![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote]Misschien zit ik fout, maar ik zie het kapitalisme eerder als een economisch systeem, en niet zozeer als een ideologie. Want binnen dat kapitalistisch systeem kan je als individu als een moslim, als een communist of wat ook leven. Je hoeft zelfs niet eens een vadsige consument te zijn; je kan zo sober leven als je wilt.
Het kapitalisme is een basisidee die economie als haar hoogste component heeft aangenomen. Het kapitalisme kent een idee over de mens, het leven en het universum. Het kent een idee over de materie en geluk. Volgens haar is economie de sleutel tot geluk, dus tot het optimaal bevredigen van de behoefte en instincten van de mens wat haar geluk is. Binnen het Islamitische rijk Al- Khilafa wat binnenkort hopelijk zal komen kan iedere individu ongeacht basisidee leven. Echter zal in het openbaar het islamitische recht en moraal gehandhaafd worden. Dus het is voor iemand die alcohol drinkt verboden om op straat te drinken. Dit kent niet zoveel verschil met het Westen waar in veel plekken openbare dronkenschap niet is toegestaan. Dus iedereen is welkom in de Islamitische staat alleen zullen de fundamentele rechten gerespecteerd en nageleefd dienen te worden. Ik ben moe en ga mijn bedje inkruipen. Ik beantwoord de rest later. Met vriendelijke groet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik ben moe en ga mijn bedje inkruipen. Ik beantwoord de rest later. Met vriendelijke groet.[/quote] Laatst gewijzigd door the way you think : 27 augustus 2012 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fulmineren tegen de seculiere staat maar zelf wel dingen uit het openbaar gaan verbieden. Hypocrisie alom.
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ok, ik zou graag ingaan op uw aanbod: Kan u me aan de hand van de 4 rechtsbronnen uitleggen hoe ik deze vers moet interpreteren? Moet ik daaruit concluderen dat ik sowieso naar de hel ga als ik me niet schoonmaak met drie, vijf of meer stenen? En hoewel ik weet dat ik daarmee de 1-vers-per-keer-regel overtreed, maar het is toch iet of wat gerelateerd: Deze Hoe zorg ik ervoor dat er geen spatje urine op mij terechtkomt? Ook gehurkt lijkt het mij onmogelijk om volledig uit te sluiten dat er iets terugspetst. Hoe voorkom ik dat ik naar de hel ga als ik niet kan voorkomen dat er urine terugspetst? Alvast bedankt voor uw hulp Laatst gewijzigd door Klein Licht : 27 augustus 2012 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() kerkelijk recht bestaat niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Lokaal Raadslid
|
![]() idee; oordeel over een feit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hoe kan ik een bericht verwijderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() edit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Vreemdeling
|
![]() Het recht is voorbehouden aan de sterkste groep. Als de Vlamingen zich als schapen blijven gedragen dan verdienen ze geen beter lot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() als ze kiezen voor slappelingen krijgen ze slappe akkoorden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=Klein Licht;6301084]Ok, ik zou graag ingaan op uw aanbod:
Citaat:
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet. Laatst gewijzigd door the way you think : 27 augustus 2012 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() staat 'kastijden' ook in uw boekske ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Om hier niet verder op in te gaan wil ik zeggen dat dit verbond niet geschikt is voor de mensen om de volgende 3 redenen. ten eerste is het tribaal verbond en dus niet gepast om de relatie tussen mensen op te baseren in het licht van hun streven naar een renaissance. Ten tweede omdat het een verbond is welke voorkomt uit het overlevingsinstinct en dus resulteert in een voorliefde voor dominantie. Ten derde omdat het een onmenselijk verbond is, omdat het conflict tussen mensen zal doen realiseren over dominantie. Constante conflict: moorden, oorlogen dat uiteindelijk het gehele menselijke ras zal doen verwoesten. Met vriendelijke groet. Laatst gewijzigd door the way you think : 27 augustus 2012 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als het alomvattend idee overeenstemt met de natuur van de mens en gebaseerd is op het verstand dan is zij juist. Als zij niet overeenstemt met de natuur van de mens en niet is gebaseerd op het verstand dan is zij onjuist. Overeenstemming met de natuur van de mens betekent hier dat het basisidee de natuurlijke zwakheid van de mens erkent en zijn behoefte aan een Schepper, de Soevereine. In het feite betekent het dus overeenstemmen met het menselijke aanbiddingsinstinct. Het basisidee baseren op het verstand betekent dat het niet gebaseerd is op materie of tot stand is gekomen onder compromis. Het kapitalisme is gebaseerd op de scheiding van religie van het leven. Dit idee is haar basisidee, haar intellectueel leiderschap en haar intellectuele basis. Volgens deze intellectuele basis is de mens het die het systeem voor het leven bepaalt als gevolg waarvan het noodzakelijk is dat voor hem de volgende vrijheid van geloof, mening, eigendom en persoonlijke vrijheid is garandeert. Het kapitalistische economische systeem is geresulteerd van de ze vrijheid van eigendom en is het meest prominente onderdeel geworden van deze ideologie. Daarom is deze ideologie kapitalisme genoemd, naar haar meest prominente onderdeel. Democratie, wat men aan deze ideologie toeschrijft, is een resultaat van het feit dat de mens zelf het systeem bepaalt. Hoewel democratie een onderdeel is van het kapitalisme is het minder prominent dan het economische systeem. Zo zijn er tal van andere concepten die zijn aangenomen in het kapitalistische systeem. Citaat:
met vriendelijke groet. Laatst gewijzigd door the way you think : 27 augustus 2012 om 19:11. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() Waarom zijn moslims verontwaardigd als ongelovigen de islam beledigen? Die islam wetten tellen niet voor ons dus vind ik dat moslims zich niet met ons leven en wetten gaan bemoeien, enkel god mag oordelen over ons (als die er al is) dus moslims moeten geen rechter spelen denk ik.
Waarom spelen moslims voor rechter voor godsdienst misdaden of verkeerde gebruiken als god toch het laatste woord heeft? Zijn dat dan slechte moslims? Laatst gewijzigd door BonBon : 27 augustus 2012 om 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() In de Koran misschien niet maar wel in de overleveringen van Mohammed en die zijn juist doorslaggevend voor de moslims, er is zelfs een systeem voor dat de jongste uitspraak voorrang krijgt op de oudere uitspraak. Het rammelt an alle kanten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tellen die islam wetten ook voor je gedrag tegenover ongelovigen of is dat weer anders? Laatst gewijzigd door BonBon : 27 augustus 2012 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het lijkt me dat u zelf uw eigen interpretatie hebt van de Hadith? Waarom denkt u de intenties van Mohammed beter begrepen te hebben dan Al-Shafi‛i? Hoeveel 'speling' zit er precies op de Sharia? Met andere woorden, in hoeverre mogen we deze zelf interpreteren om ons leven gemakkelijker te maken? Dat lijkt me toch een belangrijke vraag als u dit wil invoeren als rechtssysteem... Alvast bedankt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Echter, bekeken vanuit het standpunt van een democratisch gelijkheidsbeginsel, is er imo geen enkele menswaardige interpretatie mogelijk, die deze bewuste verzen ook maar enigszins ‘democratisch’ aanvaardbaar maken. U eva moslims zullen ze mss wel op een ‘zachtaardige’ manier interpreteren, maar daartegenover staan er evenveel die ze letterlijk opvatten en hun handelen erop afstemmen. Gezien de vele discussies en vetes daarover tussen moslimfracties onderling, lijkt de koran vrij verwarrende teksten te bevatten, hiermee verwijzend naar de uiterst gewelddadige geschiedenis van de islam in haar expansieve veldtochten, tot op dit eigenste moment. Jullie extremistische geloofsbroeders gebruiken anders wel dezelfde fucking tekstzooi (excusez le mot), om 'allahakbar-gewijs elkaars huwelijken, begrafenissen en moskeeën naar de filistijnen te blazen, want die pipo's interpreteren die teksten ook steeds naar de context van het moment. Dat die bewuste ‘context’ recht evenredig afhangt van de moslimse state of mind en zijn interpretatievermogen van het moment, kunnen we zien aan de gewelddadige toestanden in moslimdictaturen, uiteraard bekeken vanuit een democratische mindstate. Citaat:
Echter, als de negativiteit ervan door u ea moslims als zodanig herkend en begrepen wordt, wat let jullie 'gematigden' dan, om dit schandvlek aan te grijpen tot een oproep voor een wereldwijd Concille van de hoogste moslimgeestelijken, die deze 'problematiek' dan kunnen aanpassen tot een meer 'eigentijdse' versie ? Is dat ooit mogelijk ? Citaat:
Kwestie van op een goed blaadje te staan op het uur des oordeels, vermoed ik. Citaat:
De RKK heeft zich ondertussen al lang niet meer te moeien, als het gaat over de wettelijke gelijkberechtiging van vrouwen tov van mannen, en terecht. U kunt dan ook nergens het bestaan aantonen van enige islamitische moraal of principe dat voor niet-moslims een individueel-maatschappelijke meerwaarde betekent, u weet wel, zo'n leefregel die ongelovigen maar wat graag ter harte zouden nemen met een verlicht gevoel van: Hey shit, d�*t mankeerden we er nog nét aan, sé!! Nérgens in de islamitische wereld is er een spoor van zo'n universele meerwaarde te bespeuren, wat niet hier reeds al lang geleden opgeld maakt(e). Waardeloze troep, imo. Ik zie dus niet goed in waarom ik mijn vrijheid van denken en spreken zou moeten inruilen voor een slecht gefabriceerd dogma, dat elke output van gezond verstand/handelen reeds bij voorbaat in de kiem smoort, inpakt, tuchtigt, stenigt, afhakt, ophangt, keelt of onthoofd (schrappen wat niet past). Ik sterf nog liever dan mijn kinderen die mohammedaanse nachtmerrie te moeten aandoen, dat begrijpt u ongetwijfeld wel. Maw, de meeste Europese autochtonen zijn geen vragende partij voor een islamitisch kalifaat, nooit geweest trouwens. Toch nog een fijn leven gewenst. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||