americans, Mexican nationals and migrant communities in America.
Weet je dat Soetoro nu een executive order heeft uigevaardigd zodanig dat onze Border Patrol niet meer effectief hun werk kunnen doen? Er zijn al een paar agenten gedisciplineerd door Soetoro's US DOJ gewoon door hun werk juist te doen!
En dit allemaal omdat Soetoro wanhopig wordt en zo hoop op meer Latino stemmen. We moeten Soetoro echt deprteren naar Europa of Indonesia. After all he is STILL a citizen of Indonesia.
Oud 6 augustus 2012, 23:25   #167
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Stadsvlucht als in iedereen vlucht naar de stad want daarbuiten is er niks.
Nu wordt er nochtans meer rekening gehouden met plattelandsontwikkeliing als vroeger. Zoals ik reeds aanhaalde zijn de budgetten voor gemeenten en departmenten drastisch verhoogd als gevolg van het in Bolivia houden van de opbrengsten van olie en gas. Nu worden er meer wegen enzo gebouwd en en minder zwembaden voor CEO's ergens in Europa.

Citaat:
gevolg kindjes van 5-6-7 die verkopen de ganse dacht op de straat. Sorry niet echt een teken van een gezonde economie.
Werkelijk ongehoord. Ik ga stoppen met op je smerige leugens in te gaan. Ik krijg sterk de indruk dat je niet geïnteresseerd bent in de waarheid. Je ziet juist veel minder kinderen op straat. Mede dank zij 'Juancito Pinto'. Vroeger kon je bv. op elke micro een kind aan treffen om het geld te innen. Nu zie je dat veel minder want ze gaan naar school veel meer.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 augustus 2012 om 23:30.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 23:29   #168
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik spreek over bepaalde installaites die onder volledig beheer van bolivie vallen, niet de mes op het keel om de "take" van bolivie van 50 naar 80+% op te drijven .
En je eindigt met een leugen ook al.

Website
Oud 6 augustus 2012, 23:32   #169
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
Weet je dat Soetoro nu een executive order heeft uigevaardigd zodanig dat onze Border Patrol niet meer effectief hun werk kunnen doen? Er zijn al een paar agenten gedisciplineerd door Soetoro's US DOJ gewoon door hun werk juist te doen!
En dit allemaal omdat Soetoro wanhopig wordt en zo hoop op meer Latino stemmen. We moeten Soetoro echt deprteren naar Europa of Indonesia. After all he is STILL a citizen of Indonesia.
Daar ben ik inderdaad van op de hoogte. Wide open borders, dat is reeds langer aan de gang.
HIER
Oud 6 augustus 2012, 23:34   #170
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu wordt er nochtans meer rekening gehouden met plattelandsontwikkeliing als vroeger. Zoals ik reeds aanhaalde zijn de budgetten voor gemeenten en departmenten drastisch verhoogd als gevolg van het in Bolivia houden van de opbrengsten van olie en gas. Nu worden er meer wegen enzo gebouwd en en minder zwembaden voor CEO's ergens in Europa.

Werkelijk ongehoord. Ik ga stoppen met op je smerige leugens in te gaan. Ik krijg sterk de indruk dat je niet geïnteresseerd bent in de waarheid. Je ziet juist veel minder kinderen op straat. Mede dank zij 'Juancito Pinto'. Vroeger kon je bv. op elke micro een kind aan treffen om het geld te innen. Nu zie je dat veel minder want ze gaan naar school veel meer.
@k9 zijn specialiteit en geeft nooit op.
HIER
Oud 6 augustus 2012, 23:37   #171
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij begint pas.

Ik weet niet wat er met die man aan de hand is, die komt steeds met nieuwe verzinsels en ontkenningen op de proppen.
HIER
Oud 7 augustus 2012, 06:33   #172
k9

Standaard

Citaat:
Ja want al het geld dat uit bolivie kwam ging rechtsreeks naar de ceo

En dat geld word veelal gegeven op het platteland om dan uitgegeven te worden in de stad nutteloos programma dus.

Citaat:
Dus het zijn smerige leugens dat er talloze kinderen op straat liggen te verkopen in la paz? Smerige leugens dat rond kerstmis ik een km's lange sliert van straatarme kinderen zie staan aanschuiven om een cadeau te krijgen?

Je bent gewoon een struisvogel die zich verstopt voor de realiteit en morales wil ophemelen omdat je hem wanhopig wil doen laten slagen.

Wel ik wil hem ook zien slagen en bolivie omhoog trekken maar dan moet je beginnen met zaken zoals de massieve corruptie op elk niveau aan te pakken , beginnen met vriendjesdiensten aanpakken, beginnen met na te denken voor je zaken invoert en er niet op los regeren .

Oud 7 augustus 2012, 06:34   #173
k9

Standaard

Citaat:
Geef dan maar de echte cijfers, dat zijn diegene die ik zie circuleren. Ik spreek dan van de grote bedrijven he.

Dat je geen argumentne geeft op de rest zegt trouwens veel hoor .

Oud 7 augustus 2012, 06:35   #174
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Hij begint pas.

Ik weet niet wat er met die man aan de hand is, die komt steeds met nieuwe verzinsels en ontkenningen op de proppen.
Ochtekes je trots nog gekrenkt? Ik kan er toch niet aan doen dat je geen argumenten hebt? Net zoals Johan Bollen, jullie passen bij elkaar

Oud 7 augustus 2012, 20:42   #175
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, alle buurlanden doen het beter, sorry de slechte van de klas is niet echt een goed referentie
De slechtse van de klas?

Bolivia estará entre los 3 pa�*ses latinoamericanos con mayor crecimiento De beste na Peru en Argentinië ja.

En op je stropoppen (bv. wat je zegt over Linera) ga ik inderdaad niet in. Leer lezen wat er staat.

Website
Oud 7 augustus 2012, 20:45   #176
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus het zijn smerige leugens dat er talloze kinderen op straat liggen te verkopen in la paz?
Je ziet het proces niet. Wie heeft er ooit beweerd dat er in Bolivia (en alle andere landen van Latijns Amerika) geen straatkinderen meer zijn. Leer lezen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 augustus 2012 om 20:45.
Oud 7 augustus 2012, 22:18   #177
k9

Standaard

Citaat:
De slechtse van de klas?

Bolivia estará entre los 3 pa�*ses latinoamericanos con mayor crecimiento De beste na Peru en Argentinië ja.

En op je stropoppen (bv. wat je zegt over Linera) ga ik inderdaad niet in. Leer lezen wat er staat.
Boliaanse pers die bolivie ophemelt mai, realiteit is dat GDP groei 1-3% lager ligt dan de buurlanden, brazilie uitgerekend.

De problemen van bolivie zijn veel erger dan je schijnt te beseffen en de redelijk simpele en kortzinnige maatregelen hebben momenteel weinig tot geen effect voor grote delen va de bevolking.

Maar blijf ermaarbij dat evo morales de beste president ooit is die bolivie eigenhandig red van de cia en de VS die niks anders willen doen dan alle zuid amerikanen afmaken.

Oud 7 augustus 2012, 22:19   #178
k9

Standaard

Citaat:
Je ziet het proces niet. Wie heeft er ooit beweerd dat er in Bolivia (en alle andere landen van Latijns Amerika) geen straatkinderen meer zijn. Leer lezen.
"smerige leugens" hoe anders kan je dat interpreteren?

"kindjes van 5-6-7 die verkopen de ganse dacht op de straat. Sorry niet echt een teken van een gezonde economie."

Dit is gewoon de realiteit in la paz momenteel, en de acties vand e laatste jaren gaan daar weinig aan veranderen.

Oud 9 augustus 2012, 05:47   #179
Creed
Banneling

Standaard

Kick out private companies. Screw employment (what's that good for, right?).
Kill the free market, stiffle initiative, tax the shit out of everyone (except the party members in charge). Control higher education. Control any and all appointments to positions of influence.
Just have the government take over and everything will just be hunkie doorie in Bolivia. Of course, a monopolistic government ALWAYS knows best. You should definitely trust that government with EVERY aspect of your life.
Oud 9 augustus 2012, 23:15   #180
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

In de marge:

Bolivië erkent en beschermt voortaan de inheemse talen (o.a. Quechua, Guarani en Aymara).
Ik heb er weliswaar voorlopig enkel dit Occitaans artikel van:

http://www.jornalet.com/nova/610/bol...gas-autoctonas

Misschien dat Johan er wel meer over weet?

edit.
(Catalaans):
http://www.nationalia.cat/ca/noticies/1199

Laatst gewijzigd door Bolleke Wol : 9 augustus 2012 om 23:16.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be